Архивы

УВАГА!!!! ПРОДОВЖУЄТЬСЯ ПЕРЕДПЛАТА ЖУРНАЛУ «МАЛА ЕНЦИКЛОПЕДІЯ НОТАРІУСА» на 2011 рік!!!!!!!!

Передплата на 2011 рік здійснюється через:

ПП «ПА «Страйд-Плюс»
Отримувач — ПП «ПА «Страйд-Плюс», код ЄДРПОУ 35072739,
п/р 26005460220010 в ПАТ «АКБ «Базис» м. Харкова, МФО 351760.
ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН»
Отримувач — ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН», код ЄДРПОУ 33478516,
п/р 260090102990 в ПАТ «ПроКредит Банк» м. Києва, МФО 320984.
Призначення платежу: «Передплата на журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» на 2011 рік».
ПДВ не передбачено. У цій графі також слід указати адресу, на яку надсилати журнал.
Вартість річної передплати на 2011 рік — 970 грн.
Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09; 714-27-89
E-mail: info@stride.com.ua http://www.stride.com.ua

Передплата на 2010 рік здійснюється через:

1. ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН»
Отримувач:
ТОВ «Центр аналітичніх досліджень з питань права та безпеки «ЮКОН» (ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН»), код ЄДРПОУ 33478516,
п/р 260090102990 в ПАТ «ПроКредит Банк» м. Києва, МФО 320984
Призначення платежу:
«Передплата на журнал «МЕН» на 2010 р.»
ПДВ не передбачено. У цій же графі також слід указати адресу, на яку надсилати журнал.
Вартість річної передплати на 2010 рік — 798 грн.

2. ПП «ПА «СТРАЙД-ПЛЮС»
Зробивши передплату на 2010, 2009 або 2008 рік через ПП «ПА «СТРАЙД-ПЛЮС» протягом 2009 року, ви отримуєте всі номери з початку року за відповідний рік.
Для оформлення передплати через ПП «ПА «СТРАЙД-ПЛЮС» вам необхідно звернутися до будь-якого відділення банку або ощадкаси та зробити оплату.
Журнал 2010 2009 2008
комплект
«Мала енциклопедія нотаріуса»
та «Юридичний радник» 790 грн 672 грн
«Мала енциклопедія нотаріуса» 798 грн 640 грн 540 грн
Необхідні атрибути для оплати через ПП «ПА «СТРАЙД-ПЛЮС»:
Отримувач:
ПП «ПА «СТРАЙД-ПЛЮС», код ЄДРПОУ 35072739
п/р 26005460220010 в АКБ «Базис» м. Харкова, МФО 351760.
Призначення платежу:
«Передплата за журнал «МЕН» на ____ рік» або «Передплата за комплект «МЕН» + «ЮР» на ____ рік». ПДВ не передбачено. У цій же графі також вказується адреса, на яку надсилати журнали.
Після оплати журнали будуть відправлятися рекомендованим листом поштою на адресу, яку Ви вказали.

Увага! Ретро-передплата!
ЮВПП «СТРАЙД» пропонує вам ретро-передплату з отриманням усіх примірників журналів за за такі роки:
Журнал 2007 2006 2005
комплект
«Мала енциклопедія нотаріуса»
та «Юридичний радник» 600 грн 480 грн 330 грн
«Мала енциклопедія нотаріуса» 480 грн
Необхідні атрибути для оплати через банк або ощадкасу через ЮВПП «СТРАЙД» для ретро-передплати:
Отримувач:
ЮВПП «Страйд», код ЄДРПОУ 32335789
п/р 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254.
Призначення платежу:
«Передплата за журнал «МЕН» на ____ рік» або «Передплата за комплект «МЕН» + «ЮР» на ____ рік». ПДВ не передбачено. У цій же графі також вказується адреса, на яку надсилати журнали.
Після оплати журнали будуть відправлятися рекомендованим листом поштою на адресу, яку Ви вказали.
Для отримання довідок та рахунків-фактур:
(057) 714-00-38
(057) 731-87-09
(057) 733-92-05
e-mail: info@stride.com.ua
3. Передплатні агентства
З питань оформлення передплати через передплатні агентства запитуйте кур’єрів відповідного агентства в вашому регіоні.

Департамент нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань повідомляє!

На виконання статті 14 Закону України „Про нотаріат” розроблено проект Наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Правил ведення нотаріального діловодства». Метою даного проекту Наказу Міністерства юстиції України є вдосконалення порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами, документування нотаріальної діяльності та забезпечення належної організації передачі документів нотаріального діловодства на тимчасове зберігання до державних нотаріальних архівів.

