Архивы

Пропозиції-звернення до Міністра юстиції України щодо вжиття невідкладних заходів з метою збереження архіва нотаріуса, який здійснює нотаріальну діяльність в проблемних регіонах (в зоні АТО або на тимчасово окупованій території)

ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ
«АСОЦІАЦІЯ НОТАРІУСІВ МІСТА ХАРКОВА ТА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

61002, м. Харків, вул. Ольмінського, буд. 6
код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600800119855 в АТ «РЕГІОН-БАНК» у м. Харкові, МФО 351254
(057) 714-27-90, (057) 714-27-89,

«27» червня 2014 р. № 24
Міністру юстиції України
Петренко П. Д.

Пропозиції-звернення
щодо вжиття невідкладних заходів з метою збереження
архіва нотаріуса, який здійснює нотаріальну діяльність в проблемних регіонах
(в зоні АТО або на тимчасово окупованій території)

Виходячи з чинних законодавчих і нормативно-правових актів, зокрема:
Ст. 14 Закону України «Про нотаріат»
«Документи нотаріального діловодства та архів приватного нотаріуса є власністю держави і перебувають у володінні та користуванні приватного нотаріуса у зв’язку із здійсненням ним нотаріальної діяльності.
Приватний нотаріус зобов’язаний забезпечити зберігання документів нотаріального діловодства та архіву приватного нотаріуса протягом усього строку здійснення ним нотаріальної діяльності.
У разі припинення приватної нотаріальної діяльності документи нотаріального діловодства та архів приватного нотаріуса передаються ним до відповідного державного нотаріального архіву в порядку, встановленому законодавством.»

І. Загальна частина

1. За визначенням ЗУ «Про нотаріат» документи нотаріального діловодства та архів приватного нотаріуса:
1.1. є власністю держави;
1.2. перебувають у володінні та користуванні приватного нотаріуса виключно під час та у зв’язку із здійсненням нотаріальної діяльності;
1.3. зобов’язання забезпечити його зберігання розповсюджуються виключно на строк здійснення приватним нотаріусом нотаріальної діяльності, а саме до припинення нотаріальної діяльності або до виникнення ситуації, при якій фізично неможливо здійснювати таку діяльність і зберігати архів.;
1.4. у разі припинення нотаріальної діяльності просто передають (про обов’язок мови не має) до державного нотаріального архіву в порядку, встановленому законодавством.

2. Реєстрація приватної нотаріальної діяльності у відповідності до вимог ст. 24 ЗУ «Про нотаріат» проводиться на підставі заяви особи, яка має свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльність, та акту про сертифікацію про відповідність робочого місця (контори) приватного нотаріуса встановленим цим Законом умовам.
До заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності додаються:
свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю та його засвідчена копія;
документ, що підтверджує право власності або право оренди на приміщення для розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, чи договір про співпрацю з іншим приватним нотаріусом, який надає заявнику відповідне приміщення, та його засвідчена копія;
дві фотокартки розміром 3х4 см;
паспорт громадянина України, який подається особисто.
Реєстраційне посвідчення видається у семиденний строк після подання заяви і головне, що відмова у реєстрації можлива тільки якщо подані документи не відповідають установленим вимогам, а також з підстав, передбачених пунктом 8-1 частини першої статті 30 цього Закону.
Реєстрацію приватної нотаріальної діяльності додатково регулює «Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса» затверджене наказом МЮ України 22.03.2011 за №371/5, згідно з яким Реєстраційне посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності видається управлінням юстиції у семиденний строк після подання заяви.
Реєстраційне посвідчення є підставою для виготовлення печатки, відкриття поточних, інших рахунків у банках, встановлення графіку часу прийому громадян, тощо, тобто є підставою для громадянина, який отримав таке посвідчення, дотримуватися усіх обов’язків, котрі пов’язані з діяльністю нотаріуса .
Таким чином, процедура та термін передачі на зберігання архіву щодо попередньої реєстрації в зоні АТО або на тимчасово окупованій території не є підставою для відмови у реєстрації приватної нотаріальної діяльності в інших областях України, а є нагальною необхідністю держави терміново вирішити це питання!
Жодних додаткових вимог для реєстрації (в тому числі і для так званої перереєстрації) законом не встановлено.

3. Печатка приватного нотаріуса виготовляється та знищується у порядку, встановленому Міністерством юстиції України (ст. 26 ЗУ «Про нотаріат»).
Процедура знищення печатки приватного нотаріуса визначена «Порядком виготовлення та знищення печатки приватного нотаріуса», затвердженим наказом МЮ України 24.12.2012 за № 1924/5.
Згідно цього порядку є два варіанти визнання події щодо знищення печатки приватного нотаріуса:
3.1. Загальний (п. 2.4 розділу ІІ «Порядку виготовлення печатки»):
«2.4. У разі пошкодження або знищення Печатки приватний нотаріус негайно подає заяву про цей факт до головного управління юстиції, яке робить запис про це в реєстраційній справі нотаріуса. …»
3.2. Спеціальний (п. 3.2 розділу ІІІ «Порядку знищення печатки»)
» 3.2. Особа, нотаріальна діяльність якої припинена, зобов’язана протягом одного місяця з дня отримання копії наказу передати до головного управління юстиції Печатку, про що складається відповідний акт про прийняття Печатки, який зберігається в реєстраційній справі нотаріуса. «
Печатка підлягає знищенню комісією в день її вилучення і при цьому особиста участь нотаріуса не передбачена.
При знищенні складається акт, який підписується головою Комісії та її членами.

4. За змістом ст. 27 ЗУ «Про нотаріат» встановлена відповідальність виключно особи в статусі приватного нотаріуса і виключно за шкоду, заподіяну особі внаслідок незаконних дій або недбалості знов таки приватного нотаріуса.
Окрім цього ст. 28 Закону чітко визначає, що приватний нотаріус не несе відповідальність по зобов’язаннях держави.

