Архивы

Оподаткування доходів приватних нотаріусів — підводимо підсумки 2013 року — автор матеріалу Володимир МАРЧЕНКО

Передплата на 2014 рік здійснюється через:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2014 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1200 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net
http://www.yurradnik.com.ua/

Пропозиція Міністру юстиції України щодо спрощення для учасників цивільного правообігу процедури проведення реєстраційних дій по вилученню обтяжень

ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ
«АСОЦІАЦІЯ НОТАРІУСІВ МІСТА ХАРКОВА ТА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

61002, м. Харків, вул. Ольмінського, буд. 6
код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600800119855 в АТ «РЕГІОН-БАНК» у м. Харкові, МФО 351254
(057) 714-27-90, (057) 714-27-89, 067 572 16 15

«12» березня 2014 р. № 9
Міністру юстиції України
Петренко П. Д.

Пропозиція
щодо спрощення для учасників цивільного правообігу процедури проведення реєстраційних дій по вилученню обтяжень

З 12 лютого 2014 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно» від 17.10. 2013 № 868, пунктом 78 якої передбачено, що державна реєстрація припинення обтяжень речових прав на нерухоме майно у результаті зняття нотаріусом заборони проводиться нотаріусом, яким знято заборону.
Між тим ч. 1 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що нотаріус є державним реєстратором лише як спеціальний суб’єкт. Повноваження нотаріуса у цьому випадку регламентуються ст. 46 Закону України «Про нотаріат». Вказана стаття визначає, що нотаріус під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва має доступ та користується Державним реєстром речових прав на нерухоме майно. Користування Державним реєстром речових прав на нерухоме майно здійснюється безпосередньо нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію.
Отже, право на користування Державним реєстром прав, а, як наслідок, і внесення до нього будь-яких даних щодо виникнення, зміни або припинення прав на нерухоме майно та їх обтяжень нотаріус набуває лише у разі вчинення будь-якої нотаріальної дії щодо цього майна.
У свою чергу ст. 34 Закону України «Про нотаріат» містить невичерпний перелік нотаріальних дій, які можуть вчинятися українськими нотаріусами. Це твердження базується на визначенні ч. 2 цієї ж статті, відповідно до якої на нотаріусів може бути покладено вчинення інших нотаріальних дій згідно із законом.
Власне Законом України «Про нотаріат», а саме ст. 74, встановлено, що одержавши повідомлення установи банку, підприємства чи організації про погашення позики (кредиту), повідомлення про припинення іпотечного договору або договору застави, а також припинення чи розірвання договору довічного утримання, звернення органів опіки та піклування про усунення обставин, що обумовили накладення заборони відчуження майна дитини, нотаріус знімає заборону відчуження жилого будинку, квартири, дачі, садового будинку, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна. У свою чергу, вказана стаття розміщена у розділі III Закону України «Про нотаріат», який має назву «Правила вчинення нотаріальних дій».
Отже, з упевненістю можна стверджувати, що Закон «Про нотаріат» визначає зняття заборони нотаріальною дією, яку має вчиняти нотаріус у разі настання відповідних подій (припинення договору, за яким накладено заборону, погашення позики (кредиту) і т. ін.).
За загальним правилом нотаріальна дія вважається вчиненою з моменту внесення про це запису до реєстру для реєстрації нотаріальних дій (п. 2 гл. 11 розділу 1 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України).
Кожній нотаріальній дії присвоюється окремий реєстровий номер. Номер, за яким нотаріальна дія зареєстрована в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій, позначається на документах, що видаються нотаріусом, чи в посвідчувальних написах (п. 1 гл. 11 розділу 1 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України).
При посвідченні правочинів, засвідченні вірності копій (фотокопій) документів і виписок з них, справжності підпису на документах, вірності перекладу документів з однієї мови на іншу, при посвідченні часу пред’явлення документа, при видачі дублікатів тощо на відповідних документах вчиняються посвідчувальні написи (п. 1 гл. 10 розділу 1 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України).
Вчинення посвідчувальних написів та видача свідоцтв здійснюються нотаріусом за формами відповідно до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22.12.2010 № 3253/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.12.2010 за № 1318/18613 (п. 2 гл. 10 розділу 1 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України).
На цей час відсутня відповідна форма посвідчувального напису щодо зняття заборони відчуження, а також правила зняття заборони як нотаріальної дії. Вони не знайшли регламентації у відповідних нормативних актах Міністерства юстиції України, що регулюють порядок вчинення нотаріальних дій.
Керуючись вищенаведеним, просимо внести зміни до додатка 25 Правил ведення нотаріального діловодства в частині доповнення його відповідною формою посвідчувального напису щодо зняття заборони відчуження, а також виключити абз. 2 п.п. 5.3 п. 3 глави 15 розділу ІІ Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України або викласти його у такій редакції: «При знятті заборони на примірнику правочину, що зберігається у справах нотаріуса, а також у разі подання заінтересованою особою інших примірників, за якими накладена заборона, нотаріусом вчинюється посвідчувальний напис за формою відповідно до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22.12.2010 № 3253/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.12.2010 за № 1318/18613 (п. 2 гл. 10 розділу 1 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України)».
Проект
посвідчувального напису про зняття
заборони відчуження при припиненні договору

