Архивы

Уважаемые коллеги! Администрация сайта *Юридичний радник* сердечно поздравляет Вас с профессиональным праздником — Днем нотариата в Украине!

«К Нотариусу»
Так повелось уж с древних лет:
Важнее документа нет,
Когда на нём Его печать,
То право легче защищать.
Не надо спорить и судиться,
К нему лишь надо обратиться.
Вас примет он, всё растолкует,
Последствия все обрисует.
И Вы, поняв: закон — не дышло,
Решите так: чтоб лучше вышло,
Оформлю сделку не формально –
Удостоверю нотариально.
Вникая в суть различных сделок,
Храня сограждан от подделок,
И, ставя гербовую печать,
За всё обязан отвечать!
На то он и Нотариат,
Чтоб исключить обман и блат,
И, приводя всех к соглашенью,
Служить людскому просвещению.
Уполномочен государством вершить дела нотариат,
У нас верховенство Закона, а не богатство и не блат,
В делах и помыслах клиенты для нас по статусу равны,
И, заверяя документы, об этом помнить мы должны.

З 1 січня 2012 року допуском до професії нотаріуса та анулюванням нотаріальних свідоцтв займеться Вища кваліфкомісія нотаріату

З 1 січня 2012 року допуском до професії нотаріуса та анулюванням нотаріальних свідоцтв займеться Вища кваліфкомісія нотаріату

З 1 січня 2012 року Міністерство юстиції передасть повноваження щодо допуску осіб до нотаріальної діяльності, а також розгляду питань щодо анулювання свідоцтв про право на зайняття нотаріальною діяльністю Вищій кваліфікаційній комісії нотаріату.

Як повідомив Міністр юстиції Олександр Лавринович, 31 серпня на засіданні Кабінету Міністрів України ухвалено положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату, в якому визначені завдання, функції та порядок її діяльності. Зокрема, постановою Кабміну регламентовано порядок, згідно з яким Комісія визначатиме рівень професійної підготовленості осіб, які мають намір займатися нотаріальною діяльністю, а також вирішуватиме питання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Міністр пояснив, що урядова постанова була розроблена Мін’юстом з метою реалізації положень Закону «Про нотаріат». Так, 21 квітня 2011 року Верховною Радою були ухвалені зміни до указаного закону, якими повноваження щодо допуску осіб до нотаріальної діяльності, а також розгляду питань щодо анулювання свідоцтв про право на зайняття нотаріальною діяльністю було передано Вищій кваліфікаційній комісії нотаріату. Введення в дію цієї норми вiдбудеться 1 січня 2012 року.

Олександр Лавринович нагадав, що метою означених законодавчих змін було вдосконалення механізму допуску громадян до нотаріальної діяльності, зокрема, шляхом чіткого визначення пов’язаних з допуском процедур на законодавчому рівні та посилення вимог до рівня кваліфікації осіб, що мають намір займатися нотаріальною діяльністю.

Прийняття та реалізація проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Вищу кваліфікаційну комісію нотаріату» забезпечить належну реалізацію положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про нотаріат», зазначив очільник Мін’юсту.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271-17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

АНОНС. День нотаріату – виступ заступника директора профільного департаменту Мін’юсту Дмитра Журавльова у телепрограмі Вертикаль влади на ТРК Ера

АНОНС. «День нотаріату» – виступ заступника директора профільного департаменту Мін’юсту Дмитра Журавльова у телепрограмі «Вертикаль влади» на ТРК «Ера»

1 вересня, о 00.15, у телепрограмі «Вертикаль влади» на ТРК «Ера» заступник директора Департаменту нотаріату Міністерства юстиції Дмитро Журавльов розповість про сучасний стан нотаріату в Україні, а також перспективи його розвитку. Випуск програми присвячено Дню нотаріата, який традиційно відзначатиметься в Україні 2 вересня.

У програмі планується обговорення питань підготовки нотаріусів, проблем, з якими доводиться зіштовхуватися як нотаріусам, так і громадянам, питань якості нотаріальних послуг в Україні тощо.

Повтор випуску програми відбудеться 2 вересня о 6.20.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271-17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

Нотаріальне діловодство. Статистична звітність. Архівна справа : практичний посібник / А. М. Єрух, Г. І. Ожегова, К. І. Чижмарь ; 2011. — 304 с. — (Серія «Стандарти нотаріальної практики»).

ЗМІСТ
Передмова 19
РОЗДІЛ 1
НОТАРІАЛЬНЕ ДІЛОВОДСТВО 20
§ 1 Поняття нотаріального діловодства 20
Правова база нотаріального діловодства 23
§ 2 Особи, відповідальні за діловодство 25
Зразок 1

Примірний наказ про призначення особи, відповідальної за ведення нотаріального діловодства в державній нотаріальній конторі 27
Зразок 2
Примірний наказ про покладення організації діловодства та архіву на помічника приватного нотаріуса 28
§ 3 Особливості приймання-передавання документів нотаріального діловодства в разі зміни завідувача контори чи особи, відповідальної за ведення діловодства, заміщення (зупинення нотаріальної діяльності) приватного нотаріуса 29
§ 4 Організаційно-розпорядчі документи в нотаріальному діловодстві 32

1. Бланки контори, архіву, приватного нотаріуса 35
Зразок 1
Примірний загальний бланк державної нотаріальної контори з поздовжнім розміщенням реквізитів 38
Зразок 2
Примірний загальний бланк приватного нотаріуса з поздовжнім розміщенням реквізитів 39
Зразок 3
Примірний бланк листа державної нотаріальної контори з поздовжнім розміщенням реквізитів 40
Зразок 4
Примірний бланк листа державної нотаріальної контори з кутовим розміщенням реквізитів 41
Зразок 5
Примірний бланк листа приватного нотаріуса з поздовжнім розміщенням реквізитів 42
Зразок 6
Примірний бланк листа приватного нотаріуса з кутовим розміщенням реквізитів 43
Зразок 7
Примірний бланк наказу державної нотаріальної контори з поздовжнім розміщенням реквізитів 44
Зразок 8
Примірний бланк наказу приватного нотаріуса з поздовжнім розміщенням реквізитів 45
2. Реквізити організаційно-розпорядчих документів, службових документів у нотаріальному діловодстві 46
3. Складання окремих видів організаційно-розпорядчих документів конторою, архівом, приватним нотаріусом 68
3.1. Накази контори, архіву, приватного нотаріуса 68
Зразок 1
Примірний наказ про встановлення графіку часу прийому
громадян 70
Зразок 2
Примірний наказ про надання відпустки 71
3.2. Плани роботи 71
Зразок
Примірна форма квартального плану роботи державної нотаріальної контори 72
3.3. Протоколи виробничих нарад державної нотаріальної контори 73
Зразок
Примірна форма протоколу виробничої наради державної нотаріальної контори 73
§ 5 Ведення особових справ осіб, що перебувають у трудових відносинах з приватним нотаріусом, та інших документів з особового складу 74
1. Накази з особового складу 75
Зразок 1
Примірний наказ про прийняття на роботу 76
Зразок 2
Примірний наказ про звільнення 77
Зразок 3
Примірний наказ про зміну прізвища працівника 78
2. Особові рахунки працівників 79
3. Особові справи осіб, які перебувають у трудових відносинах з приватним нотаріусом 79
4. Книга реєстрації наказів з особового складу 80
§ 6 Складання нотаріальних документів 81
1. Вимоги до текстів нотаріальних документів 83
2. Внесення змін, доповнень, дописок та виправлень до нотаріально оформлюваного документа 84
3. Документи, які викладаються на спеціальних бланках нотаріальних документів 86
4. Вимоги до посвідчувальних написів та форм нотаріальних документів 86
5. Вимоги до документів, які приймаються для вчинення нотаріальної дії 87
§ 7 Відмітки, які проставляє нотаріус 88
1. Відмітка про наявність оригіналів документів та відмітка на документах, які нотаріус повертає 89
1.1. Відмітка про наявність оригіналів документів 89
1.2. Відмітка на документах, які нотаріус повертає 91
2. Відмітки на документах, що зберігаються в справах нотаріуса 93
3. Відмітки в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій 96
4. Відмітки в реєстрі для реєстрації заборон відчуження нерухомого та рухомого майна, а також арештів, накладених на таке майно судами, слідчими органами, і реєстрації зняття таких заборон та арештів та відмітки в алфавітних книгах 97
5. Відмітки в книзі обліку спадкових справ 98
§ 8 Практичний коментар до порядку ведення та заповнення Реєстрів для реєстрації
нотаріальних дій 99

