Архивы

Пенсійний вік *по-новому* в аспекті визначення *непрацездатності* під час оформлення спадщини — автор матеріалу Вікторія ГОЛОБОРОДЬКО

Атрибути для передплати:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2012 рік. Без ПДВ. (вка-зати свої реквізити та адресу)
Вартість передплати становить 1080 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: info@stride.com.ua
http://www.stride.com.ua

Порядок внесення дописок і виправлень до реєстру для реєстрації нотаріальних дій та виявлення помилок у нумерації нотаріальних дій — автор матеріалу Ганна КОСЕНКО

Атрибути для передплати:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2012 рік. Без ПДВ. (вка-зати свої реквізити та адресу)
Вартість передплати становить 1080 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: info@stride.com.ua
http://www.stride.com.ua

Наказ від 06.03.2012 № 381/5 «Про внесення змін до Порядку проходження стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса та підготовки стажиста до нотаріальної діяльності»

12-03-2012
385/20698
Міністерство юстиції України
Наказ від 06.03.2012 № 381/5 «Про внесення змін до Порядку проходження стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса та підготовки стажиста до нотаріальної діяльності»

НАЙМАНИЙ ПРАЦІВНИК ПРИВАТНОГО НОТАРІУСА: ДЕЯКІ АСПЕКТИ ТРУДОВИХ ВІДНОСИН — автор матеріалу ІРИНА ЛОСИЦЯ,ГАННА БОКАНЬ, ГАННА КОСЕНКО,

Атрибути для передплати:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2012 рік. Без ПДВ. (вка-зати свої реквізити та адресу)
Вартість передплати становить 1080 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: info@stride.com.ua
http://www.stride.com.ua

АНОНС. «Захист нотаріусами прав громадян» — коментар фахівця профільного департаменту Мін`юсту в ефірі ТРК «Київ»

АНОНС. «Захист нотаріусами прав громадян» — коментар фахівця профільного департаменту Мін`юсту в ефірі ТРК «Київ»

28 лютого в прямому ефірі телепередачі «Громадська приймальня» на телеканалі «Київ» начальник Управління нотаріату та фінансового моніторингу юридичних послуг Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції Дмитро Журавльов розповість про захист прав громадян нотаріусами.

Початок ефіру о 13.20.

Прес-служба Міністерства юстиції України

Ювілейний номер. Десять років разом створюємо єдину практику. Науково-практичний журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» №1 (61) лютий 2012 року Тема номера: Найманий працівник приватного нотаріуса: деякі аспекти трудових відносин.

У НОМЕРІ:
Ретроспектива

ВЛАДИМИР ПОПОВ
Малая энциклопедия нотариуса — часть нотариата Украины (к 10-летию основания) 121
АЛЬВИНА БЕРИНДЯ
Пару слов юбиляру 124
Діалог у мікрофона
КАТЕРИНА ЧИЖМАРЬ, Володимир МАРЧЕНКО

