СТАТУТ НОТАРІАЛЬНОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ

ЗАТВЕРДЖЕНИЙ
Першим установчим з’їздом
нотаріусів України
29 березня 2013 року (протокол № 1)
СТАТУТ
НОТАРІАЛЬНОЇ ПАЛАТИ
УКРАЇНИ
2013 рік, м. Київ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Нотаріальна палата України (надалі — НПУ) є недержавною неприбутковою професійною організацією, яка об’єднує всіх нотаріусів України на засадах обов’язкового членства відповідно до статті 16 Закону України «Про нотаріат».
1.2. НПУ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про нотаріат», іншими законодавчими актами та цим Статутом, який є установчим документом.
1.3. НПУ є юридичною особою, веде відповідний облік та звітність, має свою печатку, штамп, бланк, емблему та іншу атрибутику, рахунки в установах банків, наділена повною цивільною правоздатністю та дієздатністю, може набувати майнові та немайнові права, бути позивачем та відповідачем у суді, мати у власності рухоме та нерухоме майно, що необхідне їй для виконання статутних завдань та організації своєї діяльності.
1.4. НПУ вважається створеною з дня її державної реєстрації. Державна реєстрація НПУ здійснюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» з урахуванням особливостей, визначених статтею 16 Закону України «Про нотаріат».
1.5. НПУ створюється на невизначений термін.
1.6. НПУ є неприбутковою організацією. У своїй діяльності НПУ не переслідує комерційних цілей і не має на меті отримання прибутку.
1.7. НПУ самостійно відповідає за своїми зобов’язаннями усім належним їй майном.
1.8. Члени НПУ не відповідають за зобов’язаннями НПУ, а НПУ не відповідає за зобов’язаннями її членів.
1.9. НПУ не відповідає за зобов’язаннями держави, а держава не відповідає за зобов’язаннями НПУ.
1.10. Назва:
українською мовою:
повне — Нотаріальна палата України;
скорочене — НПУ.
російською мовою:
повне — Нотариальная палата Украины;
скорочене — НПУ.
англійською мовою:
повне — The Notary Chamber of Ukraine;
скорочене — NCU.
2. ЗАСАДИ, МЕТА, ПОВНОВАЖЕННЯ ТА ФУНКЦІЇ НПУ
2.1. НПУ є організацією, яка здійснює професійне самоврядування у сфері нотаріату.
2.2. Професійне самоврядування нотаріусів функціонує на засадах законності, гласності, демократичності, колегіальності, виборності, обов’язковості членства нотаріусів та виконання рішень органів професійного самоврядування, прийнятих відповідно до їх компетентності, забезпечення рівних можливостей доступу нотаріусів до участі у професійному самоврядуванні.
2.3. Метою діяльності НПУ є об’єднання на професійній основі зусиль нотаріусів для виконання покладених на них Законом України «Про нотаріат» обов’язків і забезпечення їхніх прав, представництво професійних інтересів нотаріусів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, захист професійних інтересів та соціальних прав нотаріусів, сприяння підвищенню професійного рівня нотаріусів та надання їм методичної допомоги, захист інтересів фізичних і юридичних осіб при заподіянні їм шкоди внаслідок незаконних дій або недбалості нотаріуса.
2.4. НПУ здійснює такі функції:
1) представляє членів НПУ у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, громадськими об’єднаннями та міжнародними організаціями, делегує представників до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату та інших органів, що створюються Міністерством юстиції України, до громадських рад при органах державної влади та ін.;
2) захищає професійні інтереси нотаріусів та забезпечує гарантії нотаріальної діяльності;
3) захищає соціальні права членів НПУ;
4) забезпечує високий професійний рівень нотаріусів України;
5) виконує інші функції відповідно до цього Статуту та Закону України «Про нотаріат».
