Архивы

З 1 червня при посвідченні угод з нерухомістю нотаріуси прийматимуть лише витяги з Реєстру прав власності на нерухоме майно

З 1 червня при посвідченні угод з нерухомістю нотаріуси прийматимуть лише витяги з Реєстру прав власності на нерухоме майно

Міністерство юстиції нагадує, що з 1 червня 2010 року при посвідченні правочинів щодо нерухомого майна нотаріусами будуть прийматися лише витяги з Реєстру прав власності на нерухоме майно.

Довідки-характеристики, видані бюро технічної інвентаризації до 1 червня 2010 року, будуть дійсними лише протягом трьох місяців з дати їх видачі.

Така вимога передбачена наказом Міністерства юстиції від 26 березня 2010 року № 615/5 „Про впорядкування відносин щодо видачі витягів з Реєстру прав власності на нерухоме майно та оформлення свідоцтв про право власності на об’єкти нерухомого майна на спеціальних бланках”, прийнятим у зв’язку з набранням чинності 16 березня 2010 року Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” та інших законодавчих актів України”. Пунктом 3 розділу II цього Закону встановлено, що до 1 січня 2012 року державна реєстрація прав на нерухоме майно проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації, створеними до набрання чинності Законом та підключеними до Реєстру прав.

Станом на сьогодні адміністратором Реєстру прав укладені відповідні договори з усіма бюро технічної інвентаризації, які не були підключені до вказаного Реєстру.

Міністерство юстиції звертає увагу, що спеціальні бланки для видачі витягів з Реєстру прав власності на нерухоме майно та свідоцтв про право власності запроваджені в обіг з 1 жовтня 2002 року відповідно до пункту 5 наказу Міністерства юстиції від 7 лютого 2002 року № 7/5 “Про затвердження Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно”.

Спеціальні бланки для видачі витягів з Реєстру прав мають право отримувати підприємства бюро технічної інвентаризації, а свідоцтва про право власності на об’єкти нерухомого майна — підприємства бюро технічної інвентаризації, органи місцевого самоврядування та інші органи, зазначені в пункті 6.1 Тимчасового положення.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271-17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

Звернення до директора Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань Ященко Н.В. щодо форм виконавчого напису та протесту векселів від 25 травня 2010 року за № 7

АСОЦІАЦІЯ ПРИВАТНИХ НОТАРІУСІВ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

61002, м. Харків, вул. Ольмінського, буд. 6.
код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600700114657 в АТ “РЕГІОН-БАНК” у м. Харкові,
МФО 351254
(057) 714-27-90, (057) 714-27-89

Вих. № 7 від „ 25 ” травня 2010 року
На №____ „____” _______ 2010 року
Директору
Департаменту нотаріату
та реєстрації адвокатських об’єднань
Ященко Ніні Вікторівні

Шановна Ніна Вікторівно!

Просимо Вас звернути увагу на негативну ситуацію, яка склалася сьогодні в зв’язку з суперечностями в Правилах нотаріального діловодства, затверджених Наказом від 31.12.2008 N 2368/5, зареєстрованим Міністерством юстиції України 31 грудня 2008 р. за N 1325/16016 «Про затвердження Правил ведення нотаріального діловодства» (зі змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 2151/5 від 16.11.2009 р).
Пунктом 2 цього Наказу визнано такими, що втратили чинність: наказ Міністерства юстиції України від 03.02.94 N 6/5 «Про затвердження Правил ведення нотаріального діловодства», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28.02.94 за N 33/242, наказ Міністерства юстиції України від 10.01.2005 N 1/5 «Про затвердження форм реєстрів для реєстрації нотаріальних дій, нотаріальних свідоцтв, посвідчувальних написів на правочинах і засвідчуваних документах», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.01.2005 за N 17/10297 (із змінами) тощо.
Одночасно діючими Правилами ведення нотаріального діловодства, а саме їх п. 5.5 ст. 5 зазначено, що «При вчиненні нотаріальних дій нотаріуси застосовують посвідчувальні написи, видають свідоцтва і вчиняють виконавчі написи, акти про морські протести та протести векселів за формами, установленими цими Правилами (додаток 7)» Але як відомо в додатку 7 немає жодної установленої форми виконавчого напису та протесту векселів.
Підпункт 5.5.6. п. 5.5 ст. 5 цих Правил встановлює що: «У разі відсутності у додатку 7 необхідних посвідчувальних написів чи свідоцтв, які б відповідали вчинюваній нотаріальній дії, нотаріус може застосовувати ту з форм, яка найбільше відповідає цій нотаріальній дії, із застосуванням окремих елементів інших посвідчувальних написів та свідоцтв» одразу хочу звернути увагу, що з наданих в Додатку 7 форм немає жодної, яку, навіть з «застосуванням елементів інших форм», можливо було б використовувати в якості протесту векселя або в якості виконавчого напису.
Таким чином, сьогодні вчинення таких нотаріальних дій, як, наприклад, протест векселя або вчинення виконавчого напису, є не безспірним з позиції формування правозастосовчої практики представниками інших юридичних професій, оскільки нотаріуси, зобов’язані вчиняти виконавчі написи та протести векселів за формами установленими цими Правилами (Додаток 7) ,а там навіть приблизно нічого подібного немає.
Просимо Вас привести у відповідність Правила ведення нотаріального діловодства до вимог чинного законодавства України шляхом виключення з пункту 5.5 ст. 5 слів „виконавчі написи” і „протести векселів” та надати можливість громадянам України отримувати дійсно безспірні нотаріальні дії.

З повагою,
Президент Асоціації
приватних нотаріусів
Харківської області В.М. Марченко
25.05.2010 року

Аналіз розгляду звернень громадян Департаментом нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань за 2009 рік та за I квартал 2010 року

У 2009 році на розгляд до Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань надійшло 2785 звернень громадян, що на 20,04 % більше, ніж за 2008 рік. При цьому, якщо кількість заяв, які подані до Департаменту на розгляд збільшилась на 10, 9 %, то кількість скарг збільшилась відповідно на 33,1 %. Слід зазначити, що таке збільшення кількості скарг зумовлено, перш за все, надходженням скарг до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату на рішення кваліфікаційних комісій нотаріату, утворених при головних управліннях юстиції (від загальної кількості скарг такі скарги складають близько 45 %).

Тенденція до збільшення кількості звернень, що надходять на розгляд до Департаменту збереглася і в I кварталі 2010 року. Так, загальна кількість звернень, порівняно з I кварталом 2009 року, збільшилась на 20,5 %, при цьому кількість заяв виросла на 5,9 %, а скарг відповідно на 64 %. Кількість скарг на рішення кваліфікаційних комісій нотаріату склала 37,4 % від загальної кількості скарг. Крім того, із 46 звернень, які надійшли від Урядової гарячої лінії, більш ніж 75 % склали скарги.

У 2009 році 20,7 % від загальної кількості звернень( 576 ) направлено на розгляд за належністю до головних управлінь юстиції для надання роз’яснень або розгляду по суті. За 2008 рік на розгляд головних управлінь юстиції було направлено 561 звернення, що складало 24,2 % від загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань.

У I кварталі 2010 року на розгляд головних управлінь юстиції направлено 86 звернень, що склало 15,7 % від загальної кількості звернень.

Зменшення у процентному відношенні кількості звернень, що направлялися на розгляд до підвідомчих установ зумовлено тим, що, по-перше, в багатьох випадках, зверненню до Міністерства юстиції передувало звернення до територіального органу і відповідь авторів звернення не задовольнила, по друге, порушені у зверненнях питання щодо надання роз’яснень із застосування окремих положень діючого законодавства вимагали встановлення єдиної практики їх застосування та надання роз’яснень Мін’юстом.

Станом на 1 січня 2010 року на розгляді у Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань залишалось 136 звернень, з них 64 скарги та 72 заяви, тоді як на 1 січня 2009 року ця цифра склала відповідно 96 звернень ( 61 заява та 35 скарг).

Збільшення кількості звернень, які на 1 січня 2010 року залишалися на розгляді у Міністерстві юстиції зумовлено запровадженням функціонування Урядової гарячої лінії державної установи „Соціальний контактний центр”. З часу її запровадження (жовтень 2009 року) надійшло 78 звернень від громадян. Такі звернення повинні були розглядатися протягом 15 днів, однак, у зв’язку з незрозумілістю, некоректністю порушених питань, наданням неповної інформації, строк розгляду таких звернень продовжувався в межах визначених Законом України „Про звернення громадян” строків.

На 1 квітня 2010 року на розгляді в Департаменті перебувало 126 звернень, строк виконання за якими не настав.

