Архивы

Науково-практичний журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» №3 (57) червень 2011 року Тема номера: Договір ренти.

У НОМЕРІ:
Цивільне право
ВОЛОДИМИР КРАВЧУК, РОМАН КЕРОД, ОЛЕНА ЧУЄВА
Договір ренти 8
Зразок
договору ренти 31
ІННА СПАСИБО-ФАТЄЄВА, ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО
Відмова від права власності 36
ІРИНА САЯПІНА
Коротко про набувальну давність та підстави її застосування 40
Екологічне право
ІРИНА ЖИЛІНКОВА, МИХАЙЛО ШУЛЬГА
Безоплатна передача земельних ділянок як підстава виникнення спільної сумісної власності подружжя
(проблеми втілення ч. 5 ст. 61 Сімейного кодексу України) 43
ВІКТОРІЯ НІКІТЕНКО
Відчуження земельної ділянки: документи, перехід права власності, оподаткування 51
Висновки експертиз
ВАСИЛЬ КРАТ
Науковий висновок щодо засвідчення вірності фотокопії паспорта 56
Податки
ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО
Форма № 1ДФ у роботі нотаріуса 59
Спадщина
ОЛЬГА РОЗГОН
Обмеження спадкових прав у деяких державах 65
Узагальнення нотаріальної практики
Головне управління юстиції у Харківській області Міністерства юстиції України
Узагальнення нотаріальної практики щодо видачі нотаріусами Харківської області свідоцтв про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтв про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги не відбулися 76
Зразок свідоцтва
про придбання арештованого нерухомого майна з прилюдних торгів 80
Зразок свідоцтва
про придбання нерухомого майна,
що було предметом іпотеки,
з прилюдних торгів 81
Зразок свідоцтва
про придбання нерухомого майна з прилюдних торгів, якщо прилюдні торги не відбулися 82
Зразок свідоцтва
про придбання нерухомого майна, що було предметом іпотеки, з прилюдних торгів, якщо прилюдні торги не відбулися 83
Головне управління юстиції у Харківській області Міністерства юстиції України
Узагальнення нотаріальної практики щодо вчинення виконавчих написів нотаріусами Харківської області 84
Зразок виконавчого напису
на нотаріально посвідченому договорі позики 92
Зразок виконавчого напису
про звернення стягнення на передане в іпотеку майно за іпотечним
договором 93
Зразок виконавчого напису
про стягнення заборгованості за опротестованим векселем 94
Міжнародне право
ОЛЕНА КІБЕНКО
Засвідчення перекладу договору, укладеного за кордоном: бути чи не бути? 95
Довідкова інформація:
1. Перелік міжнародних договорів України про правову допомогу, відповідно до яких усі офіційні документи, видані компетентними органами однієї Договірної Сторони, приймаються без будь-якого додаткового засвідчення на території іншої Договірної Сторони 98
2. Лист Державної податкової адміністрації України від 26.05.2010 р. № 10233/7/12-0117 [Щодо документів податкових органів іноземних держав] 99
3. Перелік держав — учасниць Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів (1961 р.) (станом на 22.07.2010 р.) 100
Трудове право
ДМИТРО ЖУРАВЛЬОВ
Особливості правового регулювання укладання трудового договору (контракту) між фізичною особою — приватним нотаріусом та стажистом нотаріуса 101
Нотаріальний процес
ОЛЕНА ЧУЄВА
Придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів). Роль нотаріуса 105
Ретроспектива
ОЛЕГ ПОПОВЧЕНКО
Моральні засади участі нотаріуса в кримінальнопроцесуальних відносинах 108
МИРОСЛАВА ДЯКОВИЧ
Захист прав суб’єктів сімейних правовідносин нотаріусом 114
ІГОР НАЯВКО
Правове регулювання діяльності агентств нерухомості 118
Фінмоніторинг
Лист Державної служби фінансового моніторингу України від 03.02.2011 р. № 445/032065 «Щодо подання державними нотаріусами форми № 1ФМ «Форма обліку суб’єкта первинного фінансового моніторингу (відокремленого підрозділу)» 120
Сімейне право
ОЛЬГА РОЗГОН
Реєстрація та зміна імені дитини за останніми змінами законодавства 122
Діловодство
ГАННА КОСЕНКО
Організаційно­розпорядчі документи в нотаріальному діловодстві. Частина 2 133
Зразок 1
Загальний бланк державної нотаріальної контори з поздовжнім розміщенням реквізитів 135
Зразок 2
Загальний бланк приватного нотаріуса з поздовжнім розміщенням реквізитів 136
Зразок 3
Бланк листа державної нотаріальної контори з поздовжнім розміщенням реквізитів 137
Зразок 4
Бланк листа державної нотаріальної контори з кутовим розміщенням
реквізитів 138
Зразок 5
Бланк листа приватного нотаріуса з поздовжнім розміщенням реквізитів 139
Зразок 6
Бланк листа приватного нотаріуса з кутовим розміщенням реквізитів 140
Зразок 7
Бланк наказу державної нотаріальної контори з поздовжнім розміщенням реквізитів 141
Зразок 8
Бланк наказу приватного нотаріуса з поздовжнім розміщенням реквізитів 142
Захист прав нотаріуса
ОЛЕНА САМОЩЕНКО
Умови допуску посадових осіб органів державної податкової служби до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок 143
ОЛЕГ ХАРЧЕНКО
Не такий страшний… позов прокурора, як його малюють 146
Корпоративне право
ІРИНА СЕЛІВАНОВА
Особливості ліквідаційної процедури банкрутства фізичної особи — підприємця 151
ВОЛОДИМИР ЦІКАЛО, ОЛЕНА ЦІКАЛО
Участь нотаріуса у виникненні, здійсненні та припиненні корпоративних прав акціонерів

