«ПРИЙМАТИ БЕЗ ПЕЧАТКИ НЕ МОЖНА ВІДМОВЛЯТИ» (ПОСТАВТЕ КОМУ)

19 липня 2017 року набув чинності Закон України № 1982-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами — підприємцями».

Відтепер обов’язкове використання печаток на документах для юридичних осіб скасовується.

Крім того, до Господарського кодексу України внесено зміни, згідно з якими печатка не може бути обов’язковим реквізитом документа, який подається до органу державної влади від імені суб’єкта господарювання.

Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків, документи вважаються достовірними за умови підпису уповноваженої на це особи.

Закон про скасування печаток в Україні також виключив згадки про обов’язкове використання печатки з цілої низки нормативних актів.

То чи має право нотаріус приймати в роботу документи, надані від імені суб’єкта господарювання, а саме юридичної особи, без застереження їх печаткою відповідної установи, підприємства, організації?

Порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затверджений наказом Міністерства юстиції України 22.02.2012 № 296/5, зі змінами та доповненнями, в редакції, що діє, передбачає таке:

«<…>

 Дописки, закреслені слова чи інші виправлення, які є в документах, що подаються для вчинення нотаріальних дій, повинні бути застережені підписом відповідної посадової особи і печаткою установи, підприємства або організації (у разі наявності) чи особи, яка видала документ. При цьому виправлення повинні бути зроблені таким чином, щоб можна було прочитати як виправлене, так і помилково написане, а потім виправлене чи закреслене.

Вікторія Бабенко отримати повну версію статті