Підсумки 2011 року — завдання на 2012 рік 126
Трудове право
ІРИНА ЛОСИЦЯ, Ганна БОКАНЬ, Ганна КОСЕНКО
Найманий працівник приватного нотаріуса: деякі аспекти трудових відносин 137
Зразок 1
Примірний наказ про прийняття на роботу 151
Зразок 2
Примірний наказ про зміну прізвища працівника 155
Зразок 3
Примірний наказ про покладення організації діловодства та архіву на помічника приватного нотаріуса 156
Зразок 4
Примірний наказ про надання відпустки 157
Зразок 5
Примірний наказ про звільнення 158
Зразок 6
Примірний зразок заповнення трудової книжки при прийнятті на роботу працівника 159
Зразок 7
Примірний зразок заповнення трудової книжки при звільненні з роботи працівника 159
Зразок 8
Примірний зразок особового листка з обліку кадрів 160
Зразок 9
Примірний зразок додатка до особового листка з обліку кадрів 162
Зразок 10
Особова картка працівника (згідно з наказом Держкомстату та Міністерства оборони України від 25.12.2009 № 495/656) 163
Державна реєстрація прав
МИРОСЛАВА ДЯКОВИЧ
Перспективи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень: нотаріус — користувач чи реєстратор? 166
Є така професія — нотаріус
ОКСАНА РЕБРО
Нотариат: взгляд изнутри 171
Висновки експертиз
ВАСИЛЬ КРАТ
НАУКОВИЙ ВИСНОВОК щодо засвідчення справжності підпису на письмових запереченнях відповідача проти позову 176
ЕЛЕНА КИБЕНКО
Как правильно передать право пользования недвижимостью, принадлежащей физическому лицу, контролируемой им бизнес¬структуре 179
Діловодство
ВАЛЕНТИНА БЕРЕЖНА
Особливості формування спадкових справ 182
ГАННА КОСЕНКО
Порядок внесення дописок і виправлень до реєстру для реєстрації нотаріальних дій та виявлення помилок у нумерації нотаріальних дій 184
Зразок 1
Акт про те, що в Реєстрі повторюються номери нотаріальних дій 185
Зразок 2
Акт про те, що в Реєстрі пропущено порядкові номери 185
Спадщина
ВІКТОРІЯ ГОЛОБОРОДЬКО
Пенсійний вік «по-новому» в аспекті визначення «непрацездатності» під час оформлення спадщини 186
ОЛЬГА ДЯЧУК
Окремі думки щодо реалізації заповіту із заповідальним відказом 188
ДАНИЛО КУРДЕЛЬЧУК, Тетяна МОМОНТ
Міжнародне спадкування — це складно і просто 193
МИХАЙЛО СІБІЛЬОВ
Тлумачення заповіту 197
Податки
ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО
2012 рік: огляд нововведень 201
Екологічне право
АЛЛА КАЛЬНІЧЕНКО
Що має знати власник землі в очікуванні відміни мораторію на відчуження сільськогосподарських земель 208
ЛЮДМИЛА СПІЦИНА
Земля — практичні питання 211
Корпоративне право
ГАННА КОХАН
Застосування норм корпоративного права щодо повного товариства в нотаріальній практиці 213
Цивільний кодекс
ОЛЕГ ПЕРВОМАЙСЬКИЙ
Окремі питання правового регулювання поділу майна, що є в спільній сумісній власності 217
ОЛЕГ ПЕЧЕНИЙ
Деякі аспекти виділу частки з майна, що є у спільній частковій власності 222
ІРИНА СЕЛІВАНОВА
Використання державного майна в господарській діяльності 227
ОЛЕНА СІРЯКОВА
Договір ренти 234
СВЯТОСЛАВ СЛІПЧЕНКО
Ще раз про набувальну давність у цивільному праві 238
Сімейний кодекс
ОЛЬГА ІЄВІНЯ
Аліментний договір: до питання значення, термінології та поняття 240
ЛЮДМИЛА МАСЛОВЕЦЬ
Шлюбний договір 242
ЛЮДМИЛА ОСИКА
Дозволи органів опіки і піклування на укладання правочинів, що потребують нотаріального посвідчення 245
Зразок
розпорядження держадміністрації 248
Зразок
рішення виконавчого комітету місцевої ради 249
Цінні папери
АЛЕКСАНДР ЕФИМОВ
Опротестование авалированных векселей 250
Іпотека-застава
НАТАЛІЯ НАЧИНКІНА
Продаж предмета іпотеки в порядку, встановленому статтею 38 Закону України
«Про іпотеку» 253
ОЛЕНА САМОЩЕНКО, Антон ЗІНЧУК
Про оформлення договорів застави акцій, емітованих іноземними юридичними особами (компаніями) 258
НАТАЛІЯ САУТЕНКО
Внесення змін до іпотечних договорів 262
АЛЬОНА ТАБАЛА
Питання достовірності обігу заставної 264
Захист прав нотаріуса
ОЛЕГ КУЗЬМЕНКО
Відгук щодо статусу нотаріуса як споживача електроенергії за категорією для населення 266
ОЛЕГ ПОПОВЧЕНКО, Юлія ПОПОВЧЕНКО
Нотаріус як учасник відносин і гарант охорони нотаріальної таємниці на стадії порушення кримінальної справи 268
ПАВЛО ФРІС, Ігор ФРІС
Досвід кримінально¬правового забезпечення нотаріальної діяльності 274
Огляди та коментарі
ВІКТОРІЯ БАРАНКОВА
Сучасні правові пріоритети новелізації нотаріального законодавства 277
ЮЛІЯ ЖЕЛІХОВСЬКА
Нотаріус як особливий суб’єкт відносин щодо охорони цивільних прав та охоронюваних законом інтересів у цивільному праві 280
Депозит
ОЛЬГА МАНГУШЕВА
Порядок прийняття в депозит цінних паперів 284
Огляд законодавства
ВІКТОРІЯ ГОЛОБОРОДЬКО
Огляд новітніх змін у законодавстві (січень 2012 року) 289
Нотаріальний процес
СВІТЛАНА ГАВРИЛОВА
Видача свідоцтв про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтв про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися 293
ІГОР НАЯВКО
Особливості посвідчення довіреностей з врахуванням статті 1003 Цивільного кодексу України 296
ТАІСІЯ ТАТАРЕЦЬ
Про дублікат нотаріально посвідчених документів 298
ВОЛОДИМИР МОСКІВЕЦЬ
Щодо змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» 300
Аналітика та коментарі
ОЛЕГ КАЛІНЮК
Поняття, форма та деякі види попереднього договору 303
Тема для обговорення
ОЛЬГА ГРИБАНОВА
Накладання та зняття заборони відчуження об’єктів нерухомого та рухомого майна: аспекти практичного застосування 309
АРТЕМ ЧАПСКИЙ
Некоторые мысли по поводу п. 48 Инструкции… 313
Професійна етика нотаріуса
ОЛЕНА ВОРОНКІНА
Про професійну етику 315
Принципы профессионального права нотариусов 316
Правила дорожнього руху
ВОЛОДИМИР ТРОФИМЕНКО
Як депутати надмірне державне регулювання на автотранспорті усували 319
Міжнародне право
ОЛЬГА РОЗГОН
Шлюб громадянина України з іноземцем на території України 321
Несерйозна розмова
ОКСАНА РЕБРО
Нотаріуси теж жартують 327