1. Загальні вимоги 99
2. Особливості ведення Реєстрів 101
3. Загальні вимоги щодо заповнення Реєстрів 104
4. Порядок заповнення граф 1–7 Реєстру для реєстрації нотаріальних дій 108
4.1. Порядок заповнення графи 1 Реєстру для реєстрації нотаріальних дій 108
4.2. Порядок заповнення графи 2 Реєстру для реєстрації нотаріальних дій 113
4.3. Порядок заповнення графи 3 Реєстру для реєстрації нотаріальних дій 113
4.4. Порядок заповнення графи 4 Реєстру для реєстрації нотаріальних дій 130
4.5. Порядок заповнення графи 5 Реєстру для реєстрації нотаріальних дій 142
4.6. Порядок заповнення графи 6 Реєстру для реєстрації нотаріальних дій 150
4.7. Порядок заповнення графи 7 Реєстру для реєстрації нотаріальних дій 152
Зразки 155
Зразок 1
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підписів на банківських картках 156
Зразок 2
Запис у Реєстрі про засвідчення вірності двох копій одного й того самого документа 158
Зразок 3
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності та засвідчення вірності однієї копії до неї 160
Зразок 4
Запис у Реєстрі про посвідчення договору купівлі-продажу квартири та засвідчення справжності підпису перекладача на цьому ж договорі про усний переклад його тексту з української мови на англійську мову 160
Зразок 5
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності на представництво інтересів у правоохоронних органах 162
Зразок 6
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису на заяві про згоду на продаж квартири 164
Зразок 7
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності у порядку передоручення з одночасним засвідченням справжності підпису перекладача на цій же довіреності про здійснення усного перекладу тексту з української мови на німецьку мову 166
Зразок 8
Запис у Реєстрі про посвідчення заповіту та засвідчення справжності підписів свідків на цьому ж заповіті 168
Зразок 9
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису перекладача на перекладі з української мови на англійську мову тексту договору купівлі-продажу, здійсненого за місцем фактичного перебування перекладача через хворобу його ніг 170
Зразок 10
Запис у Реєстрі про засвідчення вірності копії заповіту 172
Зразок 11
Запис у Реєстрі про засвідчення вірності копії 172
Зразок 12
Запис у Реєстрі про засвідчення вірності декількох копій одного й того самого документа та вчинення декількох нотаріальних дій для однієї і тієї ж особи 174
Зразок 13
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису на заяві для неповнолітньої особи — громадянина України, повна дієздатність якої набута за фактом реєстрації шлюбу (ст. 34 ЦК України) 174
Зразок 14
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису на заяві для неповнолітньої особи — громадянина України, якій надано повну дієздатність (ст. 35 ЦК України) 176
Зразок 15
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності від імені юридичної особи на ведення справ у суді 176
Зразок 16
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису співвласника — юридичної особи на заяві про відмову від переважного права купівлі частини нерухомого майна
та засвідчення 2-х копій цієї заяви 178
Зразок 17
Застереження в Реєстрі про зроблені виправлення 180
Зразок 18
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підписів
на статуті 182
Зразок 19
Запис у Реєстрі про посвідчення договору купівлі-продажу квартири, де покупець — батьки та малолітня дитина, з копіями цього договору 182
Зразок 20
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису на заяві про одержання грошей за договором купівлі-продажу квартири 184
Зразок 21
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису співвласника на заяві про відмову від переважного права купівлі частини житлового будинку 186
Зразок 22
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності в порядку передоручення з копією з неї 186
Зразок 23
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису батьків неповнолітньої дитини зі згодою на укладення договору купівлі-продажу 188
Зразок 24
Запис у Реєстрі про посвідчення договору купівлі-продажу квартири за участю неповнолітнього, що вчиняється у присутності батьків, та засвідчення вірності копій
цього договору 190
Зразок 25
Запис у Реєстрі про посвідчення за межами робочого місця нотаріуса довіреності від імені особи, котра внаслідок хвороби не може підписатися особисто 192
Зразок 26
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису фізичної особи, котра внаслідок хвороби не може підписатися особисто, на заяві до суду (нотаріальну дію вчинено за межами робочого місця нотаріуса) 192
Зразок 27
Запис у Реєстрі про посвідчення договору іпотеки з накладанням заборони відчуження, сторонами якого є юридичні особи, але одна сторона діє на підставі статуту, а інша — за довіреністю; договір посвідчено за межами робочого місця нотаріуса; оплата за вчинення нотаріальної дії здійснювалася в безготівковому порядку 194
Зразок 28
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності на отримання ліцензії від імені фізичної особи — підприємця 198
Зразок 29
Запис у Реєстрі про посвідчення заповіту від імені особи, яка не може власноручно розписатися, при цьому особа,
що розписується за заповідача, за релігійними переконаннями не має податкового номера 198
Зразок 30
Запис у Реєстрі про посвідчення договору дарування житлового будинку за участі представника, однією зі сторін якого є іноземець 202
Зразок 31
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису на заяві про відмову від спадщини на користь іншого спадкоємця 204
Зразок 32
Запис у Реєстрі про посвідчення договору купівлі-продажу квартири із засвідченням справжності підпису перекладача на цьому ж договорі про усний переклад його тексту з української мови на російську мову 204
Зразок 33
Варіант проставлення відмітки про розірвання договору 206
Зразок 34
Варіант проставлення відмітки про скасування довіреності 208
Зразок 35
Варіант проставлення відмітки про скасування заповіту 208
Зразок 36
Варіант проставлення відмітки про визнання заповіту недійсним в судовому порядку 208
§ 9 Реєстрація документів, робота з кореспонденцією та виконання документів 212
1. Відмітка про виконання документа 215
2. Контроль за виконанням документів 217
РОЗДІЛ 2
СТАТИСТИЧНА ЗВІТНІСТЬ 218

Ведення статистичної звітності 218
Форма Звіту про роботу державних та приватних нотаріусів 219
РОЗДІЛ 3
АРХІВНА СПРАВА 223
§ 1 Формування справ (нарядів) 223
§ 2 Оформлення справ для архівного зберігання 225

