ВИМОГИ ДО РОБОЧОГО МІСЦЯ (КОНТОРИ) ПРИВАТНОГО НОТАРІУСА

ГАННА ОЖЕГОВА,
юридичний радник науково-практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса»
ВИМОГИ ДО РОБОЧОГО МІСЦЯ (КОНТОРИ) ПРИВАТНОГО НОТАРІУСА
На сьогодні вимоги до робочого місця (кон­тори) приватного нотаріуса регулюються Законом України «Про нотаріат» (зі змінами та доповненнями) і Положенням про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за організацією нотаріальної діяльності, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 23.03.2011 № 888/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2011 за № 406/19144 (зі змінами та доповненнями) (далі — Положення про вимоги до робочого місця 2011 року).
До прийняття названого Положення діяло Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням, затверджене наказом Міністерства юстиції України від 12.06.1998 № 36/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.06.1998 за № 376/2816, яке втратило чинність на підставі наказу Міністерства юстиції України від 23.03.2011№ 888/5, (далі — Положення про вимоги до робочого місця 1998 року).
Як зазначено в п. 1 Положення про вимоги до робочого місця 2011 року, це Положення встановлює єдиний підхід до організації нотаріальної діяльності для покращення якості обслуговування населення, вільного доступу до нотаріальної контори, забезпечення дотримання нотаріальної таємниці при вчиненні нотаріальних дій, суворої схоронності нотаріальних документів, печатки та штампів приватного нотаріуса, спеціальних бланків нотаріальних документів та архіву нотаріуса.
ДОКУМЕНТ, ЯКИЙ ПІДТВЕРДЖУЄ ПРАВО ВЛАСНОСТІ АБО ПРАВО КОРИСТУВАННЯ ПРИМІЩЕННЯМ
Згідно з ч. 3 ст. 24 Закону України «Про нотаріат» до заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності додається, крім іншого, документ, що підтверджує право власності або право оренди на приміщення для розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, чи договір про співпрацю з іншим приватним нотаріусом, який надає заявнику відповідне приміщення, та його засвідчена копія.
Відповідно до п. 2.2 Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.03.2011 № 871/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.03.2011 за № 388/19126 (зі змінами та доповненнями), засвідчена в установленому порядку копія документа, що підтверджує право власності на приміщення або право користування приміщенням для розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, чи договір про співпрацю з іншим приватним нотаріусом, який надає заявнику відповідне приміщення, та його засвідчена в установленому порядку копія, буде формуватися у реєстраційну справу приватного нотаріуса, яка зберігається і ведеться відповідним управлінням юстиції.
Зверніть увагу, що Положення про вимоги до робочого місця 1998 року, яке втратило чинність, у п. 4 передбачало також використовування приміщення на підставі договору позички.
УМОВИ, ЯКИМ МАЄ ВІДПОВІДАТИ РОБОЧЕ МІСЦЕ (КОНТОРА) ПРИВАТНОГО НОТАРІУСА

Ганна Ожегова отримати повну версію статті