Атрибути для передплати:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2012 рік. Без ПДВ. (вка-зати свої реквізити та адресу)
Вартість передплати становить 1080 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: info@stride.com.ua
http://www.stride.com.ua

Управління нотаріату Головного управління юстиції у м.Києві…

Управління нотаріату Головного управління юстиції у м.Києві…

Управління нотаріату Головного управління юстиції у м.Києві повідомляє, що згідно Плану з організації звітування територіальних органів юстиції перед Міністерством юстиції України та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 31.10.2011 № 3242/5, знято з контролю звітування щодо кількісних показників по спадщині.

НАКАЗ. Мін`юст розробив положення про архівні підрозділи

НАКАЗ. Мін`юст розробив положення про архівні підрозділи

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.02.2012 м. Київ № 232/5

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
10.02.2012 за № 202/20515

Про затвердження Типового
положення про архівний підрозділ
органу державної влади, органу
місцевого самоврядування, державного
і комунального підприємства, установи
та організації

Відповідно до статті 31 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи», Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 № 1004,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Типове положення про архівний підрозділ органу державної влади, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації, що додається.

2. Центральним, галузевим державним архівам України, Державному архіву в Автономній Республіці Крим, державним архівам областей, міст Києва і Севастополя надавати допомогу органам державної влади, органам місцевого самоврядування, державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям у розробленні індивідуальних положень про архівні підрозділи, зазначені в пункті 1.

3. Департаменту взаємодії з органами влади (Зеркаль О.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» (із змінами).

4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного комітету архівів України від 06.08.2002 № 58 «Про затвердження Типового положення про архівний підрозділ органу державної влади, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.08.2002 за № 682/6970 (із змінами).

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту взаємодії з органами влади Зеркаль О.В.

6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр
Олександр Лавринович

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
10.02.2012 № 232/5

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
10.02.2012 за № 202/20515

ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про архівний підрозділ органу державної влади,
органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації

1. Згідно із Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» органи державної влади, органи місцевого самоврядування, державні і комунальні підприємства, установи та організації (далі — організація) створюють архівні підрозділи (далі — архів) для тимчасового зберігання архівних документів, що нагромадилися за час їх діяльності, використання відомостей, що містяться в цих документах, для службових, виробничих, наукових та інших цілей, а також для захисту прав і законних інтересів громадян.

2. Архів є самостійною структурною частиною організації.

У разі недоцільності створення самостійної структурної частини архів може входити до складу служби діловодства організації (управління справами, загального відділу, канцелярії тощо) або функції щодо його ведення покладаються на одного з працівників організації (далі – особа, відповідальна за архів).

3. У своїй діяльності архів керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та положенням про архів організації, яке розробляється на підставі цього Типового положення.

Положення про архів організації, що є джерелом формування Національного архівного фонду, погоджується з відповідною державною архівною установою, архівним відділом міської ради, після чого затверджується керівником цієї організації.

4. Архів працює відповідно до річного плану, який затверджує керівник організації, і звітує перед ним про проведену роботу.

5. Коло службових обов’язків працівників архіву визначається посадовими інструкціями, які затверджує керівник організації.