Передплата на 2011 рік здійснюється через:

ПП «ПА «Страйд-Плюс»
Отримувач — ПП «ПА «Страйд-Плюс», код ЄДРПОУ 35072739,
п/р 26005460220010 в ПАТ «АКБ «Базис» м. Харкова, МФО 351760.
ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН»
Отримувач — ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН», код ЄДРПОУ 33478516,
п/р 260090102990 в ПАТ «ПроКредит Банк» м. Києва, МФО 320984.
Призначення платежу: «Передплата на журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» на 2011 рік».
ПДВ не передбачено. У цій графі також слід указати адресу, на яку надсилати журнал.
Вартість річної передплати на 2011 рік — 970 грн.
Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09; 714-27-89
E-mail: info@stride.com.ua http://www.stride.com.ua

Мін’юст пропонує впорядкувати законодавчо надання платних послуг органами юстиції

Міністерство юстиції пропонує упорядкувати законом питання надання та платності адміністративних послуг, що відносяться до компетенції органів юстиції та Державної реєстраційної служби України, діяльність якої координується Міністром юстиції.

Відповідний проект закону розроблено Мін‘юстом та винесено на обговорення для надання зауважень та пропозицій. З текстом проекту можна ознайомитися на сайті Міністерства.

Як повідомив Міністр юстиції Олександр Лавринович, проект закону розроблено з метою врегулювання на законодавчому рівні питання надання та платності адміністративних послуг, які відносяться до повноважень Міністерства юстиції України та Державної реєстраційної служби України, оскільки на сьогодні такі послуги надаються на підставі підзаконних нормативно-правових актів.

Закон дозволить запровадити єдиний порядок видачі дубліката і заміни відповідних свідоцтв про реєстрацію, а також визначення законодавчої підстави їх видачі.

Крім того, законом пропонується встановити законодавчі підстави для надання адміністративних послуг з видачі повторного свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю; з видачі дублікатів свідоцтв про державну реєстрацію: інформаційного агентства як суб’єкта інформаційної діяльності, статуту територіальної громади, благодійної організації, творчої спілки, торгово-промислової палати, політичної партії; із заміни оригіналів зазначених свідоцтв, а також забезпечення встановлення на законодавчому рівні платності надання таких послуг та послуг з проставлення штампу «Апостиль» і реєстрації статутів територіальних громад.

Прийняття закону сприятиме становленню, впорядкуванню та подальшому розвитку системи надання адміністративних послуг на чітко визначених правових засадах, дозволить забезпечити потреби споживачів адміністративних послуг, захист гарантованих та охоронюваних законом їх прав та інтересів.

Передбачається періодичне відстеження результативності закону з метою виявлення неврегульованих та проблемних питань.

Зауваження та пропозиції до проекту закону прийматимуться від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань протягом місяця з дня оприлюднення на адресу: м. Київ, вул. Городецького, 13, Міністерство юстиції, Управління конституційного та адміністративного законодавства Департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства або електронну адресу zagorulya@minjust.gov.ua.

Проект

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування питання надання адміністративних послуг

Верховна Рада України постановляє:

I. Внести зміни до таких законів України:

1. Частину третю статті 4 Закону України «Про адвокатуру» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 9, ст. 62; 2002 р., № 16, ст. 114; 2011 р., № 6, ст. 41) замінити двома частинами такого змісту:

«Адвокатські об’єднання діють на засадах добровільності, самоврядування, колегіальності та гласності. Реєстрація адвокатських об’єднань провадиться спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань державної реєстрації в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За реєстрацію адвокатських об’єднань, заміну свідоцтва про реєстрацію у зв’язку з пошкодженням, за видачу дублікату оригіналу свідоцтва про реєстрацію у зв’язку з його втратою вноситься плата, розмір якої встановлюється Кабінетом Міністрів України.».

У зв’язку з цим частини четверту і п’яту вважати відповідно частинами п’ятою і шостою.

2. У Законі України «Про нотаріат» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 39, ст. 383; 2009 р., № 13, ст. 161):

1) У статті 11 закону:

у назві, частинах другій та третій слово «заняття» замінити словом «зайняття»;

частину третю статті 11 після слів «нотаріальною діяльністю» доповнити словами «та за видачу повторного свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю у разі втрати, пошкодження, а також у разі внесення до свідоцтва виправлень».

