Інформаційний лист «Щодо одержання відомостей про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб»

Інформаційний лист

Щодо одержання відомостей про склад
зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб

 

В зв’язку з виникненням численних питань у нотаріусів області щодо легітимних документів, які підтверджують склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб, Консультативно­методична рада з питань нотаріату при Головному територіальному управлінні юстиції у Харківській області повідомляє наступне.

П.п. 1.9 п. 1 глави 2 розділу ІІ Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України встановлено, що з метою перевірки відсутності прав малолітніх та неповнолітніх дітей, недіє­здатних чи обмежено дієздатних осіб на користування відчужуваними житловим будинком, квартирою, кімнатою або їх частиною нотаріус вимагає подачі йому довідки про склад сім’ї житлово­експлуатаційної організації, квартального комітету або іншого уповноваженого органу з питань реєстрації місця проживання. Також, п.п. 1.13 п. 1 глави 10 розділу ІІ цього ж Порядку зазначено, що місце відкриття спадщини підтверджується: довідкою житлово­експлуатаційної організації, довідкою правління житлово­будівельного кооперативу про реєстрацію (постійне місце проживання) спадкодавця; записом у будинковій книзі про реєстрацію (постійне місце проживання) спадкодавця, довідкою адресного бюро, довідкою райвійськкомату про те, що спадкодавець до призову на військову службу проживав за відповідною адресою.

22 квітня 2015 року Харківською міською радою Харківської області було винесене Рішення № 225 «Про визначення органів, що надають відомості про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб», згідно якого уповноваженою установою, підприємством (організацією) з надання таких відомостей є:

у багатоквартирних будинках комунальної власності територіальної громади міста Харкова — комунальне підприємство «Жилкомсервіс»;

у будинках об’єднань співвласників багатоквартирних будинків — об’єднання співвласників багатоквартирних будинків;

у будинках житлових кооперативів — житловий кооператив;

у будинках житлово­будівельних кооперативів — житлово­будівельний кооператив;

у відомчих та інших будинках (гуртожитках) — відповідне підприємство (організація), що обслуговує житловий будинок (гуртожиток);

у приміщеннях/будинках, що перебувають у приватній власності — адміністрації районів Харківської міської ради, на підставі документів, підготовлених відповідним органом самоорганізації населення районів Харківської міської ради.

27 травня 2015 року Виконавчим комітетом Харківської міської ради Харківської області Рішенням № 306 було затверджено Порядок отримання відомостей про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, які мешкають у приватному домоволодінні (далі — Порядок).

Зокрема, Порядком визначається процедура отримання громадянами відомостей про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, які мешкають у приватному домоволодінні для цілей, передбачених законодавчими актами України. Також Порядком регулюється процедура видачі довідки про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, які мешкають у приватному домоволодінні (далі — Довідка).

Довідка видається Адміністрацією за зверненням громадянина. Графік прийому громадян, які звертаються за отриманням довідки, встановлюється головою районної Адміністрації.

Власник (співвласник) житлового приміщення/будинку, зареєстрована у житловому приміщенні/будинку особа або інша заінтересована особа за отриманням Довідки звертається до Адміністрації за місцем своєї реєстрації.

Голова органу самоорганізації населення, комунальне підприємство на підставі даних про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, які мешкають у приватному домоволодінні, за встановленою формою, збирає інформацію щодо зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку громадян, які звернулися за виданням Довідки. Зібрану інформацію голова органу самоорганізації населення, комунальне підприємство, власник (співвласник) житлового приміщення/будинку або інша зареєстрована у житловому приміщенні/будинку особа надають до районної Адміністрації.

Адміністрація на підставі отриманої інформації від органу самоорганізації населення, комунального підприємства, власника (співвласника) житлового приміщення/будинку або іншої зареєстрованої у житловому приміщенні/будинку особи, формує відомості (Довідку) про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, які мешкають у приватному домоволодінні, за встановленою формою.

Власник (співвласник) житлового приміщення/будинку або інша зареєстрована у житловому приміщенні/будинку особа несуть відповідальність за документи та дані про майно, склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, інших відомостей, що вплинули або могли вплинути на встановлення цивільних прав.

Для отримання Довідки власник (співвласник) житлового приміщення/будинку або інша зареєстрована у житловому приміщенні/будинку особа до Адміністрації надає: письмову заяву, написану власноручно; посвідчені особисто копії документа про право власності на домоволодіння та технічного паспорта на житлове приміщення/будинок (за необхідністю); посвідчені особисто копію свідоцтва про народження дитини або свідоцтва про належність до громадянства України, якщо вона не досягла 16­річного віку (за необхідністю); посвідчену особисто копію свідоцтва про шлюб (за необхідністю); посвідчені особисто копії паспортів усіх зареєстрованих осіб (за необхідністю); при виникненні необхідності — інші документи.

У разі подання заяви законним представником особи додатково надаються: документ, що посвідчує особу законного представника; документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).

Для отримання Довідки заявник повинен надати для перевірки оригінали вищезазначених документів. Ненадання таких документів є підставою для відмови у видачі Довідки.

Довідка видається за встановленою Порядком формою та підписується головою Адміністрації або уповноваженою особою та скріплюється печаткою Адміністрації у строк до п’ятнадцяти календарних днів.

Консультативно­методична рада
з питань нотаріату
при Головному територіальному
управлінні юстиції у Харківській області

Зразок довідки

ВІДОМОСТІ (ДОВІДКА)
про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, які мешкають у приватному домоволодінні

_________________________________________________________________________________________

(Прізвище, ім’я, по батькові)

адреса __________________________________________________________________

що складається з _______________ кімнат

                                                                       (кількість кімнат)

жилою площею ______________, загальною площею _________благоустрій будинку _____________________________________________________________________________________________________

(водопровід, каналізація, опалення, ванна або душ)

про те, що до складу сім’ї (зареєстрованих) входять:

Прізвище, ім’я, по батькові Родинні стосунки Дата народження №, серія паспорта або свідоцтва про народження Уповноважений власник (співвласник, наймач)
         

 

Усього ____________ осіб

Підпис

Голови Адміністрації (уповноваженої особи) (печатка)

Зразок запиту про надання інформації про осіб,
що проживали зі спадкодавцем на час відкриття спадщини

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ НОТАРІАЛЬНИЙ ОКРУГ

Приватний нотаріус

НОТАРІУС ІВАН ІВАНОВИЧ

61050, м. Харків, вул. Леніна, 7

тел. (057) 111­11­11, E­mail: notarius@ukr.net

 

22.10.2015 № ______/________

На № __________ від ___________

АДМІНІСТРАЦІЯ ДЗЕРЖИНСЬКОГО РАЙОНУ
ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

По спадковій справі № 55/2015

Керуючись ст. 46 Закону України «Про нотаріат» та ст. 1268 Цивільного кодексу України, з метою встановлення кола спадкоємців, які прийняли спадщину, в зв’язку з тим, що проживали разом із спадкодавцем на час відкриття спадщини, приватний нотаріус Харківського міського нотаріального округу Нотаріус І.І. просить надати відомості (довідку) щодо проживання та реє­страції на час смерті у житловому будинку № 23 (двадцять три) по вулиці Леніна в місті Харкові Спадкодавець Олега Івановича, 1938 року народження, який помер 28 липня 2015 року, а також про осіб, що проживали та були зареєстровані з ним на час його смерті.

Довідку прошу видати спадкоємцю Спадкоємець Івану Олеговичу.

Відомості необхідні для оформлення спадкових прав.

ПРИВАТНИЙ НОТАРІУС Нотаріус І.І.

отримати повну версію статті