Архивы

З ДНЕМ НАРОДЖЕННЯ КАТЕРИНО ІВАНІВНО!!!

Шановна Катерино Іванівно!
Адміністрація сайту «Юридичний Радник» щиро вітає Вас з Днем народження!
Хочемо побажати Вам здоров’я, успіхів, процвітання і досягнення всіх намічених цілей, щоб на Вашому життєвому шляху ніколи не виникали непрохідні перешкоди, щоб завжди і скрізь супроводжувала Вам удача і світило над головою ясне небо!

Організація нотаріальної діяльності. Нотаріальне діловодство. Архівна справа: практичний посібник

ЗМІСТ
Передмова 24
РОЗДІЛ 1
ОРГАНІЗАЦІЯ НОТАРІАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 26
§ 1 Реєстрація приватної нотаріальної діяльності 26

Заява про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності 26
Видача реєстраційного посвідчення 27
Початок нотаріальної діяльності 27
Зміна адреси розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса 28
Видача повторного реєстраційного посвідчення 28
Анулювання або припинення дії реєстраційного посвідчення 29
Реєстраційні справи приватних нотаріусів 29
Зразок 1
Особова картка (додаток 1 до Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса) 32
Зразок 2
Присяга нотаріуса (додаток 5 до Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса) 33
Зразок 3
Примірний наказ про початок нотаріальної діяльності 34
Зразок 4
Примірний наказ про припинення нотаріальної діяльності у відповідному нотаріальному окрузі 35
Зразок 5
Примірний наказ про встановлення графіку часу прийому громадян 36
§ 2 Оформлення заміщення приватного нотаріуса 37
Договір про заміщення приватного нотаріуса 37
Акт приймання-передавання документів нотаріального діловодства приватного нотаріуса під час його заміщення 39
Спеціальні бланки нотаріальних документів 39
Видання наказу про зупинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса відповідним головним управлінням юстиції 40
Інформація для відвідувачів приватного нотаріуса, якого заміщують 40
Вчинення нотаріальних дій під час заміщення приватного нотаріуса 41
Ведення реєстру для реєстрації нотаріальних дій під час заміщення 41
Щодо спадкових справ 41
Повернення до здійснення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса, якого заміщували 42
Зразок 1
Примірна заява на ім’я начальника головного управління юстиції щодо зупинення нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса 43
Зразок 2
Примірний договір про заміщення приватного нотаріуса 44
Зразок 3
Примірний акт приймання-передавання документів нотаріального діловодства приватного нотаріуса під час його заміщення 47
Зразок 4
Примірний акт приймання-передавання документів нотаріального діловодства приватного нотаріуса під час його заміщення (повернення документів) 50
Зразок 5
Заява про реєстрацію зміни місця зберігання спадкової справи (додаток 4 до Положення про Спадковий реєстр) 54
§ 3 Вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса 55
Документ, який підтверджує право власності або право користування приміщенням 55
Умови, яким має відповідати робоче місце (контора) приватного нотаріуса 56
Вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса 56
Інформаційна вивіска 59
Сертифікація робочого місця (контори) приватного нотаріуса 60
Державне регулювання 63
§ 4 Деякі аспекти оформлення приватним нотаріусом найманого працівника 63
Помічник приватного нотаріуса 64
Укладення трудового договору між працівником і приватним нотаріусом 65
Ведення трудових книжок працівників 68
Ведення приватним нотаріусом документів з кадрових питань, які передбачені Типовою номенклатурою 70
1 Накази приватного нотаріуса з кадрових питань 71
2 Особові рахунки працівників 71
3 Особові справи осіб, які перебувають у трудових відносинах з приватним нотаріусом 71
4 Книга реєстрації наказів з кадрових питань 73
Зразок 1
Форма трудового договору згідно з наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260 «Про затвердження Форми трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, та Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою» 74
Зразок 2
Примірний зразок заповнення трудової книжки при прийнятті на роботу працівника 78
Зразок 3
Примірний зразок заповнення трудової книжки при звільненні з роботи працівника 79
Зразок 4
Примірний наказ про прийняття на роботу 80
Зразок 5
Примірний наказ про звільнення 81
Зразок 6
Примірний наказ про зміну прізвища працівника 82
Зразок 7
Примірний зразок особового листка з обліку кадрів 83
Зразок 8
Примірний зразок додатка до особового листка з обліку кадрів 85
§ 5 Спеціальні бланки нотаріальних документів у нотаріальній діяльності 86
Відповідальність приватних та державних нотаріусів щодо витрачання, зберігання, обігу бланків і звітності про їх використання 88
Вимоги до зберігання бланків 89
Порядок замовлення бланків 89
Облік та звіт про витрачання бланків 90
Перевірка бланків 91
Надання інформації з Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів 93
Порядок передачі невикористаних бланків Постачальнику 95
Передавання бланків між нотаріусами 95
Недійсні бланки 96
Зразки актів прийому-передачі за формами, наведеними на сайті Інформаційно-видавничого центру українського нотаріату: http://center.notariat.org.ua/ua/ 98
Зразок 1
Акт приймання-передачі зіпсованих та анульованих спеціальних бланків нотаріальних документів для приватних нотаріусів 98
Зразок 2
Акт прийому-передачі невикористаних спеціальних бланків нотаріальних документів для приватних нотаріусів 99
Зразок 3
Акт прийому-передачі бланків нотаріальних документів за кількістю для приватних нотаріусів 101
Зразок 4
Акт прийому-передачі бланків нотаріальних документів за якістю для приватних нотаріусів 103
Зразок 5
Акт приймання-передачі зіпсованих та анульованих спеціальних бланків нотаріальних документів для державних нотаріальних контор 105
Зразок 6
Акт прийому-передачі невикористаних спеціальних бланків нотаріальних документів для державних нотаріальних контор 106
Зразок 7
Акт прийому-передачі бланків нотаріальних документів за кількістю для державних нотаріальних контор 107
Зразок 8
Акт прийому-передачі бланків нотаріальних документів за якістю для державних нотаріальних контор 108
§ 6 Спеціальні бланки документів інформаційної системи Міністерства юстиції України в нотаріальній діяльності 109
Вимоги до зберігання бланків 110
Відповідальність за зберігання та витрачання бланків 110
Порядок замовлення бланків 110
Приймання-передавання бланків 111
Недійсні бланки 111
Облік надходження та витрачання бланків 112
Ведення Реєстру 113
Зразок 1
Примірний акт про знищення спеціальних бланків документів інформаційної системи Міністерства юстиції України 114
РОЗДІЛ 2
ПЕРЕДАЧА ДОКУМЕНТІВ У СФЕРІ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА ЇХ ОБТЯЖЕНЬ 115

Опис вкладення 117
Передача документів нарочно 118
Передача документів рекомендованим листом 118
Зразок 1
Супровідний лист до органу державної реєстрації прав про передачу документів щодо реєстрації права власності (виникнення) 120
Зразок 2
Опис вкладення документів щодо реєстрації права власності 121
Зразок 3
Супровідний лист до органу державної реєстрації прав про передачу документів щодо реєстрації права власності (перехід) 123
Зразок 4
Опис вкладення документів щодо реєстрації права власності 124
Зразок 5
форма № 107 «Опис вкладення до поштового відправлення з оголошеною цінністю» 126
РОЗДІЛ 3
СТАТИСТИЧНА ЗВІТНІСТЬ 127

Ведення статистичної звітності 127
Форма Звіту про роботу державних та приватних нотаріусів 128
РОЗДІЛ 4
НОТАРІАЛЬНЕ ДІЛОВОДСТВО 132
§ 1 Поняття нотаріального діловодства 132

Правова база нотаріального діловодства 134
§ 2 Особи, відповідальні за діловодство 137
Зразок 1
Примірний наказ про призначення особи, відповідальної за ведення нотаріального діловодства в державній нотаріальній конторі 139
Зразок 2
Примірний наказ про покладення організації діловодства та архіву на помічника приватного нотаріуса 140
§ 3 Особливості приймання-передавання документів нотаріального діловодства в разі зміни завідувача контори чи особи, відповідальної за ведення діловодства, заміщення (зупинення нотаріальної діяльності) приватного нотаріуса 141
§ 4 Організаційно-розпорядчі документи в нотаріальному діловодстві 144