2) У назві та частинах першій та другій статті 12 слово «заняття» замінити словом «зайняття».

3. Частину першу статті 15 Закону України «Про інформаційні агентства» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 13, ст. 83) викласти у такій редакції:

«За проведення державної реєстрації (перереєстрації) інформаційного агентства як суб’єкта інформаційної діяльності, заміну свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його пошкодженням, за видачу дубліката оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою справляється реєстраційний збір, порядок сплати та розмір якого визначаються Кабінетом Міністрів України.».

4. Частину другу статті 19 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 24, ст. 170) доповнити новою частиною другою такого змісту:

«Розмір плати за державну реєстрацію статутів територіальних громад, заміну свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його пошкодженням, за видачу дубліката оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою встановлюється Кабінетом Міністрів України.».

5. Частину третю статті 8 Закону України «Про благодійництво та благодійні організації» (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 46, ст. 292) викласти у такій редакції:

«За державну реєстрацію благодійної організації, заміну свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його пошкодженням, за видачу дубліката оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою вноситься плата, розмір якої встановлюється Кабінетом Міністрів України, але не може бути більшим 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.».

6. Перше речення частини третьої статті 10 Закону України «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 52, ст. 312) викласти в такій редакції:

«За державну реєстрацію творчої спілки, заміну свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його пошкодженням, за видачу дубліката оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою справляється реєстраційний збір.».

7. Частину шосту статті 9 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 13, ст. 52) викласти у такій редакції:

«За державну реєстрацію торгово-промислової палати, подальших змін до її статуту, заміну свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його пошкодженням, за видачу дубліката оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою справляється реєстраційний збір, розмір якого встановлюється Кабінетом Міністрів України.».

8. У статті 5 Закону України «Про столицю України — місто-герой Київ» (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 11, ст. 79):

1) частину першу після слів «який підлягає» доповнити словом «державній», а слова «у Міністерстві юстиції України» замінити словами «спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань державної реєстрації».

2) доповнити частиною другою такого змісту:

«Розмір плати за державну реєстрацію Статуту територіальної громади міста Києва, заміну свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його пошкодженням, за видачу дубліката оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою встановлюється Кабінетом Міністрів України.».

9. Частину п’яту статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 23, ст. 118) викласти у такій редакції:

«Розмір реєстраційного збору за реєстрацію політичної партії, заміну свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його пошкодженням, за видачу дубліката оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою встановлюється Кабінетом Міністрів України.».

10. Закон України «Про приєднання України до Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів» (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 23, ст. 153) доповнити абзацом другим такого змісту:

«Розмір плати за проставлення на офіційних документах відповідно до Конвенції апостиля встановлюється Кабінетом Міністрів України.».

11. Частину четверту статті 9 Закону України «Про електронний цифровий підпис» (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 36, ст. 276) викласти у такій редакції:

«Порядок акредитації, вимоги, яким повинен відповідати акредитований центр сертифікації ключів, розмір плати за проведення акредитації, видачу та переоформлення свідоцтва про акредитацію встановлюються Кабінетом Міністрів України.».

Аналіз регуляторного впливу

Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування питання надання адміністративних послуг» (далі — проект Закону України) розроблено Міністерством юстиції.

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання.

Положеннями Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19).

На сьогодні, надання таких послуг, як видача повторного свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, видача дублікатів свідоцтв про державну реєстрацію: інформаційного агентства як суб’єкта інформаційної діяльності, статуту територіальної громади, благодійної організації, творчої спілки, торгово-промислової палати, політичної партії та їх платність на законодавчому рівні не передбачені.

Так, зазначені адміністративні послуги, на сьогодні надаються відповідно до низки постанов Кабінету Міністрів України, зокрема, від 22 лютого 1994 р. № 102 «Про розмір плати за видачу свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю»; від 17 листопада 1997 р. № 1287 «Про державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації, інформаційних агентств та розміри реєстраційних зборів»; від 30 березня 1998 р. № 383 «Про розміри і порядок справляння плати за державну реєстрацію благодійних організацій»; від 23 березня 1998 р. № 356 «Про порядок справляння і розміри реєстраційного збору за державну реєстрацію торгово-промислових палат».

Крім цього, на законодавчому рівні не передбачено платного порядку надання послуг, зокрема, з проставлення штампу «Апостиль» та реєстрації статутів територіальних громад.

Визначений Конституцією України принцип діяльності органів державної влади, за яким їх повноваження можуть визначатися лише законами, зумовлює необхідність врегулювання на законодавчому рівні питання надання зазначених адміністративних послуг на платній основі.

2. Обґрунтування необхідності прийняття регуляторного акта.

Прийняття проекту Закону дозволить на законодавчому рівні врегулювати питання надання окремих адміністративних послуг та їх платності, що дозволить забезпечити дотримання конституційного принципу діяльності Міністерства юстиції та Державної реєстраційної служби.

