ЩОДО ВНЕСЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ДО ЄДИНОГО РЕЄСТРУ

ОЛЕНА САМОЩЕНКО,
приватний нотаріус Харківського міського нотаріального округу
ЩОДО ВНЕСЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ
ДО ЄДИНОГО РЕЄСТРУ
19 червня 2009 року відбувся перший Всеукраїнський з’їзд нотаріусів України. За результатами з’їзду було розроблено звернення до Міністра юстиції України, в якому було запропоновано деякі зміни, зокрема до ПОЛОЖЕННЯ про порядок постачання, зберігання, обліку та звітності витрачання спеціальних бланків нотаріальних документів:
«Внесення до Єдиного реєстру відомостей про витрачання бланків здійснюється Реєстраторами Єдиного реєстру впродовж семи днів з дня витрачання бланка»: «Обов’язковій перевірці підлягає кожний бланк, на якому викладено текст документа, що подається нотаріусу для вчинення нотаріальних дій, окрім тих бланків, що отримані нотаріусом на своє ім’я від ДП «Інформаційно-видавничий центр українського нотаріату». «Нотаріуси, які не мають власних систем доступу до Єдиного реєстру або не можуть отримати доступ до реєстру через технічні недоліки (поломка комп’ютера, відсутність зв’язку з реєстратором, інтернет-зв’язку, збої енергопостачання тощо), здійснюють перевірку справжності бланка шляхом звернення до Адміністратора Єдиного реєстру». «Установити, що перевірка справжності спеціального бланка нотаріальних документів за даними Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів при вчиненні нотаріусом нотаріальної дії здійснюється безкоштовно» та ін.
Ці зміни було запропоновано з метою зменшення витрат, що впливають на вартість нотаріальних дій у період економічної кризи.
4 листопада 2009 року Міністерством юстиції України було прийнято Наказ № 2053/ 5 «Про організаційні заходи з постачання, зберігання, обігу, обліку спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання» (далі — Наказ № 2053/ 5).
Розглянемо, що із запропонованого нотаріусами було враховано в цьому наказі.
1. Перевірка бланків за даними
Єдиного реєстру
Відповідно до Наказу № 2053/5 нотаріуси отримали можливість здійснювати перевірку справжності бланків шляхом подання заяв про видачу витягу/інформаційної довідки з Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів до будь-якого Реєстратора. Але те, яким чином здійснюється така перевірка, фактично звело нанівець цю можливість. Який громадянин буде чекати, поки нотаріус складе заяву відповідно до додатка 6 до Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, затвердженого Наказом № 2053/ 5, збігає до установи банку для здійснення оплати (до заяви додається документ про внесення плати за перевірку справжності бланка в Єдиному реєстрі), потім добіжить до колеги, дочекається, коли він зробить перевірку бланка та всі необхідні відмітки (Реєстратор, що виконав перевірку бланків, на заяві нотаріуса робить такі відмітки: дата та вхідний номер заяви; ідентифікаційний номер перевірки (далі — ідентифікатор)), потім повернеться до себе в контору і… Як ви вважаєте, на якому «етапі» громадянин піде з контори? Складається таке враження, що цей пункт в наказі для «галочки».
2. Плата за користування
Єдиним реєстром

Олена Самощенко отримати повну версію статті