ОРГАНІЗАЦІЙНО­РОЗПОРЯДЧІ ДОКУМЕНТИ В НОТАРІАЛЬНОМУ ДІЛОВОДСТВІ

ГАННА КОСЕНКО,
юридичний радник науково-практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса»
ОРГАНІЗАЦІЙНО­РОЗПОРЯДЧІ ДОКУМЕНТИ В НОТАРІАЛЬНОМУ ДІЛОВОДСТВІ
Частина 1
В чинних Правилах ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22.12.2010 р. № 3253/5 (далі — Правила), законодавець виокремив розділи V «Складання та оформлення організаційно-розпорядчих документів» і VI «Складання та оформлення нотаріальних документів». Це є принциповим і дуже важливим моментом у нотаріальному діловодстві. Такий поділ є більш прийнятним для нотаріусів, підкреслює значимість обох цих видів документів.
Вимоги щодо складання організаційно-розпорядчої документації містили також і попередні, аж до радянських часів, нормативно-правові акти, що регулювали нотаріальне діловодство. Однак раніше питанням нотаріального діловодства приділялося значно менше уваги. Оскільки сьогодні перевірка нотаріуса полягає в перевірці організації нотаріальної діяльності нотаріуса та виконання ним правил нотаріального діловодства, то таке питання, як правильне складання організаційно-розпорядчих документів, є доволі важливим.
Крім того, що безпосередньо Правила містять основні положення в регулюванні цього питання, у Правилах зазначено, що:
склад реквізитів організаційно-розпорядчої документації та порядок їх розташування встановлюють ДСТУ 4163-2003 «Державна уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів» (далі — ДСТУ 4163-2003) та Примірна інструкція з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.1997 р. № 1153 (зі змінами), далі — Примірна інструкція з діловодства у міністерствах (п. 5.1 Правил);
організаційно-розпорядчі документи конторою, архівом, приватним нотаріусом ведуться з дотриманням вимог ДСТУ 4163-2003, Примірної інструкції з діловодства у міністерствах, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. № 348 (зі змінами), далі — Інструкція з діловодства за зверненнями громадян (п. 2.1 Правил).
Тобто складати організаційно-розпорядчі документи треба відповідно до

Ганна КОСЕНКО отримати повну версію статті