5. Відповідно до пункту 1 частини першої ст. 30 ЗУ «Про нотаріат» подання приватним нотаріусом письмової заяви про припинення нотаріальної діяльності є безумовною підставою припинення його нотаріальної діяльності.
Таке припинення здійснюється шляхом видання наказу про припинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса Головним управлінням юстиції МЮ України, копію якого воно зобов’язане негайно передати приватному нотаріусу.
Діяльність приватного нотаріуса вважається припиненою з моменту отримання копії наказу про припинення його нотаріальної діяльності.
З цього моменту виникають стосунки держави, в особі її виконавчих органів, не з нотаріусом, а виключно з громадянином, який не має відношення до нотаріату і не несе обов’язків, які покладаються на нотаріуса, бо конкретного приватного нотаріуса юридично і фактично не існує (не діє).
Внаслідок чого саме з цього моменту у особи, нотаріальна діяльність якої припинена, виникає просте зобов’язання протягом одного місяця з дня одержання копії наказу просто передати до відповідного державного нотаріального архіву всі документи нотаріального діловодства та архіву приватного нотаріуса. Додатково цей строк може бути продовжено , але лише один раз і не більш ніж на місяць.
Численні зміни в законодавстві, з метою нібито реформування нотаріату призвели до того, що нормативні акти видавалися виключно з метою обмежити саме приватного нотаріуса в незалежності як у професійній діяльності, так і в встановлені обов’язків, які суперечать і Закону, і Конституції України. Закон України «Про нотаріат» передбачає права і обов’язки НОТАРІУСІВ, а не громадян, які перестали бути нотаріусами. Адже відповідно до Конституції України, громадяни не можуть бути зобов’язані здійснювати те, що не передбачено законом.
Звертаю увагу на те, що жодних додаткових вимог до стану архіву, його впорядкування (яким чином і в якому вигляді) в ЗУ «Про нотаріат» немає і це логічно, бо усі підзаконні акти з цього питання знов-таки розповсюджуються виключно на діючого приватного нотаріуса.
За загальною логікою і ЗУ «Про нотаріат» має виключення, в якому іде мова про те, що у разі неможливості приватного нотаріуса особисто здійснити передачу документів нотаріального діловодства та архіву приватного нотаріуса у встановлені строки цей обов’язок покладається на відповідне Головне управління юстиції Міністерства юстиції України, яке в разі необхідності залучає до цього представників органів внутрішніх справ.
Передача архіву нотаріуса додатково регулюється «Правилами ведення нотаріального діловодства» затвердженими наказом МЮ України від 22.12.2010 року за №3253/5.
Частина два підпункту 4.11 пункту 4 розділу ІV доповнює:
«У цьому випадку передачу документів до державного нотаріального архіву проводить експертна комісія (далі — ЕК) відповідного управління юстиції у складі не менше трьох осіб.»
Передачу документів до державного нотаріального архіву з одночасним складанням описів справ та акту вилучення справ приватного нотаріуса (додаток 46) проводить комісія відповідного управління юстиції у випадках, визначених у пункті 4.11 цих Правил.
Знаходження робочого місця (контори) приватного нотаріуса на тимчасово окупованій території або в зоні АТО в разі припинення приватної нотаріальної діяльності за визначенням автоматично покладає на відповідне Головне управління юстиції МЮ України обов’язок здійснити передачу документів нотаріального діловодства та архіву приватного нотаріуса до нотаріального архіву.
Припинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса означає припинення дії реєстраційного посвідчення (ст. 30 ЗУ «Про нотаріат») .

Підсумок

1. В зоні АТО, в разі її активної фази, неможливо здати архів, тому цей обов’язок переходить відповідно до ст. 30-1 до ГУЮ.
2 Нездача архіву взагалі, і в період АТО зокрема, не несе за собою певного виду юридичної відповідальності і за ЗУ «Про нотаріат» не є перепоною чи підставою для реєстрації в іншому нотаріальному окрузі.
Наслідком нездачі архіву вже колишнім нотаріусом є тільки заміна суб’єкта його здачі на ГУЮ, без певних юридичних наслідків як для вже колишнього нотаріуса, так і без юридичних наслідків в контексті реєстрації приватної нотаріальної діяльності в іншому нотаріальному окрузі.

ІІ Тимчасово окупована територія

Середня узагальнена ситуація по Автономній Республіці Крим
1. Є наказ за підписом виконуючого обов’язки начальника ГУЮ в Автономній Республіці Крим, після чого відповідний відділ у повному складі звільнився.
2. Передачу бланків нотаріуси здійснили єдиним можливим ресурсом через «Нову пошту», без опису вкладення (їх система відправки такого інструменту не має), але не отримали акти Держінформ’юста — проблеми поштового зв’язку з Києва на АРК.
3. Звіт по фінмоніторингу надісланий нотаріусом до Києва повертається десь через два місяці з відміткою «повернути».
4. Завідувач нотаріального архіву, яка звільнилася і ключі від архіву передала представнику Російської нотаріальної палати. Відповідно, хто не встиг здати архів, то він в них залишився на руках.
Тут потрібно враховувати також те, що приміщення в яких працювали нотарі, які припинили діяльність, частково були в оренді, а частково вже продані.
Залишається головне відкрите питання: нотаріус за наказом вже не діє, приміщення вже не має і де-факто він вже не є нотаріусом що робити і куди подіти архів?!
5. Знищити печатку за процедурою також неможливо відділу нотаріату не має, комісія не створена.

Підсумок

1. Є наказ про припинення нотаріальної діяльності з відповідно відміткою на Свідоцтві.
2. Бланки фактично здані, але актів з печаткою не має, є лише скановані копії з електронної пошти.
3. Архів у певної кількості нотарів прийнятий, а у певної залишається на руках.
4. Печатка у певної кількості знищена, а у певної відсутня процедурна можливість це зробити.
5) є значна кількість нотаріусів, які прийняли громадянство Російської Федерації, отримали ліцензії нотаріусів РФ і вже розпочали діяльність. При цьому в деяких випадках були написані заяви про припинення приватної нотаріальної діяльності як нотаріусів України та видані відповідні накази управлінь юстиції, а в деяких і цього не було. Та в будь-якому разі архів таких нотаріусів залишився в їх віданні і стає предметом «торгів».