1 Бланки контори, архіву, приватного нотаріуса 146
Зразок 1
Примірний загальний бланк державної нотаріальної контори з поздовжнім розміщенням реквізитів 149
Зразок 2
Примірний загальний бланк приватного нотаріуса з поздовжнім розміщенням реквізитів 150
Зразок 3
Примірний бланк листа державної нотаріальної контори з поздовжнім розміщенням реквізитів 151
Зразок 4
Примірний бланк листа державної нотаріальної контори з кутовим розміщенням реквізитів 152
Зразок 5
Примірний бланк листа приватного нотаріуса з поздовжнім розміщенням реквізитів 153
Зразок 6
Примірний бланк листа приватного нотаріуса з кутовим розміщенням реквізитів 154
Зразок 7
Примірний бланк наказу державної нотаріальної контори з поздовжнім розміщенням реквізитів 155
Зразок 8
Примірний бланк наказу приватного нотаріуса з поздовжнім розміщенням реквізитів 156
2 Реквізити організаційно-розпорядчих документів, службових документів у нотаріальному діловодстві 157
Приклади оформлювання опрацьованих нотаріусом листів 179
Зразок 1
Лист управління юстиції з проставленням на ньому приватним нотаріусом реквізитів «Резолюція» та «Відмітка про виконання» 179
Зразок 2
Запит приватного нотаріуса державній нотаріальній конторі з проставленням на ньому державним нотаріусом реквізитів «Резолюція» та «Відмітка про виконання» 180
Приклади заповнення журналів реєстрації вхідних та вихідних документів 181
Зразок 1
Приклад реєстрації листа управління юстиції, надісланого до відома та врахування в роботі, в журналі реєстрації вхідних документів 181
Зразок 2
Приклад реєстрації запиту приватного нотаріуса щодо надання ідентифікуючих даних заповідача в журналі реєстрації вхідних документів 182
Зразок 3
Приклад реєстрації листа-відповіді щодо надання ідентифікуючих даних заповідача в журналі реєстрації вихідних документів 182
Зразок 4
Приклад реєстрації запиту щодо надання копії спадкової справи на ім’я приватного нотаріуса в журналі реєстрації вихідних документів 183
Зразок 5
Приклад реєстрації листа приватного нотаріуса (одержавної відповіді щодо направлення копії спадкової справи) в журналі реєстрації вхідних документів 183
3 Складання окремих видів організаційно-розпорядчих документів конторою, архівом, приватним нотаріусом 184
3.1 Накази контори та приватного нотаріуса 184
Накази приватного нотаріуса з кадрових питань 185
Накази державної нотаріальної контори, приватного нотаріуса з адміністративно-господарських питань та з кадрових питань тимчасового строку зберігання 186
Зразок
Примірний наказ про надання відпустки помічнику 187
3.2 Плани роботи державних нотаріальних контор та звіти про їх виконання 187
Зразок
Примірна форма Плану роботи державної нотаріальної контори 188
3.3 Протоколи оперативних нарад державної нотаріальної контори 189
Зразок
Примірна форма Протоколу оперативної наради державної нотаріальної контори 192
4 Вимоги до оформлення документів, що виготовляються за допомогою друкувальних засобів (на підставі аналізу Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, ДСТУ 4163-2003 та Правил) 193
§ 5 Складання нотаріальних документів 195
1 Вимоги до текстів нотаріальних документів 197
2 Внесення змін, доповнень, дописок та виправлень до нотаріально оформлюваного документа 198
3 Документи, які викладаються на спеціальних бланках нотаріальних документів 200
4 Вимоги до посвідчувальних написів та форм нотаріальних документів 200
5 Вимоги до документів, які приймаються для вчинення нотаріальної дії 202
§ 6 Відмітки, які проставляє нотаріус 202
§ 7 Порядок ведення та заповнення реєстрів для реєстрації нотаріальних дій:
практичний коментар 213

Оформлення Реєстрів 214
Особливості ведення Реєстрів державними нотаріальними конторами 216
Особливості ведення Реєстрів приватними нотаріусами 217
Загальні вимоги до ведення Реєстрів 218
Зразок 1
Акт про те, що в Реєстрі повторюються номери нотаріальних дій 221
Зразок 2
Акт про те, що в Реєстрі пропущено порядкові номери 221
Графа 1 Реєстру «Номер нотаріальної дії» 222
Графа 2 Реєстру «Дата вчинення нотаріальної дії» 223
Графа 3 Реєстру «Прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, ідентифікаційний номер фізичної особи, повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичної особи, для яких вчиняється нотаріальна дія (їх представників)» 224
Додаток 3
до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (картка платника податків) 227
Додаток 9
до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків (форма відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, що вноситься до паспорта громадянина України) 227
Графа 4 Реєстру «Документи, за якими встановлено особу, що звернулась за вчиненням нотаріальної дії» 229
Додаток 6
до Порядку розгляду заяв іноземців та осіб без громадянства про продовження строку перебування на території України (форма штампа про продовження строку перебування) 234
Додаток 7
до Порядку розгляду заяв іноземців та осіб без громадянства про продовження строку перебування на території України (вкладний талон до паспортного документа) 235
Додаток
до Положення про імміграційну картку (Форма імміграційної картки) 236
Графа 5 Реєстру «Зміст нотаріальної дії. Місце вчинення нотаріальної дії. Номер спеціального бланка нотаріального документа, на якому викладено зміст вчиненої нотаріальної дії. Дата та номер перевірки спеціального бланка нотаріального документа» 238
Додаток 1
до пункту 6.1 Інструкції про порядок консульської легалізації офіційних документів в Україні і за кордоном (штамп підтвердження дійсності оригіналів офіційних документів) 240
Додаток 2
до пункту 6.2 Інструкції про порядок консульської легалізації офіційних документів в Україні і за кордоном (штамп засвідчення справжності підписів) 240
Зразок апостиля
(додаток до Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів) 241
Графа 6 Реєстру «Сума сплаченого державного мита або сума оплати за вчинену нотаріальну дію. Підстави звільнення від сплати державного мита, документ та його реквізити, на підставі якого звільнено від сплати» 243
Графа 7 Реєстру «Підписи осіб (їх представників), які звернулися за вчиненням нотаріальної дії» 244
Зразки записів у Реєстрі для реєстрації нотаріальних дій 246
Зразок 1
Запис у Реєстрі про засвідчення вірності копії атестату 247
Зразок 2
Запис у Реєстрі про засвідчення вірності 5 копій довіреності, викладеної на спеціальному бланку нотаріальних документів 247
Зразок 3
Запис у Реєстрі про засвідчення вірності копії свідоцтва про народження з одночасним засвідченням справжності підпису перекладача про письмовий переклад тексту цієї копії з української на російську мову 249
Зразок 4
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності та засвідчення вірності копії до неї 249
Зразок 5
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності удома у довірителя через хворобу ніг 251
Зразок 6
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності з відміткою нотаріуса про скасування довіреності 251
Зразок 7
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності зі звільненням від сплати державного мита 253
Зразок 8
Запис у Реєстрі про посвідчення довіреності у порядку передоручення 253
Зразок 9
Запис у Реєстрі про посвідчення заповіту від імені особи, яка не може власноручно розписатися, зробленого у присутності свідків 255
Зразок 10
Запис у Реєстрі про посвідчення заповіту від імені особи, яка відмовилася від отримання ідентифікаційного номера через релігійні переконання 257
Зразок 11
Запис у Реєстрі про посвідчення заповіту з відміткою про скасування заповіту новим заповітом 257
Зразок 12
Запис у Реєстрі про посвідчення заповіту з відміткою про скасування заповіту заявою 259
Зразок 13
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису директора та головного бухгалтера на 2-х банківських картках з оплатою вчинюваної нотаріальної дії у безготівковому порядку 261
Зразок 14
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису батьків про їх згоду на тимчасовий виїзд за кордон їх малолітньої дитини 263
Зразок 15
Запис у Реєстрі про засвідчення справжності підпису однієї особи на 3-х примірниках статуту 263
Зразок 16
Записи у Реєстрі про видачу свідоцтв про право на спадщину за законом та за заповітом 265
Зразок 17
Запис у Реєстрі про посвідчення договору купівлі-продажу квартири, де покупець — батьки та малолітня дитина, із засвідченням вірності копій цього договору 267
Зразок 18
Запис у Реєстрі про посвідчення договору купівлі-продажу квартири за участю неповнолітньої дитини, що вчиняється у присутності батьків, та засвідчення вірності копій цього договору 269
Зразок 19
Запис у Реєстрі про посвідчення договору купівлі-продажу квартири за участі представника по довіреності, із засвідченням вірності копій цього договору 271
Зразок 20
Підсумковий запис до Реєстру, який робиться у кінці робочого дня 273
§ 8 Реєстрація документів, робота з кореспонденцією та виконання документів 274
1 Відмітка про виконання документа 277
2 Контроль за виконанням документів 278
§ 9 Дотримання нотаріального діловодства при видачі дублікатів документів, посвідчених або виданих нотаріусом 279
Загальні вимоги щодо видачі дублікатів документів, посвідчених або виданих нотаріусом 280
Відмітка про видачу дубліката 281
Дублікат заповіту 281
Дублікат довіреності 282
Зразок
Запит до державного нотаріального архіву на видачу дубліката документа спадкоємцю 283
РОЗДІЛ 5
АРХІВНА СПРАВА 284
§ 1 Формування справ (нарядів) 284

