27 Серпня 2010

Мін’юст та Держфінмоніторинг обмінюватимуться даними щодо фінансових операцій нотаріусів та адвокатів з метою протидії відмиванню незаконних доходів

н’юст та Держфінмоніторинг обмінюватимуться даними щодо фінансових операцій нотаріусів та адвокатів з метою протидії відмиванню незаконних доходів

З метою запобігання та протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, Міністерство юстиції та Державний комітет фінансового моніторингу обмінюватимуться інформацією щодо фінансових операцій, що здійснюються нотаріусами, адвокатами та іншими особами, які надають юридичні послуги. Відповідний спільний наказ двох відомств підписали Міністр юстиції Олександр Лавринович та Голова Держфінмоніторингу Сергій Гуржій.

Як повідомив Міністр юстиції Олександр Лавринович, згідно з наказом Мін’юст отримуватиме від Держфінмоніторингу дані щодо фінансових операцій нотаріусів та адвокатів, що підлягають фінансовому моніторингу, статистичні дані щодо помилок допущених при поданні інформації про фінансові операції, виявлені факти порушень тощо.

Мін’юст використовуватиме інформацію, отриману від Держфінмоніторингу, при здійсненні нагляду за нотаріусами та адвокатами щодо дотримання ними вимог законодавства.

Міністр нагадав, що повноваження нагляду за особами, які надають юридичні послуги, були надані Мін’юсту Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» (у редакції від 18 травня 2010 року). До таких осіб Закон відносить нотаріусів, адвокатів, а також суб’єктів господарювання, що надають юридичні послуги (за винятком осіб, які надають послуги у рамках трудових правовідносин) у випадках, передбачених статтями 6 і 8 цього Закону.

До легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, Закон відносить будь-які дії, пов’язані з коштами (власністю), одержаними (здобутими) внаслідок вчинення злочину, спрямовані на приховування джерел походження зазначених коштів (власності) чи сприяння особі, яка є співучасником у вчиненні злочину, що є джерелом походження зазначених коштів (власності).

За словами Міністра юстиції, Закон передбачає формування загальнодержавної багатоджерельної аналітичної інформації, що дасть змогу правоохоронним органам України та іноземних держав виявляти, перевіряти і розслідувати злочини, пов’язані з відмиванням коштів та іншими незаконними фінансовими операціями. Спільний наказ Мін’юсту та Держфінмоніторингу видано, зокрема, на виконання пунктів 6 та 7 частини другої статті 14 та пункту 17 частини другої статті 18 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму».

Олександр Лавринович також повідомив, що наразі спілний наказ Мін’юсту та Держфінмоніторингу проходить державну реєстрацію. Документ набере чинності через 10 днів після держреєстрації.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271-17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

Спільний наказ Міністерства юстиції України та Державного комітету фінансовогомоніторингу України

Державний комітет фінансового
моніторингу України Міністерство
юстиції України

НАКАЗ________________
(дата) № _______

м. Київ

Про затвердження порядку надання
Державним комітетом фінансового
моніторингу України Міністерству
юстиції України інформації для
підвищення ефективності
здійснення нагляду

З метою підвищення ефективності здійснення нагляду за додержанням суб’єктами первинного фінансового моніторингу вимог законодавства з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, та на виконання пунктів 6 та 7 частини другої статті 14 та пункту 17 частини другої статті 18 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму»

НАКАЗУЄМО:
Затвердити Порядок надання Державним комітетом фінансового моніторингу України Міністерству юстиції України інформації для підвищення ефективності здійснення нагляду за додержанням суб’єктами первинного фінансового моніторингу вимог законодавства з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, що додається.
Департаменту взаємодії та координації системи фінансового моніторингу (Ковальчук А.Т.) спільно з Юридичним управлінням (Гаєвський І.М.) Держфінмоніторингу забезпечити подання цього наказу до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
Це й наказ набирає чинності через 10 днів після його державної реєстрації.
Контроль за виконанням цього наказу покласти у Державному комітеті фінансового моніторингу України на заступника Голови Державного комітету фінансового моніторингу України Сахненко О.М., у Міністерстві юстиції України на директора Департаменту нотаріату фінансового моніторингу, юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань Чижмарь К.І.

Голова Державного комітету фінансового
моніторингу України
С.Г. Гуржій

Міністр юстиції України
О.В. Лавринович

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
фінансового моніторингу України,
Міністерства юстиції України
_____________2010 №_______

ПОРЯДОК
надання Державним комітетом фінансового моніторингу України Міністерству юстиції України інформації для підвищення ефективності здійснення нагляду за додержанням суб’єктами первинного фінансового моніторингу вимог законодавства з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму

I. Загальні положення

Цей Порядок визначає обсяг та порядок надання Державним комітетом фінансового моніторингу України (далі — Держфінмоніторинг) суб’єкту державного фінансового моніторингу – Міністерству юстиції України (далі – Міністерство) інформації для підвищення ефективності здійснення ним нагляду за додержанням вимог законодавства з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму суб’єктами первинного фінансового моніторингу (далі – суб’єкти).

II. Інформація, що надається Держфінмоніторингом

2.1. Держфінмоніторинг надає Міністерству інформацію щодо ефективності заходів, що вживаються суб’єктами, нагляд за якими Міністерство здійснює, для запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, а саме:
статистичні дані щодо фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, які отримані Держфінмоніторингом від суб’єктів;
статистичні дані щодо помилок, допущених суб’єктами при поданні інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу;
інформацію про стан обліку суб’єктів у Держфінмоніторингу;
інформацію про виявлені Держфінмоніторингом факти, що можуть свідчити про порушення суб’єктами вимог законодавства;
інформацію щодо складених Держфінмоніторингом протоколів про адміністративні правопорушення, вчинені посадовими особами суб’єктів, та результатів їх розгляду;
відомості про аналіз методів та фінансових схем легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму.

2.2. Відомості, які містять інформацію з обмеженим доступом, надаються у випадках та у порядку, передбачених законодавством.

2.3. Обмін інформацією між Держфінмоніторингом та Міністерством здійснюється з дотриманням заходів, що виключають сторонній доступ до інформації або документів під час їх доставки з урахуванням обмежень, встановлених законодавством.

2.4. Інформація, що передається Держфінмоніторингом Міністерству, використовується ним виключно в службових цілях при здійсненні нагляду за додержанням суб’єктами вимог законодавства та не може підлягати розголошенню.

2.5. Міністерство щоквартально до 15 числа місяця, наступного за звітним кварталом, інформує Держфінмоніторинг про виявлені порушення законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму суб’єктами та заходи, вжиті для їх усунення.

III. Терміни надання інформації

Держфінмоніторинг надає Міністерству визначену інформацію:

відповідно до абзаців другого – четвертого пункту 2.1 розділу ІІ цього Порядку щоквартально до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом;

відповідно до абзацу п’ятого пункту 2.1 розділу ІІ цього Порядку наступного робочого дня з моменту виявлення таких фактів;

відповідно до абзацу шостого пункту 2.1 розділу ІІ цього Порядку протягом трьох робочих днів після надсилання протоколу до судового органу та отримання інформації від нього про результати розгляду справи про адміністративне правопорушення;

відповідно до абзацу сьомого пункту 2.1 розділу ІІ цього Порядку щорічно.

Директор Департаменту
взаємодії та координації системи
фінансового моніторингу
А.Т. Ковальчук

В.о. директора Департаменту нотаріату
фінансового моніторингу юридичних
послуг та реєстрації адвокатських об’єднань
Міністерства юстиції України

отримати