1. Нумерація аркушів справи 226
2. Складання внутрішнього опису 227
3. Складання засвідчувального напису справи 228
4. Підшивання документів у справи 229
5. Оформлення обкладинок справ (нарядів) 230
Зразок 1
Примірний засвідчувальний напис справи 233
Зразок 2
Форма внутрішнього опису відповідно до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22.12.2010 № 3253/5 (чинна з 01.01.2011) 234
Зразок 3
Форма внутрішнього опису відповідно до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 31.12.2008 № 2368/5, зі змінами, внесеними наказом Міністерства юстиції України від 16.11.2009 № 2151/5 (діяла з 01.01.2010 до 31.12.2010) 236
Зразок 4
Форма внутрішнього опису відповідно до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 31.12.2008 № 2368/5 (діяла з 11.01.2009 до 31.12.2009) 237
Зразок 5
Форма внутрішнього опису відповідно до Інструкції про порядок передачі нотаріальних документів на тимчасове зберігання до державного нотаріального архіву, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 09.07.2002 № 63/5, зі змінами, внесеними наказом Міністерства юстиції України від 25.11.2002 № 101/5 (діяла з 25.11.2002) 238
§ 3 Особливості формування спадкових справ та оформлення їх для архівного зберігання 239
Зразок 1

Примірний внутрішній опис спадкової справи
приватного нотаріуса 243
Зразок 2
Примірний внутрішній опис до наряду (архівної папки) приватного нотаріуса 245
§ 4 Складання документів розділу 03 – Архів Типової номенклатури 246
1. Номенклатура справ державної нотаріальної контори та приватного нотаріуса 246
2. Порядок складання індивідуальної номенклатури справ державної нотаріальної контори та приватного нотаріуса (у запитаннях та відповідях) 247
3. Паспорт архіву 254
4. Історична довідка державної нотаріальної контори та приватного нотаріуса 254
5. Описи справ (нарядів) 256
6. Акт про вилучення для знищення документів, не внесених до національного архівного фонду 258
Зразок 1
Примірний паспорт № 1 архіву приватного нотаріуса 260
Зразок 2
Примірний паспорт № 2 архіву приватного нотаріуса 262
Зразок 3
Примірна історична довідка приватного нотаріуса 265
Зразок 4
Примірний опис справ постійного зберігання приватного нотаріуса (діяльність розпочато 2010 року) 268
Зразок 5
Примірний опис справ тривалого (понад 10 років) зберігання приватного нотаріуса (діяльність розпочато 2009 року) 269
Зразок 6
Примірний опис спадкових справ тривалого (понад 10 років) зберігання приватного нотаріуса 271
Зразок 7
Примірний опис справ з особового складу 272
Зразок 8
Примірна передмова до описів справ приватного нотаріуса 273
Зразок 9
Примірний акт про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду, приватного нотаріуса 275
§ 5 Архівне зберігання та архів приватного нотаріуса 277
§ 6 Особливості передавання справ до державного нотаріального архіву 279
§ 7 Виїмка (вилучення) нотаріальних документів 280
Додатки 282
Додаток 1

Перелік книг, журналів і реєстрів, заведення яких передбачено Типовою номенклатурою 282
Додаток 2
Форми книг, журналів і реєстрів, заведення яких передбачено Типовою номенклатурою 287
Справа № 01-20
Журнал реєстрації фактів заміщення нотаріуса (додаток 7 до Положення про Порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності) 287
Справа № 01-21
Книга реєстрації наказів з особового складу
(додаток 17 до Правил) 287
Справа № 01-22
Книга реєстрації наказів з адміністративно-господарських питань (додаток 21 до Правил) 288
Справа № 01-23
Журнал реєстрації вхідних документів (додаток 19 до Правил) 288
Справа № 01-24
Журнал реєстрації вихідних документів
(додаток 20 до Правил) 288
Справа № 01-25
Книга обліку оприбуткування спеціальних бланків документів інформаційної системи Міністерства юстиції України (додаток 1 до п. 6.2 Положення про спеціальні бланки документів інформаційної системи) 289
Справа № 01-26
Журнал обліку викликів нотаріуса для вчинення нотаріальних дій поза приміщенням державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву, приміщенням, яке є робочим місцем приватного нотаріуса (додаток 14 до Правил) 289
Справа № 01-27
Журнал обліку печаток та штампів (додаток 11 до Інструкції про порядок обліку матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію) 290
Справа № 01-28
Розносна книга для місцевої кореспонденції (додаток 22 до Правил) 290
Справа № 01-29
Книга обліку літератури (додаток 16 до Правил) 291
Справа № 02-33
Реєстри для реєстрації нотаріальних дій (додаток 23 до Правил) 291
Справа № 02-34
Алфавітна книга обліку договорів відчуження нерухомого майна (додаток 8 до Правил) 292
Справа № 02-35
Алфавітна книга обліку інших договорів (додаток 8 до Правил) 292
Справа № 02-37
Алфавітна книга обліку договорів довічного утримання (догляду) (додаток 8 до Правил) 292
Справа № 02-36
Алфавітна книга обліку заповітів (додаток 6 до Правил) 292
Справа № 02-38
Книга обліку і реєстрації спадкових справ
(додаток 10 до Правил) 293
Справа № 02-39
Алфавітна книга обліку спадкових справ (додаток 7 до Правил) 293
Справа № 02-40
Реєстри для реєстрації заборон відчуження нерухомого та рухомого майна, а також арештів, накладених на таке майно судами, слідчими органами, і реєстрації зняття таких заборон та арештів (додаток 24 до Правил) 294
Справа № 02-41
Алфавітна книга обліку реєстрації заборон відчуження нерухомого та рухомого майна, а також арештів, накладених на таке майно судами, слідчими органами, і реєстрації зняття таких заборон та арештів
(додаток 9 до Правил) 295
Справа № 02-42
Книга обліку заяв про вжиття заходів щодо охорони спадкового майна та встановлення опіки над майном фізичної особи, яка визнана безвісно відсутньою,
або над майном фізичної особи, місцеперебування якої невідоме (додаток 11 до Правил) 296
Справа № 02-43
Книга обліку цінностей при вжитті заходів щодо охорони спадкового майна (додаток 12 до Правил) 297
Справа № 02-44
Книга обліку депозитних операцій (додаток 2 до пункту 10 Інструкції про порядок обліку депозитних операцій) 297
Справа № 02-45
Книга обліку договорів на управління спадщиною
(додаток 13 до Правил) 298
Справа № 02-46
Книга обліку особових рахунків депонентів (додаток 3 до пункту 10 Інструкції про порядок обліку
депозитних операцій) 299
Справа № 02-47
Журнал реєстрації звернень, що надійшли під час прийому фізичних та юридичних осіб (додаток 15 до Правил) 300
Справа № 03-06
Книга обліку видачі документів з архіву для ознайомлення (додаток 18 до Правил) 300

Ціна книги — 89 грн.
Отримувач — ФО–П Горова Н. М., ідент. номер 3254405060, п/р 2600206162755 в ПАТКБ «ПРАВЕКС-БАНК» м. Києва, МФО 321983.
Призначення платежу: Оплата книги «Назва книги».У цій же графі також слід указати адресу, на яку надсилати книгу. ПДВ не передбачено.

Усунення помилок в нотаріальних документах (постановка проблеми) — автор матеріалу Олег ПЕЧЕНИЙ

Передплата на 2011 рік здійснюється через:

ПП «ПА «Страйд-Плюс»
Отримувач — ПП «ПА «Страйд-Плюс», код ЄДРПОУ 35072739,
п/р 26005460220010 в ПАТ «АКБ «Базис» м. Харкова, МФО 351760.

ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН»
Отримувач — ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН», код ЄДРПОУ 33478516,
п/р 260090102990 в ПАТ «ПроКредит Банк» м. Києва, МФО 320984.
Призначення платежу: «Передплата на журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» на 2011 рік».
ПДВ не передбачено. У цій графі також слід указати адресу, на яку надсилати журнал.