Зміни у складі документів справи 286
Приклад змін у складі документів справи 02-12 «Заповіти (у тому числі секретні заповіти)» при скасуванні заповіту заявою 289
Зразок 1
Примірний внутрішній опис, складений приватним нотаріусом, документів справи 02-12 «Заповіти (у тому числі секретні заповіти)» з примітками про скасування заповіту заявою 290
Зразок 2
Примірний засвідчувальний напис, складений приватним нотаріусом, справи 02-12 «Заповіти (у тому числі секретні заповіти)» у разі зміни складу документів справи (при скасуванні заповіту заявою) 292
§ 2 Оформлення справ для архівного зберігання 292
1 Нумерація аркушів справи 293
2 Складання внутрішнього опису 293
Зразок 1
Форма внутрішнього опису відповідно до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22.12.2010 № 3253/5 (чинна з 01.01.2011) 295
Зразок 2
Форма внутрішнього опису відповідно до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 31.12.2008 № 2368/5, зі змінами, внесеними наказом Міністерства юстиції України від 16.11.2009 № 2151/5 (діяла з 01.01.2010 до 31.12.2010) 296
Зразок 3
Форма внутрішнього опису відповідно до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 31.12.2008 № 2368/5 (діяла з 11.01.2009 до 31.12.2009) 297
Зразок 4
Форма внутрішнього опису відповідно до Інструкції про порядок передачі нотаріальних документів на тимчасове зберігання до державного нотаріального архіву, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 09.07.2002 № 63/5, зі змінами, внесеними наказом Міністерства юстиції України від 25.11.2002 № 101/5 (діяла з 25.11.2002) 298
3 Складання засвідчувального напису справи 299
Зразок
Примірний засвідчувальний напис справи 300
4 Підшивання документів у справи 300
5 Оформлення обкладинок справ (нарядів) 301
Зразок 1
Обкладинка справи № 02-12 «Заповіти (у тому числі секретні заповіти)», коли в діловодному році заведено 1 справу 304
Зразок 2
Обкладинка справи № 02-12 «Заповіти (у тому числі секретні заповіти)», коли в діловодному році заведено кілька томів справи 305
§ 3 Особливості формування спадкових справ та оформлення їх для архівного зберігання 306
Зразок 1
Примірний внутрішній опис спадкової справи приватного нотаріуса 310
Зразок 2
Примірний внутрішній опис до наряду (архівної папки) приватного нотаріуса 312
Зразок 3
Примірний внутрішній опис спадкової справи, складений приватним нотаріусом у разі зміни складу документів спадкової справи (надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право на спадщину) 313
Зразок 4
Примірний засвідчувальний напис, складений приватним нотаріусом, справи 02-14 «Спадкові справи» у разі зміни складу документів спадкової справи (надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право на спадщину) 316
Зразок 5
Примірний внутрішній опис спадкових справ (нарядів), складений приватним нотаріусом у разі зміни складу документів спадкової справи (надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право на спадщину) 317
Зразок 6
Обкладинка справи № 02-14 «Спадкові справи» 318
Щодо видачі свідоцтва про право на спадщину у тих випадках, коли спадкову справу передано на зберігання до державного нотаріального архіву 319
Зразок 1
Замовлення на видання спадкових справ з державного нотаріального архіву 320
Зразок 2
Картка замінник спадкової справи 321
Зразок 3
Примірний акт видавання справ у тимчасове користування 322
Зразок 4
Додаток № 1 до внутрішнього опису спадкової справи 324
§ 4 Складання документів розділу 03 – Архів Типової номенклатури 326
1 Номенклатура справ державної нотаріальної контори та приватного нотаріуса 326
Вимоги до складання Номенклатури 326
Зразок 1
Індивідуальна номенклатура справ державної нотаріальної контори та прватного нотаріуса (додаток 31 до Правил) 328
Зразок 2
Типова Номенклатура (додаток 32 до Правил, у редакції наказу Міністерства юстиції України 20.12.2012 № 1909/5) 330
Справа № 01-10 Номенклатури «Документи з грифом / «Для службового користування» 341
Відмітка «Доки не мине потреба» 341
Позначка «ЕПК» 342
Відмітка «До ліквідації» 342
Заповнення граф Номенклатури 342
Справи, які передбачені в Типовій номенклатурі, але мають заводитися лише державними нотаріальними конторами або лише приватними нотаріусами 345
Підсумковий запис до Номенклатури справ приватного нотаріуса та державної нотаріальної контори (на прикладі 2012 року) 345
Зразок 1
Номенклатура справ приватного нотаріуса на 2012 рік із заповненим підсумковим записом 348
Зразок 2
Номенклатура справ державної нотаріальної контори на 2012 рік із заповненим підсумковим записом 357
2 Паспорт архіву 366
Зразок 1
Примірний паспорт № 1 архіву приватного нотаріуса 367
Зразок 2
Примірний паспорт № 2 архіву приватного нотаріуса 369
3 Історична довідка державної нотаріальної контори та приватного нотаріуса 372
Зразок
Примірна історична довідка приватного нотаріуса 373
4 Описи справ (нарядів) 376
Вимоги до заповнення описів справ (нарядів) 377
5 Акт про вилучення для знищення документів, не внесених до національного архівного фонду 378
Зразок 1
Примірний опис справ постійного зберігання приватного нотаріуса (діяльність розпочато 2012 року) 380
Зразок 2
Примірний опис справ тривалого (понад 10 років) зберігання приватного нотаріуса (діяльність розпочато 2011 року) 381
Зразок 3
Примірний опис спадкових справ тривалого (понад 10 років) зберігання приватного нотаріуса (діяльність розпочато 2012 року) 383
Зразок 4
Примірний опис справ з особового складу (діяльність розпочато 2012 року) 384
Зразок 5
Примірна передмова до описів справ приватного нотаріуса 385
Зразок 6
Примірний акт про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду, приватного нотаріуса 386
§ 5 Архівне зберігання та архів приватного нотаріуса 389
§ 6 Особливості передавання справ до державного нотаріального архіву 390
§ 7 Виїмка (вилучення) нотаріальних документів 392

Додатки 396
Додаток 1
Перелік книг, журналів і реєстрів, заведення яких передбачено Типовою номенклатурою 396
Додаток 2
Форми книг, журналів і реєстрів, заведення яких передбачено Типовою номенклатурою 399

Вартість — 115 грн

Необхідні атрибути для передплати:
Отримувач ФО-П Лисяк Л. С., ідент. номер 2903716502, п/р 260070029077 в ПАТ «РЕГІОН-БАНК» м. Харкова, МФО 351254.
Призначення платежу: Оплата книги «Організація нотаріальної діяльності. Нотаріальне діловодство. Архівна справа: практичний посібник «. У цій же графі також слід указати адресу, на яку надсилати книгу. ПДВ не передбачено.
Після оплати книга буде відправлена рекомендованим листом поштою на адресу,
яку Ви вказали.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 731-87-09; 714-27-90
e-mail: stride.zakaz@ukr.net
http://yurradnik.com.ua/

Науково-практичний журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» №2 (68) квітень 2013 року Тема номера: Порівняльне нотаріальне законодавство