Місто (село, селище, район, область, Автономна Республіка Крим),
Україна (число, місяць, рік словами)
Мною, (прізвище, ініціали) нотаріусом (найменування державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву, назва нотаріального округу), на підставі статті 74 Закону України «Про нотаріат» та у зв’язку з припиненням цього договору (іпотеки, довічного утримання, спадкового) знято заборону відчуження зазначеного у договорі майна.
Зареєстровано в реєстрі за №_____.
Стягнуто (державного мита, плати).
Печатка нотаріус підпис

Такі дії, на наш погляд, будуть сприяти вирішенню проблеми зняття заборони та реєстрації припинення обтяження в Державному реєстрі прав та приведення вищевказаних правовідносин у правові рамки з метою правильної реалізації на практиці приписів законодавства України, а також спрощенню для учасників цивільного правообігу процедури проведення реєстраційних дій по вилученню обтяжень.

З повагою,
Президент Громадської організації
«Асоціація нотаріусів міста Харкова
та Харківської області» Марченко В. М.

Звернення до Міністра юстиції України щодо надання можливості обрати спрощену систему оподаткування приватним нотаріусам та адвокатам через внесення відповідних змін до Податкового кодексу України

ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ
«АСОЦІАЦІЯ НОТАРІУСІВ МІСТА ХАРКОВА ТА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ «

61002, м. Харків, вул. Ольмінського, буд. 6.
код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600800119855 в АТ “РЕГІОН-БАНК” у м. Харкові, МФО 351254
(057) 714-27-90, (057) 714-27-89, 067 572 16 15

«07» березня 2014 р. № 7
Міністру юстиції України
Петренко П.Д.

Звернення
щодо надання можливості обрати спрощену систему оподаткування приватним нотаріусам та адвокатам через внесення відповідних змін
до Податкового кодексу України

Існуюча тенденція держави щодо мінімізації витрат громадян як споживачів нотаріальних дій та послуг адвокатів цілком зрозуміла і прийнятна, але при цьому не меншої уваги потребує зменшення податкового навантаження на нотаріальну та адвокатську діяльність.
Логічність цього твердження також знайшло своє порозуміння під час обговорення при створенні робочої групи 06 березня 2014 року при Міністерстві юстиції України, яка буде займатися підготовкою нового законопроекту «Про адвокатуру». А як усім відомо адвокати і нотаріуси за Податковим кодексом України відносяться до однієї групи щодо принципів оподаткування та формування витрат.

Наведемо деякі обґрунтування.
Робота нотаріуса полягає в позасудовому забезпеченні охорони прав та законних інтересів громадян юридичних осіб і здійснюється зі значною витратною частиною з боку нотаріусів, що обґрунтовано постійним підвищенням державою вимог до організації роботи нотаріусів (стан приміщень, засоби захисту від несанкціонованого проникнення, техніка та багато іншого), підвищенням матеріальної відповідальності у вигляді встановлення достатньо високої суми страхового відшкодування на випадок заподіяння шкоди, необхідністю постійного підвищення кваліфікації працівників органів нотаріату.
Все перелічене вище спрямоване на встановлення такої системи органів нотаріату, що дає змогу забезпечувати нотаріальні дії на високому професійному рівні, без жодних фінансових затрат з боку держави на основі повного самофінансування.

