ЩОДО МОЖЛИВОСТІ ПРИВАТНИМ НОТАРІУСАМ ОБИРАТИ СПРОЩЕНУ СИСТЕМУ ОПОДАТКУВАННЯ

Розглядаючи питання щодо можливості застосування до приватних нотаріусів спеціальної (спрощеної) системи оподаткування доходів (прибутків), слід відзначити, що суттєвим моментом є визначення часового фактору, який доцільно розподіляти умовно на три періоди.
Перший, який діяв до 1 січня 2004 р., тобто до вступу в чинність Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22 травня 2003 р., передбачав, що відносини щодо оподаткування фізичних осіб регулювалися Декретом КМУ «Про прибутковий податок з громадян» від 26 грудня 1992 р., і ним не передбачалась можливість оподаткування доходів приватних нотаріусів за спрощеною системою оподаткування.
У свою чергу, після прийняття Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Дер¬жавний бюджет України на 2005 рік» та деяких інших законодавчих актів України» від 25 березня 2005 р. № 2505-IV до осіб, які не можуть переходити на спрощену систему оподаткування, віднесено, у тому числі, фізичних осіб, які займаються діяльністю у сферах надання консультацій та роз’яснень з юридичних питань (до яких, зазвичай, можна віднести і приватних нотаріусів) (п. 4). Відповідне обмеження (за суб’єктивним складом) вступає в чинність з 1 липня 2005 р. і діє до прийняття відповідного закону, яким регулюватиметься правовий режим спрощеної системи оподаткування.
Виходячи з цього, залишається часовий проміжок, який обчислюється періодом з 1 січня 2004 р. до 1 липня 2005 р., коли діє Закон України «Про податок з доходів фізичних осіб», Закон України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» (в частині відсутності обмежень переліку осіб, що не можуть переходити на спрощену систему оподаткування) та спеціальне законодавство, що регулює порядок справляння єдиного податку.
Аналіз чинного законодавства України дозволяє зробити ряд висновків щодо можливості віднесення приватних нотаріусів у зазначений у попередньому абзаці період до осіб, які можуть скористатися спрощеною системою оподаткування. Остання була введена Указом Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» в редакції Указу від 28 червня 1999 р. № 746/99.
Загальні критерії, що визначають суб’єктивний склад…

Елена ОРЛЮК отримати повну версію статті