В той же час, слід зауважити на позитивну тенденцію щодо строків розгляду звернень громадян працівниками Департаменту. Так, суттєво зменшилась кількість звернень, строки розгляду яких було продовжено до 45 днів ( майже втричі), а кількість звернень, строк розгляду яких становив до 15 днів збільшилась на 14,7 %.

Така ж тенденція збереглась і в I кварталі 2010 року. Якщо у I кварталі 2009 року 7 звернень було розглянуто у строк до 45 днів, то за аналогічний період поточного року лише 2. Кількість звернень, строк розгляду яких становив до 30 днів, збільшилась в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 60 %.

У 2009 році із загальної кількості звернень 2401 звернення, тобто 86,2 %, надійшло безпосередньо від громадян ( колективних звернень — 55, що становить відповідно 2,29 % від цієї кількості). За аналогічний період 2008 року ця цифра склала відповідно 78,4 % та 3,9 %.

Майже вдвічі, порівняно з 2008 роком, зменшилась кількість звернень, направлених на розгляд Мін’юсту Апаратом Верховної Ради України, суттєво зменшилась кількість звернень від інших органів влади та виконавчих органів (без урахування звернень від державної установи „Соціальний контактний центр”, надходження яких, мало місце у четвертому кварталі 2009 року). На рівні 2008 року залишився показник кількості надходжень звернень від Кабінету Міністрів України.

У I кварталі 2010 року безпосередньо від громадян надійшло 413 звернень (фактично на рівні I кварталу 2009 року — 402). Значно зросла у цей період кількість звернень, направлених на розгляд Мін’юсту Кабінетом Міністрів України (майже в 4 рази), втричі зменшилась кількість звернень від Апарату Верховної Ради.

Щодо питань, які порушувалися авторами звернень то, крім як уже зазначалось, скарг на дії кваліфікаційних комісій нотаріату, утворених при головних управліннях юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, значна кількість скарг стосувалася правильності та законності вчинених нотаріусом нотаріальних дій (правомірність посвідчення заповітів та довіреностей, оскарження укладених договорів, відмова чи безпідставне, на думку скаржників, зволікання у видачі свідоцтв про право на спадщину, оскарження вчинених нотаріусом виконавчих написів, невиконання нотаріусами вимог статті 5 Закону України „ Про нотаріат” щодо сприяння громадянам у здійсненні їх прав та захисті законних інтересів), а також питання внесення та вилучення нотаріусами відомостей до єдиних та державних реєстрів, що функціонують в системі нотаріату. Залишається актуальним та породжує надходження значної кількості скарг і питання неналежної організації роботи державних нотаріальних контор, здійснення прийому громадян з питань вчинення нотаріальних дій, або ж порушення державними нотаріусами вимог Примірного положення про порядок надання державними нотаріусами додаткових послуг правового характеру, які не пов’язані з вчинюваними нотаріальними діями, а також технічного характеру в частині прийняття коштів за надання таких послуг готівкою або стягнення цих коштів з осіб пільгових категорій чи за послуги, які не були надані.

Надмірне стягнення державними нотаріусами таких коштів ( коли правові послуги надаються у зв’язку з вчинюваною нотаріальною дією: складання проекту заяви на видачу свідоцтва про право на спадщину, проекту заповіту, проектів запитів до відповідних установ для отримання документів, необхідних для оформлення спадкових прав тощо) також є однією з причин надходження скарг до Департаменту.

Звернення щодо надання роз’яснень положень чинного законодавства можна систематизувати на три підгрупи:

роз’яснення з питань спадкування ( спадкування частки у праві спільної сумісної власності; можливості закликання до спадкування осіб, визначених у статтях 1263-1265 Цивільного кодексу України ( далі- Кодекс), після спадкодавців, які померли до набрання чинності вищезазначеним Кодексом; спадкування спадкоємцями за законом у разі неприйняття спадщини одним із спадкоємців за заповітом; визначення обов’язкової частки у спадщині; підстави для закликання спадкоємців до спадкування в порядку статті 1241 Кодексу, застосування нотаріусами положень статті 1225 Кодексу при видачі свідоцтв про право на спадщину на земельну ділянку);

роз’яснення змін до земельного законодавства (пункту 12 Прикінцевих положень Закону України „Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”; стосовно застосування зворотної дії в часі Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок” та порядку і підстав вилучення зі справ нотаріуса державних актів на право власності на землю ( земельну ділянку ); можливості вилучення з фондів державних нотаріальних архівів державних актів на право власності на землю, переданих у звязку з припиненням приватної нотаріальної діяльності; проставлення відповідних відміток, меж застосування положень постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2009 року № 901 « Про додаткові заходи щодо врегулювання земельних відносин»), питання застосування з 1 січня 2010 року положень статті 377 Цивільного кодексу України та статті 120 Земельного кодексу України, питання спільної сумісної та спільної часткової власності на земельну ділянку;

роз’яснення з інших питань ( податкове законодавство: порядок та підстави сплати податку з доходів фізичних осіб при укладенні договорів купівлі-продажу та дарування, оформленні спадкових прав; підстав вчинення нотаріусами виконавчих написів; порядку виділу частки із майна, що є у спільній частковій власності та інше).

За наслідками розгляду Департаментом нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань скарг громадян у 2009 році обгрунтованими було визнано 22 скарги, що склало 1,74 % від загальної кількості скарг, що надійшли до Міністерства юстиції. Станом на 01.01.2009 було визнано обгрунтованими 32 скарги на дії нотаріусів, що відповідно становило 3,36 % від їх загальної кількості.

Зменшення в процентному відношенні кількості обгрунтованих скарг від загального числа скарг, що надходили на розгляд, пояснюється, перш за все, значною кількістю скарг до Вищої кваліфікаційнї комісії нотаріату на рішення кваліфікаційних комісій нотаріату, відомості про які включаються до загальних статистичних даних по Департаменту.

Слід зауважити, що зменшення майже вдвічі кількості скарг, що визнані обгрунтованими, не можна розглядати як позитивну тенденцію, оскільки, у зв’язку зі зміною повноважень головних управлінь юстиції та Міністерства юстиції, питання законності вчинених нотаріальних дій не було предметом перевірок, проведених у зв’язку з надходженням звернень. Скарги громадян у цій частині Мін’юстом не розглядались ( до відома: із 32 скарг, які було визнано обгрунтованими за 2008 рік 23 скарги (більше 70 %) було визнано обгрунтованими з підстав невиконання або неналежного виконання нотаріусами вимог чинного законодавства при вчиненні нотаріальних дій).

Обгрунтовані скарги визнано такими з підстав: невиконання нотаріусами правил ведення нотаріального діловодства (4 скарги), неналежної організації роботи державних нотаріальних контор (4 скарги); ігнорування вимог Примірного положення про порядок надання державними нотаріусами додаткових послуг правового характеру, які не пов’язані з вчинюваними нотаріальними діями, а також послуг технічного характеру та неправильне застосування встановлених головними управліннями юстиції тарифів за надання таких послуг ( 3 скарги); невиконання нотаріусами положень статті 49 Закону України «Про нотаріат» в частині належного оформлення відмови у вчиненні нотаріальної дії ( 2 скарги ); недотримання вимог чинного законодавства про єдині та державні реєстри в системі нотаріату та виконання функцій реєстратора цих реєстрів ( 2 скарги), а також невиконання вимог статті 5 Закону України « Про нотаріат» в частині обов’язку сприяння громадянам у здійсненні їх прав та захисті законних інтересів при оформленні спадкових прав ( 6 скарг, з них 3 скарги визнано обгрунтованими у зв’язку з тим, що за наявності заведеної спадкової справи, повторно заводилась спадкова справа до майна померлої однієї і тієї ж особи і в подальшому свідоцтво про право на спадщину видавалось без урахування спадкоємців, заяви яких про прийняття спадщини знаходились у попередній спадковій справі); 1 скарга визнана обгрунтованою у зв’язку з порушенням приватним нотаріусом вимог Закону України «Про звернення громадян»).

Всього із, як уже зазначалось, 22 скарг, що визнані обгрунтованими, 19 скарг — на дії державних нотаріусів. Як захід реагування на допущенні порушення, дев’яти державним нотаріусам ( завідувачам держнотконтор) оголошено догани; одного нотаріуса позбавлено преміальної винагороди, а одного нотаріуса позбавлено надбавки за високі досягнення у праці. В інших випадках заходи дисциплінарного впливу не застосовувались у зв’язку зі звільненням осіб, якими були допущені порушення або у зв’язку із закінченням строків, встановлених статтею 148 Кодексу законів про працю України. Діяльність одного приватного нотаріуса, скарга на дії якого була визнана обґрунтованою, була зупинена на підставі статті 29¹ Закону України „Про нотаріат” строком на два тижні.

