АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКІВ У 2011 РОЦІ

ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО,
нотаріус, шеф-редактор науково-практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса», член Консультативно-методичної ради при Департаменті нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань при Міністерстві юстиції України
АДМІНІСТРУВАННЯ ПОДАТКІВ У 2011 РОЦІ
1. Контролюючі органи
Перелік контролюючих органів скорочений і включає в себе органи державної податкової служби та митні органи.
Жодні інші органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, у тому числі за запитом правоохоронних органів.
Органи Служби безпеки України, внутрішніх справ, податкової міліції, прокуратури та їх службові (посадові) особи не можуть брати безпосередньої участі у проведенні перевірок, що здійснюються контролюючими органами, і проводити перевірки з питань оподаткування (п. 61.3 Податкового кодексу України — далі ПК).
2. Податкова декларація
Податковий кодекс дещо розширює поняття податкової декларації, розуміючи під нею документ, що подається платником податків контролюючому органу в строки, встановлені законом, на підставі якого нараховується та/або сплачується податкове зобов’язання, або документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку (п. 46.1 ПК). Виходить, що наступники розрахунку за ф. № 1ДФ набувають статусу податкової декларації, у зв’язку з чим порушення вимог до порядку їх подання та заповнення може спричинити ті самі наслідки, що й неподання «класичних» податкових декларацій.
3. Обов’язкові реквізити податкової
декларації
Вичерпний перелік обов’язкових реквізитів податкової декларації закріплено в п. 48.3 ПК. Майже в незмінному вигляді цей перелік перенесено до Податкового кодексу з п. 4.4 Методичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп’ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України, затверджених наказом ДПАУ від 31.12.08 р. № 827.
4. Ким має бути підписана податкова декларація
Фізичною особою — платником податків (у нашому випадку — нотаріусом) або його законним представником (п.п. 48.5.2 ПК).
5. Спосіб подання податкової декларації
Нотаріуси мають право вибору способу подання звітності: або на паперових носіях (особисто), або поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення), або в електронній формі (ст. 49 ПК).
6. Коли декларація може бути не прийнята
Податковий орган відмовляє у прийнятті податкової декларації, якщо:
а) декларація не відповідає нормам та змісту відповідного податку і збору;
б) у декларації відсутні обов’язкові реквізити та/або підписи відповідних посадових осіб.
7. У які строки орган ДПС зобов’язаний повідомити платника про відмову у прийнятті його податкової декларації
У разі подання податкової декларації з порушенням установлених правил її заповнення податковий орган надсилає платнику письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин відмови:
а) протягом 5 робочих днів з дня отримання декларації — якщо декларація була надіслана поштою або засобами електронного зв’язку;
б) протягом 3 робочих днів з дня отримання декларації — якщо декларація була подана особисто платником податків або його представником
8. Що робити, якщо одержано відмову у прийнятті декларації

Володимир МАРЧЕНКО отримати повну версію статті