6. Основними завданнями архіву є:

приймання від структурних підрозділів організації та зберігання архівних документів з різними видами матеріальних носіїв інформації;

контроль разом зі службою діловодства за станом зберігання та правильністю оформлення документів у структурних підрозділах організації;

участь у складанні та погодженні зведеної номенклатури справ організації, перевіряння відповідності формування документів у справи згідно із затвердженою номенклатурою;

ведення державного обліку документів Національного архівного фонду та щорічне подання відомостей про їх кількість за формою, встановленою Правилами роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, затвердженими наказом Державного комітету архівів України від 16.03.2001 № 16, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 08.05.2001 за № 407/5598 (із змінами) (далі -Правила), відповідній державній архівній установі, архівному відділу міської ради;

проведення попередньої експертизи цінності документів, що знаходяться на зберіганні, складання та подання на розгляд експертної комісії організації проектів описів справ постійного зберігання, описів справ тривалого (понад 10 років) зберігання, описів справ з особового складу та актів про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду;

створення та вдосконалення довідкового апарату до архівних документів;

організація користування архівними документами, надання архівних довідок, копій, витягів з документів юридичним і фізичним особам відповідно до Правил;

підготовка, передавання та транспортування (за рахунок організації) документів Національного архівного фонду до відповідної державної архівної установи, архівного відділу міської ради;

участь у заходах з підвищення фахової кваліфікації працівників організації, які відповідають за роботу з документами.

7. Для виконання покладених на архів завдань йому надається право:

вимагати від структурних підрозділів організації передавання на зберігання документів, оформлених згідно з чинним законодавством;

повертати структурним підрозділам на доопрацювання документи, оформлені з порушенням встановлених вимог;

давати структурним підрозділам організації рекомендації з питань, що входять до компетенції архіву;

запитувати від структурних підрозділів організації відомості, необхідні для роботи;

інформувати керівництво організації про стан роботи з документами та вносити пропозиції щодо її поліпшення;

брати участь у засіданнях дорадчих органів, нарадах, що проводяться в організації, в разі розгляду на них питань роботи з документами.

8. На посаду керівника архіву організації призначається особа з повною вищою освітою відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) і стажем роботи за фахом не менше двох років.

Керівник архіву призначається на посаду і звільняється з посади керівником цієї організації.

Порядок взаємодії архіву з іншими структурними підрозділами організації визначається керівником організації.

Відповідальним за виконання покладених на архів завдань і функцій є керівник архіву або особа, відповідальна за архів.

9. До складу документів архіву входять:

документи з паперовою основою, внесені до Національного архівного фонду, тривалого (понад 10 років) зберігання, створені структурними підрозділами організації, та документи з особового складу;

науково-технічна документація, аудіовізуальні та електронні документи, створені організацією або одержані нею на законних підставах;

фонди особового походження працівників організації, які відіграли певну роль в історії розвитку тієї чи іншої сфери життєдіяльності країни або її окремого регіону;

документи з різними видами матеріальних носіїв інформації організацій – попередників та підпорядкованих організацій, що ліквідовані;

друковані видання, що доповнюють архівні документи і необхідні для науково-методичної та інформаційно-довідкової роботи архіву організації;

довідковий та обліковий апарат до архівних документів.

Документи з різними видами матеріальних носіїв інформації повинні зберігатися в архіві організації окремо.

10. Документи з паперовими носіями інформації передаються в упорядкованому стані із структурних підрозділів організації до архіву через два роки після завершення їх ведення у діловодстві відповідно до вимог, встановлених Правилами.

Науково-технічна документація передається до архіву організації у порядку, встановленому державними стандартами України.

Аудіовізуальні документи передаються до архіву організації одразу після завершення їх виробництва.

11. Установлюються такі граничні строки тимчасового зберігання документів Національного архівного фонду в архіві організації:

для документів Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, Конституційного Суду України, Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Вищого господарського суду України, Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Генеральної прокуратури України, Центральної виборчої комісії України, Рахункової палати України, Національного банку України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та центральних установ і безпосередньо підпорядкованих їм організацій – 15 років;

для документів Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських рад і державних адміністрацій та безпосередньо підпорядкованих їм організацій, господарських судів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, окружних адміністративних судів, Апеляційного суду Автономної Республіки Крим, апеляційних судів областей, міст Києва та Севастополя, апеляційних адміністративних судів, які утворюються в апеляційних округах, апеляційних господарських судів, прокуратури Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, Військової прокуратури ВМС України, військових прокуратур регіонів, територіальних органів центральних органів виконавчої влади – 10 років;

для документів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування та безпосередньо підпорядкованих їм організацій, районних, районних у містах, міських, міськрайонних судів, районних, районних у містах, міських, міськрайонних прокуратур, військових прокуратур гарнізонів, а також сільськогосподарських підприємств – 5 років;

для записів актів цивільного стану, записів нотаріальних дій і судових справ, документів з особового складу, господарських книг, документів з приватизації житлового фонду – 75 років;

для науково-технічної документації – 25 років;

для аудіовізуальних документів – 1 рік після закінчення їх виробництва або виходу в світ;

для електронних документів – 3 роки.