Вартість річної передплати на 2011 рік — 970 грн.
Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09; 714-27-89
E-mail: info@stride.com.ua http://www.stride.com.ua

Рубрику Юридичні консультації доповнено новими роз’ясненнями

Порядок надання платних послуг відділами державної реєстрації актів цивільного стану

Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» визначено засади діяльності органів державної реєстрації актів цивільного стану.

Можливість надання відділами державної реєстрації актів цивільного стану платних послуг передбачена статтею 20 наведеного Закону, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2010 № 1168.

З метою належної організації надання платних послуг наказом Міністерства юстиції України від 27.12.2010р. № 3335/5 затверджено Порядок надання цих послуг відділами державної реєстрації актів цивільного стану, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.12.2010 року за № 1380/18675 (далі — Порядок).

Нормативно-правове впорядкування надання платних послуг відділами, формування єдиного для всієї системи відділів державної реєстрації актів цивільного стану України переліку платних послуг забезпечує захист законних прав та інтересів громадян.

Ці послуги не пов’язані з виконанням основних завдань, покладених Законом на відділи державної реєстрації актів цивільного стану, які полягають у проведенні державної реєстрації актів цивільного стану, внесенні змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, видачі свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану. Вказані функції відділи державної реєстрації актів цивільного стану здійснюють безоплатно, за винятком сплати державного мита, у встановлених законодавством випадках.

Платні послуги надаються на бажання заявника та за відповідною письмовою заявою. Працівники відділу державної реєстрації актів цивільного стану зобов’язані попередити фізичну особу про вартість послуги.

Відмова фізичної особи від отримання платних послуг не впливає на реалізацію її прав та інтересів.

Порядком надання платних послуг відділами державної реєстрації актів цивільного стану встановлено єдиний підхід до проведення розрахунку собівартості платних послуг: визначено витрати, що входять до складу собівартості платної послуги, методику її розрахунку.

Розмір плати за надання платних послуг відділами державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції затверджується Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі.

Плата за такі послуги здійснюється в безготівковій формі шляхом попередньої оплати, підтвердженням якої є платіжний документ (квитанція, платіжне доручення) з відміткою банку. Від оплати платних послуг звільняються особи, які мають пільги відповідно до пункту 18 частини першої статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито».

Надання платних послуг спрямовано на покращення обслуговування громадян під час їх звернення до відділів державної реєстрації актів цивільного стану з питань, пов’язаних з державною реєстрацією актів цивільного стану, та сприяє належній реалізації їх інтересів.

Л.Ю. Литвиненко, головний спеціаліст відділу нормативно-правового та методичного забезпечення діяльності органів державної реєстрації актів цивільного стану департаменту у справах цивільного стану громадян Державної реєстраційної служби України

НАКАЗ. Мін`юст затвердив Порядок доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

НАКАЗ. Мін`юст затвердив Порядок доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
02.08.2011 м. Київ № 1936а/5

Зареєстровано у Міністерстві юстиції України 11.08.2011 за № 963/19701

Про затвердження Порядку
доступу нотаріусів до
Державного реєстру речових
прав на нерухоме майно

Відповідно до частини шостої статті 28 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

НАКАЗУЮ:

Затвердити Порядок доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що додається.
Департаменту взаємодії з органами влади (Зеркаль О.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту взаємодії з органами влади Зеркаль О.В.
Цей наказ набирає чинності з 1 січня 2012 року.
Перший заступник Міністра І.І. Ємельянова

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
02.08.2011 № 1936а/5

Зареєстровано у Міністерстві юстиції
України 11.08.2011 за № 963/19701

ПОРЯДОК
доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав
на нерухоме майно

1.1. Цей Порядок визначає умови та підстави доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав) при здійсненні нотаріальних дій.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
користувач – державний або приватний нотаріус;
об’єкт нерухомого майна – нерухоме майно, об’єкт незавершеного будівництва.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та інших нормативно-правових актах, прийнятих відповідно до нього.
1.3. Доступ користувача до Державного реєстру прав надається (припиняється) на підставі договору, укладеного між таким користувачем та адміністратором Державного реєстру прав.
У разі якщо користувачем є державний нотаріус, договір укладається між державною нотаріальною конторою, у якій працює такий користувач, та адміністратором Державного реєстру прав.
Користувач при здійсненні нотаріальних дій з об’єктом нерухомого майна користується інформацією про зареєстровані речові права, їх обтяження на такий об’єкт з Державного реєстру прав.
1.4. Користувач здійснює пошук відомостей про зареєстровані речові права, їх обтяження на об’єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав. Відомості за результатом такого пошуку оформляються у паперовому вигляді, що залишається у справі державної нотаріальної контори чи приватного нотаріуса.
Пошук необхідних відомостей у Державному реєстрі прав здійснюється відповідно до Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна, за адресою об’єкта нерухомого майна, за кадастровим номером земельної ділянки, за номером запису. У разі здійснення пошуку відомостей про обтяження речових прав на нерухоме майно у спеціальному розділі Державного реєстру прав користувач додатково здійснює пошук за ідентифікаційними даними фізичної або юридичної особи.
Перед здійсненням пошуку відомостей про зареєстровані речові права, їх обтяження на об’єкт нерухомого майна користувач вносить до Державного реєстру прав відомості про підставу користування інформацією з Державного реєстру прав.
1.5. Доступ користувача до Державного реєстру прав надається на платній основі відповідно до встановлених Міністерством юстиції України тарифів.
За пошук відомостей у Державному реєстрі прав справляється плата в розмірі, що встановлюється Міністерством юстиції України.
Кошти, що надходять від плати за пошук відомостей у Державному реєстрі прав, зараховуються на рахунок адміністратора Державного реєстру прав і спрямовуються на супроводження цього Реєстру.
1.6. Користування інформацією про зареєстровані речові права, їх обтяження на об’єкт нерухомого майна, що міститься у Державному реєстрі прав, здійснюється користувачем виключно при здійсненні нотаріальних дій щодо цього об’єкта нерухомого майна.
Забороняється надавати іншим особам за їх зверненням інформацію, отриману відповідно до цього Порядку, крім випадків, встановлених законом.
Користувач вживає заходів щодо забезпечення зберігання, запобігання несанкціонованому доступу та поширенню інформації про зареєстровані речові права, їх обтяження на об’єкт нерухомого майна, отриманої згідно з цим Порядком, відповідно до законодавства.
Директор Департаменту
взаємодії з органами влади О.В.Зеркаль

НАКАЗ. Мін`юст затвердив Порядок допуску до складання кваліфікаційного іспиту осіб, які пройшли стажування в державній нотаріальній конторі або в приватного нотаріуса

НАКАЗ. Мін`юст затвердив Порядок допуску до складання кваліфікаційного іспиту осіб, які пройшли стажування в державній нотаріальній конторі або в приватного нотаріуса