2.5. На виконання вказаних функцій НПУ:
1) на засадах обов’язкового членства об’єднує нотаріусів у професійну самоврядну організацію;
2) забезпечує незалежність нотаріату і нотаріальної діяльності;
3) стверджує авторитет нотаріату в суспільстві, сприяє підвищенню престижності і соціальної значущості нотаріальної діяльності;
4) сприяє визнанню, дотриманню і захисту прав людини і дії верховенства права в Україні;
5) захищає права, свободи і законні інтереси, честь і гідність нотаріусів у межах їх професійної діяльності;
6) здійснює взаємодію з органами державної влади, місцевого самоврядування, іншими підприємствами, установами і організаціями незалежно від форми власності з питань виконання функцій НПУ;
7) бере участь у проведенні експертиз проектів законів та підзаконних актів з питань, пов’язаних з нотаріальною діяльністю, а також на запрошення суб’єктів нормотворчості — будь-яких інших проектів нормативно-правових актів України;
8) забезпечує підвищення кваліфікації нотаріусів та їх помічників шляхом запровадження програм і розробки методик підготовки і перепідготовки нотаріусів та помічників нотаріусів, взаємодії з профільними вищими навчальними закладами та науковими закладами, заохочує нотаріусів та помічників до підвищення своєї кваліфікації тощо;
9) організовує та проводить лекції, семінари, конференції та інші інформаційно-освітні заходи;
10) сприяє вдосконаленню єдиних принципів і правил професійної етики у сфері нотаріату та забезпечує контроль за дотриманням нотаріусами правил професійної етики;
11) бере участь у перевірках діяльності нотаріусів, що проводяться Міністерством юстиції України, Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, відповідно до порядку, встановленого чинним законодавством;
12) здійснює та сприяє здійсненню науково-дослідницької діяльності у сфері нотаріальної діяльності;
13) забезпечує інформаційну підтримку професійної діяльності нотаріусів;
14) надає нотаріусам методичну, інформаційну та організаційну допомогу, забезпечує нотаріусів спеціальними бланками нотаріальних документів, реєстрами для реєстрації нотаріальних дій, журналами та іншою друкованою продукцією, надає послуги із забезпечення ведення нотаріального архіву;
15) взаємодіє з міжнародними та іноземними організаціями нотаріусів;
16) розробляє та реалізує програми обміну досвідом та стажування нотаріусів за кордоном;
17) заохочує та нагороджує нотаріусів відомчими відзнаками НПУ, клопоче перед органами державної влади та місцевого самоврядування про нагородження та інші форми заохочення нотаріусів;
18) здійснює іншу діяльність, не заборонену законодавством України.
2.6. НПУ має свій друкований орган і може здійснювати видавничу діяльність у сфері нотаріату та нотаріальної діяльності.
2.7. НПУ має свій офіційний веб-сайт. Забезпечення ведення офіційного веб-сайту НПУ покладається на Раду НПУ.
3. УМОВИ І ПОРЯДОК НАБУТТЯ ЧЛЕНСТВА В НПУ, ЗУПИНЕННЯ ТА ПРИПИНЕННЯ ЧЛЕНСТВА В НПУ
3.1. Членство в НПУ є індивідуальним.
3.2. З моменту державної реєстрації НПУ її членами стають всі нотаріуси, які працюють у державних нотаріальних конторах, державних нотаріальних архівах або здійснюють приватну нотаріальну діяльність. Згода нотаріуса на набуття членства НПУ не потребується.
3.3. Членами НПУ можуть бути особи, які отримали свідоцтво про право на зайняття нота­ріальною діяльністю.
3.4. Члену НПУ видається посвідчення, зразок якого затверджується Радою НПУ.
3.5. Обов’язкове членство в НПУ автоматично припиняється у зв’язку з припиненням права на зай­няття нотаріальною діяльністю члена НПУ з підстав, передбачених Законом України «Про нотаріат».
4. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЧЛЕНІВ НПУ
4.1. Члени НПУ мають право:
1) брати участь в роботі органів нотаріального самоврядування у порядку, передбаченому Законом України «Про нотаріат» та цим Статутом;
2) обирати та бути обраними до органів нотаріального самоврядування у порядку, передбаченому цим Статутом;
3) брати участь у заходах, що організовуються та проводяться НПУ;
4) на захист своїх професійних інтересів та соціальних прав;
5) одержувати методичну та організаційну допомогу;
6) одержувати інформацію про діяльність НПУ, зокрема, з офіційного веб-сайту НПУ та вносити пропозиції щодо удосконалення її роботи;
7) зупинити та припинити членство в НПУ з підстав, передбачених Законом України «Про нотаріат» та цим Статутом.
4.2. Члени НПУ зобов’язані:
1) дотримуватись вимог Закону України «Про нотаріат», цього Статуту, правил професійної етики та виконувати рішення органів нотаріального самоврядування;
2) своєчасно сплачувати щомісячні членські внески на забезпечення реалізації нотаріального самоврядування у розмірах, встановлених З’їздом нотаріусів України;
3) брати участь у досягненні мети НПУ, реалізації завдань нотаріального самоврядування, сприяти НПУ в її роботі;
4) нести інші обов’язки, передбачені Законом України «Про нотаріат» та цим Статутом.