Зменшення податкового тиску

На цей час джерелом доходу є плата, яку приватні нотаріуси справляють за вчинення нотаріальних дій, розмір якої сьогодні визначається за домовленістю між нотаріусом та фізичною або юридичною особою . Додаткові послуги правового характеру також можуть оплачуватися за домовленістю. Відповідно доходи приватного нотаріуса — це сума коштів, що сплачується клієнтами за вчинення нотаріальних дій та надання додаткових послуг правового характеру.
Отже, враховуючи перелічені вище обґрунтування, цілком логічним та справедливим, з точки зору загальних принципів податкового законодавства, буде законодавче забезпечення можливості застосування до нотаріусів спрощеної системи оподаткування.

Пропозиції щодо обґрунтування можливості приватному нотаріусу
та адвокату обирати спрощену систему оподаткування
Дохід приватного нотаріуса та адвоката підлягає оподаткуванню за правилами Податкового кодексу України (далі — ПКУ).
Підпунктом 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 ПКУ діяльність нотаріусів та адвокатів визначено як незалежну професійну діяльність.
Незалежна професійна діяльність — це участь фізичної особи в науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, аудиторів, бухгалтерів, оцінювачів, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою — підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб. Оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється відповідно до положень ст. 178 ПКУ .
Згідно з пунктами 178.3, 178.4 ст. 178 ПКУ оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності. Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію за результатами звітного року відповідно до цього розділу у строки, передбачені для платників податків на доходи фізичних осіб.
Пункт 178.6 ст.178 ПКУ зобов’язує фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Форма такого обліку та порядок його ведення встановлені однакові для фізичних осіб — підприємців, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.
Юридична особа чи фізична особа — підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим ПКУ, та реєструється платником єдиного податку. Особи, які не можуть бути платниками єдиного податку, встановлені в п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Тобто особи, які провадять незалежну професійну діяльність, мають право зареєструватися як фізичні особи — підприємці і обрати спрощену систему оподаткування.

Усі, крім нотаріусів та адвокатів!
Порядок правового регулювання діяльності нотаріату в Україні встановлюється Законом України «Про нотаріат» яким визначено, що нотаріус не може займатися підприємницькою або адвокатською діяльністю, бути засновником адвокатських об’єднань, перебувати на державній службі або на службі в органах місцевого самоврядування, у штаті інших юридичних осіб, входити самостійно, через представника або підставних осіб до складу правління чи інших виконавчих органів господарських організацій, кредитно-фінансових установ, а також виконувати іншу оплачувану роботу, крім викладацької, наукової та творчої, у вільний від роботи час.
Таким чином, перехід на спрощену систему оподаткування за ПКУ є можливим тільки для суб’єктів підприємницької діяльності. Тому в умовах чинного законодавства нотаріуси та адвокати не можуть обрати або перейти на спрощену систему оподаткування відповідно до ПКУ.
Це породжує нерівність приватних нотаріусів та адвокатів щодо інших платників податків, які також здійснюють незалежну професійну діяльність і при цьому не виконують соціально значущих функцій у вигляді надання пільг незахищеним верствам населення.
Особливо це кидається в очі, коли ми бачимо, що спрощена система оподаткування поширюється на доходи 3 000 000 грн., 5 000 000 грн. і навіть 10 000 000. грн., а середньомісячний дохід пересічного нотаріуса перебуває в межах 3 – 8 тисяч грн. !
Можливість обрати спрощену систему оподаткування — це не тільки і не стільки необхідність зменшення надмірного податкового навантаження. Сьогодні обов’язки нотаріусів дуже розширилися. Це і збільшення вимог щодо ведення архіву, запровадження Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, доступ до якого мають тільки нотаріуси, проведення фінансового моніторингу тощо. Завдяки спрощеній системі оподаткування приватні нотаріуси, навіть з невеликою кількістю вчинених нотаріальних дій та відповідно невисоким доходом, матимуть можливість створювати додаткові робочі місця, при цьому стабільно виплачуючи найнятим робітникам заробітну плату, і відповідно сплачуючи додаткові податки. Мати право обирати спрощену систему оподаткування — це можливість спростити звітність, що подається в органи державної податкової служби України, і заощадити засоби для організації нотаріальної діяльності. Загалом це дасть можливість нотаріусу та адвокату приділяти більше уваги громадянам та зменшити їх витрати на отримання правової допомоги
На сьогодні нотаріат практично єдина юридична професія яка системно, кожного дня надає безкоштовні юридичні консультації !
З метою зменшення податкового навантаження необхідно ініціювати внесення змін до ПКУ в частині надання права приватним нотаріусам та адвокатам обирати спрощену систему оподаткування, з прийняттям яких будуть надані однакові можливості щодо вчинення нотаріальних дій, удосконалення організації своєї діяльності всім нотаріусам та надання якісного рівня послуг адвокатів.
Порівняльна таблиця-пропозиція
для підготовки проекту Закону України щодо надання можливості обрати спрощену систему оподаткування приватним нотаріусам та адвокатам
через внесення відповідних змін до Податкового кодексу України

