АЛГОРИТМ ДІЙ НОТАРІУСА ПРИ ВИДАЧІ СВІДОЦТВА ПРО ПРАВО НА СПАДЩИНУ З ВІДКРИТТЯМ РОЗДІЛУ В ДРРП (ВАРІАНТ: 1 СПАДКОДАВЕЦЬ, 1 СПАДКОЄМЕЦЬ)

АЛГОРИТМ ДІЙ НОТАРІУСА ПРИ ВИДАЧІ СВІДОЦТВА ПРО ПРАВО НА СПАДЩИНУ З ВІДКРИТТЯМ РОЗДІЛУ В ДРРП (ВАРІАНТ: 1 СПАДКОДАВЕЦЬ, 1 СПАДКОЄМЕЦЬ)
І. ПОПЕРЕДНІЙ ЕТАП
1. Перевіряємо наявність всіх необхідних документів для видачі свідоцтва та пропонуємо при прийнятті документів здійснити попередні пошуки у реєстрах до 2013 року.
Нагадуємо, що з 1 січня 2013 року витяг БТІ не є документом, який ми витребовуємо для видачі свідоцтва про право на спадщину спадкоємцю. Але у свою чергу вказаний витяг ніхто не забороняє приймати. Тим більше, що для оформлення спадщини він видавався безстроково. Тому, у разі якщо спадкоємець одержав витяг у 2012 році в рамках «старого» законодавства, немає підстав вважати, що такий документ не може бути прийнятий нотаріусом у роботу. З указаного витягу можна одержати інформацію щодо відсутності (наявності) самовільних прибудов (перебудов).
Окрім правовстановлювального документа, наявні вказівки отримати оціночну вартість майна, визначену суб’єктом оціночної діяльності за напрямом для цілей оподаткування. Звіт про оцінку має бути повним, дійсний він впродовж 6 місяців.
УВАГА! Жодний нормативний акт не вимагає надання саме експертної оцінки. Наприклад, у Податковому кодексі України йдеться про «вартість спадщини», і не факт, що це саме експертна оцінка. Декрет Кабінету Міністрів України «Про держмито» взагалі не вимагає будь-якої оцінки у зв’язку з фіксованою ставкою мита по спадщині. Отже, нотаріус самостійно для себе вирішує питання, в якій формі вимагати оцінку спадкового майна, на підставі нормативно-правових актів.
Що стосується видачі свідоцтва про право на спадщину на земельну ділянку, то згідно з п. 4.20 глави 10 розділу 2 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 № 296/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.02.2012 за 282/20595, видача свідоцтва про право на спадщину на земельну ділянку нотаріусом проводиться на підставі державного акта на право власності на земельну ділянку, витягу з Державного земельного кадастру про відсутність обмежень на земельну ділянку або витягу з поземельної книги, а також витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Нагадуємо, що згідно з п. 10 статті 791 Земельного кодексу України та абз. 5 п. 4 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 22.06.2011 № 703 державна реєстрація речових прав на земельні ділянки проводиться після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.
У випадку, коли звертається особа за довіреністю, вона повинна подати копію паспорта та РНОКПП довірителя або оригінали цих документів.

отримати повну версію статті