Департамент нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань повідомляє!

Концепція реформування органів нотаріату в Україні

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Концепція реформування органів нотаріату (далі – Концепція) визначає сучасний стан інституту нотаріату, цілі, пріоритетні завдання та стратегічні напрями, окреслює механізми її реалізації та очікувані результати.

Метою Концепції є сприяння становленню цілісного підходу до визначення функцій нотаріату та побудови чіткої структури нотаріальних органів з метою надання населенню послуг правового та нотаріального характеру у відповідності до міжнародних стандартів, а також поступового і системного реформування українського нотаріату, як інституту позасудового захисту цивільних прав громадян.

Реформування галузі зумовлено наступними факторами:

1. Невизначеністю статусу нотаріальних органів, зокрема, державних нотаріальних контор, приватних нотаріусів, державного нотаріального архіву.

2. Необхідністю встановлення критеріїв для оптимального забезпечення населення нотаріальними послугами та надмірною концентрацією надання нотаріальних послуг в столиці України – м. Києві та обласних центрах.

3. Відсутністю правової бази, яка б давала можливість нотаріусу як представнику державної публічної влади мати чітко визначені процесуальні права та обов’язки.

4. Відсутністю законодавчо закріплених морально-етичних та професійних правил поведінки у нотаріальній діяльності, системи цінностей.

5. Законодавчою неврегульованістю пенсійного, соціального забезпечення нотаріусів України та системи оподаткування доходів нотаріуса.

6. Відсутністю єдиного підходу щодо оплати за надання нотаріусами послуг, які не пов’язані з учиненням нотаріальних дій.

7. Відсутністю комплексної програми стажування осіб, які мають намір займатися нотаріальною діяльністю, яка передбачала б не лише навчальний процес з питань нотаріату, але й елементи практики, психології, етики, деонтології, логіки, конфліктології, норм процесуального права тощо.

8. Відсутністю комплексної програми підвищення кваліфікації осіб, які вчиняють нотаріальні дії, в тому числі посадових осіб органів місцевого самоврядування тощо.

9. Колізією нормативно-правових актів, що регулюють діяльність нотаріату.

10. Величезною кількістю підзаконних нормативно-правових актів, які часто суперечать один одному (Інструкції, Положення, Порядки).

11. Відсутністю професійної нотаріальної палати та невизначеністю її статусу.

2.ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ

З метою забезпечення реалізації Концепції першочергово проводиться аналіз нормативної бази у сфері нотаріату, ініціюється внесення відповідних змін і доповнень до діючого законодавства, запроваджується прийняття інших нормативних актів, які сприятимуть регулюванню процесу реформування органів нотаріату, створення механізму захисту інтересів трудового колективу державної нотаріальної контори та державного нотаріального архіву при переході до єдиного нотаріату, законодавче закріплення соціальних прав та врегулювання пенсійного забезпечення нотаріуса.
Серед першочергових заходів, які ставить перед собою дана Концепція, є:
1) розробка та прийняття Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, посадовими особами виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування, консульськими установами;
2) вжиття заходів щодо зменшення кількості підзаконних нормативно – правових актів, які регулюють питання діловодства, архівної справи, ведення реєстрів для реєстрації нотаріальних дій та їх узгодженості між собою.
3) визначення критеріїв для оптимального забезпечення населення нотаріальними послугами;
4) розроблення та затвердження Порядку підвищення кваліфікації кадрів, які працюють у сфері нотаріату;
5) вжиття заходів щодо створення галузевого нотаріального архіву при Міністерстві юстиції України.
З метою збереження єдності регулювання організації нотаріальної діяльності та порядку її здійснення наступним кроком у реалізації Концепції є підготовка проекту Закону України «Про нотаріат та організацію нотаріальної діяльності в Україні», прийняття якого забезпечило б належне функціонування реформованого нотаріату.
Для наступного забезпечення функціонування перетвореної системи, дана Концепція передбачає наступні кроки:
1. Створення Академії нотаріату як учбового закладу для підготовки фахівців у сфері нотаріату.
2. Унесення до класифікатора галузей права змін щодо виділення окремої галузі – нотаріального процесу.
3. Приведення у відповідність підзаконних нормативно-правових актів з діючого законодавства.
4. Підготовка та прийняття на законодавчому рівні кодексу професійної етики нотаріуса.
5. Створення професійної самоврядної організації нотаріусів.

