УПОРЯДКОВАНИЙ ОГЛЯД ОБГОВОРЕНЬ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ТА ФІЗИЧНИХ ОСІБ — ПІДПРИЄМЦІВ

Під час спору народжується істина. Це, зазвичай, не про спілкування нотаріусів на різних майданчиках: на форумах (Юррадник тощо), у соціальних мережах (Facebook тощо), месенджерах (Viber тощо). Вказані майданчики як швидка довідкова інформація, яку нотаріуси отримують від колег за своїм запитом. Іноді відповіді розгортаються у великі дискусії, а інколи відповіді однозначні. Незручність полягає в тому, що ці запити-відповіді-дискусії швидко губляться з часом, їх майже неможливо розшукати. Тому ми спробували впорядкувати деякі питання, щоб можна було швидко знайти відповіді, а також самому надати відповіді на питання, що виникли
у колег. У цій публікації вибрано питання щодо державної реєстрації товариств з обмеженою відповідальністю (далі — ТОВ) після набрання чинності новим Законом. На жаль, обсяг обговорень дуже великий, тому тут тільки незначна частина з того, що містить відповідний профільний майданчик у мережі Фейсбук, а саме в групі «Актуальні питання державної реєстрації юридичних осіб».

ЗМІНА УЧАСНИКІВ ТОВ
Звернулось ТОВ, є 2 засновники, роблять зміни, двоє старих засновників виходять і двоє нових заходять, плюс зміна директора, розподіл часток, ще міняють юридичну адресу. Скажіть, будь ласка, які тепер потрібні документи і як вони мають оформлятися?
Вибіркові відповіді

— Как мое мнение, ТОВка должна устав сначала привести в соответствие с новым Законом, поскольку одним из обязательных требований, которые должны содержаться в уставе, является порядок входа (выхода) участников. А устав в этой ТОВке, насколько я понял, пока старый.

— Але в п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про ТОВ і ТДВ» зазначено, що «Протягом року з дня набрання чинності цим Законом положення статуту товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю, що не відповідають цьому Закону, є чинними в частині, що відповідає законодавству станом на день набрання чинності цим Законом. Цей пункт не застосовується після внесення змін до статуту товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю».

— Я так розумію, що особа, яка набула частку або передала, подає до реєстратора такі документи: заява про вступ + акт прийому-передачі, адмінзбір. Буде 5 виписок (2 — колишнім учасникам, 2 — новим, 1 — для ТОВ). Потім приходить ТОВ і подає статут у новій редакції, протокол загальних зборів, де вони приймають рішення про зміну адреси, призначають керівника. Адмінзбір.

— А за реєстрацію статуту вони не звільняються від сплати?

— У даному випадку ні, бо в них є інші зміни.

— Тут заява про вступ не потрібна, вона подається, лише коли спадкоємець стає учасником.

Моя думка

Якщо у ТОВ одночасно змінюються засновник, директор, статут та будь-що інше, таку дію слід проводити в декілька етапів:

1. Зміна учасників. Державному реєстратору подаються: заява від старого або нового учасника, акт приймання-передачі, документ про сплату адміністративного збору, довіреність (у разі, якщо від імені зявника діє представник). Дія проводиться з урахуванням строків державної реєстрації. В день державної реєстрації надсилаються виписки для ТОВ, старих учасників, нових учасників, заявника.

2. Зміна інших відомостей, в тому числі статуту. Державному реєстратору подаються: заява директора чи уповноваженої ним особи, документ про сплату адміністративного збору (якщо змінюється не тільки статут), рішення учасників, нова редакція статуту, довіреність (якщо діє представник). Якщо змінюється
лише статут, то реєстрація проводиться одразу, без урахування строків, адже АЗ відсутній. Можлива реєстрація спочатку п. 2, а потім — п. 1, але в такому разі на статуті у новій редакції будть підписи старих учасників. Ряд органів (банки) це поки не сприймають.

ЮЛІЯ ПЕТУТІНА отримати повну версію статті