Директор Департаменту
взаємодії з органами влади
О. В. Зеркаль

НАКАЗ. Затверджено бланки виписок з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців

НАКАЗ. Затверджено бланки виписок з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.02.2012 м. Київ № 225/5

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
9 лютого 2012 р. за № 198/20511

Про бланки виписки,
витягу та довідки з Єдиного
державного реєстру юридичних осіб
та фізичних осіб – підприємців

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 395,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити такі, що додаються:

1.1. Технічний опис бланка виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

1.2. Інструкцію про порядок замовлення, постачання, обліку та звітності щодо витрачання бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

2. Установити, що:

2.1. Бланки виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців є бланками суворої звітності.

2.2. Залишки бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, технічний опис яких затверджено наказами Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 02.04.2004 № 37 «Про затвердження Опису бланків свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця та виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.04.2004 за № 496/9095, від 20.10.2005 № 96 «Про затвердження Технічного опису бланка довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців про резервування найменування юридичної особи, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.10.2005 за № 1293/11573, використовуються до повного їх витрачання.

2.3. Витрати, пов’язані з організацією виготовлення та постачання бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, здійснюються за рахунок державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр».

2.4. Залишки бланків свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця підлягають знищенню в установленому порядку до 01.01.2013, про що складається акт про знищення, який надсилається на адресу Державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр».

3. Державному підприємству «Інформаційно-ресурсний центр» (Коваль С.М.) забезпечити приведення програмного забезпечення автоматизованої системи ведення Реєстру спеціальних бланків виписок, витягів та довідок з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у відповідність до Інструкції про порядок замовлення, постачання, обліку та звітності щодо витрачання бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, затвердженої цим наказом, протягом двох місяців з дня набрання чинності цим наказом.

4. Департаменту взаємодії з органами влади (Зеркаль О.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».

5. Державній реєстраційній службі України (Єфіменко Л.В.) довести цей наказ до відома структурних підрозділів територіальних органів юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Державної реєстраційної служби України.

6. Структурним підрозділам територіальних органів юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Державної реєстраційної служби України, довести цей наказ до відома голів виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, районних, районних в містах Києві та Севастополі державних адміністрацій.

7. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім підпункту 1.2 цього наказу, який набирає чинності через два місяці з дня набрання чинності цим наказом.

8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту взаємодії з органами влади Зеркаль О.В.

Міністр
Олександр Лавринович

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
09.02.2012 № 225/5

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
9 лютого 2012 р. за № 198/20511

ТЕХНІЧНИЙ ОПИС
бланка виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру
юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців

1. Бланк виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – бланк) виготовляється форматом 210 х 297 мм.

2. Основні технічні характеристики паперу для виготовлення бланка:

маса 1 м² – не менше 80 г;

власна флуоресценція – не більше 3%;

наявність захисних волокон;

наявність хімічного захисту;

наявність двоступеневого (двотонового) водяного знака;

білість – не менше 80%.

3. Друковані елементи захисту бланка:

лицьовий та зворотний боки бланка задруковані двома гільйошними антисканерними сітками перемінної геометрії, які створені спеціальними системами, товщина ліній – не більше 50 мкм;

у дизайні лицьового та зворотного боків бланка при друкуванні застосовані видимі та невидимі при денному світлі фарби, що мають свічення при дії випромінювання в зонах спеціальних частот;

мікрошрифт.

4. Бланк має рамку шириною 8 мм та біле зовнішнє поле шириною 3 мм з лицьового та зворотного боків.

5. У верхній частині бланка в центрі надруковано схематичне зображення малого Державного Герба України.

6. У тексті бланка слова «Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» розміщуються у верхній частині бланка в один рядок; слова «Державна реєстраційна служба України» розміщуються у верхній частині бланка у два рядки після слів «Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».

7. Кількість фарб:

лицьовий бік – 5 фарб офсетним друком, 1 фарба високим друком;

зворотний бік – 3 фарби офсетним друком.

8. Колір бланка:

лицьовий бік – світло-бузковий;

зворотний бік – сіро-блакитний.

9. Нумерація бланка складається з двох літер облікової серії, надрукованих офсетним способом, та шести цифр, надрукованих високим способом. Облікова серія розташована в лівій верхній частині бланка, номер – у правій верхній частині бланка.