Норми чинного ПКУ щодо оподаткування доходів, отриманих фізичними особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність Проект внесення змін до відповідних норм ПКУ щодо оподаткування доходів, отриманих фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність
Пункт 291. 3 ст. 291 ПКУ
Юридична особа чи фізична особа — підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою. Пункт 291.3 ст. 291 ПКУ викласти у такій редакції:
Юридична особа, фізична особа —підприємець чи особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Частина 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ
третя група — фізичні особи — підприємці, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 20 осіб;
обсяг доходу не перевищує 3 000 000 гривень Частину 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ викласти у такій редакції:
третя група — фізичні особи — підприємці чи особи, які провадять незалежну професійну діяльність, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 20 осіб;
обсяг доходу не перевищує 3 000 000 гривень;

Абз. 2 п. 294.4 ст. 294
Для зареєстрованих в установленому законом порядку суб’єктів господарювання (новостворених), які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої – шостої групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація.
Абз. 2 п. 294.4 ст. 294 викласти у такій редакції:
Для зареєстрованих в установленому законом порядку суб’єктів господарювання (новостворених), чи осіб, які отримали реєстраційне посвідчення, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, отримали реєстраційне посвідчення, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої – шостої групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація (отримано реєстраційне посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності або адвокатської діяльності)

Підпункт 298.1.2 ст. 298

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої – шостої груп, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Підпункт 298.1.2 ст. 298 викласти у такій редакції:
Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), особи, які провадять незалежну професійну діяльність, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації, отримання реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності, свідоцтво на адвокатську діяльність подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої – шостої груп, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації, отримання реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності.

З повагою
Президент Громадського об’єднання
«Асоціація нотаріусів міста Харкова
та Харківської області» Марченко В.М.

Звернення до Міністра юстиції України щодо роботи з Єдиними та Державними реєстрами України нотаріусів України, які виконують свої функції на території Автономної Республіки Крим під час форс-мажорних обставин

ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ
«АСОЦІАЦІЯ НОТАРІУСІВ МІСТА ХАРКОВА ТА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

61002, м. Харків, вул. Ольмінського, буд. 6
код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600800119855 в АТ «РЕГІОН-БАНК» у м. Харкові, МФО 351254
(057) 714-27-90, (057) 714-27-89, 067 572 16 15

«11» березня 2014 р. № 8
Міністру юстиції України
Петренко П. Д.

