РЕЄСТРАЦІЯ ПРАВА ВЛАСНОСТІ У ЗАПИТАННЯХ ТА ВІДПОВІДЯХ

Допоможіть розібратися з таким питанням: сільською радою в 2010 році видане свідоцтво про право власності на житловий будинок з господарськими будівлями і спорудами, у 2017 році це свідоцтво власник втрачає. Чи має право на сьогоднішній день сільська рада видати дублікат втраченого свідоцтва, оскільки, як читати Закон, то такого права не передбачено, разом з тим, мені було надано такий дублікат 2017 року та надано рішення сільської ради про те, що ними ще в 2016 році прийнято рішення видавати такі дублікати? Чи це правомірно? Крім того, наскільки я зрозуміла представника ОМС, ними ж ставиться питання на розгляд в ОМС про делегування таких повноважень колишньому БТІ, яке на сьогоднішній день є ТОВ. Допоможіть, будь-ласка, тому що питання дуже актуальне. Дякую.

Відповідно до п.п. 10 п. «б» ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (у редакції Закону від 16.02.2010) до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку на той час належало відання з питань «обліку та реєстрації відповідно до закону об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності».

Проте 11.02.2010 Верховною Радою України був прийнятий Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» № 1878-VI, згідно з положеннями якого (п. 4 розділу І) до вищевказаної ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» були внесенні відповідні зміни щодо виключення з переліку повноважень «реєстрації відповідно до закону» і вже починаючи з 16.03.2010 вона виглядала таким чином: «10) облік відповідно до закону об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності». Цей підпункт так виглядає й донині, що підтверджується поточною редакцією Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 02.08.2017.

Окрім цього, на період 2010 року в Україні діяло Тимчасове положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, затверджене наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 № 7/5 (редакція від 01.06.2009), відповідно до абз. 3 п. 6 якого Міністерство юстиції України рекомендувало місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування проводити видачу свідоцтв про право власності на об’єкти нерухомого майна на спеціальних бланках, зразок та опис яких затверджується Міністерством юстиції України.

Тетяна МАРЧУК отримати повну версію статті