У НОМЕРІ:
Порівняльне нотаріальне законодавство
ОЛЕНА ЧУЄВА
Довіреність: практичне застосування (Україна, Німеччина, Литва, Російська Федерація, Грузія) 8
Інститут представництва за законодавством Німеччини (відповіді на запитання) 16
СВЕТЛАНА БАЗИЛЕНЕ
Законодательство Литвы по представительству 31
ЕВГЕНИЙ МИЗИНЦЕВ
Доверенность в гражданском праве Российской Федерации 36
Вопросы представительства по законодательству Республики Грузии 44
Аналітика та коментарі
ЮРІЙ МИЦА
Закон України «Про аграрні розписки»: бажали як краще, а вийшло як завжди… 48
Огляди та коментарі
ІРИНА СВЯТЕЦЬКА
Деякі питання юридичної відповідальності нотаріуса 56
Нотаріальний процес
ВІКТОРІЯ ГОЛОБОРОДЬКО
Довіреності із-за кордону 60
ЛЮБОВ ПРОХОР
Вчинення нотаріальних дій за участю глухонімих осіб 62
Сімейний кодекс
КРИСТИНА АНДРЄЄВА
Правовий статус цивільного подружжя 65
ОЛЬГА РОЗГОН
Договір між батьками про місце проживання дитини 71
Додаток № 1
Договір між батьками про проживання дитини та про участь у вихованні дитини того з батьків, хто проживає окремо 77
Додаток № 2
Договір між батьками про проживання, виховання дитини та сплату аліментів на дитину 78
Додаток № 3
Договір між батьками щодо здійснення батьківських прав та визначення місця проживання дитини 82
ВАСИЛЬ КРАТ
Відмова подружжя від шлюбного договору 85
Податки
ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО
Заповнення декларації нотаріусом на доходи, податок з яких сплачено при отриманні доходу (продаж автомобіля, нерухомості, отримання спадку) 89
ОЛЕНА САМОЩЕНКО
Підстави та особливості проведення фактичної податкової перевірки 92
Додаток 1
Зразок форми Направлення на перевірку 95
Додаток 2
Рішення про результати розгляду скарги приватного нотаріуса 97
Додаток 3
Рішення про результати розгляду скарги приватного нотаріуса 100
ВОЛОДИМИР МАРЧЕНКО
Податок на нерухомість: правила сплати (вперше з 2013 року) 103
ОЛЕНА САМОЩЕНКО
Проект відповіді щодо запрошення нотаріуса до ДПІ 109
Цивільний кодекс
ВАСИЛЬ КРАТ, Марія ЩЬОЛОКОВА
Час складення заповіту 111
ЛЮБОВ ПРОХОР
Спадковий договір. Практика застосування 114
Додаток
Рішення суду щодо позову про встановлення факту, який має юридичне значення, та визнання спадкового договору недійсним 116
ОЛЕНА ЧУЄВА
Заміна набувача за договором довічного утримання (догляду), або Як реалізувати на практиці статтю 752 Цивільного кодексу України 120
Зразок
згоди відчужувача на зміну набувача за договором довічного утримання (догляду) 123
Зразок
договору на зміну набувача за договором довічного утримання (догляду) 124
Професійна етика нотаріуса
Наказ Міністерства юстиції України від 14.03.2013 № 431/5 «Про затвердження Правил професійної етики нотаріусів України» 126
Київське міське управління юстиції роз’яснює
Узагальнення практики з питань застосування державними та приватними нотаріусами чинного законодавства при вчиненні нотаріальних дій щодо документів, призначених для використання на території інших держав (за період з 01 січня по 31 серпня 2012 року) 132
Інформаційний лист Управління нотаріату Головного управління юстиції у м. Києві «Деякі проблемні питання скасування довіреностей у нотаріальному процесі» 137
Інформаційний лист Управління нотаріату Головного управління юстиції у м. Києві «Відмітки нотаріуса на документах» 139
Зразки документів
ІРИНА САЯПІНА
Договір дарування житлового будинку 144
ІРИНА САЯПІНА
Договір дарування земельної ділянки 147
Іпотека-застава
ГАННА ГОРОБИНСЬКА
Посвідчення договору застави транспортного засобу (автомобіля) 150
ОЛЕНА ЧУЄВА
Заборона за іпотечним договором: атавізм чи сьогоденні реалії? 152
Захист прав нотаріуса
ОЛЕКСІЙ АНТРОПОВ
Нотаріальні платежі: технічні поради та проблеми 155
Організація нотаріальної діяльності
АНАСТАСІЯ ЛЮБІЧЕНКОВСЬКА
Замовлення сертифіката безпосередньо в Мастер Кей 159
Новини міжнародних ЗМІ
В.А. ЗАЛОМОВ
Данные о вкладе французских нотариусов в экономику Франции 160
Реестр удостоверенных завещаний ENRWA продолжает развиваться 160
О праздновании 150-летия Закона Испании о нотариате 162
Европейский нотариат в электронном пространстве 163
Предложения Еврокомиссии об электронной подписи 163
Судова практика
Лист Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 27.09.2012 № 10-1387/0/4-12 «Про практику застосування судами при розгляді справ окремих норм законодавства про власність та спадкування» 166
Нормативні акти
Лист Міністерства внутрішніх справ України від 13.04.2006 № 5494/Рд [Про паспорт] 169
Державна реєстраційна служба
Лист Державної реєстраційної служби України від 27.02.2013 № С-156-6 «Щодо надання роз’яснень законодавства з окремих питань, пов’язаних з державною реєстрацією права власності на нерухоме майно» 170

Атрибути для передплати:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2013 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1080 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net
http://www.yurradnik.com.ua/

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА від 4 березня 2013 р. № 231

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 березня 2013 р. № 231
Київ

Деякі питання проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства

Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, що додається.
2. Установити, що:
1) суб’єкти оціночної діяльності, які станом на день набрання чинності цією постановою мають чинний сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за напрямом 1 “Оцінка об’єктів у матеріальній формі” (далі — напрям 1), напрямом 2 “Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності” (далі — напрям 2), можуть отримати сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за спеціалізацією 1.8 “Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства” (далі — спеціалізація 1.8) у межах напряму 1, спеціалізацією 2.3 “Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства” (далі — спеціалізація 2.3) у межах напряму 2 за умови, що такі суб’єкти відповідають вимогам, установленим правилами організації системи зовнішнього контролю якості, затвердженими Фондом державного майна, іншим вимогам законодавства та мають у штатному складі оцінювачів за відповідними спеціалізаціями.
Інші суб’єкти господарювання, які відповідають вимогам, установленим правилами організації системи зовнішнього контрою якості, та іншим вимогам законодавства та мають у штатному складі оцінювачів за напрямом 3 “Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства” (далі — напрям 3), можуть отримати сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за таким напрямом. Оцінювачами за напрямом 3 є оцінювачі за таким напрямом, а також за спеціалізацією 1.8 у межах напряму 1 і спеціалізацією 2.3 у межах напряму 2;
2) з дня набрання чинності цією постановою вважати такими, що втратили чинність, довідки з Державного реєстру суб’єктів оціночної діяльності про право провадити практичну діяльність з визначення оціночної вартості об’єктів нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва для цілей оподаткування, видані Фондом державного майна відповідно до Тимчасового порядку визначення оціночної вартості нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва, що продаються (обмінюються), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1103 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3073);
3) під час визначення розміру податку та/або нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, виходячи з оціночної вартості майна, майнових прав або вартості, визначеної суб’єктом оціночної діяльності:
до 31 липня 2013 р. можуть використовуватися звіти про оцінку, що проведена суб’єктами оціночної діяльності за спеціалізаціями 1.1-1.7 у межах напряму 1 і спеціалізаціями 2.1 та 2.2 у межах напряму 2;
з 1 серпня 2013 р. використовуються лише звіти про оцінку, що проведена відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою.
3. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
4. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1103 “Деякі питання визначення оціночної вартості нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва, що продаються (обмінюються)” (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3073).
5. Фонду державного майна:
1) вжити заходів до визначення спеціалізації 1.8 у межах напряму 1, спеціалізації 2.3 у межах напряму 2, а також напряму 3;
2) затвердити:
правила організації системи зовнішнього контролю якості;
порядок ведення єдиної бази даних звітів про оцінку для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства;
порядок ведення Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності, у тому числі за напрямом (спеціалізаціями) оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства;
разом з Міністерством юстиції, Міністерством доходів і зборів, Державним агентством земельних ресурсів — порядок взаємодії, зокрема в електронній формі, суб’єктів оціночної діяльності, замовників оцінки, нотаріусів, Фонду державного майна, Міністерства доходів і зборів, Державного агентства земельних ресурсів під час проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства;
3) привести власні нормативно-правові акти щодо визначення правового статусу і правових засад діяльності наглядової ради з питань оціночної діяльності у відповідність з вимогами Законів України “Про центральні органи виконавчої влади” та “Про Фонд державного майна України”.

