КОДЕКС ПОМІЧНИКА НОТАРІУСА
У місяці фактично 20 робочих днів, які помічник має відпрацювати.
Помічник є правою рукою нотаріуса та має допомагати йому.
Помічник працює на нотаріуса, а не нотаріус на помічника.
Помічник має розуміти, що приватний нотаріат — це діяльність самозайнятих осіб, тобто офіс відкритий, клієнти звертаються, приватний нотаріус вчиняє нотаріальні дії, отримує плату, утримує з цієї плати офіс, оплачує заробітну плату помічника.
Помічник має вміти та бажати працювати з людьми.
Помічник має бути готовий до сприйняття великого обсягу інформації.
Помічник повинен мати навички з планування та організації процесів роботи.
О 9-й годині офіс має бути відчинений. Поки нотаріус відсутній в офісі, помічник веде прийом клієнтів, консультує їх, надає їм роз’яснення. Помічник постійно займається роботою з усім архівом, веде діловодство незалежно від того, чи є нотаріус на робочому місці, чи перебуває на виїзді.
Обідня перерва — одна година, але плаваюча, оскільки якщо прийшли клієнти, ми не можемо закрити перед ними офіс та сказати, що зараз обідня перерва. Тому обід може бути з 12-ї до 13-ї години, з 13-ї до 14-ї і т. д.
Звичайно робочий день закінчується о 17-й годині, але якщо є робота, клієнти, недороблена справа, яку необхідно закінчити (у тому числі підготовка до перевірки) тощо, тоді працюємо, поки не доробимо. Усі позаурочні справи будуть премійовані. Якщо о 17-й годині нотаріуса немає в офісі, помічник телефонує нотаріусу та вирішує питання щодо закінчення робочого дня (щонайменше повідомляє, що офіс зачиняє та йде додому).
Нотаріус не звітує перед помічником, де він і чим займається. Поки нотаріус відсутній в офісі, помічник веде прийом клієнтів, консультує їх, надає їм роз’яснення. Помічник постійно займається роботою з усім архівом. Усі робочі моменти можна вирішити по телефону.
Обов’язково вітатися з клієнтами.
Необхідно одразу після привітання запитати у клієнта, чим можна йому допомогти, запропонувати присісти, з’ясувати, яку нотаріальну дію для нього необхідно вчинити.
Доцільно при прощанні з клієнтами говорити «дякуємо». Якщо
Олександр Сперчун отримати повну версію статті