Звернення
щодо роботи з Єдиними та Державними реєстрами України
нотаріусів України, які виконують свої функції
на території Автономної Республіки Крим під час форс-мажорних обставин

Шановний пане Міністр, нотаріуси України з належною відповідальністю ставляться до виконання покладених на них завдань щодо вчинення нотаріальних дій та виконання інших функцій, які передбачені чинним законодавством України.
Ми розуміємо складність ситуації, яка виникла через вторгнення військ Російської Федерації на територію України, зокрема на територію Автономної Республіки Крим.
Ці події вплинули на роботу, точніше, на можливість виконання своїх обов’язків нотаріусами України, які проживають та працюють в Криму.
Весь спектр нотаріальних дій, які вчинюються нотаріусами України, тісно пов’язаний з користуванням Єдиними та Державними реєстрами України.
Вимкнення цих реєстрів на території Автономної Республіки Крим означає припинення роботи нотаріусами, які, перш за все, повинні сприяти реалізації законних прав та інтересів громадян.
Усі нотаріуси України — громадяни України, отже, на їхніх долях та долях їхніх сімей цей факт теж позначиться.
Нотаріуси України, які працюють в Криму, отримали з Головного управління юстиції Автономної Республіки Крим листи з рекомендаціями тимчасово не вчиняти нотаріальних дій, утриматися від заведення спадкових справ та ін.
Вчинення нотаріальних дій в Україні регулюється Законом України «Про нотаріат», цей Закон, як і інші закони, чинний на території всієї України. Нотаріуси мають за будь-яких умов забезпечити населення необхідними нотаріальними діями, а безперервне функціонування всіх державних інститутів є підтвердженням сильної державної влади та контрольованості ситуації в регіонах.
Тому просимо Вас вжити заходів для налагодження роботи нотаріусів України в Автономній республіці Крим за умов неможливості доступу до реєстрів.
Згідно з Положеннями про Єдині реєстри інформаційної системи Міністерства юстиції України у випадку відсутності доступу до реєстрів реєстрацію можуть здійснювати реєстратори, в яких такий доступ є.
Нотаріуси України готові надати необхідну технічну та професійну допомогу своїм колегам з Автономної республіки Крим. І вирішення цього питання знаходиться в компетенції Міністерства юстиції України.
У свою чергу, як практики, пропонуємо надати дозвіл нотаріусам України, які працюють в Криму, виконувати свою роботу з використанням інших, крім прямого, способів доступу до реєстрів з допомогою інших реєстраторів та з використанням усіх можливих комунікаційних шляхів (електронна пошта, пошта, телефон, інтернет та ін.), а також дати дозвіл на внесення використаних спеціальних бланків нотаріальних документів до відповідного реєстру у більш пізній строк, після встановлення стабільної ситуації на півострові та поновлення доступу до Реєстрів.
Такі Ваші дії сприятимуть зменшенню соціальної напруги серед населення Криму та підтримці нотаріальної спільноти Автономної Республіки Крим в такий складний для усіх нас час.

З повагою та надією на розуміння,
Президент Громадського об’єднання
«Асоціація нотаріусів міста Харкова
та Харківської області» Марченко В. М.

Дорогие женщины!!! Администрация сайта от чистого сердца поздравляет Вас с 8 марта!

Мы Вас сегодня поздравляем
С Международным женским днем,
За Вас мы тост свой предлагаем,
Чтоб были счастливы во всем,
Пусть в жизни будет все, что нужно,
Чем жизнь бывает хороша:
Любовь, здоровье, деньги, дружба
И вечно добрая душа!

Звернення до народних депутатів України від Асоціації нотаріусів міста Харкова та Харківської області

АСОЦІАЦІЯ НОТАРІУСІВ міста ХАРКОВА та ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

61002, м. Харків, вул. Ольмінського, буд. 6.
код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600700114657 в АТ “РЕГІОН-БАНК” у м. Харкові, МФО 351254
(057) 714-27-90, (057) 714-27-89, 067 572 16 15

Шановні народні депутати України!