Прем’єр-міністр України
М.АЗАРОВ

Інд. 70

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 березня 2013 р. № 231

ПОРЯДОК
проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства

1. Цей Порядок визначає механізм проведення оцінки нерухомого та рухомого майна для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, з метою обчислення доходу платника податку — фізичної особи від продажу (обміну) та іншого доходу такого платника податку у вигляді отриманої ним грошової компенсації від відчуження нерухомого та рухомого майна (крім випадків його успадкування та дарування), а також обчислення суми державного мита, податків та інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства.
Цей Порядок є обов’язковим для застосування під час проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства (далі — оцінка).
2. Дія цього Порядку поширюється на такі об’єкти оцінки:
нерухоме майно (об’єкти нерухомості) — земельні поліпшення (об’єкти малоповерхового житлового будівництва, у тому числі дачного та садибного типу, а також їх частини, об’єкти багатоповерхового житлового будівництва, а також їх частини, об’єкти нежитлового фонду, а також їх частини, об’єкти незавершеного будівництва), а також земельні ділянки, їх частини;
рухоме майно (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, якщо для визначення доходу від продажу (обміну) за вибором платника податку — фізичної особи використовується їх середньоринкова вартість відповідно до статті 173 Податкового кодексу України, інших актів законодавства, а також крім випадків, коли дохід фізичної особи, яка відчужує рухоме майно у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, які зареєстровані в Україні, не підлягає оподаткуванню);
майнові права на нерухоме (об’єкти нерухомості) та рухоме майно.
3. Визначення оціночної вартості здійснюється суб’єктом оціночної діяльності, який відповідає вимогам, установленим правилами організації системи зовнішнього контрою якості, затвердженими Фондом державного майна (далі — правила організації контролю якості), іншим вимогам законодавства та інформація про якого включена до Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності (далі — Реєстр):
за спеціалізацією 1.8 “Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства” у межах напряму 1 “Оцінка об’єктів у матеріальній формі” та/або спеціалізацією 2.3 “Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства” у межах напряму 2 “Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності” (далі — спеціалізація 1.8 та/або 2.3), у складі якого працює не менш як один оцінювач за спеціалізацією 1.8 та/або 2.3;
за напрямом 3 “Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства” (далі — напрям 3), у складі якого працює не менш як один оцінювач за напрямом 3. Оцінювачами за напрямом 3 є оцінювачі за таким напрямом, а також оцінювачі за спеціалізацією 1.8 та/або 2.3.
Фонд державного майна (далі — Фонд) у визначеному ним порядку веде Реєстр, у тому числі за спеціалізаціями 1.8, 2.3 та напрямом 3, із зазначенням у відповідному розділі інформації про оцінювачів (суб’єктів оціночної діяльності), які мають чинне кваліфікаційне свідоцтво оцінювача або сертифікат суб’єкта оціночної діяльності за спеціалізацією 1.8 та/або 2.3 та напрямом 3.
4. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
атестаційно-рецензійна комісія — комісія з рецензування звітів про оцінку та здійснення зовнішнього контролю якості відповідно до вимог, установлених цим Порядком і правилами організації контролю якості. Склад та порядок роботи атестаційно-рецензійної комісії затверджуються Фондом;
екзаменаційна комісія — комісія з професійної підготовки оцінювачів за спеціалізацією 1.8 та/або 2.3 та напрямом 3. Склад та порядок роботи екзаменаційної комісії затверджуються спільним наказом Фонду і Мінагрополітики;
керівник суб’єкта оціночної діяльності — фізична особа, яка відповідає вимогам до керівників суб’єктів оціночної діяльності, встановленим Фондом, успішно склала іспит на відповідність знань у сфері оцінки майна, майнових прав за програмою відповідно до вимог цього Порядку та отримала свідоцтво керівника суб’єкта оціночної діяльності;
навчальний звіт — звіт про оцінку, що не має юридичної сили для прийняття рішень щодо проведення операцій з об’єктом оцінки і складається фізичною особою під час навчання за програмою базової підготовки за спеціалізацією 1.8 та/або 2.3 та напрямом 3;
оціночна вартість — вартість, яка визначається за алгоритмом і з урахуванням вихідних даних та є базою оцінки;
оцінювач — фізична особа, яка має вищу освіту, здобула кваліфікацію оцінювача шляхом проходження навчання за програмою базової підготовки за відповідним напрямом (спеціалізацією), затвердженою Фондом, стажування та успішного складення кваліфікаційного іспиту, що дає право на отримання кваліфікаційного свідоцтва за таким напрямом (спеціалізацією);
рецензент — оцінювач, який має не менш як дворічний досвід провадження практичної діяльності з проведення оцінки майна незалежно від напряму (спеціалізації) та працює у Фонді або залучений Фондом із складу інших суб’єктів оціночної діяльності за спеціалізацією 1.8 та/або 2.3 та напрямом 3 для здійснення рецензування;
стажування оцінювача за напрямом 3 — складення фізичною особою під час навчання за програмою базової підготовки за напрямом 3 не менше чотирьох навчальних звітів про оцінку з отриманням відповідно до вимог цього Порядку позитивних рецензій про повну відповідність таких звітів вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності;
стажування оцінювача за спеціалізацією 1.8 та/або 2.3 — складення фізичною особою під час навчання за програмою базової підготовки за спеціалізацією 1.8 та/або 2.3 не менше двох навчальних звітів про оцінку з отриманням відповідно до вимог цього Порядку позитивних рецензій про повну відповідність таких звітів вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності та позитивних рецензій про повну відповідність вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності не менше двох звітів про оцінку, складених таким оцінювачем за попередні періоди незалежно від напряму (спеціалізації) оцінки.
5. Оцінка майна проводиться із застосуванням методичних підходів, методів оцінки, які є складовими частинами методичних підходів або результатом комбінування кількох таких підходів, а також оціночних процедур.
Оціночна вартість нерухомого майна (об’єктів нерухомості), майнових прав на нього, крім об’єктів незавершеного будівництва, визначається шляхом застосування порівняльного підходу (крім випадків, визначених цим Порядком) з урахуванням інформації про продаж нерухомого майна (об’єктів нерухомості), що продане не більш як за шість місяців до дати проведення оцінки або пропонується до продажу на дату проведення оцінки.
Загальним алгоритмом застосування порівняльного підходу є:
ідентифікація об’єкта оцінки та пов’язаних з ним прав, тобто встановлення відповідності такого об’єкта наявним вихідним даним та інформації про нього з урахуванням пункту 12 цього Порядку;
підбір об’єктів порівняння;
визначення характеристик, які підлягають коригуванню;
внесення поправок;
визначення вартості об’єкта оцінки шляхом узгодження отриманих величин вартості об’єктів порівняння.
Оціночна вартість об’єкта оцінки з урахуванням його індивідуальних характеристик та особливостей може за вибором суб’єкта оціночної діяльності визначатися шляхом застосування інших методичних підходів, передбачених національними стандартами оцінки.
6. Оціночна вартість рухомого майна, майнових прав на нього визначається шляхом застосування порівняльного підходу (крім випадків, визначених цим Порядком) з урахуванням інформації про продаж або пропонування до продажу такого майна, майнових прав.
Загальним алгоритмом застосування порівняльного підходу є:
ідентифікація об’єкта оцінки та пов’язаних з ним прав, тобто встановлення відповідності об’єкта оцінки наявним вихідним даним та інформації про нього з урахуванням пункту 12 цього Порядку;
підбір об’єктів порівняння;
визначення характеристик, які підлягають коригуванню;
внесення поправок;
визначення вартості об’єкта оцінки шляхом узгодження отриманих величин вартості об’єктів порівняння.
Оціночна вартість об’єкта оцінки з урахуванням його індивідуальних характеристик та особливостей може за вибором суб’єкта оціночної діяльності визначатися шляхом застосування інших методичних підходів, передбачених національними стандартами оцінки.
Оцінка колісних транспортних засобів проводиться з урахуванням технічних, технологічних характеристик та особливостей відповідного об’єкта, умов його експлуатації, обслуговування та зберігання, технічного стану на підставі відповідної технічної, довідкової, облікової документації, вимог цього Порядку та розділу III, пункту 4.6 розділу IV, розділу VII Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої наказом Мін’юсту та Фонду.
7. Оціночна вартість об’єктів незавершеного будівництва визначається шляхом застосування методу прямого відтворення витратного підходу та/або поєднання кількох методичних підходів.
Метод прямого відтворення витратного підходу ґрунтується на визначенні кошторисної вартості, скоригованої на індекс зміни вартості, що встановлюється Мінрегіоном, коефіцієнт готовності та коефіцієнт зносу (в разі його наявності), з урахуванням вартості майнових прав платника податку, пов’язаних із земельною ділянкою, на якій розташований об’єкт незавершеного будівництва.
Визначення оціночної вартості об’єкта незавершеного будівництва шляхом застосування кількох методичних підходів здійснюється відповідно до абзацу другого пункту 26 Національного стандарту № 2 “Оцінка нерухомого майна”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 р. № 1442 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 44, ст. 2885).