3.ТЕРМІНИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ

Для реформування органів нотаріату встановлюється перехідний період, упродовж якого відбуватиметься поступовий перехід до єдиного нотаріату.
Загалом реалізація положень Концепції буде здійснюватися в декілька етапів і процес реформування триватиме приблизно 5 років.
Першим етапом є затвердження протягом 2010 року Концепції як основної програми для проведення реформування.
Другим етапом є розробка, обговорення та прийняття протягом 2010-2012 років базових законів.
Третім етапом запровадження положень Концепції , протягом 2012-2015 років є створення професійної організації нотаріусів України та становлення професійного самоврядування.

НАКАЗ. Про нагородження відомчою заохочувальною відзнакою

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

01.12.2010 м. Київ № 1222/7

Про нагородження
Почесною грамотою Міністерства юстиції України

За значний особистий вклад у розвиток нотаріату України, високий професіоналізм та з нагоди 70-річчя від дня народження,

наказую:

нагородити відомчою заохочувальною відзнакою Міністерства юстиції України — Почесною грамотою Міністерства юстиції України:Северову
Наталію Володимирівну - завідувача П’ятої одеської державної нотаріальної контори;
Рюміну
Олену Олександрівну - приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу.

Міністр
Олександр Лавринович

АНОНС. Наступного тижня вийде друком черговий випуск журналу «Бюлетень Міністерства юстиції»

Підготовлено до друку передноворічний випуск журналу «Бюлетень Міністерства юстиції» (№ 12, грудень 2010 року), вихід якого очікується 26 грудня.

Випуск присвячено основним актуальним подіям у сфері права – реалізації Закону України «Про судоустрій і статус суддів», запровадженню фінансового моніторингу юридичних послуг тощо. Центральна стаття випуску Міністра юстиції Олександра Лавриновича присвячена 19-річчю проведення Всеукраїнського референдуму 1991 року.

У номері: Міністр юстиції Олександр Лавринович про досвід визначальних рішень вітчизняного державотворення; заступник Голови Вищого адміністративного суду України Михайло Цуркан про присягу судді як невід’ємний елемент його правового статусу; заступник начальника Департаменту нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань Дмитро Журавльов про адміністративно-правове положення Міністерства юстиції України як суб’єкта державного фінансового моніторингу; а також роз’яснення Міністерства новел Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо механізму добору суддів в Україні та їхньої відповідальності за чинним законодавством і коментарі Вищої ради юстиції щодо спрощеного порядку звільнення суддів з посад у відставку та за власним бажанням.

Спеціально у випуску для нотаріусів Департаментом нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань підготовлено Методичні рекомендації щодо застосування деяких положень цивільного та земельного законодавства при посвідченні правочинів, предметом яких є нерухоме майно. Рекомендації були затверджені на засіданні Консультативно-методичної Ради з питань нотаріату при Департаменті 26 листопада 2010 року.

Серед авторів-науковців: доктори юридичних наук Ю.Г. Барабаш, В.М. Тертишник, кандидати юридичних наук В.М. Кравчук, С.В. Прилуцький, В.М. Божко, О.В. Виговський, І.М. Сопілко, В.М. Комарницький, М.М. Ясинок та інші.

У номері також останні новини юриспруденції про заходи, що відбулися за участі українських юристів та зарубіжних гостей, фоторепортаж Міністерства та сторіночка привітань.

Більш докладнішу інформацію можна отримати на сайті.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271-17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

Мін’юст виніс на громадське обговорення проект Адміністративно-процедурного кодексу України.

Міністерство юстиції пропонує врегулювати процедуру відносин держави та громадянина. Розроблений Мін’юстом проект Адміністративно-процедурного кодексу виставлено для ознайомлення на сайті Міністерства (www.minjust.gov.ua) та винесено на громадське обговорення для надання пропозицій та зауважень.

Як повідомив Міністр юстиції Олександр Лавринович, розробка проекту Кодексу спрямована на забезпечення однієї з найважливіших гарантій прав громадян у відносинах із державою та її органами — чітку регламентацію процедури відносин особи і влади.

Це питання, наголосив Міністр, є особливо актуальним для України, оскільки досі більшість процедурних елементів відносин органів влади з громадянами або не регулюються законодавством взагалі, або ж регулюються підзаконними нормативно-правовими актами.

Так, наприклад, важливою новелою проекту Кодексу є розділ про чинність та припинення дії адміністративних актів. А саме: визначаються умови, за яких адміністративний акт є нікчемним, умови правомірності адміністративного акта, відкликання або визнання його недійсним, встановлюється можливість перегляду адміністративного акта за нововиявленими обставинами тощо.