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.07.2011 м. Київ № 1905/5
Зареєстровано у Міністерстві юстиції України 28.07.2011 за № 926/19664
Про затвердження Порядку допуску
до складання кваліфікаційного іспиту
осіб, які пройшли стажування в державній
нотаріальній конторі або в приватного
нотаріуса, та проведення кваліфікаційного
іспиту Вищою кваліфікаційною комісією
нотаріату
Відповідно до статті 10 Закону України „Про нотаріат” та з метою удосконалення процесу складання кваліфікаційного іспиту особами, які пройшли стажування в державній нотаріальній конторі або в приватного нотаріуса,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок допуску до складання кваліфікаційного іспиту осіб, які пройшли стажування в державній нотаріальній конторі або в приватного нотаріуса, та проведення кваліфікаційного іспиту Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 10.07.2008 № 1168/5 „Про затвердження Порядку проведення кваліфікаційного іспиту для осіб, які пройшли стажування в державній нотаріальній конторі або в приватного нотаріуса”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10.07.2008 за № 621/15312 (із змінами).
3. Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу (Чижмарь К.І.):
3.1. Подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 „Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади” (із змінами).
3.2. Довести цей наказ до відома начальників Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі.
4. Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу (Чижмарь К.І.), Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головним управлінням юстиції в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити належне виконання цього наказу.
5. Цей наказ набирає чинності з 1 січня 2012 року.
Перший заступник Міністра І.І. Ємельянова

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
28.07.2011 № 1905/5

Зареєстровано у Міністерстві юстиції України
28.07.2011 за № 926/19664
Порядок
допуску до складання кваліфікаційного іспиту осіб,
які пройшли стажування в державній нотаріальній конторі або в приватного нотаріуса, та проведення кваліфікаційного іспиту
Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату
1. Цей Порядок розроблений відповідно до статті 10 Закону України „Про нотаріат” і визначає процес складення кваліфікаційного іспиту для осіб, які пройшли стажування у державній нотаріальній конторі або в приватного нотаріуса та проведення цього іспиту Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату.
2. Вища кваліфікаційна комісія нотаріату (далі-Комісія):
приймає рішення про допуск або відмову в допуску до складання кваліфікаційного іспиту особами, які пройшли стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса;
проводить кваліфікаційний іспит;
за наслідками іспиту приймає рішення про видачу або відмову у видачі Міністерством юстиції України свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
3. Кваліфікаційний іспит проводиться Комісією два рази на рік.
4. Повідомлення про проведення кваліфікаційного іспиту має бути розміщене на офіційній інтернет-сторінці Міністерства юстиції України не пізніше ніж за два місяці до дати проведення кваліфікаційного іспиту.
5. Повідомлення про проведення кваліфікаційного іспиту повинно містити інформацію про дату, час, місце проведення кваліфікаційного іспиту. У повідомленні може міститися додаткова інформація.
6. Особа, яка має намір складати кваліфікаційний іспит, не пізніше ніж за сорок днів до дня проведення кваліфікаційного іспиту особисто подає до Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі (далі – управління юстиції) заяву на ім’я начальника головного управління юстиції про внесення до Комісії подання про допуск цієї особи до кваліфікаційного іспиту. Заява підлягає реєстрації в установленому порядку.
До заяви додаються такі документи:
оригінал та копія диплома про повну вищу юридичну освіту;
трудова книжка та копія трудової книжки, якщо особа на час подачі документів не працює;
копія трудової книжки, завірена за місцем роботи, якщо особа на час подачі документів працює;
паспорт громадянина України та копія першої, другої сторінок паспорта громадянина України та сторінки, на якій розміщено штамп про реєстрацію місця проживання фізичної особи;
висновок та копія висновку про проходження стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса.
7. Особа, приватна нотаріальна діяльність якої протягом трьох років після отримання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю не була зареєстрована і яка не працювала нотаріусом, консультантом державної нотаріальної контори чи помічником (консультантом) приватного нотаріуса, не була посадовою особою, яка здійснює керівництво та контроль за діяльністю нотаріату і яка має намір складати кваліфікаційний іспит для підтвердження кваліфікації (далі-особа, що складає кваліфікаційний іспит для підтвердження кваліфікації), додає до заяви документи, передбачені пунктом 6 цього Порядку, а також копію свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
Копії вищезазначених документів засвідчуються в установленому порядку, а оригінали повертаються особі.
8. У разі відповідності поданих документів вимогам законодавства та цього Порядку копії документів формуються відповідальною особою управління юстиції в особову справу особи, яка має намір складати кваліфікаційний іспит.
9. Подання управління юстиції до Комісії про допуск особи до складання кваліфікаційного іспиту та особова справа цієї особи надсилаються поштою до Комісії не пізніше ніж за тридцять днів до дати проведення кваліфікаційного іспиту.
10. У разі невідповідності поданих документів вимогам законодавства та цього Порядку управління юстиції у дводенний строк письмово повідомляє заявника про відмову у внесенні подання Комісії про його допуск до складання кваліфікаційного іспиту.
Після усунення недоліків документи можуть бути подані до управління юстиції не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для направлення подання управління юстиції до Комісії.
11. Подання управління юстиції про допуск особи до складання кваліфікаційного іспиту разом з доданою до нього особовою справою, що надійшло до Комісії, реєструються секретарем Комісії.
12. До складання кваліфікаційного іспиту допускаються особи, які:
є дієздатними громадянами України;
мають повну юридичну освіту;
мають стаж роботи у сфері права не менше трьох років;
володіють державною мовою;
успішно пройшли стажування протягом одного року в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса;
мають намір скласти кваліфікаційний іспит для підтвердження кваліфікації.
До стажування прирівнюється робота строком не менше семи років у Міністерстві юстиції України, управлінні юстиції на посадах з безпосереднім здійсненням контролю за організацією нотаріату, перевірок організації нотаріальної діяльності нотаріусами та виконання ними правил нотаріального діловодства.
Особа, що складає кваліфікаційний іспит для підтвердження кваліфікації, до подання заяви про реєстрацію нотаріальної діяльності повинна підтвердити свою кваліфікацію шляхом складання кваліфікаційного іспиту згідно з цим Порядком.
13. У разі якщо до Комісії надійшло подання головного управління юстиції про допуск до складання кваліфікаційного іспиту особи, яка є близькою особою члена Комісії, такий член Комісії не бере участь у розгляді будь-яких питань, що стосуються складання кваліфікаційного іспиту цією особою.
Для цілей цього Порядку під поняттям „близькі особи” слід розуміти чоловіка (дружину) члена Комісії, його дітей, батьків, рідних братів і сестер, діда, бабу, онуків, усиновлювачів, усиновлених та інших осіб за умови їх постійного проживання із членом Комісії і ведення з ним спільного господарства.
14. Комісія на підставі подання управління юстиції в строк не пізніше ніж за сім днів до проведення кваліфікаційного іспиту приймає рішення про допуск особи, яка успішно пройшла стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса, а також особи, яка має намір підтвердити свою кваліфікацію, до складання кваліфікаційного іспиту.
15. Повідомлення про допуск осіб до складання кваліфікаційного іспиту має бути розміщене на офіційній інтернет-сторінці Міністерства юстиції України не пізніше ніж за сім днів до дати проведення кваліфікаційного іспиту.
Повідомлення про допуск осіб до складання кваліфікаційного іспиту повинно містити прізвища, імена та по батькові осіб, дату та реєстраційний номер подання управління юстиції.
У разі зміни дати, часу, місця проведення кваліфікаційного іспиту Комісія не пізніше ніж за добу повідомляє про це осіб, допущених до його складання, шляхом розміщення відповідного повідомлення на офіційній інтернет-сторінці Міністерства юстиції України.
У день проведення кваліфікаційного іспиту особа, допущена до його складання, проходить реєстрацію, для чого подає секретарю Комісії паспорт громадянина України.
16. Приміщення для проведення кваліфікаційного іспиту має відповідати умовам зручного розміщення та забезпечувати індивідуальну роботу над екзаменаційним білетом.
Під час складання кваліфікаційного іспиту забороняється використовувати будь-які джерела інформації на паперових чи електронних носіях (підручники, навчальні посібники, електронні книги тощо), а також засоби зв’язку. При користуванні під час складання кваліфікаційного іспиту зазначеними та іншими джерелами інформації або засобами зв’язку особа за рішенням Комісії відсторонюється від участі у кваліфікаційному іспиті і вважається такою, що не склала його.
17. Кваліфікаційний іспит здійснюється за екзаменаційними білетами, до кожного з яких входять три теоретичні питання, задача, а також завдання щодо складання проекту документа, що підлягає нотаріальному посвідченню.
Екзаменаційні білети розробляються Департаментом нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України (далі — Департамент) до кожного кваліфікаційного іспиту на підставі Програми стажування осіб у державній нотаріальній конторі або в приватного нотаріуса. При цьому тематика теоретичного питання, задачі та завдань одного білета мають бути різними.
Екзаменаційні білети підписуються директором Департаменту, скріплюються печаткою Департаменту та заклеюються у конверт.
18. Письмова робота виконується державною мовою одночасно для всіх осіб, які допущені до складання кваліфікаційного іспиту.
19. На виконання письмової роботи відводиться три години.
20. Екзаменаційні білети для письмової роботи після відкриття конверта у присутності членів Комісії та осіб, допущених до складання кваліфікаційного іспиту, до початку кваліфікаційного іспиту пропонуються секретарем Комісії особам, допущеним до цього іспиту, на їх вибір.
21. Для підготовки письмової роботи особам, які допущені до складання кваліфікаційного іспиту, секретарем Комісії надаються кулькові ручки та пронумеровані п’ять аркушів білого паперу формату А4 з відбитком печатки Департаменту. У разі необхідності та на вимогу особи, що складає кваліфікаційний іспит, секретарем Комісії надаються додаткові аркуші.
22. Під час виконання письмової роботи у приміщенні, де проходить іспит, мають бути присутніми не менше п’яти членів Комісії.
23. Після закінчення виконання письмової роботи або закінчення часу, відведеного для її виконання, особа, яка складає кваліфікаційний іспит, підписує кожен аркуш, на якому викладено письмову роботу, із зазначенням свого прізвища, імені та по батькові та здає секретарю Комісії отриманий екзаменаційний білет та аркуші для письмової роботи, у тому числі невикористані. Кількість зданих аркушів має відповідати кількості отриманих аркушів.
24. Після закінчення часу, відведеного для виконання письмової роботи, членами Комісії здійснюються перевірка та оцінювання цих робіт.
25. Відповідь особи, яка складає кваліфікаційний іспит, з кожного питання екзаменаційного білета оцінюється членом Комісії за десятибальною системою.
Кожному члену Комісії секретар Комісії видає екзаменаційний аркуш, у якому зазначаються час та місце проведення іспиту, прізвище, ім’я та по батькові члена Комісії, прізвище, ім’я та по батькові особи, що складає кваліфікаційний іспит, номер її екзаменаційного білета.
Член Комісії оцінює відповіді особи, яка складає кваліфікаційний іспит, на питання екзаменаційного білета та виставляє бал за відповідь на кожне питання.
Екзаменаційний аркуш підписується членом Комісії і долучається до протоколу.
26. Вважається, що особа склала кваліфікаційний іспит, якщо отримала не нижче семи балів за відповідь на кожне питання екзаменаційного білета.
У разі потреби з особою може бути додатково проведено співбесіду.
Після оцінювання відповідей прізвище, ім’я, по батькові кожної особи, яка складає іспит, та кількість балів за кожну відповідь заносяться до протоколу засідання Комісії.
27. Після закінчення кваліфікаційного іспиту Комісія оголошує результати його проведення (кількість отриманих балів кожною особою, яка складає іспит) та прізвища, імена, по батькові осіб, за результатами складеного іспиту яких Комісією прийнято рішення про видачу (або відмову у видачі) Міністерством юстиції України свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
28. За результатами кваліфікаційного іспиту секретарем Комісії складається протокол, у якому зазначаються час та місце проведення кваліфікаційного іспиту; прізвище, ім’я та по батькові присутніх членів Комісії; прізвище, ім’я та по батькові, реквізити паспортів, місце проживання осіб, що складають кваліфікаційний іспит; номери екзаменаційних білетів; отримані бали з кожного питання екзаменаційного білета; кількість екзаменаційних аркушів, долучених до протоколу; прізвища, імена та по батькові осіб, з якими проводилась співбесіда; питання членів комісії та оцінка відповіді членами комісії; прізвища, імена та по батькові осіб, які склали та які не склали кваліфікаційний іспит.
Протокол підписується головою та секретарем Комісії.
29. Особи, які не склали кваліфікаційний іспит, допускаються до його повторного складання не раніше ніж через рік за поданням управління юстиції.
Особи, які не склали повторний та наступні кваліфікаційні іспити, можуть бути допущені до складання нового кваліфікаційного іспиту після проходження додаткового стажування відповідно до вимог Закону України „Про нотаріат”.
Особи, що складали кваліфікаційний іспит для підтвердження кваліфікації і не склали цей іспит, можуть бути допущені до складання повторного кваліфікаційного іспиту. Рішення про допуск такої особи до повторного складання кваліфікаційного іспиту приймається у разі закінчення річного строку від дати попереднього кваліфікаційного іспиту на момент подачі заяви про внесення до Комісії подання про допуск до кваліфікаційного іспиту.
30. Комісія на підставі результатів складеного кваліфікаційного іспиту приймає рішення про:
видачу або відмову у видачі Міністерством юстиції України свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;
підтвердження (або непідтвердження) кваліфікації особою, яка складала кваліфікаційний іспит для підтвердження кваліфікації.
31. Особам, які складали кваліфікаційний іспит, Комісія в п’ятиденний строк надсилає рішення Комісії про видачу (або відмову у видачі) Міністерством юстиції України свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
32. Рішення Комісії щодо осіб, які склали кваліфікаційний іспит для підтвердження кваліфікації, у п’ятиденний строк з дня його прийняття видається таким особам.
33. Рішення Комісії щодо осіб, допущених до нотаріальної діяльності, у п’ятиденний строк з дня його прийняття передаються до Міністерства юстиції України для видачі цим особам свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
34. Рішення Комісії може бути оскаржене до суду.
35. Особові справи осіб, які складали кваліфікаційний іспит, та подання управлінь юстиції щодо цих осіб зберігаються в справах Комісії протягом трьох років.
Протоколи про проведення кваліфікаційних іспитів, екзаменаційні білети, письмові роботи та екзаменаційні аркуші зберігаються в справах Комісії протягом трьох років з дня ухвалення Комісією рішення про видачу (або відмову у видачі) Міністерством юстиції України свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
В.о. директора Департаменту
нотаріату, банкрутства та
функціонування центрального
засвідчувального органу І.О.Наливайко