У I кварталі 2010 року обґрунтованими було визнано 5 скарг, що склало 9,7 % від загальної кількості скарг, та 1 заява (0,3 % від кількості заяв, що надійшли на розгляд). Порівнюючи ці показники з показниками I кварталу 2009 року (визнано обґрунтованими 3 скарги, що склало 2,6 % від поданих скарг), слід зробити висновок, що якість надання нотаріальних послуг, виконання нотаріусами правил ведення нотаріального діловодства необхідно підвищувати, і перш за все, дієвим контролем з боку головних управлінь юстиції.

Підставами для визнання скарг та заяв обґрунтованими стали недотримання нотаріусами вимог статті 19 Закону України „Про нотаріат” (1 скарга), статті 5 цього Закону (2 скарги та заява), статті 100 Закону (1 скарга). Перевищення посадовими особами Головного управління юстиції у Волинській області своїх повноважень в частині виконання вимог статті 2 ¹ Закону стало причиною надходження обґрунтованої скарги на їх дії.

Щодо повторних звернень, то їх кількість практично залишилась незмінною (2009 рік — 293 звернення; 2008 рік — 279 звернень). При цьому, кількість скарг, що надійшли повторно, за звітний період 2009 року зменшилась, а заяв – збільшилась. За результатами аналізу такої ситуації можливо зробити висновок, що неотримання громадянами відповіді на попереднє звернення щодо законності вчиненої конкретної нотаріальної дії є підставою для їх звернення з повторною заявою аналогічного змісту.

Незначне збільшення у I кварталі 2010 року надходження повторних звернень мало місце і щодо скарг (I квартал 2009 року – 15, I квартал 2010 року – 18) і щодо заяв (I квартал 2009 року – 50, I квартал 2010 року – 54).

На розгляд головних управлінь юстиції у 2009 році як свідчать надані інформаційно-аналітичні матеріали, надійшло 942 скарги на дії та бездіяльність нотаріусів, організацію роботи державних нотаріальних контор та здійснення прийому громадян.

Необхідно зауважити, що, порівняно з аналогічним періодом 2008 року, кількість скарг зменшилась майже на 32 % ( у 2008 році на розгляд головних управлінь юстиції надійшло 1245 скарг). Майже на 40 % зменшилась і кількість скарг, які за результатами розгляду територіальними органами Мін’юсту визнано обґрунтованими. Якщо станом на 01.01.2009 обґрунтованими було визнано 54 скарги, то на відповідну дату 2010 року — 32, з них 5 скарг на дії органів нотаріату Дніпропетровської області; по 3 скарги – Волинської, Донецької, Закарпатської, Київської та Луганської областей; по 2 скарги — Кіровоградської, Львівської, Одеської областей, а також по одній обґрунтованій скарзі на дії нотаріусів та організацію роботи нотаріальних контор у Автономній Республіці Крим, Вінницькій, Полтавській, Тернопільській, Черкаській та Харківській областях.

Найбільша кількість скарг надійшла до Головного управління юстиції у Дніпропетровській області ( 115 скарг), Головного управління юстиції у м. Києві ( 113 скарг), Головного управління юстиції у Донецькій області ( 110 скарг) та Головного управління юстиції у Одеській області ( 103 скарги).

Зменшення кількості скарг, що надходили на розгляд до головних управлінь юстиції, спостерігалася і у I кварталі 2010 року. Порівняно з аналогічним періодом минулого року їх кількість зменшилась на 18 %. Однак кількість обґрунтованих скарг збільшилась більш ніж у два рази.

Як уже зазначалося, зменшення у 2009 році порівняно з 2008 роком, кількості обґрунтованих скарг, зумовлено, перш за все, звуженням компетенції головних управлінь юстиції щодо перевірки напрямків діяльності державних та приватних нотаріусів. В той же час, наявні і суб’єктивні причини такого явища, зокрема необ’єктивний підхід окремих працівників органів нотаріату при розгляді скарг, неналежна та неповна перевірка фактів, викладених у зверненнях, базування висновків та надання відповіді скаржникам лише на підставі пояснень нотаріусів, дії яких оскаржуються.

Тому збільшення у 2010 році кількості скарг, які визнані обґрунтованими, свідчить, зокрема, про зростання відповідальності працівників головних управлінь юстиції, більш виважений і предметний розгляд скарг.

Низька кваліфікація окремих спеціалістів відділів нотаріату, недостатній контроль з боку начальників відділів за їх діяльністю також є причиною неналежного розгляду звернень, в тому числі скарг, які надходять до Головних управлінь юстиції. Як наслідок — надходження повторних звернень ( скарг) до Міністерства юстиції, у яких порушуються питання також неналежних дій працівників головних управлінь юстиції.

Такий висновок щодо неналежних, в непоодиноких випадках, дій працівників управлінь відділів нотаріату, ґрунтується також на аналізі наданої головними управліннями юстиції інформації на виконання доручень Міністерства юстиції щодо розгляду звернень громадян з контрольним строком виконання. Крім того, що встановлені в дорученнях строки систематично порушуються, надана інформація, як правило, потребує, в кращому випадку, окремих уточнень.

В багатьох випадках надана інформація суперечлива, неповна, неконкретна, ґрунтується лише на відібраних від нотаріусів поясненнях або ж висновки, зроблені за результатами перевірки, не узгоджуються і не слідують із результатів розгляду.

Так, із 33 звернень, які у 2009 році Департаментом нотаріату розглянуто з продовженням строку розгляду до 45 днів, більш ніж у 70 % випадків строк розгляду продовжувався у зв’язку з необхідністю проведення додаткової перевірки та необхідністю витребування від головних управлінь юстиції копій матеріалів перевірки для прийняття обґрунтованого рішення за результатами розгляду. До прикладу: скарга Семашко З.Т. на організацію роботи Євпаторійської державної нотаріальної контори; колективна скарга Радчука В.А. та Радчук Н.П. на невиконання нотаріусом Сарненської держнотконтори Рівненської області вимог статті 49 Закону України «Про нотаріат», скарга Єгорової В.Г. на дії державного нотаріуса Першої Дніпропетровської держнотконтори, скарга Карпова В.Є. на дії державного нотаріуса першої Кіровоградської держнотконтори та інші.

Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне начальникам головних управлінь юстиції:

- вжити заходів для посилення контролю за організацією роботи та виконанням правил нотаріального діловодства державними та приватними нотаріусами; за результатами перевірок проводити аналізи, узагальнення наявних порушень організації нотаріальної діяльності та правил ведення нотаріального діловодства. Такі аналізи та узагальнення розглядати на семінарах нотаріусів і направляти нотаріусам для врахування в своїй нотаріальній діяльності;

- посилити роль методичних рад, що діють при головних управліннях юстиції щодо вивчення, узагальнення та спрямування нотаріальної практики;

- особисто або через заступників, які координують роботу відділів нотаріату контролювати та забезпечувати належний розгляд звернень громадян в межах та з дотриманням вимог Закону України « Про звернення громадян»;

- стан розгляду звернень громадян розглядати на колегіях головних управлінь юстиції;

- по кожному випадку надходження скарг на дії чи бездіяльність органів нотаріату проводити перевірки та адекватно реагувати за їх результатами. За наявності підстав застосовувати заходи дисциплінарного стягнення до державних нотаріусів та вживати заходів, визначених статтею 291 Закону України «Про нотаріат» до приватних нотаріусів.

З метою попередження надходження скарг та заяв громадян, матеріали щоквартальних узагальнень( аналізів) стану розгляду звернень громадян у вигляді інформаційних листів, узагальнень, аналізів, направляти нотаріусам для реагування.

Директор Департаменту
нотаріату та реєстрації
адвокатських об’єднань

Н.В. Ященко

НАКАЗ. Про нагородження Почесним знаком Міністерства юстиції

НАКАЗ. Про нагородження Почесним знаком Міністерства юстиції

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

19.05.2010 м. Київ № 454/7

Про нагородження
Маміної Л.М.

За багаторічну сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків, пов’язаних з реалізацією державної правової політики,

наказую:

нагородити відомчою заохочувальною відзнакою Міністерства юстиції України –

Почесним знаком Міністерства юстиції України

Маміну
Любов Миколаївну - начальника Головного управління юстиції у Харківській області.

Міністр Олександр Лавринович

Администрация сайта поздравляет Вас с Праздником Святой Троицы!