ІІІ Зона АТО: Донецька та Луганська області

З урахуванням певної специфіки та досвіду по Автономній Республіці Крим є потреба напрацювати централізований та індивідуальний шлях вирішення збереження нотаріальних архівів.
1. Централізований шлях
1.1. Тимчасово, до повної стабілізації ситуації в цих регіонах, з метою збереження державної власності напрацювати та видати наказ про тимчасове прийняття на зберігання архівів нотаріуса. Їх можна передати у державний архів (або вивезти у спеціально відведене для цього тимчасове приміщення) Дніпропетровської області.
1.2. Передання проводити за спрощеною процедурою: діючи архіви нотаріусів пакувати у мішки або великі картонажі з одночасним їх опломбуванням.
Після встановлення мирної ситуації в цих регіонах і наявності гарантій безпеки для архівів, таким же чином їх повернути нотаріусам або в разі припинення нотаріальної діяльності здійснити передачу архіву за повною процедурою.

2. Індивідуальний варіант (який можливий за відсутності централізованого варіанта).
З метою збереження державної власності, а саме документів нотаріального діловодства та архіву приватного нотаріуса, які перебувають у нотаріуса у володінні та користуванні, забезпечення їх цілісності та у зв’язку із загрозою для життя нотаріуса і як наслідок фактичного припинення нотаріальної діяльності напрошується наступний алгоритм дій нотаріуса:

2.1. Нотаріус за призначенням подає заяву наступного змісту:

«Заява
Я, П.І.Б. нотаріус ХХХХХ нотаріального округу роблю заяву, що у зв’язку з проведенням на території мого округу активної фази АТО дістатися до робочого місця без ризику для життя неможливо, будь-яким чином вивезти документи нотаріального діловодства, архіву, бланки та печатку неможливо.
Всі вище вказані документи та архів відповідно до вимог закону впорядковані та зберігаються належним чином на робочому місці нотаріуса, який згідно з сертифікацією відповідає усім вимогам безпеки.
Печатка та бланки зберігаються в сейфі.
У відповідності до регламенту ст. 30 ЗУ «Про нотаріат» цією заявою заявляю про припинення нотаріальної діяльності.
Печатку приватного нотаріуса на моє ім’я за ХХХХХ нотаріальним округом прошу вважати недійсною.
Відповідно до вимог ст. 30-1 ЗУ «Про нотаріат», у зв’язку з неможливістю особисто передати документи нотаріального діловодства та архіву нотаріуса, прошу вжити відповідних заходів для їх передачі, в тому числі бланків, та знищення печатки нотаріуса.
До заяви додаю ключі від робочого місця, контактні дані охоронного приміщення, Реєстраційне посвідчення та печатку для знищення, в порядку передбаченому чинним законодавством .
Копію наказу про припинення нотаріальної діяльності прошу надіслати за наступною адресою: м. ХХХХ, вул. ХХХХ, буд. ХХ,
дата та підпис нотаріуса.»

Таку заяву нотаріус може подати виключно органу, створеному на законних підставах, тобто створеному у відповідності до законодавства України, а не самопроголошеному, та діючому органу.
У ситуації, яка склалася в окремих регіонах України, у тому числі і в Автономній Республіці Крим, очевидно є певні ризики щодо подання такої заяви про припинення діяльності саме легальному органу виконавчої влади.

2.2. Після подання вищенаведеної заяви про припинення нотаріальної діяльності нотаріус має беззастережне право в будь-який час зареєструвати нотаріальну діяльність або працювати державним нотаріусом у будь-якій області України.
У разі відсутності можливості подати вказану заяву в зоні АТО або на тимчасово окупованій території нотаріус має право це зробити за новим місцем розташування.

Загальний висновок

За останнє десятиріччя держава безжально експлуатує ресурси приватного нотаріату, паралельно створюючи в очах суспільства викривлену картину про нотаріат в цілому, стимулюючи в суспільстві думку щодо здирництва в професії, безперестанно і беззастережно зарегульовувала контроль над нотаріатом. Як наслідок було створено стійку корупційну складову під страхом відібрати право на роботу через всілякі припинення , зупинення. І все це на тлі суперечливих підзаконних нормативних актів, розуміючи те, що жодної іншої оплачуваної роботи виконувати нотаріус не має права.
При цьому за цей час на плечах нотаріуса втримується наповнення пенсійного фонду, здійснюється наповнення бюджету нотаріусом, у тому числі і через перевірку сплати податків іншими платниками, які звернулися за вчиненням нотаріальної дії, ведеться боротьба з корупцією шляхом фінмоніторингу, налагоджені та безперебійно працюють на безкоштовний основі зі сторони нотаріату біля десятка електронних реєстрів, приносячи при цьому чималий дохід Міністерству юстиції за виконувані нотаріусами реєстраційні дії в цих реєстрах, і нарешті, завдяки нотаріусам з 01 січня 2013 року запрацював та продовжує безперебійно діяти Державний реєстр речових прав!
Відповідно, держава, в особі Міністерства юстиції України, за участі Нотаріальної палати України зобов’язана зробити усе, щоб забезпечити збереження нотаріальних архівів та гарантувати чітке виконання ЗУ «Про нотаріат» щодо процедури припинення та реєстрації приватної нотаріальної діяльності, видати відповідний наказ або внести зміни до вже чинного наказу «Про невідкладні заходи щодо захисту прав громадян та території проведення антитерористичної операції» від 17.06.2014 року за № 640/25417.

З повагою,
Президент Громадської організації
«Асоціація нотаріусів міста Харкова
та Харківської області» В. М. Марченко

Звернення до Міністра юстиції України щодо спрощення процедури одержання нотаріусами дозволу на травматичну зброю.

ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ
«АСОЦІАЦІЯ НОТАРІУСІВ МІСТА ХАРКОВА ТА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

61002, м. Харків, вул. Ольмінського, буд. 6
код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600800119855 в АТ «РЕГІОН-БАНК» у м. Харкові, МФО 351254
(057) 714-27-90, (057) 714-27-89, 067 572 16 15

«23» червня 2014 р. № 22
Міністру юстиції України
Петренко П. Д.

Звернення
щодо спрощення процедури одержання нотаріусами
дозволу на травматичну зброю.