5. ОРГАНИ ТА СТРУКТУРА НПУ
5.1. Органами НПУ є:
З’їзд нотаріусів України;
Рада НПУ;
Президент НПУ;
Ревізійна комісія НПУ;
Інспекція з питань професійної відповідальності нотаріусів.
5.2. Вищим органом нотаріального самоврядування є З’їзд нотаріусів України, який скликається Радою НПУ не рідше одного разу на два роки і правомочний вирішувати будь-які питання діяльності НПУ.
5.3. Позачерговий З’їзд нотаріусів України скликається з ініціативи Ради НПУ або на вимогу не менш як третини членів НПУ.
5.4. Про скликання З’їзду нотаріусів України Рада НПУ оголошує за шістдесят календарних днів до дня проведення.
5.5. Квота представництва, порядок обрання делегатів, місце та порядок денний З’їзду нотаріусів України визначаються Радою НПУ.
5.6. Про день, час, місце проведення З’їзду нотаріусів України та питання, що вносяться на його обговорення, делегати повідомляються Радою НПУ не пізніш як за чотирнадцять календарних днів до дня З’їзду.
5.7. З’їзд нотаріусів України вважається правомочним, якщо в ньому бере участь більше половини делегатів.
5.8. З’їзд нотаріусів України:
1) затверджує Статут НПУ, вносить до нього зміни і доповнення;
2) ухвалює рішення з найважливіших поточних і перспективних питань діяльності НПУ;
3) обирає президента НПУ, та за поданням президента — Раду НПУ, Ревізійну комісію НПУ та Інспекцію з питань професійної відповідальності нотаріусів;
4) розглядає та затверджує звіти Ради НПУ, Ревізійної комісії НПУ та Інспекції з питань професійної відповідальності нотаріусів;
5) встановлює розмір членських внесків, порядок їх використання та відповідальність за несплату членських внесків;
6) визначає пріоритетні напрямки діяльності НПУ.
5.9. Рішення З’їзду нотаріусів України приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів делегатів, які беруть участь у З’їзді, і є обов’язковими для всіх членів НПУ.
5.10. Президент НПУ, члени Ради НПУ, члени Ревізійної комісії та Інспекції з питань професійної відповідальності нотаріусів можуть бути достроково відкликані з посад за рішенням З’їзду нотаріусів України. Рішення про дострокове відкликання президента НПУ та членів Ради НПУ приймаються шляхом відкритого голосування не менш ніж двома третинами голосів делегатів, які беруть участь у З’їзді.
5.11. У період між з’їздами нотаріусів України функції нотаріального самоврядування виконує Рада НПУ. Рада НПУ підконтрольна і підзвітна З’їзду нотаріусів України.
5.12. До складу Ради НПУ входить 15 членів НПУ, в тому числі Президент НПУ, які обираються З’їздом нотаріусів України з числа делегатів строком на п’ять років.
5.13. Рада НПУ:
1) забезпечує виконання рішень З’їзду нотаріусів України та власних рішень;
2) сприяє забезпеченню гарантій нотаріальної діяльності, захисту професійних інтересів та соціальних прав нотаріусів;
3) затверджує щорічний кошторис НПУ, плани основних заходів, структуру та штатний розклад апарату НПУ та забезпечує їх виконання;
4) ухвалює рішення про скликання чергових та позачергових з’їздів нотаріусів України, формує порядок денний з’їздів, визначає квоту представництва, порядок обрання делегатів, місце, час та порядок проведення з’їздів;
5) щорічно звітує про свою роботу перед членами НПУ;
6) забезпечує співпрацю з Міністерством юстиції України, головними управліннями юстиції, координує та скеровує роботу уповноважених представників НПУ в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі;
7) представляє НПУ в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях;
8) призначає уповноважених представників НПУ в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, вирішує питання створення представництв НПУ, контролює їх діяльність;
9) забезпечує діяльність Інспекції з питань професійної відповідальності нотаріусів, розглядає висновки щодо порушення нотаріусами правил професійної етики та готує подання на розгляд Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату;
10) організовує та здійснює аналітично-методичне та наукове забезпечення нотаріальної діяльності, бере участь у проведенні експертиз законопроектів та інших підзаконних нормативно-правових актів з питань, пов’язаних з нотаріальною діяльністю, вносить відповідні пропозиції;