Администрация сайта поздравляет Вас с Праздником Святой Троицы!

Желаем Вам в этот светлый день здоровья, добра и согласия, человеческого счастья и Божьего благословения. Пусть вера и любовь помогают вам во всех Ваших делах .

Затверджено Порядок нагляду за реєстрацією акціонерів і проведенням загальних зборів акціонерів

Про затвердження Порядку нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств
Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
від 22 грудня 2009 року N 1607
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
28 квітня 2010 р. за N 310/17605
Відповідно до пункту 13 статті 8, статей 9 та 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», частини четвертої статті 40 Закону України «Про акціонерні товариства», з метою захисту прав власників цінних паперів та запобігання порушенням на фондовому ринку та враховуючи вимоги законодавства, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств (додається).
2. Департаменту з питань контрольно-правової роботи (Г. Глушко) забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню організаційного забезпечення роботи Голови Комісії та міжнародних зв’язків (Н. Піскун) забезпечити опублікування цього рішення відповідно до законодавства.
4. Це рішення набирає чинності з дня офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення залишаю за собою.

Голова Комісії С. Петрашко
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва

М. Бродський

Протокол засідання Комісії
від 22 грудня 2009 р. N 53

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
22.12.2009 N 1607
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
28 квітня 2010 р. за N 310/17605