3. Визначення цілей державного регулювання.

Проект Закону має стати законодавчою підставою для надання адміністративних послуг з видачі повторного свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю; з видачі дублікатів свідоцтв про державну реєстрацію: інформаційного агентства як суб’єкта інформаційної діяльності, статуту територіальної громади, благодійної організації, творчої спілки, торгово-промислової палати, політичної партії; із заміни оригіналів зазначених свідоцтв, а також забезпечить встановлення на законодавчому рівні платності надання таких послуг та послуг з проставлення штампу «Апостиль» та реєстрації статутів територіальних громад.

Крім цього, зміни, внесення яких передбачено законопроектом дозволить запровадити єдиний порядок видачі дубліката і заміни відповідних свідоцтв про реєстрацію, а також визначить законодавчі підстави їх видачі.

Крім цього, низка положень законопроекту спрямована на забезпечення термінологічної єдності у Законі України «Про нотаріат».

4. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей.

В якості альтернативи до запропонованого регулювання можливо розглянути пропозицію з виключення із чинних постанов Кабінету Міністрів України положень щодо надання зазначених адміністративних послуг, що унеможливить надання Міністерством юстиції та Державною реєстраційною службою послуг з дублікату оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію у разі його втрати, або заміну свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його пошкодженням за зверненням фізичних та юридичних осіб.

Крім цього, зазначений спосіб призведе до унеможливлення проставлення штампу «Апостиль» та реєстрації статутів територіальних громад на платній основі, що потягне за собою зменшення надходжень до Державного бюджету.

5. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей.

Прийняття проекту Закону дозволить на законодавчому рівні врегулювати, зокрема, питання видачі повторного свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, видачі дублікатів свідоцтв про державну реєстрацію: інформаційного агентства як суб’єкта інформаційної діяльності, статуту територіальної громади, благодійної організації, творчої спілки, торгово-промислової палати, політичної партії та їх платність, а також питання платності надання послуг з проставлення штампу «Апостиль» і реєстрації статутів територіальних громад.

6. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта.

Положеннями законопроекту передбачено внесення змін до Законів України «Про адвокатуру», «Про нотаріат», «Про інформаційні агентства», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благодійництво та благодійні організації», «Про професійних творчих працівників та творчі спілки», «Про торгово-промислові палати в Україні», «Про столицю України — місто-герой Київ», «Про політичні партії в Україні», «Про електронний цифровий підпис». Проект Закону стане законодавчою підставою для надання адміністративних послуг з видачі повторного свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю; з видачі дублікатів свідоцтв про державну реєстрацію: інформаційного агентства як суб’єкта інформаційної діяльності, статуту територіальної громади, благодійної організації, творчої спілки, торгово-промислової палати, політичної партії; із заміни оригіналів зазначених свідоцтв, а також забезпечить встановлення на законодавчому рівні платності надання таких послуг та послуг з проставлення штампу «Апостиль» і реєстрації статутів територіальних громад.

7. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

Проект Закону стане законодавчою підставою для надання адміністративних послуг з видачі повторного свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю; з видачі дублікатів свідоцтв про державну реєстрацію: інформаційного агентства як суб’єкта інформаційної діяльності, статуту територіальної громади, благодійної організації, творчої спілки, торгово-промислової палати, політичної партії; із заміни оригіналів зазначених свідоцтв, а також забезпечить встановлення на законодавчому рівні платності надання таких послуг та послуг з проставлення штампу «Апостиль» і реєстрації статутів територіальних громад.

Реалізація вимог запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових витрат Державного бюджету України.

8. Очікувані результати прийняття регуляторного акта.Вигоди Витрати
У сфері держави
Встановлення законодавчої підстави для надання адміністративних послуг з видачі повторного свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю; з видачі дублікатів свідоцтв про державну реєстрацію: інформаційного агентства як суб’єкта інформаційної діяльності, статуту територіальної громади, благодійної організації, творчої спілки, торгово-промислової палати, політичної партії; із заміни оригіналів зазначених свідоцтв, а також забезпечення встановлення на законодавчому рівні платності надання таких послуг та послуг з проставлення штампу «Апостиль» і реєстрації статутів територіальних громад. Витрати із державного та місцевих бюджетів відсутні.
У сфері громадян
Запровадження єдиного порядку видачі дубліката і заміни відповідних свідоцтв про реєстрацію, а також визначення законодавчої підстави їх видачі. Витрати із державного та місцевих бюджетів відсутні.

9. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта.

Немає.

10. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта.

Строк дії акту не є обмеженим.

11. Визначення показників результативності регуляторного акта.

Основним показником результативності регуляторного акта є врегулювання на законодавчому рівні порядку діяльності органів виконавчої влади у частині їх відносин з фізичними та юридичними особами, що дозволить захистити права і законні інтереси особи у відносинах з державою, сприятиме обмеженню проявів бюрократизму, свавілля та корупції з боку службовців, підвищить ефективність роботи органів влади.

12. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта.

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до дати введення в дію цього акта шляхом збору пропозицій і зауважень та їх аналізу.

Повторне відстеження – через два роки з дня введення в дію акту, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного обстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії цього акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

Відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта проводитиметься Міністерством економічного розвитку і торгівлі.

Директор Департаменту
А.М.Панченко

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проект Закону України
«Про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування питання надання адміністративних послуг»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Міністерством юстиції розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування питання надання адміністративних послуг» (далі – проект Закону) з метою врегулювання на законодавчому рівні питання надання та платності адміністративних послуг, надання яких віднесено до повноважень Міністерства юстиції України, Державної реєстраційної служби України та структурних підрозділів територіальних органів Міністерства юстиції України, що реалізують повноваження Державної реєстраційної служби України і здійснюється на сьогодні на підставі підзаконних нормативно-правових актів.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проектом Закону передбачено внесення змін до низки Законів України, які регулюють питання надання адміністративних послуг. Проект Закону спрямований на встановлення на законодавчому рівні окремих адміністративних послуг, надання яких віднесено до повноважень Міністерства юстиції України, Державної реєстраційної служби України та структурних підрозділів територіальних органів Міністерства юстиції України, що реалізують повноваження Державної реєстраційної служби України та їх платності.

3. Правові аспекти

Основними нормативно-правовими актами у даній сфері правового регулювання є:

Закон України «Про адвокатуру»;

Закон України «Про нотаріат»;

Закон України «Про інформаційні агентства»;

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

Закон України «Про благодійництво та благодійні організації»;

Закон України «Про професійних творчих працівників та творчі спілки»;

Закон України «Про торгово-промислові палати в Україні»;

Закон України «Про столицю України — місто-герой Київ»;

Закон України «Про політичні партії в Україні»;

Закон України «Про електронний цифровий підпис»;

постанова Кабінету Міністрів України від 22 лютого 1994 р. № 102 «Про розмір плати за видачу свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю»;

постанова Кабінету Міністрів України від 17 листопада 1997 р. № 1287 «Про державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації, інформаційних агентств та розміри реєстраційних зборів»;

постанова Кабінету Міністрів України від 30 березня 1998 р. № 383 «Про розміри і порядок справляння плати за державну реєстрацію благодійних організацій»;

постанова Кабінету Міністрів України від 23 березня 1998 р. № 356 «Про порядок справляння і розміри реєстраційного збору за державну реєстрацію торгово-промислових палат»;

постанова Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 р. № 738 «Про розміри плати за реєстрацію асоціацій, інших добровільних об’єднань органів місцевого самоврядування, статутів територіальних громад»;

постанова Кабінету Міністрів України від 6 липня 1998 р. № 1017 «Питання державної реєстрації творчих спілок»;

постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 2001 р. № 840 «Про реалізацію статей 9, 11 Закону України «Про політичні партії в Україні»;

постанова Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 р. № 737 «Про заходи щодо упорядкування адміністративних послуг»;

постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2010 р. № 915 «Деякі питання надання адміністративних послуг»;

постанова Кабінету Міністрів України від 5 січня 2011 р. № 33 «Деякі питання надання платних адміністративних послуг»;

Положення про Міністерство юстиції України, затверджене Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 395;

Положення про Державну реєстраційну службу України, затверджене Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 401.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту Закону не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону погоджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі України із зауваженнями, які враховано частково, та Міністерством фінансів України без зауважень.

6. Регіональний аспект

Проект Закону не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект Закону не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

Проект Закону не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект Закону не потребує проведення консультацій з громадськістю.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується соціально-трудової сфери.

10. Прогноз результатів

Прийняття проекту Закону дозволить на законодавчому рівні врегулювати питання надання окремих адміністративних послуг та їх платності.

Міністр юстиції
О.В. Лавринович

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ НОТАРІУСУ ПРО ПОВНОВАЖЕННЯ ДЕРЖАВНОГО ДЕПАРТАМЕНТУ НАГЛЯДУ ЗА ДОДЕРЖАННЯМ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ПРАЦЮ — автор матеріалу ІГОР НАЯВКО

Передплата на 2011 рік здійснюється через:

ПП «ПА «Страйд-Плюс»
Отримувач — ПП «ПА «Страйд-Плюс», код ЄДРПОУ 35072739,
п/р 26005460220010 в ПАТ «АКБ «Базис» м. Харкова, МФО 351760.

ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН»
Отримувач — ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН», код ЄДРПОУ 33478516,
п/р 260090102990 в ПАТ «ПроКредит Банк» м. Києва, МФО 320984.
Призначення платежу: «Передплата на журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» на 2011 рік».
ПДВ не передбачено. У цій графі також слід указати адресу, на яку надсилати журнал.

Вартість річної передплати на 2011 рік — 970 грн.
Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09; 714-27-89
E-mail: info@stride.com.ua http://www.stride.com.ua

Администрация сайта поздравляет Вас с Великим праздником — Днём Победы!