10. На зворотному боці в нижньому правому куті під основною рамкою малюнка розташовані такі реквізити підприємства-виготовлювача:

скорочене найменування підприємства, що виготовило бланки;

номер замовлення;

рік і квартал випуску.

11. Допуски:

за всіма розмірами і координатами розміщення (крім мікрошрифту) – ±0,5 мм;

за масою – 1 м²± 5 г/ м².

Директор Департаменту
взаємодії з органами влади
О.В. Зеркаль

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
09.02.2012 № 225/5

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
9 лютого 2012 р. за № 199/20512

ІНСТРУКЦІЯ
про порядок замовлення, постачання, обліку
та звітності щодо витрачання бланків виписки,
витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб
та фізичних осіб – підприємців

І. Загальні положення

1.1. Ця Інструкція визначає порядок замовлення, постачання, зберігання, обліку та звітності щодо витрачання бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – бланк).

1.2. Бланки є невід’ємною складовою документарного забезпечення процесу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

1.3. Право інтелектуальної власності на дизайн бланків належить Державній реєстраційній службі України.

ІІ. Організація виготовлення та приймання бланків
від поліграфічного підприємства

2.1. Організація виготовлення бланків здійснюється Державним підприємством «Інформаційно-ресурсний центр» (далі – ДП «ІРЦ») у централізованому порядку шляхом замовлення їх у спеціалізованого підприємства, яке має право на виготовлення документів суворої звітності відповідно до законодавства (далі – поліграфічне підприємство).

2.2. Приймання тиражу виготовлених поліграфічним підприємством бланків здійснюється комісією, яка створюється відповідно до наказу ДП «ІРЦ».

2.3. До складу комісії повинно входити не менше трьох осіб. До роботи комісії може залучатися представник поліграфічного підприємства, яке виготовило бланки.

2.4. Під час приймання бланків комісія зобов’язана перевірити їх кількість та відповідність серій і номерів, зазначених на пачках, тим, що зазначені у видатковій накладній. Про приймання бланків від поліграфічного підприємства складається акт про прийняття від поліграфічного підприємства бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (додаток 1).

2.5. Про прийняття ДП «ІРЦ» на облік бланків до Реєстру спеціальних бланків виписок, витягів, довідок з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – Реєстр) вноситься така інформація:

кількість прийнятих бланків;

серія, номер першого бланка;

серія, номер останнього бланка;

дата прийняття на облік бланків;

номер видаткової накладної поліграфічного підприємства;

вартість одного примірника бланка;

місце зберігання бланків;

дата внесення до Реєстру відомостей про бланки.

ІІІ. Замовлення та постачання бланків

3.1. Замовниками бланків є виконавчі комітети міських рад міст обласного значення, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації (далі – замовник).

3.2. Замовлення бланків здійснюється шляхом подання до ДП «ІРЦ» заявки про необхідну кількість бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (додаток 2).

Якщо замовник бажає отримати бланки поштовим зв’язком спеціального призначення, до заявки про необхідну кількість бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців додається довіреність на одержання цінностей.

3.3. Постачання бланків замовнику здійснюється на підставі заявки про необхідну кількість бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців на території ДП «ІРЦ» або поштовим зв’язком спеціального призначення.

3.4. Передача та прийом бланків здійснюються з дотриманням норм законодавства з питань бухгалтерського обліку та обігу документів суворої звітності.

3.5. Передача бланків замовнику на території ДП «ІРЦ» здійснюється за видатковою накладною за наявності у представника замовника довіреності на одержання цінностей та паспорта.

3.6. Під час отримання бланків представник замовника зобов’язаний особисто перевірити їх кількість та відповідність їх серій і номерів тим, що зазначені у видатковій накладній.

Якщо бланки передаються у пачках, представник замовника перевіряє їх кількість, а також відповідність серій і номерів, зазначених на пачках, тим, що зазначені у видатковій накладній.

3.7. Про передачу бланків складається акт приймання-передачі бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (додаток 3) у двох примірниках, один з яких залишається у ДП «ІРЦ», а другий передається замовнику, що отримав бланки.

3.8. У разі передачі бланків замовнику поштовим зв’язком спеціального призначення разом з бланками надсилається акт приймання-передачі бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та видаткова накладна у двох примірниках. Один примірник акта приймання-передачі бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та видаткової накладної залишається у замовника, а другий повертається до ДП «ІРЦ» протягом п’яти робочих днів з дати його підписання.

3.9. Прийом бланків, які отримані поштовим зв’язком спеціального призначення, здійснюється замовником у порядку, визначеному пунктом 3.6 цього розділу.