В той час, коли держава Україна будує правову державу, Верховна Рада України 25 лютого 2014 року розглядатиме Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо оформлення спадщини», який нас фактично повертає до XVI сторіччя.
Приймаючи цей законопроект, Верховна Рада України реально запропонувала повернутися до козацького права та ставити у правозастосуванні на перше місце відчуття та емоції, на друге місце — звичай, на третє місце — духовно-емоційний стан секретаря сільради, на четверте місце — зовнішній стан (вигляд) суб’єкта, щодо якого вчинюється дія (зріст, маса тіла, спадковість, наркозалежність тощо), на п’яте місце — документ.
І вже на шосте місце у правозастосуванні ставить право, бо право як феномен вже, мабуть, у нашій державі в розумінні авторів цього Закону набуває ознак рудиментарного анахронізму.
На сьогодні запропонували «простий» механізм: хто перший приніс на село свідоцтво про смерть, того і хата, хто ощадкнижку — того гроші, а хто кинув далі шапку, тому земля.
Керуючись їх логікою, в законодавстві України ще є над чим працювати: потрібно терміново внести зміни про надання секретарям сільради повноважень судді, прокурора та взагалі нехай вже й закони приймають на селі.
У зв’язку з цим є одне бажання: побачити, як народні обранці отримають спадщину від секретаря сільради!
Шановні народні депутати України, прошу Вас звернути увагу на такі ґрунтовні зауваження щодо цього Закону, які були викладені Головним юридичним управлінням Верховної Ради України ще на стадії проекту:
«Головне управління не підтримує прийняття вказаних законодавчих пропозицій.
Це пояснюється тим, що оформлення спадщини є досить складною юридичною процедурою, яка вимагає значного обсягу юридичних знань. Саме тому її виконання покладено на нотаріуса, яким згідно з ст. 3 Закону України «Про нотаріат» може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту, володіє державною мовою, має стаж роботи у сфері права не менше трьох років, пройшов стажування протягом одного року в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса, склав кваліфікаційний іспит, одержав свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю. Зазначимо, що наявність таких знань та досвіду у посадових осіб місцевих органів самоврядування виглядає сумнівним, у зв‘язку з чим покладення на них обов’язків щодо оформлення спадщини може призвести до порушень прав спадкоємців.»
«1. Законопроектом пропонується шляхом внесення змін до Цивільного кодексу України та Закону України «Про нотаріат» надати органам місцевого самоврядування повноваження щодо видачі свідоцтва про право на спадщину.
Проте запровадження такого підходу, на нашу думку, не враховує того, що вчинення нотаріальних дій щодо видачі свідоцтва про право на спадщину є різновидом юридичної діяльності, здійснення якої полягає не в формальній видачі зазначеного свідоцтва, а, насамперед, у наданні цьому документу юридичної вірогідності, а отже, має здійснюватися тільки в такій процесуальній формі, яка повною мірою забезпечує безспірність такого документу.
На сьогодні Законом України «Про нотаріат» встановлені гарантії безспірності факту набуття фізичними та юридичними особами прав на спадщину та дотримання права кожного на правову допомогу під час вчинення нотаріальних дій у сфері спадкування. Зазначені гарантії полягають насамперед у встановленні кваліфікаційних вимог до нотаріусів, які дозволяють йому давати професійну оцінку достовірності юридичних фактів, на підставі яких видається свідоцтво про право на спадщину. Крім того, держава гарантує захист прав та законних інтересів громадян та юридичних осіб у разі їх звернення до нотаріуса, встановивши повну відповідальності за законність вчинюваних ним нотаріальних дій.
Натомість у разі передачі органам місцевого самоврядування повноваження щодо видачі свідоцтва про право на спадщину держава не може гарантувати професійність та безспірність вчинюваних цими органами нотаріальних дій.