На сьогоднішній день це питання регулюється такими нормативно-правовими актами:
1. Постанова Ради Міністрів Української РСР від 27.02.1991 року № 49 «Про затвердження Правил застосування спеціальних засобів при охороні громадського порядку».
2. Наказ МВС України від 21.08.1998 року N 622 «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної і холодної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, а також боєприпасів до зброї та вибухових матеріалів».
3. Тимчасова інструкція затверджена Наказом МВС України від 13.06.2000 року № 379-ДСК, зареєстрованим у МЮУ 11.10 2000 року за № 696/4917 «Про Порядок видачі дозволів на право придбання, зберігання та використання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії».
Згідно з наказом МВС України N 379-ДСК від 13.06.2000 року право на придбання засобів активної оборони (пістолетів і револьверів для стрілянини гумовими кулями) мають працівники суду, правоохоронних органів і їх близькі родичі, а також особи, що беруть участь у кримінальному судочинстві, журналісти й позаштатні журналісти, депутати України, члени суспільних формувань по охороні громадського порядку й державного кордону, військовослужбовці, крім тих, хто проходить термінову військову службу, державні службовці, які мають категорії й ранги.
До правоохоронних органів відносяться: органи прокуратури, органи внутрішніх справ, органи служби безпеки, митні органи, органи охорони державного кордону, органи державної податкової служби й податкової інспекції, органи державної контрольно-ревізійної служби, органи рибоохорони, органи державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правовстановлюючі або правоохоронні функції.
Правоохоронні органи — це існуючі в суспільстві й державі установи та організації, що здійснюють правозастосовну та правоохоронну функції, основне завдання яких полягає в забезпеченні законності, захисту прав та законних інтересів громадян, юридичних осіб, боротьбі зі злочинністю та іншими правопорушеннями.
Згідно ЗУ «Про нотаріат» 02.09.1993 № 3425-XII нотаріат в Україні це система органів і посадових осіб, на які покладено обов’язок посвідчувати права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняти інші нотаріальні дії, передбачені цим законом, з метою надання їм юридичної вірогідності.
Вищезазначений закон прямо не вказує місце нотаріату в системі правоохоронних органів України.
Згідно ст. 2. ЗУ «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» від 23.12.1993 року в редакції від 02.03.2014 року до правоохоронних органів відносяться: органи прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, органи охорони державного кордону, органи доходів та зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.
Відповідно до цієї ж статті, але в редакції 1993 року перелік правоохоронних органів був таким: судові, прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки, митні, державної податкової служби, юстиції, адвокатура, нотаріат, державний департамент з питань виконання покарань, державний департамент пожежної охорони та інші. Тобто нотаріат віднесли до категорії інших органів які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.
Загально відомо, що органи юстиції та нотаріат в Україні відносяться до судових та правоохоронних органів України.
Нотаріальний процес сприяє не тільки громадянам та юридичним особам в охороні та захисті їх прав, а й державним органам у їх діяльності щодо захисту прав та інтересів громадян, організацій та держави. Отже, нотаріуси як особисто мають виконувати правоохоронну та правозахисну функцію, так на них покладаються обов’язки щодо сприяння у здійсненні іншим державним правоохоронним органам їх повноважень.
Таким чином факт того, що нотаріус, як державний так і приватний, а також їх помічники відносяться до складу працівників правоохоронних органів не потребує додаткової регламентації шляхом внесення змін чи доповнень до відповідних законів України.
Реалізація права нотаріуса та його помічника на придбання засобів активної оборони (пістолетів, револьверів для стрілянини гумовими кулями) можливе у разі внесення змін до відповідних відомчих наказів МВС України якими регламентується порядок придбання та реєстрації засобів активної оборони працівниками правоохоронних органів.
З врахуванням значного збільшення за останні пів року статистики нападів на робочі місця нотаріусів з метою пограбування нотаріальних печаток та нотаріальних бланків звертаємося до Вас з проханням ініціації співпраці з міністром МВС України щодо внесення змін до відомчих наказів МВС України з метою спрощення одержання нотаріусами та їх помічниками дозволу на травматичну зброю.

З повагою,
Президент Громадської організації
«Асоціація нотаріусів м. Харкова
та Харківської області» Володимир Марченко

Звернення до Міністра юстиції України Петренко П.Д. щодо відкликання доручення про подання нотаріусами піврічної звітності

ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ
«АСОЦІАЦІЯ НОТАРІУСІВ МІСТА ХАРКОВА ТА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

61002, м. Харків, вул. Ольмінського, буд. 6
код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600800119855 в АТ «РЕГІОН-БАНК» у м. Харкові, МФО 351254
(057) 714-27-90, (057) 714-27-89, 067 572 16 15

«19» червня 2014 р. № 21
Міністру юстиції України
Петренко П.Д

Шановний Павле Дмитровичу!