Окремі розділи проекту Кодексу присвячено адміністративному оскарженню та визначенню порядку виконання адміністративного акта, в тому числі примусового, а також загальним питанням відповідальності учасників адміністративного провадження.

Загалом, Кодекс має визначити засади адміністративного провадження; врегулювати питання документування адміністративного провадження, доказів, адміністративних витрат (адміністративного збору та витрат, пов’язаних із здійсненням адміністративного провадження), а також строків (порядку їх обчислення, поновлення та подовження процедурних строків) тощо.

Міністр юстиції також повідомив, що одночасно з проектом Адміністративно-процедурного кодексу України Міністерством юстиції розроблено та виноситься на обговорення Закон України «Про адміністративні послуги».

Завданнями проекту Закону є визначити поняття адміністративних послуг; визначити засади діяльності органів виконавчої влади, міністерств і республіканських комітетів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових чи службових осіб, інших суб’єктів, які законом або рішенням про делегування уповноважені виконувати владні (виконавчі та розпорядчі) функції з надання адміністративних послуг в процесі надання адміністративних послуг з метою забезпечення сприятливих умов реалізації юридичними та фізичними особами їхніх прав, свобод і законних інтересів.

Закон має також визначити критерії, за якими встановлюється вартість послуг, порядку встановлення плати за надання адміністративних послуг та створити умови для підвищення якості надання адміністративних послуг.

Зауваження та пропозиції до обох проектів прийматимуться Міністерством юстиції від фізичних та юридичних осіб, їхніх об’єднань протягом місяця з дня оприлюднення за адресою: м. Київ, вул. Городецького, 13, Міністерство юстиції, Департамент конституційного та адміністративного права або електронною адресою: zagorulya@minjust.gov.ua.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271- 17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

Відкрите звернення до делегатів звітно-виборчої Конференції УНП щодо перевищення повноважень та використання посади в особистих цілях Президентом УНП Павловою Л.М. вих. № 16 від 14 грудня 2010 року

АСОЦІАЦІЯ ПРИВАТНИХ НОТАРІУСІВ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

61002, м. Харків, вул. Ольмінського, буд. 6.
код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600700114657 в АТ “РЕГІОН-БАНК” у м. Харкові,
МФО 351254
(057) 714-27-90, (057) 714-27-89

Вих. № 16 від „ 14 ” грудня 2010 року
Звітно-виборчій
Конференції Української нотаріальної палати
Раді Української нотаріальної палати
Президенту Української нотаріальної палати
Павловій Л.М.

Відкрите звернення
до делегатів звітно-виборчої Конференції УНП щодо перевищення повноважень та використання посади в особистих цілях Президентом УНП Павловою Л.М.

