ЯК ОСКАРЖИТИ ПОСТАНОВУ ПО СПРАВІ ПРО АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНЕ Ч. 1 СТ. 122 КПАП УКРАЇНИ (перевищення водіями транспортних засобів встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів)
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави. На жаль, сучасна українська держава не в повній мірі відповідає вимогам Конституції України. Замість того, щоб захищати права та законні інтереси своїх громадян, держава їх порушує.
Одним із найбільш корумпованих органів у нашій країні є Державтоінспекція. Ймовірність того, що будь-кого, хто сидить за кермом автомобіля, може бути звинувачено у скоєнні адміністративного правопорушення, є дуже високою. Як свідчать самі водії, найбільш частими зловживаннями з боку працівників Державтоінспекції є складання протоколів про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КпАП України) (перевищення водіями транспортних засобів встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів), через те що у таких правопорушеннях, особливо якщо вони зафіксовані за допомогою технічних засобів, дуже складно довести свою невинуватість.
З огляду на це, кожен автовласник ризикує опинитися у ситуації, коли на абсолютно надумані звинувачення працівника Державтоінспекції у вчиненні адміністративного правопорушення доведеться обирати між двома альтернативними діями: або вирішувати питання старими методами «по-хорошому», або ж вчинити так, як належить за законом, тобто оскаржити це рішення у встановленому порядку. Людині, яка не є фахівцем у правознавстві, можливо, буде легше заплатити «штраф» інспектору та забути про цю неприємну подію, але не юристу, якому це не дозволить зробити совість.
Отже, ця стаття для тих, хто не пожаліє свого часу, а в деяких випадках і нервів, заради перемоги справедливості; хто має достатньо мужності, щоб оскаржувати рішення держави.
Народна мудрість говорить: попереджений — значить озброєний! Щоб краще почуватися під час спілкування з працівником Державтоінспекції, слід знати свої права та обов’язки, а також права та обов’язки працівника Державтоінспекції.
Принцип законності, який покладено в основу взаємовідносин між громадянином і державою, полягає у тому що, як наголошує ст. 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Цей принцип означає, що, наприклад, зупинити транспортний засіб працівник Державтоінспекції має право лише в разі, якщо це передбачено законодавством, а саме:
– порушення правил дорожнього руху водієм;
– відсутності номерного знака на транспортному засобі або наявності номерного знака, який не відповідає встановленим вимогам, закріплений у не встановленому для цього місці, закритий іншими предметами чи забруднений, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані двадцяти метрів;
– наявності ознак, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу; наявності даних, що свідчать про причетність транспортного засобу, його водія, пасажирів або вантажу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення; перебування транспортного засобу в розшуку;
– наявності даних про використання транспортного засобу з протиправною метою; необхідності опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
– необхідності залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції чи як свідка при оформленні протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;
– проведення цільових заходів (операції, відпрацювання, оперативні плани) для перевірки документів на право користування і керування транспортним засобом, документів на транспортний засіб; виконання рішень про обмеження чи заборону руху, прийнятих уповноваженими на це державними органами;
– якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
– порушення визначеного порядку встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.
Працівник Державтоінспекції, який зупинив транспортний засіб, повинен повідомити про причину зупинення, суть вчиненого правопорушення.
Ігор Мачульський отримати повну версію статтіУвага
XЗавантажити статтю можуть тільки зареєстровані користувачі!