Нотаріальна спільнота змушена звернутися до Вас з проханням сприяти розвитку нотаріату та зменшити навантаження на нотаріусів як в матеріальному плані, так і в часі, необхідному для вчинення нотаріальних дій (що дало б можливість приділяти більше уваги прийому осіб, котрі звертаються до нотаріуса), або навіть зменшити плату за їх вчинення.
Зокрема, питання полягає в тому, що дорученням Міністерства юстиції, за підписом Лукаш О. Л., нотаріусів зобов’язали подавати до Головних управлінь юстиції в областях річний звіт, затверджений 08.06.2011 наказом Міністерства юстиції № 1529/5, кожні півроку, що суперечить як зазначеному наказу, так і ст.14 Закону України «Про нотаріат», на виконання якої виданий наказ Міністерством юстиції та згідно з якою державні нотаріальні контори подають встановлену статистичну і бухгалтерську звітність, приватні нотаріуси — статистичну звітність.
Статистичний звіт про роботу державних нотаріальних контор та приватних нотаріусів подається Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі до Міністерства юстиції України.
Доручення Міністерства юстиції щодо подання звітності за півріччя, а не за рік, як передбачено нормативно-правовим актом, — зайве свідчення керування в ручному режимі, без видання належного нормативного акта та погодження його з Держкомстатом.
Крім того, Інформаційним центром міністерства юстиції України було реалізовано можливість подачі зазначеного звіту в електронному вигляді, але з невідомих причин майже півроку ця функція не діє, і нотаріуси вимушені зайвий раз приїжджати до Головних управлінь юстиції для здачі цього звіту особисто. Це питання дуже актуальне, особливо для віддалених від обласних центрів районів (на відстані 200 кілометрів і більше). Оскільки здача звітності провадиться нотаріусами особисто в короткі терміни, то сам процес займає майже 14 годин, з урахуванням часу на проїзд та черги в Головних управліннях юстиції областей.
Також велике навантаження по обробці цих звітів лягає на працівників відділів нотаріату та відбирає чимало часу, який вони могли б використати для вирішення актуальних та проблемних питань, що безпосередньо стосуються нотаріальної діяльності по суті, замість формальної паперової тяганини, яка до того ж ніяк не допомагає у вирішенні конкретних питань, які щодня підкидає нам життя.
З огляду на те, що вирішення цього питання не потребує жодної копійки з державного бюджету, звільнить чимало робочого часу працівників бюджетної сфери та поліпшить доступ до нотаріальних дій, просимо відкликати доручення МЮ про подання піврічної звітності нотаріусів, зобов’язати Інформаційний центр Міністерства юстиції вжити заходів щодо належного функціонування електронної звітності нотаріусів, зобов’язати обласні управління юстиції довести до відома нотаріусів інформацію про подання звітності в електронному вигляді, що сприятиме оперативному поданню річної звітності без особистої участі у цьому процесі нотаріусів та спростить її обробку в управліннях юстиції областей.

З повагою
Президент Громадської організації
«Асоціація нотаріусів міста Харкова
та Харківської області» Марченко В. М.

НАКАЗ. Про невідкладні заходи щодо захисту прав громадян на території проведення антитерористичної операції

НАКАЗ. Про невідкладні заходи щодо захисту прав громадян на території проведення антитерористичної операції

18.06.2014

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
17.06.2014 м. Київ № 953/5

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
17 червня 2014 року за № 640/25417

Про невідкладні заходи
щодо захисту прав громадян
на території проведення
антитерористичної операції

Відповідно до підпункту 60 пункту 4 та пункту 9 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 395, та з метою забезпечення захисту прав та законних інтересів фізичних та юридичних осіб у зв’язку із соціально-політичною ситуацією, що склалась у Донецькій та Луганській областях,

НАКАЗУЮ:

1. Державному підприємству «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України (Богданов Л.В.) тимчасово припинити доступ користувачів до Єдиних та Державних реєстрів інформаційної системи Міністерства юстиції України, а саме: Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, до закінчення антитерористичної операції на сході України на території:

- Луганської області (крім Кремінського, Сватівського, Троїцького, Білокуракинського, Старобільського, Біловодського, Новопсковського, Марківського, Міловського районів);

- міста Слов’янськ та Слов’янського району Донецької області.

2. Встановити, що нотаріальні дії та державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень (далі — державна реєстрація прав) на нерухоме майно, яке розташоване на території Луганської області (крім Кремінського, Сватівського, Троїцького, Білокуракинського, Старобільського, Біловодського, Новопсковського, Марківського, Міловського районів), міста Слов’янськ та Слов’янського району Донецької області, здійснюють відповідно державні реєстратори речових прав на нерухоме майно органів державної реєстрації прав і приватні та державні нотаріуси інших районів Луганської та Донецької областей відповідно до законодавства.

3. Державній реєстраційній службі України (Онищенко Г.В.) вжити заходів щодо:

- тимчасового припинення доступу користувачів до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців на територіях, визначених у цьому наказі;

- реалізації цього наказу в частині здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно і юридичних та фізичних осіб – підприємців.

4. Державному підприємству «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України (Богданов Л.В.) вжити необхідних заходів щодо припинення доступу користувачів до Єдиних та Державних реєстрів інформаційної системи Міністерства юстиції України відповідно до пункту 1 цього наказу.

5. Департаменту взаємодії з органами влади (Мартиненко С.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».

6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Міністра Ємельянову І.І.

Міністр
Павло Петренко

НАКАЗ. Про внесення змін до Порядку передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

НАКАЗ. Про внесення змін до Порядку передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

18.06.2014

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.05.2014 м. Київ № 838/5

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
05 червня 2014 року за № 585/25362

Про внесення змін до Порядку передачі документів
у сфері державної реєстрації речових прав на
нерухоме майно та їх обтяжень

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пункту 3 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 395,

НАКАЗУЮ:

1. Внести до Порядку передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 20 січня 2012 року № 111/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 січня 2012 року за № 118/20431, такі зміни:

1) у пункті 3:

в абзаці першому слова «з описом вкладення» виключити;

абзац другий викласти в такій редакції:

«До документів, що передаються до органу державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна, додається опис вкладення, який має містити повний перелік документів, які передаються, із зазначенням кількості аркушів кожного окремого документа, прізвища, імені та по батькові державного реєстратора прав на нерухоме майно (далі − державний реєстратор), який передає зазначені документи, та повного найменування відповідного органу державної реєстрації прав, найменування нотаріальної контори або назви нотаріального округу.»;

абзац четвертий виключити.

У зв’язку з цим абзац п’ятий вважати абзацом четвертим;

в абзаці п’ятому слова «документів, які він передає до органу державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна» замінити словами «оригіналів поданих заявником для проведення державної реєстрації прав документів та копій документів, які пред’являються для державної реєстрації прав»;

2) в абзаці першому пункту 4 слова «за місцезнаходженням» замінити словами «за місцем розташування»;

3) доповнити цей Порядок новим пунктом такого змісту:

«5. У зв’язку зі зміною адміністративно-територіального поділу, визначення меж населених пунктів орган державної реєстрації прав, який діяв на відповідній території, протягом місяця передає реєстраційні справи за актом приймання-передачі до органу державної реєстрації прав, який згідно з проведеними змінами адміністративно-територіального поділу або меж населених пунктів діє на відповідній території. Акт приймання-передачі підписується керівником органу державної реєстрації прав, що передає реєстраційні справи, та керівником органу державної реєстрації прав, що приймає реєстраційні справи.».