13 грудня 2010 року Асоціація приватних нотаріусів Харківської області отримала факсом від Української нотаріальної палати листа за підписом Президента УНП Павлової Л.М. щодо розгляду нашого звернення та протоколу загальних зборів Асоціації приватних нотаріусів Харківської області від 25.11.2010 року про обрання делегатів звітно-виборчої Конференції УНП та внесення змін і доповнень до статуту УНП.
Цим листом, з порушенням вимог Статуту УНП, нам повернуто протокол загальних зборів Асоціації приватних нотаріусів Харківської області, на яких було обрано делегатів на звітно-виборчу Конференцію УНП 17 грудня 2010 року. Також у листі Президент УНП Павлова Л.М. висловлює твердження, що наша Асоціація «вибула зі складу УНП і тому не може делегувати своїх представників на звітно-виборчу Конференцію УНП».
Оскільки у листі не міститься посилання на те, ким розглядалось питання нашого членства та делегування наших представників, приходимо до висновку, що таке рішення приймалось Президентом УНП Павловою Л.М. одноосібно.
Але у відповідності до діючої редакції Статуту УНП ні Президент особисто, ні Рада не мають повноважень щодо вирішення питання виключення колективного члена з лав УНП та позбавлення його права делегування своїх представників для участі у звітно-виборчій Конференції. Виходячи зі змісту зазначених питань та розподілу повноважень згідно із Статутом УНП ці питання є в компетенції виключно звітно-виборчої Конференції ( пункти 3.10, 3.11, 3.13 Статуту УНП).
Як аргумент на доказ відсутності колективного членства нашої Асоціації в УНП наводиться інформація про те, що „рішенням Ради УНП від 27.02.1998 року Асоціація приватних нотаріусів Харківської області була прийнята колективним членом Палати, однак всупереч п. 2.3 Статуту УНП це рішення не було затверджено рішенням Конференції Палати”. Таким чином Президент УНП Павлова Л.М. чергового разу підтвердила беззаперечний факт колективного членства в УНП Асоціації приватних нотаріусів Харківської області з 27 лютого 1998 року. А той факт, що це рішення свого часу не було затверджено Конференцією Палати, є недоліком у роботі саме керівництва Палати, а не Асоціації і не є за чинним Статутом УНП підставою „вибуття” зі складу УНП. До речі, на той час Л.М.Павлова займала посаду віце-Президента УНП.
Крім того, на звітно-виборчій Конференція УНП 17 листопада 2007 року – Президент Асоціації приватних нотаріусів Харківської області брав участь в її роботі в якості делегата від імені колективного члена УНП Асоціації приватних нотаріусів Харківської області (мандат № 97 від 17 листопада 2007 року). І на той час легітимність колективного членства нашої Асоціації Палатою визнавалась як документально підтверджена належним чином.
Більш того, ні однією Конференцією Палати ніколи не розглядалось питання про прийняття будь-яких колективних членів до лав УНП. А колективних членів у Палати достатньо. Ось їх перелік, взятий з сайту Палати станом на 01 листопада 2010 року:
1. Асоціація нотаріусів Київської області (договір № 1 від 25.10.2007 р.);
2. Асоціація нотаріусів Одеської області (договір № 2 від 25.10.2007 р.);
3. Асоціація нотаріусів Рівненської області (договір № 9 від 28.07.2008 р.);
4. Асоціація нотаріусів Херсонської області (договір № 3 від 26.10.2007 р.);
5. Асоціація приватних нотаріусів Запорізької області (договір № 7 від 25.10.2007 р.);
6. Асоціація приватних нотаріусів Миколаївської області (договір № 4 від 30.10.2007 р.);
7. Асоціація приватних нотаріусів Сумської області (договір № 5 від 22.10.2007 р.);
8. Асоціація приватних нотаріусів Тернопільської області (договір № 6 від 29.10.2007 р.);
9. Вінницька обласна нотаріальна палата (договір № 51 від 30.10.2007 р.);
10. Кримська нотаріальна палата (договір № 8 від 26.10.2007 р.).”
За логікою Президента УНП Павлової Л.М. наша нотаріальна палата не має легітимних колективних членів взагалі і відповідно, в будь-який час, рішення будь-якої звітно-виборчої Конференції на цій підставі може бути поставлено під сумнів.
Ще одним доказом припинення колективного членства нашої Асоціації в УНП Павлова Л.М. вважає не підписання договору про співпрацю між УНП та Асоціацією. Однак Статут УНП не пов’язує питання членства (п. 2.2; п.2.3 та п. 2.4. ст.. 2 Статуту) з укладенням будь-якого договору, він говорить лише про те, що колективний член нотаріальної палати має право користуватися різними послугами нотаріальної палати (оренда майна, транспортні послуги тощо) (п. 2.7. ст.. 2 Статуту). Але Асоціація приватних нотаріусів Харківської області взагалі не використовує у своїй діяльності майно УНП, тому і необхідність у укладенні відповідного договору не виникала.
Більш того Рада УНП ніколи не пропонувала Асоціації для підписання взагалі будь-якого договору.
Також нам у провину поставлено несплату членських внесків до Палати. За часів президентства УНП Черниша В.М. (тобто до 2005 року включно) це питання у відповідності до вимог Статуту УНП вирішувалося Радою УНП, погоджувалося з Асоціацією і ми внески сплачували.
Окремі приклади : Членські внески за 2001 рік — платіжне доручення № 66 від 11 жовтня 2001 року; Членські внески за 2002 рік — платіжне доручення № 124 від 28 грудня 2002 року.
За часів президентства Л.М.Павлової відповідно до п. 2.4 ст. 2 Статуту УНП Рада УНП не встановлювала розмір та порядок уплати внесків та відповідно не погоджувала це питання з Асоціацією приватних нотаріусів Харківської області. Таким чином цей факт можливо є недоліком у роботі Ради УНП і не є порушенням Статуту з боку Асоціації.
Жодних відмов від сплати членських внесків до Палати від Асоціації ніколи не надходило.
Особливо болісним є твердження про те, що « Асоціація не поділяє цілі та інтереси Палати». Асоціація приватних нотаріусів Харківської області завжди була і є однією з найактивніших борців за захист інтересів нотаріусів, за підвищення авторитету нотаріуса в суспільстві, має цілий ряд напрацювань у цьому напрямку. Самовіддану працю нотаріусів Асоціації приватних нотаріусів Харківської області помічають і цінують не тільки колеги-нотарі, але і адвокати, судді, наукові фахівці, народні депутати України, Адміністрація Президента України – не помічає її лише Президент УНП Павлова Л.М.