НАКАЗ. Мін’юст затвердив Порядок внесення подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю

НАКАЗ. Мін’юст затвердив Порядок внесення подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

28.07.2011 м. Київ № 1904/5
Зареєстровано у Міністерстві юстиції України 28.07.2011 за № 925/19663
Про затвердження Порядку внесення
Головним управлінням юстиції
Міністерства юстиції України в Автономній
Республіці Крим, головними управліннями
юстиції в областях, містах Києві та
Севастополі подання про анулювання
свідоцтва про право на зайняття
нотаріальною діяльністю та його розгляд
Вищою кваліфікаційною комісією
нотаріату
Відповідно до статті 10 Закону України „Про нотаріат” та з метою удосконалення процесу розгляду Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок внесення Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю та його розгляд Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 19.11.98 № 63/5 „Про затвердження Положення про Комісію з розгляду питань щодо анулювання свідоцтв про право на зайняття нотаріальною діяльністю”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24.11.98 за № 750/3190 (із змінами).
3. Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу (Чижмарь К.І.):
3.1. Подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 „Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади” (із змінами).
3.2. Довести цей наказ до відома начальників Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі.
4. Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу (Чижмарь К.І.), Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головним управлінням юстиції в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити належне виконання цього наказу.
5. Цей наказ набирає чинності з 1 січня 2012 року.
Перший заступник МіністраІ.І. Ємельянова