Порядок
нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблений з метою здійснення перевірки Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку та її територіальними органами (далі — Комісія) дотримання вимог законодавства про цінні папери та акціонерні товариства, і визначає процедуру призначення Комісією представників для здійснення нагляду за реєстрацією акціонерів (їх представників), проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах публічних та приватних акціонерних товариств (далі — Нагляд) та порядок проведення такого Нагляду в публічних та приватних акціонерних товариствах (далі — акціонерне товариство).
2. Представники Комісії здійснюють нагляд за дотриманням вимог законодавства про цінні папери та акціонерні товариства при проведенні реєстрації акціонерів (їх представників), проведенні загальних зборів, голосуванні та підбитті його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств.
3. Представники Комісії — працівники Комісії, з яких формується контрольна група (керівник та члени контрольної групи) для здійснення нагляду за дотриманням вимог законодавства про цінні папери та акціонерні товариства при проведенні реєстрації акціонерів (їх представників), проведенні загальних зборів, голосуванні та підбитті його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств (далі — Представники Комісії).
II. Порядок призначення представників Комісії, що здійснюють нагляд за реєстрацією акціонерів (їх представників), проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств
1. Представники Комісії, що здійснюють Нагляд, можуть призначатися:
за зверненням акціонера(ів) (їх представників за довіреністю), повноваження якого (яких) підтверджені випискою з рахунку в цінних паперах (особового рахунку), складеною на дату після повідомлення про проведення загальних зборів;
за зверненням посадової(их) особи (осіб) органів акціонерного товариства;
за зверненням реєстратора або депозитарію акціонерного товариства у випадку, якщо повноваження реєстраційної комісії та/або лічильної комісії за договором передані реєстратору або депозитарію (з доданням копії договору);
за ініціативою Комісії та/або її територіальних органів.
2. Звернення до Комісії повинні бути обґрунтованими та містити, зокрема, відомості про:
річні або позачергові збори;
ініціаторів проведення загальних зборів (за наявності цієї інформації у заявника);
час та місце проведення реєстрації акціонерів на загальних зборах акціонерного товариства (додається копія повідомлення про проведення загальних зборів чи копія публікації повідомлення про проведення загальних зборів);
порядок денний загальних зборів акціонерів товариства;
державну частку в статутному капіталі акціонерного товариства (за наявності такої інформації).
3. Звернення осіб, визначених пунктом 1 цього розділу, щодо призначення Представників Комісії має бути подано до Комісії не пізніше ніж за 15 календарних днів до дати проведення загальних зборів.
Підставами для відмови у призначенні Комісією Представників Комісії можуть бути:
відсутність у зверненні інформації, передбаченої пунктом 2 цього розділу;
порушення строку, встановленого цим пунктом.
4. За наявності підстав, передбачених пунктом 1 цього розділу, для призначення Представників Комісії структурний підрозділ центрального апарату Комісії, на який покладено функції щодо організації, координації та здійснення контрольно-ревізійної діяльності, готує та вносить на розгляд Голови Комісії та/або члена Комісії, який має повноваження згідно з розподілом обов’язків відповідно до наказу Голови Комісії, пропозиції щодо призначення Представників Комісії та визначення обсягу Нагляду.
5. Рішення про призначення Представників Комісії для здійснення Нагляду оформлюється дорученням на проведення нагляду за реєстрацією акціонерів та/або проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерного товариства (далі — Доручення) за формою, визначеною додатком 1.
Якщо до складу Представників Комісії входять працівники кількох структурних підрозділів центрального апарату Комісії, та/або представники центрального апарату Комісії, та/або територіального(их) органу(ів), рішення про призначення Представників Комісії для здійснення Нагляду оформлюється наказом Голови Комісії та Дорученням.
6. Керівник територіального органу Комісії має право самостійно за наявності підстав, передбачених пунктом 1 цього розділу, надавати Доручення на проведення нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків тих акціонерних товариств, загальні збори яких проводяться на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці цього територіального органу.
Склад Представників територіального органу Комісії, що здійснюють Нагляд, визначає керівник територіального органу Комісії.
7. Для здійснення Нагляду утворюється контрольна група у складі не менше двох осіб.
8. Голова Комісії, члени Комісії та керівники територіальних органів Комісії як уповноважені особи Комісії мають право здійснювати Нагляд без Доручення на підставі службового посвідчення.
Представники Комісії здійснюють Нагляд на підставі службового посвідчення та Доручення.
Доручення надається працівникам центрального апарату Комісії Головою або членом Комісії, який має відповідні повноваження згідно з розподілом обов’язків відповідно до наказу Голови Комісії.
Доручення працівникам територіальних органів Комісії надається керівником відповідного територіального органу Комісії.
9. З числа Представників Комісії Головою Комісії, або членом Комісії, який має повноваження згідно з розподілом обов’язків відповідно до наказу Голови Комісії, або керівником відповідного територіального органу Комісії призначається керівник контрольної групи, про що зазначається в Дорученні.
Керівник контрольної групи має право:
самостійно приймати рішення з питань організації та послідовності проведення Нагляду;
розподіляти між членами контрольної групи обов’язки щодо проведення Нагляду;
здійснювати повноваження, передбачені пунктом 4 розділу III цього Порядку;
у разі необхідності звертатися до органів внутрішніх справ, які відповідно до статті 10 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» зобов’язані вживати відповідних заходів.
10. Голова Комісії, член Комісії, керівник територіального органу Комісії, працівник Комісії може брати участь у здійсненні Нагляду за відсутності конфлікту інтересів.
11. У разі виникнення конфлікту інтересів після призначення складу контрольної групи працівник Комісії, призначений до складу цієї контрольної групи, зобов’язаний письмово повідомити про це уповноважену особу Комісії, яка надала Доручення, для вирішення питання про можливість здійснення ним Нагляду.
12. У разі надання Доручення працівникам центрального апарату Комісії територіальний орган Комісії, на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці якого акціонерним товариством проводяться загальні збори, повідомляється про видачу такого Доручення листом (за підписом керівника структурного підрозділу центрального апарату Комісії, на який покладено функції щодо організації, координації та здійснення контрольно-ревізійної діяльності), особисто, факсограмою або електронною поштою.
Після отримання територіальним органом Комісії повідомлення, зазначеного в абзаці першому цього пункту, та у разі наявності Доручення, виданого територіальним органом Комісії щодо цього акціонерного товариства, таке Доручення негайно скасовується керівником цього територіального органу.
13. Доручення виписуються у двох примірниках, які видаються контрольній групі.
14. Облік виданих Доручень ведеться структурним підрозділом центрального апарату Комісії, на який покладено функції щодо організації, координації та здійснення контрольно-ревізійної діяльності, та територіальними органами Комісії в окремому журналі за встановленою Комісією формою.
III. Порядок здійснення нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств
1. Структурний підрозділ центрального апарату Комісії, на який покладено функції щодо організації, координації та здійснення контрольно-ревізійної діяльності, або територіальні органи Комісії письмово повідомляють акціонерне товариство про призначення Представників Комісії до початку реєстрації акціонерів для участі у загальних зборах та у разі потреби відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначають перелік документів, необхідних для надання їх контрольній групі при здійсненні Нагляду.
2. Повідомлення про призначення Представників Комісії (далі — Повідомлення) за формою, встановленою додатком 2, надсилається акціонерному товариству поштою (рекомендованим листом) та, у разі необхідності, факсом або вручається під підпис голові, або члену наглядової ради товариства, або керівнику виконавчого органу товариства (у разі їх відсутності — іншій особі, відповідальній за проведення реєстрації акціонерів та/або проведення загальних зборів акціонерів) до початку реєстрації акціонерів.
При особистому врученні Повідомлення зазначеній особі ставиться відмітка на копії повідомлення про його отримання. При цьому зазначаються прізвище, ім’я, по батькові цієї особи, дата та час отримання Повідомлення, підпис особи, яка отримала Повідомлення.
3. Підтвердженням своєчасного повідомлення акціонерного товариства про призначення Представників Комісії є:
при направленні Повідомлення поштою — другий примірник Повідомлення, що містить вихідний реєстраційний номер Комісії або її територіального органу, та реєстр про відправлення кореспонденції;
при передачі Повідомлення факсом — інформація про проходження факсу;
при врученні під підпис особам, зазначеним у пункті 2 цього розділу, — відмітка на копії Повідомлення, а у випадку відмови в отриманні Повідомлення цими особами — відмітка про відмову (здійснюється керівником та членами контрольної групи та засвідчується їх підписами).
4. При здійсненні Нагляду Представники Комісії мають право:
безперешкодно входити до місць, де проводяться загальні збори, реєстрація акціонерів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств за службовим посвідченням;
доступу до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення Нагляду;
вимагати надання письмових пояснень, документів (належним чином засвідчених копій), виписок, витягів з відповідних документів, які необхідні Представникам Комісії при здійсненні Нагляду, та іншу інформацію у посадових осіб акціонерного товариства, та/або осіб, уповноважених на скликання загальних зборів, проведення реєстрації акціонерів (їх представників), проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, та/або представників юридичної особи, яка веде облік права власності на акції товариства, та/або акціонерів (їх представників) у зв’язку з реалізацією своїх повноважень щодо здійснення Нагляду;
відповідно до Доручення порушувати справи про правопорушення на ринку цінних паперів та складати акти про правопорушення на ринку цінних паперів (стосовно юридичних осіб);
складати протоколи про адміністративне правопорушення (стосовно фізичних або посадових осіб).
5. При здійсненні Нагляду Представники Комісії зобов’язані дотримуватися вимог законодавства.
6. Перед початком Нагляду керівник контрольної групи:
перевіряє повноваження посадових осіб акціонерного товариства, реєстратора або депозитарію у випадку, якщо повноваження реєстраційної комісії та/або лічильної комісії за договором передані такій особі, інших осіб, відповідальних за проведення реєстрації акціонерів (їх представників) та/або проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах, які повинні бути підтверджені відповідними документами;
вручає під підпис голові, або члену наглядової ради акціонерного товариства, або керівнику виконавчого органу акціонерного товариства (у разі їх відсутності — іншій особі, відповідальній за проведення реєстрації акціонерів (їх представників) та/або проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах) один примірник Доручення (у якому зазначено підставу проведення Нагляду), про що робиться відмітка в другому примірнику Доручення;
представляє членів контрольної групи;
повідомляє про повноваження Представників Комісії згідно із Законами України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та «Про акціонерні товариства»;
обговорює та вирішує організаційні питання щодо здійснення Нагляду.
7. Посадові особи акціонерного товариства та/або особи, уповноважені на скликання загальних зборів, проведення реєстрації акціонерів (їх представників), проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, та/або представники юридичної особи, яка веде облік права власності на акції товариства, та/або акціонери (їх представники) попереджаються керівником контрольної групи, що вони зобов’язані:
дотримуватись законодавства, яким встановлений порядок реєстрації акціонерів (їх представників), проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств;
забезпечити вільний доступ Представників Комісії до всіх приміщень, документів та іншої інформації, необхідних для проведення Нагляду та складання протоколу здійснення нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків (далі — Протокол) за формою, встановленою додатком 3;
створити Представникам Комісії належні умови для здійснення Нагляду, в тому числі надати місце для роботи, можливість користуватися зв’язком, оргтехнікою, іншими послугами технічного характеру на їх вимогу за місцем проведення реєстрації акціонерів, проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків протягом часу, необхідного для здійснення Нагляду, складання Протоколу.
надавати документи (належним чином засвідчені копії), виписки, витяги з документів та іншу інформацію, необхідну Представникам Комісії при здійсненні Нагляду.
8. Під час здійснення нагляду за реєстрацією акціонерів Представниками Комісії перевіряються:
відповідність наданого для реєстрації акціонерів переліку акціонерів акціонерного товариства, які мають право на участь у загальних зборах, вимогам, встановленим законодавством про Національну депозитарну систему України;
повноваження реєстраційної комісії та її членів;
відповідність документів, які підтверджують право участі акціонерів (їх представників за довіреністю) у загальних зборах, вимогам законодавства про цінні папери та акціонерні товариства та наявність підстав відмови у реєстрації;
наявність кворуму загальних зборів згідно з наданим протоколом реєстраційної комісії;
відповідність реєстрації акціонерів (їх представників за довіреністю) вимогам законодавства про цінні папери та акціонерні товариства.
9. Під час здійснення нагляду за проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств Представниками Комісії перевіряються:
відповідність переліку питань, які розглядаються загальними зборами, порядку денному, затвердженому наглядовою радою акціонерного товариства (в разі скликання позачергових загальних зборів на вимогу акціонерів у випадках, передбачених частиною шостою статті 47 Закону України «Про акціонерні товариства», — порядку денному, затвердженому акціонерами, які цього вимагають), порядку денному, який був надісланий акціонеру разом з повідомленням про проведення загальних зборів, та порядку денному, оприлюдненому згідно із законом;
повноваження лічильної комісії та її членів;
відповідність процедур голосування та підрахунку голосів вимогам законодавства про цінні папери та акціонерні товариства.
10. Представники Комісії мають право вимагати надання письмових пояснень, документів (належним чином засвідчених копій), виписок, витягів з відповідних документів, які необхідні Представникам Комісії при здійсненні Нагляду, та іншу інформацію у посадових осіб акціонерного товариства та/або осіб, уповноважених на скликання загальних зборів, проведення реєстрації акціонерів (їх представників), проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, та/або представників юридичної особи, яка веде облік права власності на акції товариства, та/або акціонерів (їх представників) у зв’язку з реалізацією своїх повноважень щодо здійснення Нагляду.
Посадові особи акціонерного товариства, та/або особи, уповноважені на скликання загальних зборів, проведення реєстрації акціонерів (їх представників), проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, та/або представники юридичної особи, яка веде облік права власності на акції товариства, завіряють копії документів на вимогу контрольної групи для приєднання їх до протоколу Нагляду.
IV. Порядок оформлення результатів нагляду за реєстрацією акціонерів та/або проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств
1. За результатами Нагляду контрольна група складає Протокол у двох примірниках.
2. У Протоколі відображаються результати Нагляду відповідно до повноважень, наданих Представникам Комісії Дорученням.
3. Протокол підписують керівник та члени контрольної групи. Будь-які виправлення та доповнення до Протоколу після його підписання членами контрольної групи повинні обов’язково підтверджуватись підписами всіх членів контрольної групи.
Сторінки Протоколу нумеруються та підписуються керівником та всіма членами контрольної групи. До Протоколу додаються документи згідно з переліком, вказаним у Протоколі.
4. У разі ненадання посадовими особами акціонерного товариства, та/або особами, уповноваженими на скликання загальних зборів, проведення реєстрації акціонерів (їх представників), проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, та/або представниками юридичної особи, яка веде облік права власності на акції товариства, та/або акціонерами (їх представниками) письмових пояснень, документів (належним чином засвідчених копій), виписок, витягів із відповідних документів, які необхідні Представникам Комісії при здійсненні Нагляду, та іншої інформації незалежно від причин ненадання в Протоколі робиться запис про це із зазначенням причин їх ненадання.
Термін надання таких документів може бути встановлений керівником контрольної групи, але не більш ніж три робочі дні. У разі ненадання письмових пояснень, документів (належним чином засвідчених копій), виписок, витягів із відповідних документів, які необхідні Представникам Комісії при здійсненні Нагляду, та іншої інформації до моменту складання та підписання Протоколу, складеного за результатами Нагляду, керівником контрольної групи надається письмовий запит посадовій особі акціонерного товариства, та/або особі, уповноваженій на скликання загальних зборів, проведення реєстрації акціонерів (їх представників), проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, та/або представнику юридичної особи, яка веде облік права власності на акції товариства, та/або акціонерам (їх представникам) із зазначенням переліку документів та термінів їх надання.
5. Якщо член контрольної групи не згодний зі змістом Протоколу, він має право подати уповноваженій особі, яка видала Доручення, у письмовій формі обґрунтування своєї окремої думки.
6. Протокол після підписання його всіма членами контрольної групи підписується також посадовою особою акціонерного товариства, та/або особою, уповноваженою на скликання загальних зборів, проведення реєстрації акціонерів (їх представників), проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, та/або представником юридичної особи, яка веде облік права власності на акції товариства, і один примірник Протоколу вручається цій особі, про що зазначається у другому примірнику.
7. У разі відмови посадової особи акціонерного товариства, та/або особи, уповноваженої на скликання загальних зборів, проведення реєстрації акціонерів (їх представників), проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, та/або представника юридичної особи, яка веде облік права власності на акції товариства підписати та/або отримати Протокол про це робиться запис у Протоколі керівником контрольної групи і один примірник Протоколу протягом трьох робочих днів надсилається поштою за місцезнаходженням акціонерного товариства листом з повідомленням про вручення.
8. Дії Представників Комісії можуть бути оскаржені до Комісії або до суду відповідно до законодавства.
V. Заходи Комісії за наслідками Нагляду
1. Після здійснення Нагляду контрольною групою, сформованою з працівників центрального апарату Комісії, один примірник Доручення та Протоколу повертається керівником контрольної групи до структурного підрозділу центрального апарату Комісії, на який покладено функції щодо організації, координації та здійснення контрольно-ревізійної діяльності, і зберігається разом з іншими матеріалами Нагляду.
2. Після здійснення Нагляду контрольною групою, сформованою із працівників територіального органу Комісії, один примірник Доручення та Протоколу повертається керівником контрольної групи до територіального органу Комісії і зберігається разом із іншими матеріалами Нагляду.
3. Копія Протоколу, який залишається у територіальному органі Комісії, протягом трьох робочих днів після здійснення Нагляду направляється до структурного підрозділу центрального апарату Комісії, на який покладено функції щодо організації, координації та здійснення контрольно-ревізійної діяльності.
4. У разі виявлення за результатами Нагляду фактів, які містять ознаки правопорушень, застосування заходів впливу щодо яких не входить до компетенції Комісії, структурний підрозділ центрального апарату Комісії, на який покладено функції щодо організації, координації та здійснення контрольно-ревізійної діяльності, або територіальний орган Комісії надсилає відповідним державним органам матеріали стосовно таких фактів.
VI. Контроль за здійсненням нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств
1. Контроль за Наглядом здійснюється структурним підрозділом центрального апарату Комісії, на який покладено функції щодо організації, координації та здійснення контрольно-ревізійної діяльності.
2. Загальний контроль за здійсненням Нагляду представниками Комісії (в тому числі її територіальними органами) здійснює Голова Комісії або член Комісії відповідно до розподілу обов’язків.