Поздравляю Вас с Победой!
С главным в Вашей жизни днем!
Знайте: подвиг Ваш не предан,
Им сегодня мы живем!

Мы за все Вам благодарны,
И не выразить в словах
Наши чувства к ветеранам
С сединою на висках,

Слезы в их глазах застыли,
Боль утрат и торжество,
Мы Ваш подвиг не забыли!
Вам спасибо за него!

УВАГА МОДЕРНІЗАЦІЯ ФОРУМУ!!!

Шановні користувачі сайту Юридичний радник!

У зв’язку з технічною необхідністю (перенос форуму на нову платформу та його оновлення) сьогодні після 19.00 сайт тимчасово працювати не буде.
Після оновлення платформи Форуму всі дані (логіни та паролі) зареєстрованих користувачів зберігаються.

По всім питанням пов’язаним з оновленням звертатися до Адміністратора за телефонами (057) 714-00-38 з 9-30 до 17-30.

З повагою,
Адміністрація сайту Юридичний радник.

Науково-практичний журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» №2 (56) квітень 2011 року Тема номера: Діловодство.

У НОМЕРІ:
Академія нотаріату України
XXVI Международный конгресс нотариата, Марракеш, Марокко, октябрь 2010 год
Резолюция по теме І
«Сотрудничество нотариата с государством перед лицом новых вызовов общества: прозрачность финансовых рынков, отмывание капиталов, урбанизация и охрана окружающей среды» 8
XXVI Международный конгресс нотариата, Марракеш, Марокко, октябрь 2010 год
Резолюция по теме II
«Нотариальный акт на службе безопасности инвестиций,
его эффективность при осуществлении государственной регистрации
и его исполнительная сила» 12
Діловодство
ВАЛЕНТИНА БЕРЕЖНА
Методичні вказівки із застосування типової номенклатури справ державної нотаріальної контори, приватного нотаріуса 15
Зразок 1
Номенклатура справ 17
Зразок 2
Номенклатура справ 24
ГАННА КОСЕНКО
Організаційно­розпорядчі документи в нотаріальному діловодстві.
Частина 1 32
КРИСТИНА ЛЕОНОВА
Деякі аспекти діловодства
в нотаріальній практиці 35
Сімейне право
ІРИНА ЖИЛІНКОВА
Приватизація житла подружжя: аналіз питання в аспекті новітніх змін до ст. 61 СК України 42
ОЛЬГА РОЗГОН
Феномен міжнародного усиновлення 49
Екологічне право
ЛЮДМИЛА СПІЦИНА
Присвоєння кадастрового номера земельній ділянці та надання витягів із поземельної книги 60
Додатки
1. Постанова Кабінету Міністрів України від 09.09.2009 р. № 1021 «Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі» (витяг) 64
2. Наказ Державного комітету України із земельних ресурсів від 17.02.2011 р. № 104 «Про затвердження технічних вимог» 65
3. Зразок аркуша бланка витягу з Поземельної книги 67
4. Методичні рекомендації із ведення Державного реєстру земель (витяг) 68
Спадщина
ОЛЕНА ЧУЄВА
Деякі аспекти прийняття спадщини за місцем постійного проживання 77
Податки
ВІКТОРІЯ ГОЛОБОРОДЬКО
Подання нотаріусами щомісячно декларації з податку на доходи фізичних осіб 79
ОЛЕНА САМОЩЕНКО
Види та підстави проведення перевірок за Податковим кодексом України 81
ДЕРЖАВНА податкова адміністрація України
Відповіді ДПА щодо порядку застосування окремих ставок державного мита 85
Лист Державної податкової адміністрації України від 18.02.2011 р.
№ 1731/К/170714 «Про розгляд листа щодо оподаткування договору довічного
утримання» (витяг) 93
Цивільне право
ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО, ІННА СПАСИБО-ФАТЄЄВА
Підстави припинення права власності 95
Іпотека-застава
НАТАЛІЯ САУТЕНКО
Окремі особливості укладення договору застави транспортного засобу 108
Узагальнення нотаріальної практики
ГОЛОВНЕ управління юстиції у Харківській області Міністерства юстиції України
Узагальнення нотаріальної практики щодо винесення нотаріусами Харківської області постанов про відмову у вчиненні нотаріальних дій 111
Зразок
постанови про відмову у вчиненні нотаріальної дії 114
Нотаріальний процес
ОЛЬГА ІЄВІНЯ
Право переважної купівлі в законодавстві України 115
ВАСИЛЬ КРАТ
Накладення арешту: проблематика правозастосування 124
ОЛЬГА МАНГУШЕВА
Прийняття в депозит грошових сум і цінних паперів. Окремі питання 127
ІРИНА САЯПІНА
Проблемні питання відчуження та спадкування фермерських господарств 130
І. В. ДАЦЕНКО
Деякі актуальні питання вдосконалення нормативноправового регулювання оренди державного майна 141
Захист прав нотаріуса
ІГОР НАЯВКО
Що потрібно знати нотаріусу про повноваження Державного департаменту нагляду за додер­жанням законодавства про працю 148
ОЛЕГ ПОПОВЧЕНКО
Участь нотаріуса в кримінальнопроцесуальних діях: історія і сучасність 151
Зарубіжний досвід
ВІКТОРІЯ ГОЛОБОРОДЬКО
Нотаріальні документи зі США — «кіт у мішку»? 154
Аналітика та коментарі
ВАСИЛЬ КРАТ
Взаємодія цивільного та податкового законодавства (на прикладі оподаткування нерухомості при її продажу) 156
Пенсійний фонд
ОКСАНА КУБЫШКИНА
Ежемесячная отчетность по единому взносу для нотариуса 161
Додаток 4
до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 169
Судова практика
Рішення Печерського районного суду м. Києва від 08.09.2010 р.
у справі № 26183/2010 р. 176
Заперечення проти позовних вимог в провадженні Печерського районного суду
м. Києва у справі № 26173/10 178
Ухвала Апеляційного суду м. Києва від 15.10.2010 р.
у справі № 2230840 182
Коли верстався номер
Лист Державної податкової адміністрації України від 25.03.2011 р. № 8235 /7/170217 «Про подання Податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб» 184