11) забезпечує належну організацію навчання та підвищення кваліфікації нотаріусів, їх помічників та допоміжного персоналу, проводить семінари, конференції, симпозіуми та інші заходи. Порядок підвищення кваліфікації нотаріусів затверджується Радою НПУ;
12) забезпечує здійснення міжнародної співпраці НПУ з Міжнародним Союзом Нотаріату, нотаріатами та організаціями нотаріусів інших країн;
13) забезпечує захист інтересів фізичних і юридичних осіб при заподіянні їм шкоди внаслідок незаконних дій або недбалості нотаріуса, встановлює порядок та розміри відшкодування такої шкоди;
14) забезпечує організацію страхування нотаріальної діяльності та контролює додержання порядку страхування;
15) здійснює захист соціальних прав та професійних інтересів нотаріусів у судах, правоохоронних органах, органах дізнання та попереднього слідства та інших органах, в тому числі по кримінальних справах та справах про адміністративні та корупційні правопорушення, залучаючи в необхідних випадках адвокатів;
16) за поданням Президента НПУ визначає кількість віце-президентів НПУ, обирає їх та відповідального секретаря із складу Ради НПУ;
17) реалізує право власності та здійснює розпорядження і господарське управління майном та коштами НПУ;
18) утворює постійні та тимчасові комісії, секції, робочі групи з числа членів Ради та інших нотаріусів;
19) контролює діяльність заснованих НПУ юридичних осіб;
20) ухвалює рішення про витрати коштів на матеріально-технічне забезпечення організаційних та інших заходів, що проводяться НПУ, в тому числі з’їздів, засідань Ради, комісій, секцій, робочих груп, семінарів, конференцій тощо;
21) засновує відомчі заохочення для членів НПУ, ухвалює рішення про заохочення та вручає відомчі відзнаки;
22) затверджує зразки символіки, логотипи, печатки, штампів та іншої атрибутики НПУ;
23) забезпечує належну роботу веб-сайту НПУ та «гарячої лінії» для надання безкоштовної юридичної допомоги нотаріусам, фізичним і юридичним особам;
24) виконує інші повноваження, що випливають із Статуту НПУ.
5.14. Засідання Ради НПУ скликаються президентом НПУ, а разі його відсутності — одним із віце-президентів не рідше одного разу на два місяці. Засідання Ради НПУ може бути скликане також на вимогу не менш як третини членів Ради.
5.15. Засідання Ради НПУ є правомочним, якщо у ньому беруть участь більше половини його членів. Рішення Ради НПУ приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні. У разі рівного розподілу голосів членів Ради голос головуючого на засіданні є вирішальним.
5.16. Рішення Ради НПУ розміщуються на офіційному веб-сайті НПУ і є обов’язковими для всіх членів НПУ.
5.17. Очолює Раду НПУ Президент НПУ, який обирається З’їздом нотаріусів України із числа його делегатів строком на п’ять років.
5.18. Президент НПУ, а в разі його відсутності — один з віце-президентів:
1) керує діяльністю НПУ, Ради НПУ та апарату Ради НПУ;
2) представляє НПУ в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях, перед фізичними особами;
3) представляє інтереси НПУ в міжнародних організаціях нотаріусів та інших міжнародних організаціях;
4) укладає правочини від імені НПУ, розпоряджається коштами та майном НПУ, контролює порядок надходження членських внесків та їх використання, забезпечує ведення бухгал­терського обліку та звітності;
5) діє від імені НПУ без довіреності;
6) видає довіреності на представництво НПУ з питань реалізації її повноважень, встановлених Законом України «Про нотаріат» та цим Статутом;
7) відкриває та закриває рахунки НПУ в банківських установах, має право першого підпису фінансових документів;
8) приймає на роботу та звільняє з роботи виконавчого директора НПУ;
9) приймає на роботу та звільняє з роботи працівників апарату НПУ, видає накази і розпорядження та дає вказівки, обов’язкові для виконання працівниками апарату НПУ;
10) здійснює інші дії, передбачені цим Статутом, рішеннями З’їзду нотаріусів України, Ради НПУ для забезпечення діяльності НПУ.
5.19. Президент НПУ отримує заробітну плату в розмірі, встановленому Радою НПУ.
5.20. Здійснення поточної організаційної роботи та забезпечення діяльності апарату НПУ покладається на виконавчого директора НПУ, який приймається на роботу та звільняється з роботи президентом НПУ.