Т. в. о. директора департаменту з питань
контрольно-правової роботи
Р. Машуренко

Додаток 1
до Порядку нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств

__ примірник

Доручення N ______ від «___» ____________ 20__ року
на здійснення нагляду за реєстрацією акціонерів,
проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків
на загальних зборах акціонерного товариства
(необхідне підкреслити)
_________________________________________________________________
(повне найменування акціонерного товариства)
Я, ___________________________________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім’я та по батькові)
на підставі статті 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та
статті 40 Закону України «Про акціонерні товариства» доручаю:
1. ___________________________________________
(посада, прізвище, ім’я та по батькові) - керівнику робочої групи;
2. ___________________________________________
(посада, прізвище, ім’я та по батькові) - члену робочої групи
здійснити нагляд за _____________________________________________________________________
(необхідне вписати: реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та
підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерного товариства)
______________________________________________________________________________________.
(повне найменування акціонерного товариства)
Підставою здійснення нагляду є _______________________________________________________.
На підставі цього Доручення Представники Комісії мають права, передбачені Законами України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», «Про акціонерні товариства» та Порядком нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 грудня 2009 року N 1607, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України «___» ____________ 20__ року за N ______, а саме мають право:
безперешкодно входити до місць, де проводяться загальні збори, реєстрація акціонерів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств за службовим посвідченням; мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення Нагляду; вимагати надання письмових пояснень, документів (належним чином засвідчених копій), виписок, витягів з відповідних документів, які необхідні Представникам Комісії при здійсненні Нагляду, та іншу інформацію у посадових осіб акціонерного товариства, та/або осіб, уповноважених на скликання загальних зборів, проведення реєстрації акціонерів (їх представників), проведення загальних зборів, голосування та підбиття його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, та/або представників юридичної особи, яка веде облік права власності на акції товариства, та/або акціонерів (їх представників) у зв’язку з реалізацією своїх повноважень щодо здійснення Нагляду.
У разі виявлення правопорушень законодавства про цінні папери доручаю:
__________________________________________________ порушити справу про правопорушення та
(посада, прізвище, ім’я та по батькові керівника робочої групи)
скласти акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Повноваження за цим дорученням не можуть бути передані іншим особам.
Доручення дійсне до «___» ____________ 20__ року.

___________________________
(посада уповноваженої особи)
М. П. ___________________________
(підпис) ___________________________
(прізвище, ім’я та по батькові)

Додаток 2
до Порядку нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств

__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________
(повне найменування акціонерного товариства, юридична адреса)

Повідомлення
про призначення представників Комісії для здійснення нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерного товариства
(необхідне підкреслити)
На підставі статті 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», статті 40 Закону України «Про акціонерні товариства» та Порядку нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22 грудня 2009 року N 1607, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України «___» ____________ 20__ року за N ______, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі — Комісія) призначені представники для здійснення нагляду за
______________________________________________________________________________________.
(необхідне вписати: реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям
його підсумків на загальних зборах акціонерного товариства)
Підставою для здійснення нагляду є ___________________________________________________.
Відповідно до статті 40 Закону України «Про акціонерні товариства» посадові особи акціонерного товариства зобов’язані забезпечити вільний доступ представників Комісії до нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств.
У зв’язку з реалізацією повноважень представниками Комісії вимагаємо надати керівнику робочої групи документи та іншу інформацію згідно з нижченаведеним переліком.
1. ________________________________________________________________________________.
2. ________________________________________________________________________________.
3. ________________________________________________________________________________.

Начальник територіального управління ________
(підпис) ___________________________
(прізвище, ім’я та по батькові)
або
Керівник структурного підрозділу центрального апарату Комісії, на який покладено функції щодо організації, координації та здійснення контрольно-ревізійної діяльності
________
(підпис) ___________________________
(прізвище, ім’я та по батькові)

Додаток 3
до Порядку нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерних товариств

ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
Протокол
нагляду за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерного товариства
(необхідне підкреслити)
_________________________________________________ «___________________________________»
__________________________________
(дата складання протоколу) ____________________
(місце складання протоколу)
Місцезнаходження товариства: ________________________________________________________
Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ: _____________________________________________________
Фактичне місце проведення реєстрації акціонерів: _______________________________________
Фактичне місце проведення загальних зборів: ___________________________________________
Дата та час початку реєстрації акціонерів (за повідомленням): _____________________________
(фактично): ________________________________
Дата та час закінчення реєстрації акціонерів (за повідомленням): __________________________
(фактично): _______________________________
Контроль за реєстрацією акціонерів, проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерного товариства проводиться на підставі доручення від «___» ____________ 20__ року N __________ контрольною групою у складі:
Керівника контрольної групи — _________________________________________________________
Члена контрольної групи — _____________________________________________________________
Посада та П. І. Б. особи, яка головує на загальних зборах:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Найменування реєстратора або депозитарію — у випадку, якщо повноваження реєстраційної комісії та/або лічильної комісії за договором передані такій особі, серія, номер, дата видачі ліцензії, прізвище та ініціали керівника:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Склад реєстраційної комісії:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Підставою для проведення Комісією контролю за реєстрацією акціонерів є:

Звернення акціонера(ів) (їх представників за довіреністю)
Звернення посадової(их) особи (осіб) органів акціонерного товариства
Звернення реєстратора або депозитарію акціонерного товариства
Ініціатива Комісії та/або її територіальних органів

Відомості про реєстрацію випуску акцій:

Свідоцтво про випуск акцій N від
Ким видане
Форма випуску

Статутний капітал акціонерного товариства складає (грн.), розподілений на

Кількість акцій:
простих
привілейованих

Кількість викуплених акціонерним товариством власних акцій, шт.
Загальна кількість голосуючих акцій