3.10. Про постачання бланків ДП «ІРЦ» не пізніше наступного робочого дня з дня їх постачання вносить до Реєстру таку інформацію:

дата передачі бланків;

номер видаткової накладної;

найменування та ідентифікаційний код замовника за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України;

кількість переданих бланків;

серія та номер першого переданого бланка;

серія та номер останнього переданого бланка;

вартість одного примірника бланка;

посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка передала бланки;

посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, що отримала бланки;

номер та дата видачі довіреності, за якою прийняті бланки.

ІV. Ведення обліку бланків

4.1. Облік бланків ведеться:

ДП «ІРЦ» – облік отримання бланків від поліграфічного підприємства, постачання бланків замовникам, недійсних бланків у Реєстрі;

замовниками – облік надходження бланків та їх передачу державним реєстраторам у журналі обліку надходження бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців до виконавчих комітетів міських рад міст обласного значення, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій (додаток 4);

державними реєстраторами – облік отримання, витрачання та недійсних бланків – у журналі обліку отримання та витрачання бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

4.2. Журнал обліку отримання та витрачання бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців містить відомості про:

4.2.1. Постачання бланків замовнику:

найменування замовника;

дата постачання бланків замовнику;

дата та номер акта приймання-передачі бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;

бланки, які передані замовнику (серія та номери бланків, кількість бланків, загальна вартість бланків).

4.2.2. Отримання бланків державним реєстратором:

дата отримання бланків державним реєстратором;

бланки, що отримані державним реєстратором (серія та номери бланків, кількість бланків, загальна вартість бланків);

прізвище, ім’я та по батькові державного реєстратора, який отримав бланки.

4.2.3. Витрачання бланків:

серія та номер бланка, який витрачено;

дата витрачання бланка;

прізвище, ім’я та по батькові державного реєстратора, який витратив бланк;

відомості про те, на що був використаний бланк;

кількість бланків, що залишилися на обліку у державного реєстратора;

кількість бланків, що залишилися на обліку у замовника.

4.2.4. Відомості про недійсні бланки.

4.3. Журнал обліку отримання та витрачання бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців ведеться державним реєстратором в електронній формі у складі Реєстру.

4.4. Звітування про бланки здійснюється за допомогою Реєстру.

4.5. Звітування про бланки здійснюється з використанням таких кодів витрачання бланків:

1 – використаний при виготовленні документа;

2 – зіпсований при виготовленні документа;

3 – пошкоджений при зберіганні;

4 – втрачений (викрадений);

5 – дефектний;

6 – відсутній.

V. Недійсні бланки

5.1. Недійсними бланками вважаються: зіпсовані при виготовленні документа, пошкоджені при зберіганні, дефектні (через відсутність або пошкодження захисної сітки, друкованого тексту, водяних знаків, серій або номерів на бланках, наявність дубльованих номерів тощо), відсутні (що виявлено при відкритті пачки), викрадені (втрачені).

5.2. Про виявлення відсутніх, дефектних або пошкоджених при зберіганні бланків складається відповідний акт:

ДП «ІРЦ» – щодо бланків, отриманих від поліграфічного підприємства до їх передачі замовнику;

замовником – щодо бланків, отриманих від ДП «ІРЦ».

5.3. Списання та знищення недійсних бланків забезпечує:

керівник ДП «ІРЦ» – щодо бланків, отриманих від поліграфічного підприємства до їх передачі замовнику;

керівник замовника – щодо бланків, отриманих від ДП «ІРЦ».

5.4. Списання та знищення бланків здійснюються комісією у складі не менше ніж трьох осіб, про що складається акт про списання та знищення бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які зіпсовані при виготовленні документа, пошкоджені під час зберігання та дефектні (додаток 5), який затверджується керівником ДП «ІРЦ»/замовника. Персональний склад комісії затверджується наказом ДП «ІРЦ»/замовника.

5.5. В акті про списання та знищення бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які зіпсовані при виготовленні документа, пошкоджені під час зберігання та дефектні, проти кожного зіпсованого, пошкодженого або дефектного бланка наклеюються вирізані у відповідному бланку серія й номер.

5.6. Зіпсовані, пошкоджені та дефектні бланки знищуються замовником шляхом подрібнення або спалювання.

VІ. Інвентаризація бланків

6.1. Інвентаризація бланків, які зберігаються у ДП «ІРЦ» та замовника, проводиться не рідше одного разу на рік.

6.2. Інвентаризація бланків також проводиться у разі:

зміни особи, відповідальної за зберігання бланків;

стихійного лиха, пожежі;

виявлення пошкодження, втрати облікової документації;

встановлення факту розкрадання бланків.

