19 Червня 2014

Звернення до Міністра юстиції України Петренко П.Д. щодо відкликання доручення про подання нотаріусами піврічної звітності

ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ
«АСОЦІАЦІЯ НОТАРІУСІВ МІСТА ХАРКОВА ТА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

61002, м. Харків, вул. Ольмінського, буд. 6
код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600800119855 в АТ «РЕГІОН-БАНК» у м. Харкові, МФО 351254
(057) 714-27-90, (057) 714-27-89, 067 572 16 15

«19» червня 2014 р. № 21
Міністру юстиції України
Петренко П.Д

Шановний Павле Дмитровичу!

Нотаріальна спільнота змушена звернутися до Вас з проханням сприяти розвитку нотаріату та зменшити навантаження на нотаріусів як в матеріальному плані, так і в часі, необхідному для вчинення нотаріальних дій (що дало б можливість приділяти більше уваги прийому осіб, котрі звертаються до нотаріуса), або навіть зменшити плату за їх вчинення.
Зокрема, питання полягає в тому, що дорученням Міністерства юстиції, за підписом Лукаш О. Л., нотаріусів зобов’язали подавати до Головних управлінь юстиції в областях річний звіт, затверджений 08.06.2011 наказом Міністерства юстиції № 1529/5, кожні півроку, що суперечить як зазначеному наказу, так і ст.14 Закону України «Про нотаріат», на виконання якої виданий наказ Міністерством юстиції та згідно з якою державні нотаріальні контори подають встановлену статистичну і бухгалтерську звітність, приватні нотаріуси — статистичну звітність.
Статистичний звіт про роботу державних нотаріальних контор та приватних нотаріусів подається Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі до Міністерства юстиції України.
Доручення Міністерства юстиції щодо подання звітності за півріччя, а не за рік, як передбачено нормативно-правовим актом, — зайве свідчення керування в ручному режимі, без видання належного нормативного акта та погодження його з Держкомстатом.
Крім того, Інформаційним центром міністерства юстиції України було реалізовано можливість подачі зазначеного звіту в електронному вигляді, але з невідомих причин майже півроку ця функція не діє, і нотаріуси вимушені зайвий раз приїжджати до Головних управлінь юстиції для здачі цього звіту особисто. Це питання дуже актуальне, особливо для віддалених від обласних центрів районів (на відстані 200 кілометрів і більше). Оскільки здача звітності провадиться нотаріусами особисто в короткі терміни, то сам процес займає майже 14 годин, з урахуванням часу на проїзд та черги в Головних управліннях юстиції областей.
Також велике навантаження по обробці цих звітів лягає на працівників відділів нотаріату та відбирає чимало часу, який вони могли б використати для вирішення актуальних та проблемних питань, що безпосередньо стосуються нотаріальної діяльності по суті, замість формальної паперової тяганини, яка до того ж ніяк не допомагає у вирішенні конкретних питань, які щодня підкидає нам життя.
З огляду на те, що вирішення цього питання не потребує жодної копійки з державного бюджету, звільнить чимало робочого часу працівників бюджетної сфери та поліпшить доступ до нотаріальних дій, просимо відкликати доручення МЮ про подання піврічної звітності нотаріусів, зобов’язати Інформаційний центр Міністерства юстиції вжити заходів щодо належного функціонування електронної звітності нотаріусів, зобов’язати обласні управління юстиції довести до відома нотаріусів інформацію про подання звітності в електронному вигляді, що сприятиме оперативному поданню річної звітності без особистої участі у цьому процесі нотаріусів та спростить її обробку в управліннях юстиції областей.

З повагою
Президент Громадської організації
«Асоціація нотаріусів міста Харкова
та Харківської області» Марченко В. М.

отримати