8. Суб’єкти оціночної діяльності забезпечують високу якість послуг шляхом дотримання вимог законодавства, зокрема правил організації контролю якості, що установлюють вимоги:
до керівників суб’єктів оціночної діяльності, зокрема щодо складення керівником суб’єкта оціночної діяльності іспиту на відповідність знань у сфері оцінки майна, майнових прав за програмою, що за своїм обсягом не може бути меншою, ніж програма базової підготовки оцінювачів, та містить інші питання законодавства, який проводиться атестаційно-рецензійною комісією, з видачею такому керівникові (у разі успішного складення іспиту) свідоцтва керівника суб’єкта оціночної діяльності за формою, встановленою Фондом;
до оцінювачів, що працюють у складі суб’єкта оціночної діяльності;
щодо подання інформації (звітності);
до системи управління якістю, зокрема щодо відповідальності керівника суб’єкта оціночної діяльності за організацію контролю якості; етичних вимог; організації документообігу, в тому числі автоматизованого; автоматизованої оцінки; автоматизованої обробки даних під час підготовки звіту про оцінку; забезпечення конфіденційності та належного зберігання печаток, штампів та бланків; забезпечення захисту персональних даних; забезпечення функціонування власного веб-сайту в Інтернеті; процедури надання послуги; процедури співпраці з клієнтом; процедури забезпечення персоналом; процедури організації розгляду скарг; можливостей та способів відшкодування завданої шкоди (збитків); актуалізації нормативної бази з питань оцінки; звітності суб’єкта оціночної діяльності. Система управління якістю повинна бути розроблена, документально оформлена, постійно підтримуватися та удосконалюватися у строки, визначені Фондом. У разі коли система управління якістю (в цілому або її складова частина) є об’єктом інтелектуальної власності, суб’єкт оціночної діяльності забезпечує наявність всіх прав, визначених законодавством для її використання;
щодо ведення реєстру звітів про оцінку.
9. Сертифікат суб’єкта оціночної діяльності анулюється Фондом з таких підстав:
виявлення порушень вимог нормативно-правових актів з оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності, які призвели до визнання неякісною оцінки майна, проведеної суб’єктом оціночної діяльності або оцінювачами, які працюють у його складі;
звільнення всіх оцінювачів, які заявлені суб’єктом господарювання у своєму складі під час прийняття рішення про видачу сертифіката суб’єкта оціночної діяльності, або позбавлення чи зупинення дії їх кваліфікаційних свідоцтв;
набрання законної сили двома і більше судовими рішеннями, якими задоволено позов до оцінювача та/або суб’єкта оціночної діяльності щодо проведення ним неякісної оцінки;
виявлення порушень оцінювачем та/або суб’єктом оціночної діяльності обмежень щодо проведення оцінки майна, встановлених Законом України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”;
ліквідація суб’єкта оціночної діяльності, який отримав сертифікат;
відсутність у складі суб’єкта оціночної діяльності хоча б одного оцінювача, який має кваліфікаційне свідоцтво за напрямами (спеціалізаціями) оцінки, що зазначені в сертифікаті;
неінформування письмово в тижневий строк Фонду стосовно змін, що відбулися у суб’єкта оціночної діяльності з дати дії сертифіката і мають суттєве значення для здійснення контролю за провадженням оціночної діяльності (зміни в складі такого суб’єкта, його юридичному статусі, інша суттєва інформація, з урахуванням якої приймається рішення про видачу або анулювання сертифіката);
невідповідність суб’єкта оціночної діяльності правилам організації контролю якості;
виявлення недостовірних даних у звіті про оцінку, складеному суб’єктом оціночної діяльності (крім випадків, коли така інформація надана замовником оцінки);
виявлення факту позбавлення кваліфікаційного свідоцтва хоча б одного з оцінювачів, що працює у складі суб’єкта оціночної діяльності;
позбавлення керівника суб’єкта оціночної діяльності свідоцтва керівника суб’єкта оціночної діяльності;
ненадання (надання не в повному обсязі та/або надання недостовірних) документів (матеріалів), у тому числі звітів про оцінку за попередні періоди, під час здійснення Фондом контролю відповідно до правил організації контролю якості та виконання Фондом своїх повноважень.
Рішення про видачу сертифіката суб’єктові оціночної діяльності, сертифікат якого анульований, може бути прийняте Фондом не раніше ніж через один рік з дати анулювання сертифіката. Суб’єкт оціночної діяльності, керівник якого позбавлений свідоцтва керівника суб’єкта оціночної діяльності, вважається таким, що не відповідає правилам організації контролю якості.
10. Рішення про позбавлення (анулювання) кваліфікаційного свідоцтва оцінювача приймається екзаменаційною комісією у разі:
неодноразового грубого порушення оцінювачем нормативно-правових актів з питань оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності;
прийняття судом рішення за фактами непрофесійної оцінки майна, що проведена оцінювачем;
наявності в оцінювача непогашеної судимості за корисливі злочини;
встановлення факту неправомірної видачі кваліфікаційного свідоцтва та/або його недостовірності;
подання відповідного звернення оцінювача;
встановлення факту порушення оцінювачем обмежень, визначених Законом України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”.
Рішення про видачу кваліфікаційного свідоцтва оцінювачеві, який позбавлений його, може бути прийняте екзаменаційною комісією не раніше ніж через рік з дати позбавлення такого свідоцтва.
11. Рішення про позбавлення свідоцтва керівника суб’єкта оціночної діяльності приймається Фондом з таких підстав:
порушення суб’єктом оціночної діяльності (його керівником, оцінювачами, що працюють у його складі) вимог до якості послуг, а також вимог нормативно-правових актів з питань оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності;
виявлення недостовірних даних, зазначених у свідоцтві керівника суб’єкта оціночної діяльності;
прийняття рішення про анулювання сертифіката суб’єкта оціночної діяльності.
Рішення про видачу свідоцтва керівникові суб’єкта оціночної діяльності, який позбавлений його, може бути прийняте Фондом не раніше ніж через один рік з дати позбавлення свідоцтва.
12. Строк складення звіту про оцінку, який не може перевищувати 14 робочих днів, зазначається в договорі про оцінку.
Вихідними даними для визначення оціночної вартості об’єкта оцінки можуть бути інформація, надана замовником оцінки, зокрема з матеріалів технічної інвентаризації, підготовлених відповідним суб’єктом господарювання (за наявності), документи, що підтверджують право власності або користування, проектно-кошторисна документація на об’єкт незавершеного будівництва (за наявності), інші документи, подані суб’єктові оціночної діяльності замовником оцінки, а також інформація про продаж та пропонування подібних об’єктів. Відповідальність за достовірність вихідних даних, наданих замовником оцінки (отриманих від нього) для проведення оцінки, несе замовник оцінки.
За результатами оцінки суб’єкт оціночної діяльності складає звіт про оцінку, який є дійсним за умови включення інформації із звіту про оцінку до єдиної бази даних звітів про оцінку та присвоєння такому звіту реєстраційного номера. Інформація із звіту про оцінку, що включається до єдиної бази даних звітів, складається за встановленою Фондом формою та є додатком до звіту про оцінку.
Оціночна вартість нерухомого майна (об’єкта нерухомості) зазначається у висновку про вартість об’єкта оцінки, який є складовою частиною звіту про оцінку. Строк дії звіту про оцінку, що становить не більш як шість місяців з дати проведення оцінки, зазначається у такому звіті.
13. Рецензування звіту про оцінку здійснюється на вимогу особи, яка використовує звіт про оцінку та її результати для прийняття рішень, у тому числі на вимогу замовників (платників) оцінки, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, судів, за власною ініціативою суб’єкта оціночної діяльності, Фонду, атестаційно-рецензійної комісії, екзаменаційної комісії у зв’язку з надходженням скарг та в інших випадках під час здійснення контролю відповідно до правил організації контролю якості, у тому числі звітів про оцінку за попередні періоди, а також випадках, що визначені нормативно-правовими актами з питань оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.
Рецензент призначається Фондом та/або атестаційно-рецензійною, та/або екзаменаційною комісією для проведення рецензування у випадках, що визначені цим Порядком та правилами організації контролю якості.
Одні і ті ж самі особи мають право входити до складу атестаційно-рецензійної та екзаменаційної комісій. Особи, які входять до складу екзаменаційних комісій за іншими напрямами (спеціалізаціями), не можуть входити до складу атестаційно-рецензійної та/або екзаменаційної комісії. Саморегулівні організації оцінювачів, які реалізували своє право на делегування своїх представників до складу екзаменаційних комісій за іншими напрямами (спеціалізаціями), не мають права делегувати своїх представників до складу атестаційно-рецензійної та екзаменаційної комісій.
Рецензування здійснюється шляхом неупередженого об’єктивного розгляду результатів оцінки майна.
Рецензування звіту про оцінку здійснюється відповідно до цього Порядку з урахуванням пунктів 64-67 Національного стандарту № 1 “Загальні засади оцінки майна і майнових прав”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 р. № 1440.
14. Документи про визначення оціночної вартості об’єкта оцінки зберігаються протягом строку, встановленого законодавством з питань оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності, але не менше одного року.
15. У разі незгоди платника податку з визначеною суб’єктом оціночної діяльності оціночною вартістю об’єкта оцінки звіт про оцінку може бути оскаржено в судовому порядку.