Передплата на 2011 рік здійснюється через:

ПП «ПА «Страйд-Плюс»
Отримувач — ПП «ПА «Страйд-Плюс», код ЄДРПОУ 35072739,
п/р 26005460220010 в ПАТ «АКБ «Базис» м. Харкова, МФО 351760.
ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН»
Отримувач — ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН», код ЄДРПОУ 33478516,
п/р 260090102990 в ПАТ «ПроКредит Банк» м. Києва, МФО 320984.
Призначення платежу: «Передплата на журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» на 2011 рік».
ПДВ не передбачено. У цій графі також слід указати адресу, на яку надсилати журнал.
Вартість річної передплати на 2011 рік — 970 грн.
Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09; 714-27-89
E-mail: info@stride.com.ua http://www.stride.com.ua

У рамках нової структури Мін’юсту відбулися чергові призначення

У рамках нової структури Мін’юсту відбулися чергові призначення

У рамках нової структури Міністерства юстиції Міністр юстиції Олександр Лавринович 13 квітня 2011 року підписав низку чергових наказів з кадрових питань.

Так, на посаду заступника директора департаменту – начальника Управління з питань банкрутства Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу призначена Володіна Людмила Михайлівна.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління нотаріату та фінансового моніторингу юридичних послуг Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу призначений Журавльов Дмитро Володимирович.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління функціонування центрального засвідчувального органу Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу призначений Наливайко Іван Олександрович.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління міжнародного правового співробітництва Департаменту міжнародного права та співробітництва призначена Андрієва Тамара Володимирівна.

На посаду заступника директора департаменту – керівника Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Департаменту міжнародного права та співробітництва призначений Кульчицький Назар Степанович.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління координації правової роботи та правової освіти Департаменту реєстрації та систематизації нормативних актів, правоосвітньої діяльності призначена Юхта Оксана Григорівна.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління державної реєстрації нормативно-правових актів Департаменту реєстрації та систематизації нормативних актів, правоосвітньої діяльності призначена Радіоненко Оксана Володимирівна.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління систематизації законодавства Департаменту реєстрації та систематизації нормативних актів, правоосвітньої діяльності призначений Пушенко Олександр Григорович.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління конституційного та адміністративного законодавства Департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства призначена Чипенко Ірина Іванівна.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління представництва інтересів держави в судах України Департаменту судової роботи призначена Ковтун Леся Іванівна.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління планово-фінансової діяльності Департаменту організаційного та ресурсного забезпечення призначена Бірюкова Олена Олександрівна.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління законодавства з питань земельних відносин, агропромислового комплексу та охорони довкілля Департаменту цивільного, фінансового законодавства та законодавства з питань земельних відносин призначений Комаха Юрій Юрійович.

На посаду заступника директора департаменту – начальника Управління фінансового законодавства Департаменту цивільного, фінансового законодавства та законодавства з питань земельних відносин призначений Шиховець Ярослав Володимирович.

*** Як повідомлялося, у рамках адміністративної реформи 6 квітня 2011 року Указом Президента України № 395 було затверджене нове Положення про Міністерство юстиції України.

8 квітня Міністр юстиції Олександр Лавринович затвердив нову структуру апарату міністерства. Реорганізацію було здійснено відповідно до нового Положення про Міністерство юстиції України.

