ВИТЯГ ІЗ ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ ПРО ЗЕМЕЛЬНУ ДІЛЯНКУ: ПОРЯДОК ВИДАЧІ, ФОРМА, ЗМІСТ, ТЕРМІН ДІЇ

ЛЮДМИЛА СПІЦИНА,
перший заступник начальника Головного управління Держкомзему в Запорізькій області
ВИТЯГ ІЗ ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ ПРО ЗЕМЕЛЬНУ ДІЛЯНКУ: ПОРЯДОК ВИДАЧІ, ФОРМА, ЗМІСТ, ТЕРМІН ДІЇ
Оскільки будь-яка практика видачі витягів із Державного земельного кадастру про земельну ділянку (далі — витяг), у тому числі й нотаріусами, сьогодні відсутня, вважаю за необхідне провести детальне вивчення нормативних актів, які регулюють порядок видачі витягів, і висловити свою точку зору на деякі проблемні питання. Закон України «Про Державний земельний кадастр» (далі — Закон) та постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру (далі — Порядок) визначають поняття витягу, кому і для чого він видається, ким видається, зміст витягу, порядок його надання.
Формування (створення) земельної ділянки як об’єкта цивільних прав здійснюється при виготовленні землевпорядної документації, визначеної ст. 791 Земельного кодексу України, п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформована земельна ділянка підлягає обов’язковій реєстрації в Державному земельному кадастрі. Витяг про земельну ділянку можливо отримати тільки тоді, коли ця земельна ділянка занесена до кадастру, пройшла державну реєстрацію, відкрито Поземельну книгу і ділянці присвоєно кадастровий номер.
Витяг про земельну ділянку надають органи, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру (ст. 7 Закону). Витяг може бути виданий Державним кадастровим реєстратором будь-якого територіального органу центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у районі (місті).
ЩОДО ОТРИМАННЯ НОТАРІУСОМ ВИТЯГУ ПРО ЗЕМЕЛЬНУ ДІЛЯНКУ

Людмила СПІЦИНА отримати повну версію статті