5.21. Виконавчий директор НПУ:
1) забезпечує ведення організаційної роботи та виконання наказів і розпоряджень президента НПУ, поточних і перспективних планів, програм і заходів НПУ;
2) організовує виконання доручень президента НПУ;
3) організовує збір та аналіз пропозицій членів НПУ відносно її діяльності;
4) забезпечує своєчасне інформування членів НПУ, членів Ради НПУ та інших структур про заходи, що проводяться НПУ;
5) здійснює матеріально-технічне забезпечення діяльності апарату НПУ;
6) організовує та забезпечує належне і своєчасне інформування членів НПУ та громадськості про роботу НПУ та зв’язки із засобами масової інформації;
7) щороку звітує перед президентом НПУ про свою діяльність.
5.22. До складу Ревізійної комісії НПУ входить п’ять членів НПУ, які обираються З’їздом нотаріусів України із числа делегатів строком на п’ять років.
5.23. Ревізійна комісія НПУ підконтрольна та підзвітна З’їзду нотаріусів України.
5.24. Ревізійна комісія НПУ:
1) обирає зі свого складу голову, заступника голови та секретаря;
2) контролює виконання Статуту НПУ, рішень З’їзду нотаріусів України та Ради НПУ, планів основних заходів НПУ;
3) здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю НПУ, перевіряє правильність виконання кошторису НПУ та кошторису на утримання апарату НПУ;
4) контролює своєчасність і правильність проходження документів і розгляду звернень фізичних і юридичних осіб.
5.25. Перевірки діяльності НПУ проводяться Ревізійною комісією щорічно.
5.26. Про результати перевірки Ревізійної комісії НПУ складається відповідний документ, який вноситься на обговорення Ради НПУ та затверджується З’їздом нотаріусів України.
5.27. Засідання ревізійної комісії НПУ скликаються не рідше одного разу на рік.
5.28. Інспекція з питань професійної відповідальності нотаріусів НПУ обирається З’їздом нотаріусів України у складі 15 членів НПУ із числа делегатів строком на п’ять років.
5.29. Інспекція з питань професійної відповідальності нотаріусів НПУ підконтрольна і підзвітна Раді НПУ та президенту НПУ.
5.30. Інспекція з питань професійної відповідальності нотаріусів НПУ:
1) обирає із свого складу голову, заступника голови та секретаря Інспекції;
2) розглядає скарги та інші звернення членів НПУ, Міністерства юстиції України, головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, фізичних та юридичних осіб щодо порушень нотаріусами вимог правил професійної етики, перевіряє викладені в них факти та обставини, в тому числі з виїздом на місце, відбирає у нота­ріусів пояснення та необхідні документи, розглядає подання уповноважених представників НПУ в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, готує відповідні висновки і пропозиції щодо притягнення винних до відповідальності та передає їх на розгляд Ради НПУ;
3) за дорученням президента НПУ, уповноважених представників НПУ або за заявою нотаріуса організовує перевірку оприлюднених в ЗМІ фактів, що ганьблять честь і гідність нотаріусів та НПУ, готує інформацію про результати такого розгляду і, в разі необхідності, повідомляє про це Раду НПУ;
4) дає консультації і методичні рекомендації з питань професійної етики нотаріусів України;
5) щорічно звітує про свою роботу президенту НПУ та один раз на два роки — З’їзду нотаріусів України.
5.31. Засідання Інспекції з питань професійної відповідальності нотаріусів НПУ скликаються не рідше одного разу на два місяці.
5.32. Структуру НПУ складають уповноважені представники НПУ в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
За рішенням Ради НПУ, у зв’язку з відповідним поданням, що скеровується від нотаріусів відповідного регіону, можуть створюватись представництва НПУ.
5.33. Уповноважені представники НПУ призначаються рішенням Ради НПУ за поданням Президента НПУ строком на п’ять років та можуть бути достроково відкликані з посади за рішенням Ради НПУ.