Статутом Палати встановлено чіткий перелік підстав виключення з УНП (п. 2.9 ст. 2 Статуту УНП):
„2.9 Членство в Українській нотаріальній палаті припиняється у випадках:
— виходу із нотаріальної палати за власним бажанням;
— виключення із нотаріальної палати.”
Відповідно колективний член УНП Асоціація приватних нотаріусів Харківської області не приймала рішення про вихід зі складу УНП. Конференція УНП (інший орган згідно Статуту УНП не наділений чинним Статутом подібними повноваженнями) також не приймала рішення про виключення із нотаріальної палати колективного члена УНП.
Як ми бачимо з вищенаведеного , твердження „членство в Палаті належним чином не було оформлено, вона є такою , що вибула зі складу УНП …” є безпідставним, не ґрунтується на фактах , не відповідає вимогам Статуту УНП, виходить за межі компетенції Президента УНП і головне виглядає як використання її особистого інтересу до проведення звітно-виборчої Конференції .
Вважаємо, що наявність колективного членства та права делегування своїх представників Асоціацією приватних нотаріусів Харківської області Президентом УНП Павловою Л.М. було відхилено безпідставно та є перевищенням її повноважень.
У відповідності до Статуту УНП вимагаємо підтвердити статус делегатів Асоціації приватних нотаріусів Харківської області як колективного члена, включивши зазначене питання до порядку денного звітно-виборчої Конференції за № 1.

Додатки:
1. Лист № 9 від 04 листопада 2010 року до Президента УНП Павлової Л.М., Раді УНП від Президента Асоціації приватних нотаріусів Харківської області Марченко В.М. „Щодо колективного членства”.
2. Витяг з Протоколу від 25 листопада 2010 року загальних зборів Асоціації приватних нотаріусів Харківської області колективного члена Української нотаріальної палати.
3. Лист № 788/7 від 10 грудня 2010 року до Президента Асоціації приватних нотаріусів Харківської області В.М.Марченко від Президента УНП Павлової Л.М. (факс – отриманий 13 грудня 2010 року о 09:37).
4. Мандат № 097 делегата звітної Конференції Української нотаріальної палати Марченко Володимира Миколайовича від 17 листопада 2007 року.

З повагою,
Президент
Асоціації приватних нотаріусів
Харківської області
Делегат звітно-виборчої Конференції
за квотою для колективних членів УНП Володимир Марченко

Кабмін затвердив порядок ідентифікації об’єктів нерухомого майна для державної реєстрації прав на них

Кабмін затвердив порядок ідентифікації об’єктів нерухомого майна для державної реєстрації прав на них

Кабінет Міністрів затвердив порядок ідентифікації об’єктів нерухомого майна для державної реєстрації прав на них. Відповідну постанову, проект якої був розроблений Міністерством юстиції з метою реалізації статей 12 та 25 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», ухвалено сьогодні на засіданні Уряду. Про це повідомив Міністр юстиції Олександр Лавринович.

За словами Міністра юстиції, постанова спрямована на створення належного нормативно-правового регулювання ідентифікації об’єктів нерухомого майна для державної реєстрації прав на них, формування картографічних даних Державного реєстру прав тощо. Міністр нагадав, що відповідно до Закону порядок складання та затвердження, вимоги до оформлення індексних кадастрових карт і кадастрових планів земельних ділянок та порядок присвоєння реєстраційного номера об’єкту нерухомого майна має встановлюватися Кабінетом Міністрів України.

З метою реалізації Закону, постановою надано визначення ключовим термінам. Встановлені вимоги до змісту кадастрового плану земельної ділянки (елементів обов’язкових для відображення на ньому).

Урядовим актом класифіковано за масштабом складання (відображення) картографічні матеріали, які використовуються для складання кадастрових карт (планів), індексних кадастрових карт (планів). Визначено також масштабний ряд, який використовується для складання кадастрових карт (планів), індексних кадастрових карт (планів) адміністративно-територіальних одиниць України (Автономної Республіки Крим, областей, районів, міст, селищ міського типу, сільських населених пунктів) та їхня форма складання (електронна (цифрова) та паперова).

Постанова набирає чинності з 1 січня 2011 року, крім положень абзацу третього пункту 1 цієї постанови, що передбачає затвердження Порядку присвоєння реєстраційного номера об’єкту нерухомого майна, який набирає чинності з 1 січня 2012 року.

