РЕДАГУВАННЯ ЗАЯВИ

Державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та порядок її проведення врегульовано Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV (далі — Закон № 1952), постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 р. № 868 (зі змінами).

Відповідно до ст. 15 розділу IV Закону № 1952 державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку:

прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви;

встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень;

прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації;

внесення записів до Державного реєстру прав;

видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;

надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Вся інформація про підставу реєстраційних дій, про документи, власників тощо подається в заяві.

Відповідно до Закону № 1952 Державний реєстратор (нотаріус) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

відповідність обов’язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом);

відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень;

відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах;

наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону;

наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов’язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав.

Операція «Реєстрація заяви» призначена для введення та збереження інформації про заяву, формування та збереження реєстраційного номера заяви, фіксації дати та часу реєстрації заяви. У результаті виконання операції «Реєстрація заяви» в Державному реєстрі прав заяві присвоюється унікальний номер та вона набуває стану зареєстровано.

Введення даних до реєстру — дуже кропітка та важлива робота. Нотаріус (реєстратор), працюючи в реєстрі, зобов’язаний вчинити всі дії максимально вірно без помилок. За допомогою операції «Перегляд даних про заяву» можна переглянути інформацію про заяву, у тому числі додаткову інформацію щодо реєстрації заяви, підстави виконання операцій, вірність даних, які перенесені з паперових носіїв тощо.

МАРИНА ЄЛЬКІНА отримати повну версію статті