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
28.07.2011 № 1904/5

Зареєстровано у Міністерстві юстиції України
28.07.2011 за № 925/19663
Порядок
внесення Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю та його розгляд Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату

1. Цей Порядок розроблений відповідно до статті 10 Закону України „Про нотаріат” (далі – Закон) з метою удосконалення процесу внесення Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі (далі – управління юстиції) подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю та його розгляду Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату.
2. Подання управління юстиції про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю (далі – Подання) вноситься до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату (далі – Комісія).
3. Подання повинно містити:
інформацію про наявність підстав, визначених пунктом 2 частини першої статті 12 Закону;
зазначення конкретних порушень, які були допущені нотаріусом;
пропозиції щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
4. До Подання додаються:
засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів, на підставі яких внесено Подання;
доповідна записка про перевірку роботи нотаріуса;
пояснення нотаріуса на предмет обставин, викладених у доповідній записці про перевірку роботи нотаріуса;
копії документів про зупинення нотаріальної діяльності;
копії документів, що свідчать про виявлені в діяльності нотаріуса порушення;
документи, що свідчать про вжиті заходи щодо виявлених в роботі нотаріуса порушень;
відповідні документи органів дізнання і слідства, прокуратури, суду тощо.
5. Подання та додані до нього матеріали підлягають попередньому розгляду Департаментом нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу (далі – Департамент).
У разі необхідності доопрацювання Подання повертається до управління юстиції з урахуванням строку, передбаченого пунктом 8 частини першої статті 291 Закону.
За результатом розгляду Департаментом готується висновок.
6. Подальший розгляд Подання здійснюється членом Комісії, якому заступником голови Комісії доручаються вивчення Подання і підготовка висновку за результатами розгляду матеріалів Подання.
7. Після попереднього розгляду Департаментом та членом Комісії Подання розглядається на засіданні Комісії у присутності нотаріуса, щодо якого внесено Подання, та представника управління юстиції, яке внесло подання.
Неявка на засідання Комісії нотаріуса або представника управління юстиції, які належним чином повідомлені про дату, час і місце засідання Комісії, не є перешкодою для розгляду Подання, проте Комісія може визнати присутність зазначених осіб обов’язковою.
8. Розгляд Подання на засіданні Комісії розпочинається з доповіді представника управління юстиції, яким внесено це Подання, після чого заслуховуються нотаріус, щодо якого складено Подання, та член Комісії, який підготував висновок.
9. На засіданні заслуховуються члени Комісії, досліджуються та аналізуються подані документи.
У разі відсутності безспірного підтвердження факту порушення закону Комісія відхиляє Подання.
У разі відсутності необхідної інформації стосовно обставин, викладених у Поданні, або наявності додаткових відомостей, які надійшли до Комісії, розгляд питання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю може бути перенесений до вирішення зазначених питань з урахуванням строку, передбаченого пунктом 8 частини першої статті 291 Закону.
10. На засіданні Комісії ведеться протокол, який підписують головуючий на засіданні та секретар.
11. За результатами розгляду Подання Комісія може ухвалити одне з таких рішень:
про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;
про відмову в анулюванні свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.
12. Рішення Комісії приймається відкритим голосуванням простою більшістю голосів від числа присутніх членів Комісії.
13. На підставі рішення Комісії про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю видається відповідний наказ Міністерства юстиції України.
14. Копія наказу Міністерства юстиції України про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю надсилається особі, щодо якої видано цей наказ, та управлінню юстиції, яке внесло Подання.
15. Анульоване свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю підлягає поверненню до Міністерства юстиції України.
16. Рішення Комісії може бути оскаржене до суду в установленому законодавством порядку.
В.о. директора Департаменту
нотаріату, банкрутства та
функціонування центрального
засвідчувального органу

І.О.Наливайко

Цивільний кодекс України: Науково-практичний коментар Том 6. Право інтелектуальної власності.

Шостий том містить коментар до книги четвертої ЦК України. Шляхом аналізу та зіставлення наукових надбань у сфері досліджень права інтелектуальної власності, судової практики, європейського досвіду в коментарі не лише повніше розкривається зміст кожної статті, а й висвітлюються проблеми, що є підставою для їх застосування. У цьому томі коментуються законодавчі положення, що регламентують авторське право та суміжні права, право промислової власності, право на торговельну марку, географічне зазначення, комерційну таємницю.
Для нотаріусів, суддів, адвокатів, юристів-практиків, науковців, викладачів і студентів вищих навчальних закладів.

ЗМІСТ
КНИГА ЧЕТВЕРТА
Право інтелектуальної власності 12
Глава 35
Загальні положення про право інтелектуальної власності 12

Стаття 418. Поняття права інтелектуальної власності 12
Стаття 419. Співвідношення права інтелектуальної власності
та права власності 15
Стаття 420. Об’єкти права інтелектуальної власності 20
Стаття 421. Суб’єкти права інтелектуальної власності 24
Стаття 422. Підстави виникнення (набуття) права інтелектуальної
власності 27
Стаття 423. Особисті немайнові права інтелектуальної власності 28
Стаття 424. Майнові права інтелектуальної власності 30
Стаття 425. Строк чинності прав інтелектуальної власності 32
Стаття 426. Використання об’єкта права інтелектуальної власності 33
Стаття 427. Передання майнових прав інтелектуальної власності 41
Стаття 428. Здійснення права інтелектуальної власності,
яке належить кільком особам 45
Стаття 429. Права інтелектуальної власності на об’єкт, створений
у зв’язку з виконанням трудового договору 58
Стаття 430. Права інтелектуальної власності на об’єкт, створений
за замовленням 69
Стаття 431. Наслідки порушення права інтелектуальної власності 73
Стаття 432. Захист права інтелектуальної власності судом 81
Глава 36
Право інтелектуальної власності на літературний, художній та інший твір
(авторське право) 103

Стаття 433. Об’єкти авторського права 103
Стаття 434. Твори, які не є об’єктами авторського права 114
Стаття 435. Суб’єкти авторського права 121
Стаття 436. Співавторство 135
Стаття 437. Виникнення авторського права 142
Стаття 438. Особисті немайнові права автора 153
Стаття 439. Забезпечення недоторканності твору 161
Стаття 440. Майнові права інтелектуальної власності на твір 163
Стаття 441. Використання твору 164
Стаття 442. Опублікування твору (випуск твору у світ) 179
Стаття 443. Використання твору за згодою автора 183
Стаття 444. Випадки правомірного використання твору без згоди автора 184
Стаття 445. Право автора на плату за використання його твору 192
Стаття 446. Строк чинності майнових прав інтелектуальної власності на твір 209
Стаття 447. Правові наслідки закінчення строку чинності
майнових прав інтелектуальної власності на твір 210
Стаття 448. Право автора на частку від суми продажу оригіналу твору 211
Глава 37
Право інтелектуальної власності на виконання, фонограму, відеограму та програму (передачу) організації мовлення (суміжні права) 213