Акціонерне товариство повідомлено про призначення Представників Комісії для здійснення Нагляду листом N ______________________ від ____________________
Вид загальних зборів: чергові / позачергові (необхідне підкреслити)
Повідомлення про проведення загальних зборів:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Спосіб повідомлення акціонерів про проведення загальних зборів: _________________________
Реєстрація акціонерів здійснювалася на підставі переліку акціонерів, складеного станом на
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Перелік осіб, що володіють 5 і більше відсотками акцій товариства: ________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Наявність контролю за реєстрацією зі сторони осіб, що є власниками 10 і більше відсотків простих акцій _________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
За даними реєстраційної (лічильної, мандатної) комісії:

Загальна кількість зареєстрованих реєстраційною комісією акцій (голосів), %
Загальна кількість зареєстрованих реєстраційною комісією привілейованих акцій (голосів), %
Необхідна для кворуму кількість акцій (голосів), %
Необхідна для кворуму кількість привілейованих акцій (голосів), %
Кількість акцій (голосів), що не беруть участь у голосуванні, %

Наявність фактів відмови у реєстрації:

Перелік осіб Причини відмови

Під час проведення нагляду за реєстрацією акціонерів контрольною групою встановлено:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Виявлені під час контролю за реєстрацією акціонерів порушення:

з/п Виявлене порушення Пункт та/або стаття Нормативно-правовий акт, вимоги якого порушено
1

Час початку загальних зборів: ______________________________________
Час закінчення загальних зборів: ___________________________________
Лічильна комісія у складі: _____________________________________________________________
______________________________________________________________________________________

N з/п Питання порядку денного Спосіб голосування Результати голосування (за даними лічильної комісії) Підсумки голосування
(відповідно до протоколу про підсумки)
За
Проти
Утримались
Не голосували
Зіпсовані бюлетені

Наявність у бюлетені реквізитів, визначених частиною другою статті 43 Закону України «Про акціонерні товариства» ________________________________________________________________
Під час проведення нагляду за проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерного товариства контрольною групою встановлено:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________

Виявлені під час нагляду за проведенням загальних зборів, голосуванням та підбиттям його підсумків на загальних зборах акціонерного товариства порушення:

N
з/п Виявлене порушення Пункт та/або стаття Нормативно-правовий акт, вимоги якого порушено
1

Перелік документів, що додаються до протоколу:

N
з/п Назва документа, реквізити Кількість аркушів
1

Підписи:
Керівник контрольної групи _______________________________
Член контрольної групи _______________________________

Примірник протоколу отримав _______________________________
(посада, прізвище, ім’я та по батькові, підпис) __________________
(дата)

____________

© Інформаційно-аналітичний центр «ЛІГА», 1991 — 2010
© ТОВ «ЛІГА ЗАКОН», 2007 — 2010

Наказ Міністерства юстиції України від 29.04.2010 № 368/7 „Про створення Консультативно – методичної ради з питань нотаріату при Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань”

Наказ Міністерства юстиції України від 29.04.2010 № 368/7 „Про створення Консультативно – методичної ради з питань нотаріату при Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань”

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

29 квітня 2010 року м. Київ №368/7

Про створення Консультативно – методичної ради
з питань нотаріату при Департаменті
нотаріату та реєстрації адвокатських
об’єднань

З метою врахування думки нотаріальної спільноти, усунення колізій та прогалин в законодавстві з питань нотаріату, розроблення пропозицій щодо удосконалення законодавства, методичних рекомендацій з принципових та проблемних питань нотаріату та впровадження єдиної нотаріальної практики

НАКАЗУЮ:
Створити Консультативно – методичну раду з питань нотаріату при Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань.
Затвердити Положення про Консультативно – методичну раду з питань нотаріату при Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань (додається).
Затвердити склад Консультативно – методичної ради з питань нотаріату при Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань (додається).
Адміністративному департаменту (Бондаренко І.С.) забезпечити матеріально – технічне забезпечення роботи Консультативно – методичної ради з питань нотаріату при Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань.
Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань ( Ященко Н.В.) та начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити належне виконання цього наказу.
Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Л. В. Єфіменка.

Міністр Олександр Лавринович

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства юстиції України
від 29 квітня 2010 р. N368/7

П О Л О Ж Е Н Н Я
про Консультативно – методичну раду з питань нотаріату при Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань

1. Загальні положення
1.1. Консультативно – методична рада з питань нотаріату при Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань (далі – Рада) є дорадчим консультативно-аналітично – методичним органом.
1.2. Рада утворюється з метою опрацювання проектів нормативно – правових актів з питань нотаріату, підготовки пропозицій щодо усунення колізій та прогалин в законодавстві, узагальненню і розповсюдженню єдиної нотаріальної практики, розгляду наукових рекомендацій, пропозицій щодо покращення організації діяльності органів нотаріату України, вивчення та розповсюдження передового досвіду роботи нотаріусів України.
1.3. Рада в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України, а також цим Положенням.
1.4. Рада здійснює свою діяльність на громадських засадах.
1.5. Завданням Ради є:
1.5.1 підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавства з питань нотаріату, усунення колізій та прогалин в законодавстві;
1.5.2 розгляд проектів нормативно-правових актів з питань нотаріату та надання висновків до них;
1.5.3 вивчення питань, що виникають в нотаріальній практиці та їх узагальнення;
1.5.4 розробка пропозицій щодо організації роботи з питання підвищення кваліфікації нотаріусів;
1.5.5 розробка єдиної методології вчинення окремих видів нотаріальних дій та здійснення нотаріального діловодства;
1.5.6 участь в організації та проведенні спільно, з легалізованими в установленому порядку об’єднаннями нотаріусів семінарів, науково-практичних конференцій тощо;
1.5.7 розгляд матеріалів комплексних перевірок головних управлінь юстиції з питань діяльності органів нотаріату та надання методичної допомоги.
2. Склад Ради
2.1. Чисельність та склад Ради затверджується наказом Міністра юстиції України за поданням Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань.
2.2. Рада формується з представників Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань, головних управлінь юстиції та нотаріусів.
2.3. До складу Ради входять голова Ради, заступник голови, секретар та члени Ради.
2.4. Очолює Раду голова ради.
Голова Ради керує її роботою відповідно до цього Положення, забезпечує планування роботи Ради, визначає перелік питань, що підлягають розгляду на засіданнях Ради, підготовку та реалізацію її висновків та рекомендацій, дає доручення заступнику, секретареві та членам Ради, у разі необхідності, надає пропозиції щодо зміни складу Ради, ініціює скликання засідання Ради.
2.5. У разі відсутності голови, або за його дорученням обов’язки голови Ради виконує його заступник.
2.6. Секретар Ради забезпечує організацію її роботи: проводить підготовку засідань, забезпечує членів Ради необхідними матеріалами, розробляє проект плану роботи Ради та контролює виконання плану роботи, виготовлює документи, прийняті на засіданні Ради.
3. Організація діяльності Ради
3.1. Основною формою діяльності Ради є засідання, які проводяться не рідше ніж один раз у квартал. Засідання Ради оформлюються протоколом.
3.2. Уразі необхідності, Радою можуть створюватися робочі групи.
3.3. Засідання Ради правомочне за умови присутності не менш 2/3 членів її складу.
3.4. Для участі в обговоренні питань на засідання Ради можуть бути запрошені нотаріуси та інші фахівці, які не входять до складу Ради.
3.5. Висновки та рішення вважаються прийнятими, якщо за них проголосувало не менше дев’яти членів Ради, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови Ради, а в разі його відсутності — заступника голови Ради.
3.6. З питань, що розглядаються на засіданнях Ради, у разі потреби готуються методичні рекомендації, висновки, інформаційні листи тощо.