2. Департаменту взаємодії з органами влади (Мартиненко С.В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно- правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Ємельянову І.І.

Міністр
Павло Петренко

НАКАЗ. Про внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України

НАКАЗ. Про внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України

10.06.2014

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.05.2014 м. Київ № 847/5

Зареєстровано в Міністерстві юстиції
29.05.2014 за № 569/25346

Про внесення змін до деяких
наказів Міністерства юстиції України

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2014 року № 80 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2009 р. № 812» та з метою подальшого вдосконалення обігу спеціальних бланків нотаріальних документів

НАКАЗУЮ:

1. Внести до Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 04 листопада 2009 року № 2053/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 листопада 2009 року за № 1043/17059 (із змінами), такі зміни:

1) підпункт 6.1.1 пункту 6.1 глави 6 виключити.

У зв’язку з цим підпункт 6.1.2 вважати підпунктом 6.1.1;

2) пункти 9.3 – 9.5 глави 9 викласти в такій редакції:

«9.3. Завідуючі державними нотаріальними конторами, державними нотаріальними архівами чи приватні нотаріуси протягом п’яти робочих днів після зіпсуття чи анулювання бланків здійснюють їх знищення, про що складається відповідний акт у двох примірниках.

9.4. Один примірник акта про знищення зіпсованих чи анульованих бланків зберігається у державній нотаріальній конторі, державному нотаріальному архіві, у приватного нотаріуса, другий примірник акта протягом п’яти робочих днів надсилається Постачальнику.

9.5. Знищення дефектних бланків здійснюється Постачальником, про що складається акт про знищення.»;

3) у главі 10:

пункт 10.3 виключити.

У зв’язку з цим пункти 10.4 – 10.10 вважати відповідно пунктами 10.3 – 10.9;

у пункті 10.9 слова «Департамент нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань» замінити словами «Департамент нотаріату та банкрутства».

2. Внести зміну до наказу Міністерства юстиції України від 18 лютого 2010 року № 334/5 «Про затвердження розміру плати за користування Єдиним реєстром спеціальних бланків нотаріальних документів та внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 лютого 2010 року за № 179/17474 (із змінами), виклавши перше речення пункту 1 у такій редакції: «Установити, що перевірка справжності спеціальних бланків нотаріальних документів за даними реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, що пов’язана з учиненням нотаріальних дій, з видачею про це інформаційної довідки здійснюється безкоштовно.».

3. Департаменту нотаріату та банкрутства (Баранова Т.І.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Міністр
Павло Петренко

Науково-практичний журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» №3 (75) червень 2014 року Тема номера: Зарубіжний досвід