5.34. Уповноважені представники НПУ:
1) забезпечують організаційну єдність членів НПУ відповідно Автономної Республіки Крим, області, міста Києва та Севастополя;
2) забезпечують виконання рішень З’їзду нотаріусів України, Ради НПУ членами НПУ на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
3) забезпечують координацію дій та взаємодію з відповідними головними управліннями юстиції;
4) беруть участь або уповноважують інших нотаріусів на участь у перевірках роботи нотаріусів, що проводяться головними управліннями юстиції, висловлюють свої зауваження чи пропозиції у вигляді окремої думки. У разі виникнення будь-яких непорозумінь повідомляють про це Раду НПУ;
5) контролюють дотримання нотаріусами правил професійної етики, готують подання про такі порушення на розгляд Інспекції з питань професійної відповідальності нотаріусів;
6) у разі виникнення непорозумінь чи конфліктів між нотаріусами вживають заходів до їх залагодження;
7) своєчасно та в повному обсязі інформують членів НПУ відповідної адміністративно-територіальної одиниці про рішення З’їзду нотаріусів України, Ради НПУ, а також про роботу інших органів НПУ та заходи, що ними проводяться;
8) постійно узгоджують свою роботу з Радою НПУ і президентом НПУ, щороку звітують перед ними про свою роботу;
9) вносять пропозиції і зауваження щодо роботи органів НПУ, а також пропозиції щодо заходів, які необхідно провести на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
10) виконують інші повноваження, передбачені цим Статутом.
5.35. Уповноважені представники НПУ виконують свої повноваження на громадських засадах, але можуть заохочуватися Радою НПУ за високі досягнення в роботі.
5.36. При Раді НПУ як дорадчий орган створюється Рада уповноважених представників НПУ в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Рада уповноважених представників НПУ вирішує питання координації діяльності, напрацювання шляхів вирішення завдань, що стоять перед ними, обміну досвідом роботи, проведення спільних заходів.
Пропозиції та зауваження щодо удосконалення роботи Рада уповноважених представників передає на розгляд Ради НПУ.
6. ЮРИДИЧНІ ОСОБИ, ЩО ЗАСНОВУЮТЬСЯ НПУ
6.1. Для виконання статутних завдань НПУ засновує юридичні особи відповідно до вимог чинного законодавства.
7. ФОНД ВІДШКОДУВАННЯ ШКОДИ, ЗАПОДІЯНОЇ З ВИНИ НОТАРІУСІВ
7.1. При НПУ створюється Фонд відшкодування шкоди, заподіяної з вини нотаріусів. Діяльність Фонду здійснюється відповідно до Положення про нього, який затверджується Радою НПУ та реєструється у встановленому порядку.
7.2. Фонд відшкодування шкоди, заподіяної з вини нотаріусів, формується за рахунок відрахувань від членських внесків членів НПУ, розмір яких встановлюється Радою НПУ, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
7.3. Порядок розгляду звернень щодо відшкодування шкоди, заподіяної з вини нотаріусів, за рахунок коштів Фонду, підстави, розмір та порядок відшкодування встановлюються Радою НПУ і щорічно переглядаються.
8. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НПУ. МАЙНО НПУ
8.1. Утримання НПУ здійснюється за рахунок:
1) щомісячних внесків членів НПУ на забезпечення реалізації нотаріального самоврядування;
2) добровільних внесків членів НПУ, фізичних і юридичних осіб;
3) інших, не заборонених законом, джерел.
8.2. Майно НПУ складають відображені в установленому законом порядку на її бухгалтерському балансі основні засоби, нематеріальні активи, грошові кошти та інше рухоме і нерухоме майно.
8.3. НПУ здійснює володіння, користування та розпорядження коштами та іншим майном, що знаходиться у її власності у відповідності до Закону України «Про нотаріат» та цього Статуту.
8.4. Розпорядження майном НПУ у межах визначеної цим Статутом компетенції здійснюють відповідні органи НПУ.
8.5. Ризик випадкової загибелі або пошкодження майна, що є власністю НПУ, несе НПУ. Ризик випадкової загибелі або пошкодження майна, що передане НПУ у користування, несе сторона, визначена відповідним договором.
9. ОБЛІК ТА ЗВІТНІСТЬ НПУ
9.1. НПУ здійснює первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї діяльності, інші дані, визначені законом.
10. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ НПУ
10.1. Зміни до статуту НПУ вносяться відповідно до чинного законодавства.
10.2. Зміни до статуту НПУ підлягають державній реєстрації у відповідності до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців».
11. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ НПУ
11.1. НПУ не може бути реорганізована.
11.2. Ліквідація НПУ може бути здійснена лише на підставі закону.
11.3. У разі ліквідації НПУ її активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
____________ Мельничук Ірина Митрофанівна
____________ Шандиба Людмила Іванівна
____________ Шепітко Валетина Василівна

отримати повну версію статті