Директор Департаменту
нотаріату та реєстрації
адвокатських об’єднань Н.В. Ященко

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства юстиції України
від 29 квітня 2010 р. N 368/7

СКЛАД
Консультативно – методичної ради з питань нотаріату при Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань
Голова ради - директор Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань Ященко Ніна Вікторівна
Заступник голови заступник директора Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань Баранова Тетяна Іванівна
Секретар ради - начальник відділу методично-правового забезпечення діяльності нотаріату Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань Антипова Олена Вікторівна

Члени Консультативно – методичної ради при Департаменті нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань:

Борисова
Тетяна Анатоліївна приватний нотаріус Чернігівського міського нотаріального округу (за згодою)
Єрух Алла Михайлівна приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу (за згодою)
Єлістратова
Світлана Василівна приватний нотаріус Броварського міського нотаріального округу (за згодою)
Журавльов
Дмитро Володимирович приватний нотаріус Запорізького міського нотаріального округу (за згодою)
Журавська
Валентина Вікторівна завідуюча Броварської міської державної нотаріальної контори
Запісочна
Оксана Анатоліївна приватний нотаріус Ірпінського міського нотаріального округу (за згодою)
Красовська
Алла Вадимівна приватний нотаріус Львівського міського нотаріального округу (за згодою)
Козьяков
Юрій Миколайович приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу (за згодою)
Левенець
Тетяна Пилипівна приватний нотаріус Одеського міського нотаріального округу (за згодою)
Марченко
Володимир Миколайович приватний нотаріус Харківського міського нотаріального округу (за згодою)
Прохор Любов Євгеніївна приватний нотаріус Кіровоградського міського нотаріального округу (за згодою)
Сидоров Ігор Федорович провідний науковий співробітник Науково-дослідного інституту інтелектуальної власності Академії правових наук України, кандидат юридичних наук (за згодою)
Суханова
Тетяна Олександрівна приватний нотаріус Вінницького міського нотаріального округу (за згодою)
Чолач Галина Дмитрівна приватний нотаріус Тернопільський районний нотаріальний округ (за згодою)
Чуєва Олена Дмитрівна приватний нотаріус Харківського міського нотаріального округу (за згодою)
Шапченко Марія Іванівна завідуюча Шістнадцятою київською державною нотаріальною конторою
Мироник
Володимир Миронович заступник начальника Головного управління юстиції у місті Києві

Уряд пропонує вдосконалити процедуру посвідчення права власності на землю

Уряд пропонує вдосконалити процедуру
посвідчення права власності на землю

Кабінет Міністрів пропонує усунути прогалини та вирішити проблемні питання, що виникають на сьогодні у правовому регулюванні процедури посвідчення права власності на землю. Розроблений Міністерством юстиції проект змін до деяких законодавчих актів у цій сфері ухвалено сьогодні на урядовому засіданні.

Як повідомив Міністр юстиції Олександр Лавринович, урядом, зокрема, пропонується встановити строк видачі державного акта на право власності на земельну ділянку та визначити відповідальність за порушення цього строку.

Крім того, урядовий проект закону спрямований на усунення прогалин у правовому регулюванні питань щодо здійснення відміток про перехід права власності на державних актах у разі отримання земельної ділянки у спадщину декілма спадкоємцями. Оскільки свідоцтво про право на спадщину видається кожному спадкоємцеві, до кожного такого свідоцтва пропонується долучати державний акт.

Законопроектом також передбачається врегулювати оформлення права власності на земельну ділянку новим власником у випадку, коли угоду про відчуження земельної ділянки чи свідоцтво про право на спадщину було укладено до набрання чинності законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок». Зокрема, зміни стосуються випадків, коли державний акт на право власності на земельну ділянку не було видано, а в справах нотаріуса відсутній державний акт, що видавався відчужувачу земельної ділянки.

Зміни торкнуться здійснення відміток про перехід права власності на державних актах у разі відсутності на них місця для наступного здійснення відміток про перехід права власності.

Законопроект також врегульовує проставлення відмітки про перехід права власності на земельну ділянку державним нотаріусом відповідного державного нотаріального архіву у випадку припинення діяльності нотаріуса, який до набрання чинності закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок» посвідчив або видав зазначений у частині другій статті 126 Земельного кодексу України документ, але державний акт на право власності на земельну ділянку виданий не був.

Як повідомив Міністр юстиції Олександр Лавринович, з метою законодавчого врегулювання указаних питань урядом пропонується внести зміни до Земельного кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок».

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271-17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

АНОНС !!! Матеріал на тему: „Условия допуска служебных лиц к проведению проверок, обмен опытом»

Передплата на 2010 рік здійснюється через:

1. ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН»
Отримувач:

ТОВ «Центр аналітичніх досліджень з питань права та безпеки «ЮКОН» (ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН»), код ЄДРПОУ 33478516,
п/р 260090102990 в ПАТ «ПроКредит Банк» м. Києва, МФО 320984

Призначення платежу:

«Передплата на журнал «МЕН» на 2010 р.»
ПДВ не передбачено. У цій же графі також слід указати адресу, на яку надсилати журнал.

Вартість річної передплати на 2010 рік — 798 грн.

2. ПП «ПА «СТРАЙД-ПЛЮС»

Зробивши передплату на 2010, 2009 або 2008 рік через ПП «ПА «СТРАЙД-ПЛЮС» протягом 2009 року, ви отримуєте всі номери з початку року за відповідний рік.
Для оформлення передплати через ПП «ПА «СТРАЙД-ПЛЮС» вам необхідно звернутися до будь-якого відділення банку або ощадкаси та зробити оплату.

Журнал 2010 2009 2008
комплект
«Мала енциклопедія нотаріуса»
та «Юридичний радник» 790 грн 672 грн
«Мала енциклопедія нотаріуса» 798 грн 640 грн 540 грн

Необхідні атрибути для оплати через ПП «ПА «СТРАЙД-ПЛЮС»:

Отримувач:

ПП «ПА «СТРАЙД-ПЛЮС», код ЄДРПОУ 35072739
п/р 26005460220010 в АКБ «Базис» м. Харкова, МФО 351760.

Призначення платежу:

«Передплата за журнал «МЕН» на ____ рік» або «Передплата за комплект «МЕН» + «ЮР» на ____ рік». ПДВ не передбачено. У цій же графі також вказується адреса, на яку надсилати журнали.
Після оплати журнали будуть відправлятися рекомендованим листом поштою на адресу, яку Ви вказали.

Увага! Ретро-передплата!
ЮВПП «СТРАЙД» пропонує вам ретро-передплату з отриманням усіх примірників журналів за за такі роки:
Журнал 2007 2006 2005
комплект
«Мала енциклопедія нотаріуса»
та «Юридичний радник» 600 грн 480 грн 330 грн
«Мала енциклопедія нотаріуса» 480 грн
Необхідні атрибути для оплати через банк або ощадкасу через ЮВПП «СТРАЙД» для ретро-передплати:

Отримувач:

ЮВПП «Страйд», код ЄДРПОУ 32335789
п/р 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254.

Призначення платежу:

«Передплата за журнал «МЕН» на ____ рік» або «Передплата за комплект «МЕН» + «ЮР» на ____ рік». ПДВ не передбачено. У цій же графі також вказується адреса, на яку надсилати журнали.
Після оплати журнали будуть відправлятися рекомендованим листом поштою на адресу, яку Ви вказали.

Для отримання довідок та рахунків-фактур:
(057) 714-00-38
(057) 731-87-09
(057) 733-92-05
e-mail: info@stride.com.ua

3. Передплатні агентства

З питань оформлення передплати через передплатні агентства запитуйте кур’єрів відповідного агентства в вашому регіоні.

Про перетворення ВАТ на приватне підприємство

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
ЛИСТ
від 01.03.2010 р. N 2524
Про надання роз’яснення
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваше звернення від 19.02.2010 N 90 щодо перетворення відкритого акціонерного товариства в приватне підприємство та повідомляє нижченаведене.
Згідно із частиною четвертою статті 57 Господарського кодексу України (далі — ГКУ) статут суб’єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб’єкта господарювання, а також інші відомості, пов’язані з особливостями організаційної форми суб’єкта господарювання, передбачені законодавством. Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству.
Відповідно до частини першої статті 113 ГКУ приватним підприємством визнається підприємство, що діє на основі приватної власності одного або кількох громадян, іноземців, осіб без громадянства та його (їх) праці чи з використанням найманої праці. Приватним є також підприємство, що діє на основі приватної власності суб’єкта господарювання — юридичної особи.
Порядок організації та діяльності приватних підприємств визначається цим Кодексом та іншими законами.
Отже, чинне законодавство не містить норм щодо обмеження кількості учасників у приватному підприємстві та обов’язковості зазначення у статуті приватного підприємства відомостей про його засновників (учасників).
Відповідно до частини першої статті 87 Цивільного кодексу України для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. Справжність підписів засновників (учасників) або уповноважених осіб на установчих документах повинні бути нотаріально засвідчені, а засновницькі договори — нотаріально посвідчені. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними органами державної влади.
Таким чином, статут приватного підприємства не обов’язково має підписуватись особисто засновниками (учасниками), а може бути підписаний уповноваженими на це особами.

Заступник Голови С. І. Третьяков

© Інформаційно-аналітичний центр «ЛІГА», 1991 — 2010
© ТОВ «ЛІГА ЗАКОН», 2007 — 2010