У НОМЕРІ:
Зарубіжний досвід

ЮЛИЯ АЙС
Нотариальная деятельность в рамках корпоративного права Германии 9
ИГОРЬ ЗЫСКИНД
Особенности английской юриспруденции 14
ЖАННА ЗАХАРОВА
Нотариат Республики Беларусь на пороге коренных перемен 25
СЕРГЕЙ КИСЛОВ
О доказывании оффшорными компаниями добросовестности приобретения виндицируемого у них имущества 32
АЛЕКСЕЙ ПУЛИК
Нотариат в Республике Польша 38
Державний реєстр речових прав
ОЛЕНА ЧУЄВА
Найм (оренда) нерухомого майна. Чи завжди потрібна реєстрація? 47
ОЛЬГА ГРИБАНОВА
Зняття заборони відчуження нерухомого майна 49
Діловодство
ГАННА ОЖЕГОВА
Особливості формування та оформлення справ (нарядів) 52
Зразок 1
Обкладинка справи № 02­07 «Договори про заставу (іпотеку) майна та документи, на підставі яких вони посвідчувались», коли том поділено на 2 частини, оскільки том з одним договором іпотеки перевищує 250 аркушів 56
Зразок 2
Обкладинка справи № 02­07 «Договори про заставу (іпотеку) майна та документи, на підставі яких вони посвідчувались», коли том поділено на 2 частини, оскільки том з одним договором іпотеки перевищує 250 аркушів 57
Зразок 3
Примірний внутрішній опис спадкової справи у разі надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право на спадщину (коли свідоцтво видається тим самим нотаріусом, яким було заведено спадкову справу) 58
Зразок 4
Примірний додатковий внутрішній опис спадкової справи у разі надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право на спадщину (коли свідоцтво видається іншим нотаріусом за запитом про видання спадкової справи з державного нотаріального архіву) 60
Зразок 5
Примірний засвідчувальний напис справи 02­14 «Спадкові справи» у разі зміни складу документів спадкової справи (надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право на спадщину) 61
Зразок 6
Примірний внутрішній опис спадкових справ (нарядів) у разі зміни складу документів спадкової справи (надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право
на спадщину) 62
Цивільний кодекс
ВАСИЛЬ КРАТ
Переважні права наймача 63
Нотаріальний процес
ЮЛІЯ ПЕТУТІНА
Проблемні питання щодо оцінки 67
ОЛЕНА СІРЯКОВА
Чи може нотаріально засвідчена копія довіреності замінити оригінал? 70
Проект
постанови про відмову у вчиненні нотаріальної дії 72
МАРИНА ЗЄНІКОВА
Роботи з поділу, виділу та розрахунку часток об’єктів нерухомого майна: хто саме? 73
ОЛЬГА ГОРДІЄНКО
Договір про визначення часток в праві спільної власності подружжя 75
Зразок
договору про визначення часток в праві спільної власності подружжя на квартиру 78
Спадщина
ВАСИЛЬ КРАТ
Відмова спадкоємців від прийняття майна як підстава припинення договору довічного утримання (догляду) 81
ОЛЕГ ПЕЧЕНИЙ
Деякі аспекти здійснення спадкових прав після осіб, оголошених померлими 87
ОКСАНА РАКУЛ
Питання тестаментоздатності: теорія та законодавче регулювання 93
ОЛЬГА РОЗГОН
Визначення обсягу спадщини за заповітом 98
Захист прав нотаріуса
Нотаріус під час видачі свідоцтва про право на спадщину:
– не податковий агент;
– не зобов’язаний подавати орга­нам ДПС звіт за формою № 1­ДФ;
– не несе відповідальність за правильність обчислення, нарахування та сплати податку платником;
– не може бути притягнутим
до фінансової відповідальності на підставі статей 119, 120 ПК України. 110
Позовна заява про визнання не чинним та скасування податкового повідомлення­рішення Здолбунівської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області № ____ від 03 липня 2013 року 110
Постанова Житомирського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2013 про задоволення апеляційної скарги приватного нотаріуса РМНО. Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 29.04.13 скасувати та прийняти нову постанову. Податкове повідомлення­рішення ДПІ в м. Рівному Рівненської області ДПС від 07.03.2013 визнати нечинним та скасувати 113
Постанова Житомирського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2013, справа № 817/1082/13­а 113
Постанова Рівненського окружного адміністративного суду від 29.04.2013, справа № 817/1082/13­а 117
Ухвала Вищого адміністративного суду України від 14.05.2013 про задоволення касаційної скарги Хмельницької районної державної нотаріальної контори. Постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 25.12.12 скасувати. Постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 15.11.2012 залишити в силі 122
Ухвала Вищого адміністративного суду України від 14.05.2013 122
Постанова Вінницького апеляційного адміністративного суду від 25.12.2012, справа № 2270/6510/12 125
Ухвала Вищого адміністративного суду України про відхилення касаційної скарги ДПІ у м. Рівному Головного управління доходів у Рівненській області. Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 13.08.13 залишити без змін 129
Ухвала Вищого адміністративного суду України від 17.02.2014 129
Постанова Рівненського окружного адміністративного суду від 13.08.2013, справа № 817/1679/13­а 132
Висновки експертиз
С.І. ІЩУК
Науковий висновок стосовно правового статусу нотаріуса під час оподаткування доходів, отриманих платниками податку на доходи фізичних осіб в результаті прийняття ними у спадщину коштів, майна, майнових чи немайнових прав 135
Судова практика
ОЛЬГА ГРИБАНОВА
Узагальнення судової практики з окремих питань, що виникають при оформленні спадщини 137
Ваші пухнасті права
ОЛЬГА ВЕРЕЙЦІ
Окремі питання утримання тварин в домашніх умовах та у неволі 148
Тема для обговорення
ДМИТРО ЖУРАВЛЬОВ
Перспективи розширення повноважень нотаріусів. Сучасні інформаційні технології на службу суспільству: електронний апостиль 154
ГАННА КОХАН
Практичні питання впровадження в нотаріальний процес України забезпечення доказів нотаріусом 159
МАРИНА ЄЛЬКІНА
Зміни до іпотеки. Дії нотаріуса в спецрозділі Державного реєстру прав на нерухоме майно в разі, коли право власності на майно в ДРРП не зареєстровано, розділ на нерухоме майно не відкритий. Перенесення записів 164
Огляди та коментарі
ЮЛІЯ ЖЕЛІХОВСЬКА
Нотаріальні форми та способи охорони цивільних прав 177
СЕРГЕЙ ЛОГУТЕНКО
Начинаем разговор о мошенничестве в сфере недвижимости 185
Нормативні документи
Лист Фонду державного майна України «Щодо оцінки об’єктів для цілей оподаткування під час спадкування та дарування» від 06.03.2014 № 10­36­2493 188
Асоціація нотаріусів міста Харкова та Харківської області
Звернення Асоціації нотаріусів міста Харкова та Харківської області до Верховної Ради від 30.04.2014 № 17 [Щодо оформлення спадщини в сільській місцевості] 190
Звернення Асоціації нотаріусів міста Харкова та Харківської області до Департаменту нотаріату та банкрутства від 14.05.2014 № 18 «Щодо проекту наказу «Про внесення змін до Порядку підвищення кваліфікації нотаріусів, консультантів державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, помічників приватних нотаріусів» 196
Лист­відповідь депутатської фракції Політичної партії «УДАР» від 14.05.2014 [Стосовно відхилення проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оформлення спадщини] 198
Коли верстався номер
Наказ Міністерства юстиції України від 23.05.2014 № 806/5 «Про внесення змін до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України» 199

Атрибути для передплати:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2014 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1200 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net
http://www.yurradnik.com.ua/

Увага! Зарубіжний досвід — тема номеру!