Разом з цим, запровадження шляхом внесення змін до Цивільного кодексу України порядку видачі свідоцтва про право на спадщину сільською, селищною радою є юридично некоректним з огляду на колегіальність та сесійний характер роботи цього органу, з одного боку, та чітко встановленими законами України строками прийняття спадщини, з іншого боку.
Крім того, покладання на сільські та селищні ради функцій нотаріату не відповідає положенням частини третьої статті 143 Конституції України, за якою органам місцевого самоврядування можуть надаватися законом окремі повноваження органів виконавчої влади.
Також законопроект має низку внутрішніх неузгодженостей, зокрема це стосується одночасного надання одних і тих самих повноважень сільським, селищним радам та посадовим особам цих органів місцевого самоврядування, що суперечить частині другій статті 19 Конституції України та не відповідає вимогам щодо якості закону в контексті верховенства права, гарантованого статтею 8 Конституції України.
Разом з цим, з огляду на положення статті 1277 Цивільного кодексу України, за якими у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття спадщина, визнається судом відумерлою та переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини, наділення органів місцевого самоврядування повноваженнями щодо видачі свідоцтва про право на спадщину не враховує вимог частини четвертої статті 7 Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції 2003 року, ратифікованої Україною, за якою кожна Держава-учасниця прагне, згідно з основоположними принципами свого внутрішнього права, створювати, підтримувати й зміцнювати такі системи, які сприяють прозорості й запобігають виникненню конфлікту інтересів.
2. Положення підпункту 7 пункту 2 розділу І проекту щодо доповнення статті 67 Закону України «Про нотаріат» новими частинами, які регламентують порядок видачі свідоцтва про право на спадщину, по-перше, не узгоджуються з вимогами частини першої статті 24 Конституції України, оскільки передбачаючи видачу свідоцтва про право на спадщину тільки спадкоємцям першої та другої черги за законом, обмежують права спадкоємців третьої, четвертої та п’ятої черг. Крім того, згідно з положеннями законопроекту створюється вірогідність одночасного відкриття спадкових справ нотаріусом та органом місцевого самоврядування щодо однієї спадщини.
По-друге, зазначені положення проекту щодо видачі свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно, що підлягає державній реєстрації тільки на підставі правовстановлюючих документів, не враховують низки вимог Цивільного кодексу та інших законів України.
Так, згідно з положеннями статті 182, частини другої статті 331, частини першої статті 344 Цивільного кодексу України право власності на нерухоме майно, що підлягає державній реєстрації, виникає з моменту державної реєстрації. Будь-які правочини щодо нерухомого майна вчиняються, якщо право власності чи інше речове право на таке майно зареєстровано (частина шоста статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).
Однак відповідно до підпункту 7 пункту 2 розділу І проекту «відмітка про перехід права власності при видачі свідоцтва про право на спадщину провадиться посадовою особою органу місцевого самоврядування шляхом закреслення прізвища, ім’я та по батькові спадкодавця на правовстановлюючому документі і виправлення на прізвище, ім’я та по батькові спадкоємця та повинно бути підтверджено підписом посадової особи органу місцевого самоврядування і печаткою цього органу.
Проте згідно із частиною другою статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» для державної реєстрації прав не приймаються документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст.
Крім того, проект підготовлений без урахування вимог статті 116 Регламенту Верховної Ради України. Так, пункти 3 та 4 розділу І законопроекту не були предметом наукової експертизи, яка обов’язково має проводитися відповідно до вимог статті 103 Регламенту Верховної Ради України, і не обговорювалися у сесійному залі під час його розгляду у першому читанні.»