12 квітня Міністр юстиції призначив низку керівників новоутворених департаментів Міністерства.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271-17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

Наказ про затвердження Методичних рекомендацій стосовно внесення записів до Реєстру прав власності на нерухоме майно, не пов,язаних з державною реєстрацією права власності та інших речових прав на нерухоме майно від 25 березня 2011 року за № 912/5

НАКАЗ. Про затвердження структури та чисельності працівників центрального апарату Міністерства юстиції

НАКАЗ. Про затвердження структури та чисельності працівників центрального апарату Міністерства юстиції

(Витяг)

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

08.04.2011 м. Київ № 367/к

Про затвердження структури та
чисельності працівників центрального апарату
Міністерства юстиції

Відповідно до пункту 13 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 395/2011, з метою упорядкування структури центрального апарату Міністерства юстиції, підвищення ефективності діяльності структурних підрозділів та у зв’язку з передачею окремих функцій Міністерства іншим центральним органам виконавчої влади,

наказую:

Затвердити структуру та чисельність працівників центрального апарату Міністерства юстиції (додається).

Міністр
Олександр Лавринович

Додаток
до наказу Міністерства юстиції України
від “8” квітня 2011р. № 367/к

Структура
центрального апарату Міністерства юстиції України№ п/п Назва структурного підрозділу
1 2
1.1. Керівництво Міністерства
1.2. Служба Міністра
1.3. Група помічників першого заступника Міністра
1.4. Урядовий уповноважений у справах Європейського суду з прав людини
1.5. Прес-служба Міністерства (відділ)
1.6. Департамент взаємодії з органами влади
1.7. Департамент конституційного, адміністративного та соціального законодавства
1.8. Департамент цивільного, фінансового законодавства та законодавства з питань земельних відносин
1.9. Департамент судової роботи
1.10. Департамент реєстрації та систематизації нормативних актів, правоосвітньої діяльності
1.11 Департамент антикорупційного законодавства та законодавства про правосуддя
1.12 Департамент міжнародного права та співробітництва
1.13 Департамент нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу
1.14 Департамент кадрової роботи та державної служби
1.15 Управління експертного забезпечення правосуддя
1.16 Департамент організаційного та ресурсного забезпечення
1.17 Управління бухгалтерського обліку та звітності
1.18 Контрольно — ревізійне управління
1.19 Відділ режимно-секретної та мобілізаційної роботи

Наказ вiд 23.03.2011 № 884/5, Про внесення змін до Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

Н А К А З

23.03.2011 N 884/5

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 березня 2011 р.
за N 386/19124

Про внесення змін до Інструкції про порядок
вчинення нотаріальних дій нотаріусами України

З метою приведення у відповідність до чинного законодавства
Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами
України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від
03.03.2004 N 20/5 ( z0283-04 ), зареєстрованої в Міністерстві
юстиції України 03.03.2004 за N 283/8882, та вдосконалення порядку
вчинення нотаріальних дій нотаріусами Н А К А З У Ю:

1. Внести до Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій
нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції
України від 03.03.2004 N 20/5 ( z0283-04 ), зареєстрованої в
Міністерстві юстиції України 03.03.2004 за N 283/8882
(із змінами), такі зміни:

1.1. У главі II:
у пункті 23 абзаци перший-восьмий виключити. У зв’язку з цим
абзац дев’ятий уважати абзацом першим;
в абзаці дев’ятому слова «нитками білого та червоного
кольору» виключити;
у пункті 24 абзаци другий-шостий виключити. У зв’язку з цим
абзаци перший та сьомий уважати абзацами першим та другим
відповідно;
у пункті 25 абзаци перший, четвертий-шостий, восьмий,
дев’ятий, тринадцятий виключити. У зв’язку з цим абзаци другий,
третій, сьомий, десятий-дванадцятий уважати відповідно абзацами
першим-шостим;
в абзаці десятому слова «без пропусків і» виключити.

1.2. У главі III:
у першому реченні абзацу першого пункту 48 розділу 1 слова
«який додається до примірника основного договору, що міститься у
справах державної нотаріальної контори, приватного нотаріуса
(державного нотаріального архіву)» виключити;
у абзаці першому пункту 119 розділу 11 слова «статутного
фонду» замінити словами «статутного капіталу»;
у пункті 255 розділу 27 абзац третій виключити. У зв’язку з
цим абзац четвертий уважати абзацом третім.

1.3. Слова «ідентифікаційний номер за даними Державного
реєстру фізичних осіб — платників податків та інших обов’язкових
платежів», «ідентифікаційний код за даними Єдиного державного
реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» в усіх
відмінках замінити словами «реєстраційний номер облікової картки
платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб —
платників податків, код платника податків згідно з Єдиним
державним реєстром підприємств та організацій України або
податковий номер» у відповідному відмінку.

2. Департаменту нотаріату, фінансового моніторингу юридичних
послуг та реєстрації адвокатських об’єднань (Чижмарь К.І.):

2.1. Забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію
відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 N 493
( 493/92 ) «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів
міністерств та інших органів виконавчої влади» (зі змінами).

2.2. Довести цей наказ до відома начальників Головного
управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній
Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах
Києві та Севастополі.

3. Начальникам Головного управління юстиції Міністерства
юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь
юстиції в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити
належне виконання цього наказу.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного
опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра Єфіменка Л.В.

Міністр О.Лавринович

( Текст отримано з офіційного джерела — http://zakon1.rada.gov.ua )