У НОМЕРІ:
Зарубіжний досвід

ЮЛИЯ АЙС
Нотариальная деятельность в рамках корпоративного права Германии 9
ИГОРЬ ЗЫСКИНД
Особенности английской юриспруденции 14
ЖАННА ЗАХАРОВА
Нотариат Республики Беларусь на пороге коренных перемен 25
СЕРГЕЙ КИСЛОВ
О доказывании оффшорными компаниями добросовестности приобретения виндицируемого у них имущества 32
АЛЕКСЕЙ ПУЛИК
Нотариат в Республике Польша 38
Державний реєстр речових прав
ОЛЕНА ЧУЄВА
Найм (оренда) нерухомого майна. Чи завжди потрібна реєстрація? 47
ОЛЬГА ГРИБАНОВА
Зняття заборони відчуження нерухомого майна 49
Діловодство
ГАННА ОЖЕГОВА
Особливості формування та оформлення справ (нарядів) 52
Зразок 1
Обкладинка справи № 02­07 «Договори про заставу (іпотеку) майна та документи, на підставі яких вони посвідчувались», коли том поділено на 2 частини, оскільки том з одним договором іпотеки перевищує 250 аркушів 56
Зразок 2
Обкладинка справи № 02­07 «Договори про заставу (іпотеку) майна та документи, на підставі яких вони посвідчувались», коли том поділено на 2 частини, оскільки том з одним договором іпотеки перевищує 250 аркушів 57
Зразок 3
Примірний внутрішній опис спадкової справи у разі надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право на спадщину (коли свідоцтво видається тим самим нотаріусом, яким було заведено спадкову справу) 58
Зразок 4
Примірний додатковий внутрішній опис спадкової справи у разі надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право на спадщину (коли свідоцтво видається іншим нотаріусом за запитом про видання спадкової справи з державного нотаріального архіву) 60
Зразок 5
Примірний засвідчувальний напис справи 02­14 «Спадкові справи» у разі зміни складу документів спадкової справи (надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право на спадщину) 61
Зразок 6
Примірний внутрішній опис спадкових справ (нарядів) у разі зміни складу документів спадкової справи (надходження додаткової заяви про видачу свідоцтва про право
на спадщину) 62
Цивільний кодекс
ВАСИЛЬ КРАТ
Переважні права наймача 63
Нотаріальний процес
ЮЛІЯ ПЕТУТІНА
Проблемні питання щодо оцінки 67
ОЛЕНА СІРЯКОВА
Чи може нотаріально засвідчена копія довіреності замінити оригінал? 70
Проект
постанови про відмову у вчиненні нотаріальної дії 72
МАРИНА ЗЄНІКОВА
Роботи з поділу, виділу та розрахунку часток об’єктів нерухомого майна: хто саме? 73
ОЛЬГА ГОРДІЄНКО
Договір про визначення часток в праві спільної власності подружжя 75
Зразок
договору про визначення часток в праві спільної власності подружжя на квартиру 78
Спадщина
ВАСИЛЬ КРАТ
Відмова спадкоємців від прийняття майна як підстава припинення договору довічного утримання (догляду) 81
ОЛЕГ ПЕЧЕНИЙ
Деякі аспекти здійснення спадкових прав після осіб, оголошених померлими 87
ОКСАНА РАКУЛ
Питання тестаментоздатності: теорія та законодавче регулювання 93
ОЛЬГА РОЗГОН
Визначення обсягу спадщини за заповітом 98
Захист прав нотаріуса
Нотаріус під час видачі свідоцтва про право на спадщину:
– не податковий агент;
– не зобов’язаний подавати орга­нам ДПС звіт за формою № 1­ДФ;
– не несе відповідальність за правильність обчислення, нарахування та сплати податку платником;
– не може бути притягнутим
до фінансової відповідальності на підставі статей 119, 120 ПК України. 110
Позовна заява про визнання не чинним та скасування податкового повідомлення­рішення Здолбунівської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області № ____ від 03 липня 2013 року 110
Постанова Житомирського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2013 про задоволення апеляційної скарги приватного нотаріуса РМНО. Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 29.04.13 скасувати та прийняти нову постанову. Податкове повідомлення­рішення ДПІ в м. Рівному Рівненської області ДПС від 07.03.2013 визнати нечинним та скасувати 113
Постанова Житомирського апеляційного адміністративного суду від 26.06.2013, справа № 817/1082/13­а 113
Постанова Рівненського окружного адміністративного суду від 29.04.2013, справа № 817/1082/13­а 117
Ухвала Вищого адміністративного суду України від 14.05.2013 про задоволення касаційної скарги Хмельницької районної державної нотаріальної контори. Постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 25.12.12 скасувати. Постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 15.11.2012 залишити в силі 122
Ухвала Вищого адміністративного суду України від 14.05.2013 122
Постанова Вінницького апеляційного адміністративного суду від 25.12.2012, справа № 2270/6510/12 125
Ухвала Вищого адміністративного суду України про відхилення касаційної скарги ДПІ у м. Рівному Головного управління доходів у Рівненській області. Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 13.08.13 залишити без змін 129
Ухвала Вищого адміністративного суду України від 17.02.2014 129
Постанова Рівненського окружного адміністративного суду від 13.08.2013, справа № 817/1679/13­а 132
Висновки експертиз
С.І. ІЩУК
Науковий висновок стосовно правового статусу нотаріуса під час оподаткування доходів, отриманих платниками податку на доходи фізичних осіб в результаті прийняття ними у спадщину коштів, майна, майнових чи немайнових прав 135
Судова практика
ОЛЬГА ГРИБАНОВА
Узагальнення судової практики з окремих питань, що виникають при оформленні спадщини 137
Ваші пухнасті права
ОЛЬГА ВЕРЕЙЦІ
Окремі питання утримання тварин в домашніх умовах та у неволі 148
Тема для обговорення
ДМИТРО ЖУРАВЛЬОВ
Перспективи розширення повноважень нотаріусів. Сучасні інформаційні технології на службу суспільству: електронний апостиль 154
ГАННА КОХАН
Практичні питання впровадження в нотаріальний процес України забезпечення доказів нотаріусом 159
МАРИНА ЄЛЬКІНА
Зміни до іпотеки. Дії нотаріуса в спецрозділі Державного реєстру прав на нерухоме майно в разі, коли право власності на майно в ДРРП не зареєстровано, розділ на нерухоме майно не відкритий. Перенесення записів 164
Огляди та коментарі
ЮЛІЯ ЖЕЛІХОВСЬКА
Нотаріальні форми та способи охорони цивільних прав 177
СЕРГЕЙ ЛОГУТЕНКО
Начинаем разговор о мошенничестве в сфере недвижимости 185
Нормативні документи
Лист Фонду державного майна України «Щодо оцінки об’єктів для цілей оподаткування під час спадкування та дарування» від 06.03.2014 № 10­36­2493 188
Асоціація нотаріусів міста Харкова та Харківської області
Звернення Асоціації нотаріусів міста Харкова та Харківської області до Верховної Ради від 30.04.2014 № 17 [Щодо оформлення спадщини в сільській місцевості] 190
Звернення Асоціації нотаріусів міста Харкова та Харківської області до Департаменту нотаріату та банкрутства від 14.05.2014 № 18 «Щодо проекту наказу «Про внесення змін до Порядку підвищення кваліфікації нотаріусів, консультантів державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, помічників приватних нотаріусів» 196
Лист­відповідь депутатської фракції Політичної партії «УДАР» від 14.05.2014 [Стосовно відхилення проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оформлення спадщини] 198
Коли верстався номер
Наказ Міністерства юстиції України від 23.05.2014 № 806/5 «Про внесення змін до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України» 199

Передплата на 2014 рік здійснюється через:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2014 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1200 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net
http://www.yurradnik.com.ua/