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 березня 2013 р. № 231

ЗМІНИ,
що вносяться до деяких постанов Кабінету Міністрів України

1. У Національному стандарті № 1 “Загальні засади оцінки майна і майнових прав”, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 р. № 1440 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 37, ст. 1995):
1) пункт 1 доповнити абзацом такого змісту:
“У разі проведення оцінки майна для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, положення цього Стандарту застосовуються в частині, що не суперечить Порядку проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2013 р. № 231.”;
2) пункт 2 після слова “стандартами” доповнити словами “та іншими нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Фонду державного майна”;
3) абзац шостий пункту 53 після слів “підходів або методів)” доповнити словами “, якщо інше не передбачено законодавством”;
4) у пункті 56:
абзац п’ятий після слів “бази оцінки” доповнити словами “, якщо інше не передбачено законодавством”;
абзац дванадцятий після слів “використання результатів оцінки” доповнити словами “, крім випадків нездійснення огляду відповідно до Порядку проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2013 р. № 231”.
2. У Національному стандарті № 2 “Оцінка нерухомого майна”, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 р. № 1442 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 44, ст. 2885; 2011 р., № 84, ст. 3073):
1) пункт 1 доповнити абзацом такого змісту:
“У разі проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, положення цього Стандарту застосовуються в частині, що не суперечить Порядку проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2013 р. № 231.”;
2) абзац перший пункту 5 після слів і цифри “Національним стандартом № 1” доповнити словами “та іншими нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Фонду державного майна”;
3) абзац другий пункту 21 після слів “про оцінку майна” доповнити словами “, якщо інше не передбачено законодавством”;
4) у пункті 29 слова “об’єктів нерухомості, дохід від продажу (обміну) яких оподатковується відповідно до Податкового кодексу України” замінити словами “для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства”.
3. Пункт 12 Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 р. № 1200 (Офіційний вісник України, 2009 р., № 87, ст. 2939; 2010 р., № 80, ст. 2826; 2011 р., № 85, ст. 3102; 2012 р., № 91, ст. 3674), доповнити абзацами такого змісту:
“Видача (оформлення) підприємством, що здійснює комісійну торгівлю, довідок-рахунків під час реалізації транспортних засобів, що перебували у користуванні, здійснюється після нанесення таким підприємством на зворотному боці довідки-рахунка інформації про оціночну вартість такого транспортного засобу (номер та дата складення звіту про оцінку) та суб’єкта оціночної діяльності, який відповідно до Порядку проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2013 р. № 231, має право проводити оцінку для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства (номер сертифіката суб’єкта оціночної діяльності, дата його видачі, напрям (спеціалізація). Дія цього абзацу не поширюється на випадки, коли для визначення доходу від продажу (обміну) легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів за вибором платника податку — фізичної особи використовується їх середньоринкова вартість відповідно до статті 173 Податкового кодексу України, інших актів законодавства. Дія цього абзацу не поширюється також на випадки, коли дохід фізичної особи, яка відчужує рухоме майно у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, які зареєстровані в Україні, відповідно до закону не підлягає оподаткуванню.
Фізична особа, яка передає для реалізації транспортний засіб у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда підприємству, що здійснює комісійну торгівлю, зобов’язана надати такому підприємству письмове повідомлення із зазначенням інформації про кількість легкових автомобілів та/або мотоциклів, та/або мопедів, що відчужені нею протягом поточного календарного року, складене в довільній формі та підписане власноручно цією особою.”.

ХV ЕЖЕГОДНЫЕ «КРЫМСКИЕ ВСТРЕЧИ НОТАРИУСОВ» 13 июня — 16 июня 2013 года

XV ЕЖЕГОДНЫЕ
«КРЫМСКИЕ ВСТРЕЧИ НОТАРИУСОВ»
13 июня — 16 июня 2013 года
пгт. Коктебель пансионат «Голубой залив»

 Практичні питання роботи нотаріуса з ДРРП
 Міжнародний досвід щодо порядку реєстрації нерухомого майна
 Нотаріальне діловодство та організація нотаріальної діяльності: окремі питання
 Захист прав нотаріуса

ПРОГРАММА ВСТРЕЧ

13 июня, четверг 9.00 – 12.00
13.00 – 14.00

14.00 – 18.00

19.00 Регистрация участников семинара. Размещение в отеле.
Обед

Отдых , море , свободное время

Ужин
14 июня, пятница
8.00 – 9.00

С 9.00

12.00 – 13.00

13.30 – 16.00

16.00 — 18.30

19.00
Завтрак

Отдых, море, свободное время

Обед (по предварительному заказу)

Встреча в джаз-клубе «Богема»
Модератор заходу – Марченко Володимир Миколайович, (приватний нотаріус, член Консультативно-методичної ради при Департаменті нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу,
шеф-редактор науково-практичного журналу ”Мала енциклопедія нотаріуса”)

І Секція
Практичні питання роботи нотаріуса з ДРРП
Доповідач: практикуючий нотаріус , один з авторів науково-практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса»

ІІ Секція
Міжнародний досвід щодо порядку реєстрації нерухомого майна
Доповідачі: попередню згоду на участь у засіданні секції отримано від представників нотаріату Литви, Грузії, Німеччини також чекаємо на погодження від колег з Росії

Ужин (по предварительному заказу)
15 июня, суббота 8.00 – 9.00

С 9.00

13.00 – 14.00
14.30 — 16.00
16.00 — 18.00
19.00 Завтрак

Отдых, море, свободное время

Обед (по предварительному заказу)

Встреча в джаз-клубе «Богема»
ІІІ Секція
Нотаріальне діловодство та організація нотаріальної діяльності:
окремі питання
Доповідач: Ожегова Ганна Ігорівна (юридичний радник науково-практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса», спів-автор книги «Нотаріальне діловодство. Статистична звітність. Архівна справа» )
ІV Секція
Захист прав нотаріуса
Доповідач: Поповченко Олег Іванович (к.ю.н., доцент , постійний автор науково-практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса», автор книги «Захист і реалізація процесуальних прав нотаріуса» )

Торжественная «тусовка» в стиле Джаз (по предварительному заказу, программу и смету обсудим и утвердим на месте).
16 июня, воскресенье 8.00-9.00
9.00-12.00 Завтрак
Выходной день, море, солнце, общение, обмен координатами, дружественными пожеланиями, разъезд и пожелание ближайших встреч.