VІІ. Ведення Реєстру

7.1. Для обліку та звітності витрачання бланків утворюється і ведеться Реєстр.

7.2. Держателем Реєстру є Державна реєстраційна служба України, яка забезпечує його функціонування.

7.3. Адміністратором Реєстру є ДП «ІРЦ», яке здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення Реєстру, надає доступ до Реєстру, забезпечує матеріально-технічне та технологічне забезпечення ведення Реєстру, збереження та захист даних, що містяться у Реєстрі.

7.4. Реєстр організовується таким чином, щоб була можливість отримати інформацію про статус кожного бланка (виданий; використаний при виготовленні документа; зіпсований при виготовленні документа; пошкоджений при зберіганні; втрачений (викрадений); дефектний; відсутній).

7.5. Унесення даних до Реєстру здійснюється:

ДП «ІРЦ» – даних про прийняття на облік бланків, їх постачання замовникам, недійсні бланки щодо бланків, отриманих від поліграфічного підприємства до їх передачі замовнику;

державними реєстраторами – даних про використання бланків при виготовленні документа, недійсні бланки щодо бланків, отриманих від ДП «ІРЦ».

7.6. Підставою для внесення відомостей до Реєстру є:

використання бланка для оформлення виписки, витягу або довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;

видаткова накладна на приймання та видачу бланків;

акт про виявлення відсутніх, пошкоджених при зберіганні та дефектних бланків виписки, витягу та довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;

акт про списання та знищення бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які зіпсовані при виготовленні документа, пошкоджені під час зберігання або дефектні;

акт про визнання бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців втраченими (викраденими);

акт про приймання-передачу бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

7.7. ДП «ІРЦ» відповідає за своєчасність унесення до Реєстру даних, передбачених абзацом другим пункту 7.5 цього розділу, та їх достовірність.

7.8. Державні реєстратори відповідають за своєчасність унесення до Реєстру даних, передбачених абзацом третім пункту 7.5 цього розділу, та їх достовірність.

VІІІ. Зберігання бланків

8.1. Бланки повинні зберігатись у металевих шафах (сейфах) або спеціально обладнаних для зберігання бланків приміщеннях.

8.2. У неробочий час металеві шафи (сейфи), спеціально обладнані для зберігання бланків, приміщення повинні бути опечатані.

8.3. Доступ до бланків мають лише особи, відповідальні за їх зберігання, а у їхній присутності – також посадові особи, які мають право перевірки їхньої діяльності.

8.4. Зберігання бланків відповідно до законодавство забезпечують:

ДП «ІРЦ» – щодо бланків, отриманих від поліграфічного підприємства до їх передачі замовнику;

замовник – щодо бланків, отриманих від ДП «ІРЦ».

8.5. У разі звільнення з посади державного реєстратора невикористані бланки після проведення інвентаризації передаються новопризначеному державному реєстратору за актом приймання-передачі бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. У разі відсутності новопризначеного державного реєстратора бланки передаються комісії, яка створюється відповідно до наказу замовника.

До складу комісії повинно входити не менше трьох осіб (державний реєстратор (у разі наявності) та працівники замовника).

8.6. У разі виявлення факту втрати (викрадення) бланків особа, що відповідає за зберігання бланків, зобов’язана у той самий день повідомити про це органи внутрішніх справ за місцем їх викрадення для вжиття заходів щодо їх розшуку та внести відповідні відомості до Реєстру.

8.7. За кожним фактом втрати (викрадення) бланків призначається службова перевірка.

8.8. Після завершення службової перевірки обставин втрати (викрадення) бланків складається акт про визнання бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців втраченими (викраденими).

ІХ. Прикінцеві положення

9.1. Замовники можуть передавати бланки між собою, про що складається акт про приймання-передачу бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців у трьох примірниках, один з яких не пізніше наступного робочого дня після його підписання надсилається ДП «ІРЦ» для внесення відповідних змін до Реєстру.

Передача бланків від одного замовника іншому здійснюється за видатковою накладною за наявності у представника замовника, якому передаються бланки, довіреності на одержання цінностей та паспорта.

9.2. Акти про приймання-передачу бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, акти про виявлення відсутніх, пошкоджених при зберіганні та дефектних бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, акти про списання та знищення бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які зіпсовані при виготовленні документа, пошкоджені під час зберігання та дефектні, акти про визнання бланків виписки, витягу, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців втраченими (викраденими) зберігаються протягом п’яти років, а після закінчення цього строку знищуються у встановленому порядку.

Директор Департаменту
взаємодії з органами влади
О.В. Зеркаль