Обрана процедура набрання чинності постановою, за словами Міністра юстиції, пов’язана з необхідністю по-перше, визначення єдиної процедури до складання картографічних матеріалів, які використовуватимуться для ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та ведення Державного земельного кадастру. По-друге, для забезпечення наявності таких матеріалів станом на 1 січня 2012 року – моменту, з якого державна реєстрація речових прав буде здійснюватися в порядку, визначеному Законом.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271-17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

Науково-практичний журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» №6 (54) грудень 2010 року Тема номера: «Податки»

У НОМЕРІ:
Податки
ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО
Оподаткування доходів приватних нотаріусів. Підсумки 2010 року 7
ЛЮДМИЛА ЛИСЯК
Електронна звітність (податкова, пенсійна та інші) до послуг нотаріуса 10
Пенсійний фонд
ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО
Аналітична довідка щодо внесків до Пенсійного фонду України
за підсумками 2010 року 20
Додаток 5
до Порядку формування та подання страхувальниками звіту
щодо сум нарахованих внесків на загальнообов’язкове
державне пенсійне страхування
органам Пенсійного фонду України 22
ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО
Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 25
Асоціація правників України
Лист Адміністрації Президента України 28
Лист Міністерства юстиції України 29
Висновки експертиз
ВАСИЛЬ КРАТ
Науковий висновок щодо можливості сторін договору встановити пеню за порушення
негрошового зобов’язання 31
Сімейне право
ІРИНА ЖИЛІНКОВА
Права подружжя щодо належного їм роздільного майна 34
ОЛЬГА РОЗГОН
Договір про сплату аліментів непрацездатним батькам 41
Зразок
Аліментного договору 52
Ретроспектива
МИРОСЛАВА ДЯКОВИЧ
Пропозиції щодо розвитку медіації у нотаріальній практиці нотаріусів України 53
Спадщина
ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО,
ЮРІЙ МИЦА,
ІННА СПАСИБО-ФАТЄЄВА
Об’єкт спадкування в разі смерті засновника приватного підприємства 57
ЛЮДМИЛА САДИХОВА
Спадщина 60
Форма № 4
Свідоцтво про право на спадщину за законом на майно (земельну ділянку) за правом представлення, що переходить до єдиного спадкоємця 62
Форма № 4
Свідоцтво про право на спадщину за законом на майно за правом представлення + форма № 7 «у разі відмови спадкоємця від спадщини на користь іншого спадкоємця» 63
Зразок
Свідоцтва про право власності 64
Форма № 6
Свідоцтво про право на спадщину за законом на майно померлого спадкоємця, який прийняв спадщину, але не оформив своїх спадкових прав 65
Форма № 5
Свідоцтво про право на спадщину за законом на майно померлого спадкоємця, який не встиг прийняти спадщину (спадкова трансмісія) 66
Форма № 5
Свідоцтво про право на спадщину за заповітом на майно померлого спадкоємця, який не встиг прийняти спадщину (спадкова трансмісія)(другий приклад) 67
Форма № 10
Свідоцтво про право на спадщину за законом на майно, яке видається у разі внесення змін до свідоцтва про право на спадщину одночасно всім спадкоємцям (за згодою спадкоємців) 68
Форма № 10
Свідоцтво про право на спадщину за законом на майно, яке видається у разі внесення змін до свідоцтва про право на спадщину одночасно всім спадкоємцям (за рішенням суду) 69
Аналітика та коментарі
ВАСИЛЬ КРАТ
Правовий режим самочинного будівництва через призму нотаріального посвідчення 70
Нотаріальний процес
АНДРІЙ АСАУЛЮК
Накладання заборони на транспортні засоби 75
ВІКТОРІЯ ГОЛОБОРОДЬКО
Паспорт громадянина України у нотаріальній практиці 80
Додаток 82
ОЛЬГА ДЯЧУК
Реєстрація правочину та реєстрація прав на нерухоме майно 85
НАТАЛІЯ САУТЕНКО
Передача заяв громадян, підприємств, установ та організацій 87
ОЛЕНА ЧУЄВА
Деякі проблемні питання скасування довіреностей у нотаріальному процесі 89
Зразок
заяви про повідомлення нотаріуса про скасування довірителем довіреності 91
Зразок
заяви про повідомлення нотаріуса про відмову представника від вчинення дій, які були визначені довіреністю 92
Цивільне право
ІННА СПАСИБО-ФАТЄЄВА
Підприємство як єдиний майновий комплекс 93
ОЛЬГА РОЗГОН
Процедура набуття прав на відумерлу спадщину територіальною громадою 104
Зарубіжний досвід
РОМАН ТОМКОВИЧ
Основные правила проведения валютных операций, действующие в республике Беларусь с 2010 года 116
Огляди та коментарі
ІГОР НАЯВКО
Посвідчення згоди іншого з подружжя на вчинення правочинів 123
М. В. БОНДАРЄВА, Н. В. ВАСИЛИНА
Належність та допустимість доказів у нотаріальному процесі 125
Екологічне право
ТЕТЯНА КОВАЛЕНКО
Правові звичаї Українського народу та їх роль у регулюванні земельних відносин 130
О. І. НАСТІНА
Окремі аспекти виникнення права власності на землю в Україні 136
Корпоративне право
Л. І. РАДЧЕНКО
Командитне товариство як учасник цивільних відносин 142
Роз’яснення, юридичні консультації Міністерства юстиції України
Ю.Ф. ГНАТИШИН
Нотаріальне посвідчення правочину 149
Документальнонормативна база
Наказ Міністерства юстиції України від 13.10.2010 № 2501/5 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру нотаріусів» 152
Методичні рекомендації стосовно державної реєстрації права користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами 156

