ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ РЕЄСТРАЦІЙНИХ СПРАВ

Згідно зі ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі — Закон) реєстраційна справа — сукупність документів у паперовій та електронній формі, поданих для проведення державної реєстрації прав та сформованих у процесі державної реєстрації прав.

Відповідно до п. 9 ч. 3 ст. 10 Закону державний реєстратор формує та веде реєстраційні справи у паперовій формі. Ведення реєстраційної справи у паперовій формі здійснюється виключно державними реєстраторами, які перебувають у трудових відносинах з виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, за місцезнаходженням відповідного майна.

Як передбачено ч. 1 ст. 17 Закону реєстраційна справа формується у паперовій формі після відкриття розділу на об’єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав та внесення до нього відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об’єкти та суб’єктів цих прав та зберігається протягом всього часу існування об’єкта. Згідно з ч. 4 цієї ж статті державний реєстратор, який не перебуває у трудових відносинах з виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями та провів державну реєстрацію прав, забезпечує передачу реєстраційної справи у паперовій формі або документів, що були видані, оформлені або отримані ним під час проведення такої реєстрації, до відповідного суб’єкта державної реєстрації прав, який забезпечує ведення реєстраційних справ у паперовій формі.

Відповідно до ч. 2 статті 12 Закону відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, мають відповідати даним реєстраційної справи у паперовій формі, що містить документовані записи щодо прав на нерухоме майно та їх обтяжень. У разі їх невідповідності пріоритет мають дані реєстраційної справи у паперовій формі.

Крім того, Законом прямо передбачено відповідність паперового виду реєстраційної справи її електронному вигляду. Варто ураховувати низький ступень захищеності даних електронних реєстрів ДРРП, UB та інших електронних реєстрів у нашій державі, про що свідчать періодичні хакерські атаки та технічні збої. Наприклад, нещодавно внаслідок збоїв у роботі АІС «Управління документами» (з 6 по 11 грудня 2015 року) на рівні ДФС втрачено близько 3 терабайт (!) інформації (близько 531 тис. електронних документів, 26 тисяч даних у реєстраційних картках, 4,1 тис. реєстраційних карток (…), 3,1 тис. контрольних карток тощо (див. наказ ДФС України від 01.04.2016 № 278).

Розглянемо, що саме повинно включатись до реєстраційної справи.

1. Відповідно до Закону реєстраційна справа у паперовій формі включає:

Ірина Рябова, ЮЛІЯ ПЕТУТІНА отримати повну версію статті