Размещение участников семинара
Пансионат «Голубой залив» пгт. Коктебель

Пансионат расположен на уникальном курорте Коктебель, одном из самых замечательных мест на побережье Восточного Крыма, расположен в удаленном (140 км от Симферополя и 20 км от Феодосии) и спокойном, но очень живописном месте, на берегу Коктебельского залива, на границе государственного заповедника Кара-Даг.
Сегодня пансионат «Голубой залив» является одной из крупнейшей здравниц семейного отдыха на Украине. Поселок лежит в естественно образованном невысокими горами амфитеатре, что создает особенный для Юго-восточного Крыма сухой и теплый климат. Самый древний потухший вулкан Европы – Кара-Даг – своими причудливыми скалами и гротами, омывающимися ласковым морем, как безмолвный каменный театр, всегда привлекает человека, стремящегося достичь высоты и в этот удивительный уголок гармонично вписывается своими белоснежными корпусами пансионат «Голубой залив».
Пансионат уделяет большое внимание организации полноценного отдыха. К услугам гостей предоставляются благоустроенные корпуса на 700 мест, номера двухместные, трехместные, повышенной комфортности, «Люкс» и Апартаменты. В каждом номере есть балкон, телевизор (кабельное телевидение) и холодильник, кондиционер.
Питание в уютной столовой пансионата с обученным, доброжелательным и внимательным обслуживающим персоналом, трехразовое питание по разнообразному заказному меню.
В медицинском отделении предоставляются дополнительные платные медицинские услуги массажа.
Для детей множество развлечений: организована детская комната, где с детьми работает опытный воспитатель, на территории работает Луна-Парк, открытый плавательный бассейн, водная горка, видеосалон, игровые автоматы.
На территории пансионата расположен джаз-клуб «Богема», в котором выступают известные джазовые коллективы.

ЗАЯВА НА УЧАСТЬ У СЕМІНАРІ
П.І.Б. Нотаріальний округ № Свідоцтва, виданого МЮУ про право на зайняття
нотаріальною діяльністю Контактні телефони
(факс)
e-mail
(обов’язково!)
Категорія номера

Заявку на участие в КВН необходимо подать до — 01 июня 2013 года (включительно) удобным для Вас способом: факсом (057) 714-27-90 или по электронному адресу: proza2012@mail.ru
Для участия в КВН необходимо провести оплату проживания сроком до 03.06.2013 г.

Оплата проживания за ТРОЕ суток в 2х местном номере с двухместным
размещением с одного человека :
Экономкласс (3 категория) — 510 грн
Полулюкс (2 категория) — 897 грн.,
Люкс (1 категория) — 1097 грн.,
В оплату входит:
1. Проживание (с 12.00 часов 13 июня по 12.00 часов 16 июня 2013 года) в двухместном комфортабельном номере (душ, туалет, телевизор, холодильник). Пансионат «Голубой залив»
2. Обед и ужин в день заезда (13.06.2013)
3. Питание – завтрак (обед и ужин в оплату не входит, заказ и оплата на месте по Вашей заявке.)
4. Организационные расходы на проведение семинара: аренда зала, звук, доклады.
5. Свидетельства участника КВН.
Счет выставляется согласно вашей заявки.
Место проведения: 98186, Украина, АР Крым, пгт. Коктебель, ул. Ленина, 120.
тел./факс (06562) 2-42-84, 24-331; (050) 085-81-56, (067) 646-62-91 www.goluboyzaliv.crimea.ua

Контактные телефоны Оргкомитета: (067) 572-16-15; (057) 714-27-90

С уважением,
Председатель оргкомитета
Крымских Встреч Нотариусов Владимир Марченко

ПРОЕКТ відповіді щодо запрошення нотаріуса до ДПІ у ….. на підставі п. 172.4 ст. 172, п. 173.4 ст. 173, п.174.4 ст.174, абз. Б п. 176.2 ст. 176 ПКУ з питання неподання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платни


Проект відповіді щодо запрошення нотаріуса
до ДПІ у ….. на підставі п. 172.4 ст. 172, п. 173.4 ст.
173, п.174.4 ст.174, абз. Б п. 176.2 ст. 176 ПКУ
з питання неподання податкового розрахунку сум доходу,
нарахованого (сплаченого) на користь
платників податку, і сум утриманого з них податку (1ДФ).

_________ 2013 року мною було отримано повідомлення №…. Щодо запрошення мене до ДПІ у ….. на підставі п. 172.4 ст. 172, п. 173.4 ст. 173, п.174.4 ст.174, абз. Б п. 176.2 ст. 176 ПКУ з питання неподання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (1ДФ).

Наступним повідомляю, що відповідно до підпункту «б» пункту 176.2 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України та статті 8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» були затвердженні форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку наказом N 1020 від 24.12.2010р. зареєстровані в Міністерстві юстиції України 13 січня 2011 р. за N 46/18784. Відповідно до цього наказу така форма 1ДФ подається податковими агентами у строки, встановлені Податковим кодексом України (в подальшому ПКУ) для податкового кварталу.

Згідно п. 14.1.180 ст. 14 ПКУ — податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб — юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента — юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV ПКУ, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

Статтею 18 п. 1 визнається, що податковим агентом є особа, на яку цим Кодексом покладається обов’язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків.

Приватний нотаріус це самозайнята особа — платник податку, який провадить незалежну професійну діяльність. Незалежна професійна діяльність це участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою — підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб. Статтею 3 Закону України «Про нотаріат» встановлені обмеження щодо діяльності нотаріуса: Нотаріус не може займатися підприємницькою діяльністю, перебувати на державній службі або на службі в органах місцевого самоврядування, перебувати у штаті інших юридичних осіб, входити самостійно, через представника або підставних осіб до складу правління чи інших виконавчих органів господарських організацій, кредитно-фінансових установ, а також виконувати іншу оплачувану роботу.
Таким чином, приватний нотаріус є податковим агентом тільки в разі якщо у нього є працівники або він виплачує дохід (у грошовій або не грошовій формі) іншій фізичний особі або фізичній особі підприємцю і нараховує, утримує та сплачує податок. В цьому випадку приватний нотаріус зобов’язаний подати податковий розрахунок форму 1ДФ в строки встановлені для податкового кварталу.
Ставлю ДПІ у … що я, як приватний нотаріус, працівників не маю, будь якій фізичній особі або фізичній особі-підприємцю в 1,2 та 3 кварталі 2011 року дохід не виплачував, тому обов‘язку подавати податковий розрахунок за формою 1 ДФ в мене не виникало.

Стосовно подачі інформації відповідно п. 172.4 ст. 172, п. 173.4 ст. 173, п.174.4 ст.174. Як зазначається в цих статтях, нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності оціночної вартості такого майна та документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору та щокварталу подає до органу державної податкової служби за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, включаючи інформацію про його вартість та суму сплаченого податку, в порядку, встановленому цим розділом для податкового розрахунку. Для цілей цього пункту платник податку самостійно визначає суму податку і сплачує його до бюджету через банківські установи.
Як вже зазначалось вище, податковим агентом є особа яка зобов’язана нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV ПКУ, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи. Таким чином, нотаріус, який посвідчує договір купівлі – продажу нерухомого (рухомого) майна, або видає свідоцтво про право на спадщину не є податковим агентом щодо доходів отриманих громадянами внаслідок вчинення відповідних нотаріальних дій. ПКУ встановлений єдиний обов‘язок нотаріуса в цих випадках – подання саме інформації в довільній формі, щокварталу до органу державної податкової служби про такі угоди, включаючи інформацію про суму доходу та суму сплаченого до бюджету податку, в порядку та строки, встановлені для податкового розрахунку, а не податковий розрахунок форму 1ДФ, яка подається тільки податковими агентами. Такий висновок підтверджується Листами Державної податкової адміністрації України від 26.01.2011 р. N 1984/7/17-0717, від 28.02.2011 р. N 2063/Т/17-0714, від 22.03.2011 р. N 2800/Л/17-0714 та іншими.
Виконуючи вимоги статей 172, 173, 174 ПКУ мною надавалася, в строки та в порядку передбаченому для податкового 1 та 2 кварталу відповідна інформація. В третьому кварталі нотаріальних дій, передбачених вказаними статтями ПКУ мною не вчинялися.
Інформація за четвертий квартал мною буде подана відповідно до вимог діючого законодавства.