Передплата на 2011 рік здійснюється через:
Відділення «Укрпошти»
Для оформлення передплати необхідно звернутися до відділення «Укрпошти» та оформити передплату.
Передплатний індекс журналу «Мала енциклопедія нотаріуса» — 95541.
ПП «ПА «Страйд-Плюс»
Отримувач — ПП «ПА «Страйд-Плюс», код ЄДРПОУ 35072739,
п/р 26005460220010 в ПАТ «АКБ «Базис» м. Харкова, МФО 351760.
ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН»
Отримувач — ТОВ «ЦАДППБ «ЮКОН», код ЄДРПОУ 33478516,
п/р 260090102990 в ПАТ «ПроКредит Банк» м. Києва, МФО 320984.
Призначення платежу: «Передплата на журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» на 2011 рік».
ПДВ не передбачено. У цій графі також слід указати адресу, на яку надсилати журнал.
Вартість річної передплати на 2011 рік — 970 грн.
Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09; 714-27-89
E-mail: info@stride.com.ua http://www.stride.com.ua

Затверджено перелік друкованих ЗМІ, в яких у 2011 році розміщуватимуться оголошення про виклик до суду.

Затверджено перелік друкованих ЗМІ, в яких у 2011 році розміщуватимуться оголошення про виклик до суду.

Кабінет Міністрів України затвердив перелік друкованих засобів масової інформації місцевої сфери розповсюдження, у яких у 2011 році розміщуватимуться оголошення про виклик до суду відповідача, третіх осіб і свідків, місце фактичного проживання (перебування) яких невідоме. Відповідне урядове розпорядження, проект якого розробило Міністерство юстиції, було ухвалене у середу, 1 грудня, на засіданні Кабінету Міністрів України. Про це повідомив Міністр юстиції Олександр Лавринович.

За словами Міністра юстиції, розпорядження Уряду видане на виконання вимог частини третьої статті 39 Кодексу адміністративного судочинства України та частини десятої статті 74 Цивільного процесуального кодексу України, положеннями яких передбачено, що друкований засіб масової інформації, у якому розміщуються оголошення про виклик протягом наступного року, визначається не пізніше 1 грудня поточного року в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.

Перелік друкованих засобів масової інформації місцевої сфери розповсюдження складено відповідно до пропозицій Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міськдержадміністрацій.

Зокрема, для розміщення оголошення про виклик до суду відповідача, третіх осіб і свідків, місце фактичного проживання (перебування) яких невідоме, визначено наступні друковані ЗМІ:
Регіон Найменування друкованого засобу масової інформації
Автономна Республіка Крим Крымские известия
Область:
Вінницька Вінниччина
Волинська Волинь-нова
Дніпропетровська Вісті Придніпров’я
Донецька Донбасс-неделя
Житомирська Житомирщина
Закарпатська Новини Закарпаття
Запорізька Запорізька правда
Івано-Франківська Галичина
Київська Київська правда
Кіровоградська Народне Слово
Луганська Наша газета
Львівська Експрес, Високий замок
Миколаївська Рідне Прибужжя
Одеська Одеські вісті
Полтавська Зоря Полтавщини
Рівненська Вільне слово
Сумська Сумщина
Тернопільська Свобода
Харківська Слобідський край
Херсонська Наддніпрянська правда
Хмельницька Подільські вісті
Черкаська Черкаський край, Нова доба
Чернівецька Свобода слова, Зоріле Буковіней, Ва-Банк, Буковина
Чернігівська Деснянська правда
Місто:
Київ Хрещатик
Севастополь Севастопольские известия