ДО ПИТАННЯ ПРО ЗМІНИ У ПРАВОВОМУ РЕГУЛЮВАННІ УПРАВЛІННЯ СПАДЩИНОЮ: НЕСВІДОМЕ РЕФОРМУВАННЯ
Останнім часом з пера законодавця виходить низка законів, об’єднаних загальнодержавними трендами про реформування та децентралізацію влади. Об’ємні за кількістю статей та змістом ці законодавчі акти охоплюють різні сфери відносин, торкаючись навіть і тих, які не є і не можуть бути предметом безпосереднього законодавчого регулювання цих законів. Для прикладу візьмемо Закон України від 26.11.2015 № 835-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» (далі — Закон), який у більшості своїх норм набув чинності 13 грудня 2015 року. Законом викладено у новій редакції Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», внесено зміни до семи кодексів та більш ніж тридцяти законів, включаючи Закон України «Про нотаріат». Такі зміни видаються досить серйозними і не можуть не бути предметом аналізу з боку експертного середовища.
Ще на стадії законопроектних робіт майбутній Закон (реєстр. № 2983 від 02.06.2015) передбачав докорінні зміни системи реєстрації юридичних осіб та інших суб’єктів. Із супровідних матеріалів до законопроекту, який згодом став законом, визначаються такі основні положення:
передача функцій з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців органам місцевого самоврядування, держадміністраціям, нотаріусам та банкам (за органами юстиції залишається державна реєстрація громадських формувань);
уніфікація процедур державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб — підприємців;
запровадження принципу екстериторіальності у межах всієї України;
запровадження можливості подання електронних документів для проведення всіх реєстраційних дій;
скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації (у тому числі за рахунок їх отримання в електронній формі від державних органів);
скорочення переліку адміністративних послуг за рахунок скасування щорічного підтвердження та щорічної подачі звітності;
заповнення заяви про проведення державної реєстрації безпосередньо особою, яка її приймає (за бажанням заявника);
скасування паперових виписок і установчих документів та запровадження їх отримання в електронному вигляді через Портал електронних сервісів;
створення єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо
Олег Печений отримати повну версію статтіУвага
XЗавантажити статтю можуть тільки зареєстровані користувачі!