ТАРИФИ НА ГАЗ ДЛЯ НОТАРІУСА САЙТ: WWW.YURRADNIK.COM.UA:

ГАЛИНА ГРИЦЕНКО,
юрисконсульт Центру аналітичних досліджень
з питань права та безпеки «ЮКОН», м. Харків
ТАРИФИ НА ГАЗ ДЛЯ НОТАРІУСА
САЙТ: WWW.YURRADNIK.COM.UA:
Жанна 20.02.2006
Уважаемые коллеги!
Известно ли Вам про письмо НКРЭ от 14.02.2005 года за
№ 05-39-14/704, которым нас, частных нотариусов, заставляют оплачивать за газ, цитирую «у разі використання природного газу споживачем не на комунально-побутові потреби оплата за спожитий газ повинна здійснюватись виходячи із відповідного рівня ціни.» Т. е., исходя из этого, мы, нотариусы, не используем газ для коммунально-бытовых потребностей, а «як суб’єкти господарської діяльності». У нас прокатилась волна проверок и составленных актов, которым обязывают перезаключить договоры. И наши объяснения разбиваются о глухую стену некомпетентных и непрофессиональных чиновников. Может у коллег есть судебные прецеденты? Буду рада диалогу.

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ
РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
14.02.2005 № 05-39-14/704
ВАТ «Дніпрогаз»
Щодо надання роз’яснень
Національна комісія регулювання електроенергетики України в межах компетенції розглянула лист ВАТ «Дніпрогаз» від 7 лютого 2005 року № 0466/7/5-4 щодо ціни на газ природний, що споживається приватними нотаріусами, і повідомляє.
Відповідно до пункту 14 Правил користування приміщеннями житлових будинків і прибудинкових територій, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 року № 572 «Про механізм впровадження Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», плата за використання газу власниками квартир (будинків) наймачами, орендарями вноситься за затвердженими в установленому порядку тарифами.
Згідно з повноваженнями, наданими НКРЕ постановами Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» та від 27 грудня 2001 року № 1729 «Про порядок забезпечення галузей національної економіки та населення природним газом», Комісія затверджує роздрібні ціни на газ природний, що використовується населенням на комунально-побутові потреби, та граничні рівні цін, що використовується суб’єктами господарської діяльності.
Таким чином, за спожитий природний газ, що використовується населенням виключно для задоволення комунально-побутових потреб, оплата здійснюється за цінами, встановленими постановою НКРЕ «Про роздрібні ціни на газ природний, що використовується населенням на комунально-побутові потреби» № 310 від 10 березня 1999 року.
До комунально-побутових потреб населення належать використання природного газу газовими приладами та пристроями на опалення (газові котли, конвектори та опалювально-варильні печі), підігрів води та приготування їжі (газові водонагрівачі та газові плити), що забезпечує належний рівень проживання громадянина у житловому приміщенні та ведення домашнього господарства у підсобних приміщеннях.
Оплата природного газу, спожитого на будь-які інші потреби споживачів, здійснюється виходячи із граничного рівня ціни встановленого для відповідних категорій споживачів: бюджетні організації та установи; промислові споживачі; підприємства комунальної теплоенергетики, теплові електростанції, електроцентралі та котельні суб’єктів господарювання, в тому числі блочні (модульні) котельні.
Наявність прибутку від здійснення своєї діяльності (господарської, підприємницької, професійної тощо) споживачем не є визначальним фактором для застосування ціни на природний газ.
Таким чином, в незалежності від відношення до тієї чи іншої галузі економіки, сфери діяльності та місця провадження діяльності, у разі використання природного газу споживачем не на комунально-побутові потреби оплата за спожитий природний газ повинна здійснюватись виходячи із відповідного граничного рівня ціни.

Член Комісії Ю. Андрійчук

Зважаючи на те, що Національна комісія регулювання електроенергетики (надалі — НКРЕ) не вперше наводить подібні міркування стосовно того, за яким тарифом приватні нотаріуси мають сплачувати за користування природним газом та електроенергією, слід більш детально визначитись із: 1) законодавчою обґрунтованістю цих міркувань; та 2) їх юридичною силою.
Відповісти на друге питання значно легше, тому почнемо з нього. НКРЕ України була утворена за Указом Президента України «Про Національну комісію з питань регулювання електроенергетики» № 738 від 08.12.1994 р. Відповідно до п. 1 Указу Президента України «Питання Національної комісії регулювання електроенергетики України» НКРЕ України є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, підконтрольним і підзвітним Президентові України. Вона здійснює свої повноваження безпосередньо та через підпорядковані їй територіальні органи. Згідно з п. 8 Додатку до постанови Кабінету Міністрів України № 1548 від 25.12.1996 р. «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» НКРЕ регулює тарифи на електроенергію, що відпускається населенню для побутових потреб, єдині тарифи на електричну енергію, що відпускається для кожного класу споживачів, крім тарифів на електричну енергію, що відпускається на побутові потреби населення, населених пунктів та зовнішнього освітлення, та встановлює:

Галина ГРИЦЕНКО отримати повну версію статті