Стаття 449. Об’єкти суміжних прав 213
Стаття 450. Суб’єкти суміжних прав 224
Стаття 451. Виникнення суміжних прав 230
Стаття 452. Майнові права інтелектуальної власності на об’єкт суміжних прав 235
Стаття 453. Використання виконання 244
Стаття 454. Використання фонограми, відеограми 251
Стаття 455. Використання передачі (програми) організації мовлення 260
Стаття 456. Строки чинності суміжних майнових прав 263
Глава 38
Право інтелектуальної власності на наукове відкриття 266

Стаття 457. Поняття наукового відкриття 266
Стаття 458. Право на наукове відкриття 271
Глава 39
Право інтелектуальної власності на винахід, корисну модель, промисловий зразок 278

Стаття 459. Придатність винаходу для набуття права
інтелектуальної власності на нього 278
Стаття 460. Придатність корисної моделі для набуття права
інтелектуальної власності на неї 295
Стаття 461. Придатність промислового зразка для набуття права
інтелектуальної власності на нього 299
Стаття 462. Засвідчення набуття права інтелектуальної власності
на винахід, корисну модель, промисловий зразок 305
Стаття 463. Суб’єкти права інтелектуальної власності на винахід,
корисну модель, промисловий зразок 310
Стаття 464. Майнові права інтелектуальної власності на винахід,
корисну модель, промисловий зразок 317
Стаття 465. Строк чинності майнових прав інтелектуальної власності
на винахід, корисну модель, промисловий зразок 324
Стаття 466. Дострокове припинення чинності майнових прав інтелектуальної
власності на винахід, корисну модель, промисловий зразок 329
Стаття 467. Правові наслідки припинення чинності виключних
майнових прав інтелектуальної власності на винахід,
корисну модель, промисловий зразок 332
Стаття 468. Відновлення чинності достроково припинених виключних майнових
прав інтелектуальної власності на винахід, корисну модель,
промисловий зразок 334
Стаття 469. Визнання прав інтелектуальної власності на винахід,
корисну модель, промисловий зразок недійсними 335
Стаття 470. Право попереднього користувача на винахід,
корисну модель, промисловий зразок 337
Глава 40
Право інтелектуальної власності на компонування інтегральної мікросхеми 339

Стаття 471. Придатність компонування інтегральної мікросхеми
для набуття права інтелектуальної власності на нього 339
Стаття 472. Засвідчення набуття права інтелектуальної власності
на компонування інтегральної мікросхеми 345
Стаття 473. Суб’єкти права інтелектуальної власності
на компонування інтегральної мікросхеми 347
Стаття 474. Майнові права інтелектуальної власності
на компонування інтегральної мікросхеми 352
Стаття 475. Строк чинності майнових прав інтелектуальної власності
на компонування інтегральної мікросхеми 358
Стаття 476. Дострокове припинення чинності майнових прав інтелектуальної
власності на компонування інтегральної мікросхеми 360
Стаття 477. Правові наслідки спливу строку чинності виключних майнових прав
інтелектуальної власності на компонування інтегральної мікросхеми 361
Стаття 478. Відновлення чинності достроково припинених виключних майнових
прав інтелектуальної власності на компонування інтегральної мікросхеми 362
Стаття 479. Визнання прав інтелектуальної власності на компонування інтегральної
мікросхеми недійсними 363
Стаття 480. Право попереднього користувача на компонування
інтегральної мікросхеми 363
Глава 41
Право інтелектуальної власності на раціоналізаторську пропозицію 365

Стаття 481. Поняття та об’єкти раціоналізаторської пропозиції 365
Стаття 482. Обсяг правової охорони раціоналізаторської пропозиції 375
Стаття 483. Суб’єкти права інтелектуальної власності
на раціоналізаторську пропозицію 376
Стаття 484. Права суб’єктів права інтелектуальної власності
на раціоналізаторську пропозицію 380
Глава 42
Право інтелектуальної власності на сорт рослин, породу тварин 387

Стаття 485. Види прав інтелектуальної власності на сорт рослин, породу тварин 387
Стаття 486. Суб’єкти права інтелектуальної власності на сорт рослин, породу тварин 394
Стаття 487. Майнові права інтелектуальної власності на сорт рослин,
породу тварин, засвідчені патентом 400
Стаття 488. Строк чинності майнових прав інтелектуальної власності
на сорт рослин, породу тварин 406
Глава 43
Право інтелектуальної власності на комерційне найменування 409

Стаття 489. Правова охорона комерційного найменування 409
Стаття 490. Майнові права інтелектуальної власності на комерційне найменування 419
Стаття 491. Припинення чинності майнових прав інтелектуальної
власності на комерційне найменування 423
Глава 44
Право інтелектуальної власності на торговельну марку 425

Стаття 492. Торговельна марка 425
Стаття 493. Суб’єкти права інтелектуальної власності
на торговельну марку 441
Стаття 494. Засвідчення набуття права інтелектуальної власності
на торговельну марку 448
Стаття 495. Майнові права інтелектуальної власності
на торговельну марку 463
Стаття 496. Строк чинності майнових прав інтелектуальної
власності на торговельну марку 471
Стаття 497. Дострокове припинення чинності майнових прав
інтелектуальної власності на торговельну марку 477
Стаття 498. Відновлення чинності достроково припинених виключних майнових
прав інтелектуальної власності на торговельну марку 486
Стаття 499. Визнання прав інтелектуальної власності
на торговельну марку недійсними 490
Стаття 500. Право попереднього користувача на торговельну марку 498
Глава 45
Право інтелектуальної власності на географічне зазначення 507

Стаття 501. Набуття права інтелектуальної власності на географічне зазначення 507
Стаття 502. Суб’єкти права інтелектуальної власності на географічне зазначення 513
Стаття 503. Права інтелектуальної власності на географічне зазначення 516
Стаття 504. Строк чинності права інтелектуальної власності на географічне зазначення 519
Глава 46
Право інтелектуальної власності на комерційну таємницю 522

Стаття 505. Поняття комерційної таємниці 522
Стаття 506. Майнові права інтелектуальної власності на комерційну таємницю 534
Стаття 507. Охорона комерційної таємниці органами державної влади 540
Стаття 508. Строк чинності права інтелектуальної власності на комерційну таємницю 546

КНИГА П’ЯТА
Зобов’язальне право 547
Розділ III
Окремі види зобов’язань 547
Підрозділ 1
Договірні зобов’язання 547
Глава 75
Розпоряджання майновими правами інтелектуальної власності 547

Стаття 1107. Види договорів щодо розпоряджання майновими
правами інтелектуальної власності 547
Стаття 1108. Ліцензія на використання об’єкта права
інтелектуальної власності 563
Стаття 1109. Ліцензійний договір 567
Стаття 1110. Строк ліцензійного договору 571
Стаття 1111. Типовий ліцензійний договір 573
Стаття 1112. Договір про створення за замовленням і використання
об’єкта права інтелектуальної власності 573
Стаття 1113. Договір про передання виключних майнових прав
інтелектуальної власності 576
Стаття 1114. Державна реєстрація договорів щодо розпоряджання
майновими правами інтелектуальної власності 579

Необхідні атрибути для оплати:
Отримувач ФО-П Лисяк Л. С., ідент. номер 2903716502, п/р 260070029077 в ПАТ «РЕГІОН-БАНК» м. Харкова, МФО 351254. Призначення платежу: Оплата книги «Цивільний кодекс України. Том 6». У цій же графі також слід указати адресу, на яку надсилати книгу. ПДВ не передбачено.
Після оплати книга буде відправлена рекомендованим листом поштою на адресу, яку Ви вказали.
Ціна книги — 124 грн