[щодо процедури підписання Реєстрів для реєстрації нотаріальних дій]

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001
Тел.: +380 44 278-37-23, факс: +380 44 271-17-83
E-mail: themis@minjust.gov.ua

http://www.minjust.gov.ua

Код ЄДРПОУ 00015622
11.06.2013 № 13.1-32/420
На № _________________
Начальнику Головного управління
юстиції у м. Києві
Семерзі С.І.
Прошу забезпечити термінове розміщення на офіційній інтернет-сторінці Головного управління юстиції у м. Києві лист Міністерства юстиції України до уваги нотаріусів міста Києва, що додається.
Додаток: на 2 арк.
Директор Департаменту
нотаріату, банкрутства
та функціонування центрального
засвідчувального органу К.І. Чижмарь

До уваги нотаріусів м. Києва
[щодо процедури підписання Реєстрів
для реєстрації нотаріальних дій]
У зв’язку з численними зверненнями приватних нотаріусів м. Києва до Міністерства юстиції України щодо практики, яка склалася протягом останніх двох місяців в Управлінні нотаріату Головного управління юстиції у м. Києві по підписанню Реєстрів для реєстрації нотаріальних дій та присвоєння реєстрового номеру з попереднім оглядом Реєстрів, запис в яких закінчено та вимогою особистої присутності нотаріуса у дні прийому начальника Управління нотаріату з цих питань Департамент нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу звертає увагу на наступне.
1. Згідно статті 13 Закону України «Про нотаріат» визначено статус помічника нотаріуса. Зокрема, за дорученням нотаріуса помічник може брати участь у прийомі фізичних осіб та представників юридичних осіб, складенні проектів правочинів, свідоцтв, інших документів, пов’язаних із вчиненням нотаріальних дій, і статистичних звітів; вносити записи до Реєстру для реєстрації нотаріальних дій, вести діловодство та архів нотаріуса, готувати та надсилати за дорученням нотаріуса запити до підприємств, установ і організацій щодо відомостей та документів, необхідних для вчинення нотаріальних дій, а також виконувати іншу допоміжну і технічну роботу. Помічник нотаріуса не має права підписувати нотаріальні документи та використовувати печатку нотаріуса.
2. У відповідності до пунктів 7.6.–7.9. Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22 грудня 2010 року № 3253/5 кожному Реєстру головним управлінням юстиції присвоюється реєстраційний номер, який складається із шестизначної цифри та зазначається у кутовому штампі відповідного управління юстиції, що проставляється у верхньому правому куті наступної за титульною сторінки Реєстру, скріплюється підписом уповноваженої посадової особи та печаткою управління юстиції.
Уповноваженою посадовою особою управління юстиції у Журналі обліку реєстрів для реєстрації нотаріальних дій (далі — Журнал) зазначаються прізвище, ім’я та по батькові нота­ріуса, яким отримано Реєстр (при отриманні Реєстру завідувачем державної нотаріальної контори — для кого отримано Реєстр), дата реєстрації Реєстру, порядкові номери, під якими почато та закінчено запис нотаріальних дій у Реєстрі, підпис в отриманні Реєстру, дата закінчення Реєстру тощо. Слід зауважити, що жодних оглядів Реєстру, записи в якому закінчено, посадовими особами Управління юстиції законодавством не передбачено.
На початку нотаріальної діяльності або на початку діловодного року кожний нотаріус має право на отримання одночасно двох Реєстрів, зареєстрованих у Журналі. Реєстри використовуються нотаріусом у суворій послідовності відповідно до реєстраційних номерів.
У разі звільнення з посади державного нотаріуса або припинення діяльності приватного нотаріуса нотаріус закриває Реєстр підсумковим записом, про що проставляється відмітка в графі 10 Журналу та робиться запис у графах 1–7 Реєстру із зазначенням підстав припинення нотаріальної діяльності, скріплюється підписом уповноваженої посадової особи та печаткою управління юстиції, а вільні сторінки Реєстру перекреслюються (прокреслюються).
Таким чином, посадовими особами, уповноваженими на підписання Реєстрів, не можуть здійснюватись штучні перешкоди у здійсненні нотаріусами нотаріальної діяльності, зокрема, у вигляді не передбачених законодавством оглядів Реєстрів а також безпідставної відмови у підписанні Реєстрів та присвоєнні реєстраційних номерів, у разі звернення помічників нотаріусів.
Крім того, з метою недопущення порушень прав громадян та юридичних осіб, уповноваженими особами Управління нотаріату має бути забезпечена безперешкодна можливість, у разі потреби, нотаріуса (помічника) в отриманні реєстрового номера Реєстру, довідки чи іншої необхідної для здійснення нотаріальної діяльності інформації.
Прийомні дні посадових осіб Управління нотаріату Головного управління юстиції у м. Києві установлені для прийому громадян.
Директор Департаменту нотаріату, банкрутства
та функціонування центрального засвідчувального органу К.І. Чижмарь

отримати повну версію статті