З повагою
Президент
Асоціації нотаріусів міста Харкова та
Харківської області В.М. Марченко

24 лютого 2014 року

РЕЄСТРАЦІЙНИЙ МІНІМУМ 2014 — вже в продажу!!!

У виданні наведено Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядок ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядок присвоєння об’єкту нерухомого майна реєстраційного номера, Порядок надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, Порядок надання органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, органу державної реєстрації прав доступу до перегляду кадастрових карт (планів), Порядок доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядок доступу банків до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядок ведення архіву реєстраційних справ, Порядок прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, форму відмітки державного реєстратора прав на нерухоме майно на заставній, опис відмітки державного реєст­ратора прав на нерухоме майно на заставній, форми рішень державного реєстратора прав на нерухоме майно та вимог до їх оформлення, Порядок передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, Порядок ведення словників Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядок використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Інст­рукцію про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна та ін.

ЗМІСТ
Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
від 1 липня 2004 року № 1952-ІV 9
Розділ І. Загальні положення 9
Розділ ІІ. Органи державної реєстрації прав 13
Розділ ІІІ. Державний реєстр прав 17
Розділ ІV. Порядок проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень 19
Закон України «Про державний земельний кадастр»
від 7 липня 2011 року № 3613-VI 37
Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень,
затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року № 868 75
Загальна частина 75
Загальні засади проведення державної реєстрації прав 78
Особливості державної реєстрації прав за заявами в електронній формі 86
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно 87
Особливості державної реєстрації іпотеки 98
Державна реєстрація обтяжень речових прав на нерухоме майно 100
Державна реєстрація права власності на об’єкт незавершеного будівництва 101
Облік безхазяйного нерухомого майна 102
Використання реєстраційних даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна 104
Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,
затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року № 868 106
Загальна частина 106
Надання інформації з Державного реєстру прав 107
Використання реєстраційних даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек 109
Порядок ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,
затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1141 111
Загальні положення 111
Реєстрація заяв (запитів) у базі даних про реєстрацію заяв і запитів 112
Пошук відомостей у Державному реєстрі прав 113
Внесення записів до Державного реєстру прав 114
Оформлення свідоцтва про право власності на нерухоме майно за допомогою Державного реєстру прав 126
Внесення змін до записів державного реєстру прав, внесення записів про скасування державної реєстрації прав та скасування записів державного реєстру прав 128
Надання інформації з Державного реєстру прав 131
Реєстраційна та облікова справа 133
Закриття розділів Державного реєстру прав 135
Доступ до інформації про стан розгляду заяв (запитів) за допомогою Інтернету 136
Порядок присвоєння об’єкту нерухомого майна реєстраційного номера,
затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2010 року № 1117 138
Порядок надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру,
затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2012 року № 118 141
Порядок надання органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, органу державної реєстрації прав доступу до перегляду кадастрових карт (планів),
затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2012 року № 118 144
Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
від 5 вересня 2012 року № 824 146
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження розміру і порядок використання плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру»
від 21 листопада 2012 року № 1204 148
Порядок доступу нотаріусів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,
затверджений наказом Міністерства юстиції від 2 серпня 2011 року № 1936а/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 11 серпня 2011 року за № 963/19701 150
Порядок доступу банків до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,
затверджений наказом Міністерства юстиції 24 листопада 2011 року № 3380/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 24 листопада 2011 року за № 1340/20078 154
Порядок ведення архіву реєстраційних справ,
затверджений наказом Міністерства юстиції 14 листопада 2011 року № 3319/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 15 листопада 2011 року за № 1299/20037 157
Додаток 1 до Порядку ведення архіву реєстраційних справ
Внутрішній опис документів справи 160
Додаток 2 до Порядку ведення архіву реєстраційних справ
Засвідчувальний напис справи 160
Додаток 3 до Порядку ведення архіву реєстраційних справ
Справа 161
Додаток 4 до Порядку ведення архіву реєстраційних справ
Опис 162
Додаток 5 до Порядку ведення архіву реєстраційних справ
Опис 163
Порядок прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,
затверджений наказом Міністерства юстиції 12 грудня 2011 року № 3502/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 12 грудня 2011 року за № 1429/20167 165
Форма відмітки державного реєстратора прав на нерухоме майно на заставній,
затверджена наказом Міністерства юстиції 12 грудня 2011 року № 3503/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 12 грудня 2011 року за № 1430/20168 172
Опис відмітки державного реєстратора прав на нерухоме майно на заставній,
затверджений наказом Міністерства юстиції 12 грудня 2011 року № 3503/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 12 грудня 2011 року за № 1430/20168 173
Форми рішень державного реєстратора прав на нерухоме майно та вимог до їх оформлення,
затверджені наказом Міністерства юстиції від 26 грудня 2011 року № 3601/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 27 грудня 2011 року за № 1538/20276 174
Додаток 1 Рішення про розгляд заяви 175
Додаток 2 Рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 178
Додаток 3 Рішення про відновлення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 180
Додаток 4 Рішення про залишення заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень без розгляду у зв’язку з її відкликанням 182
Додаток 5 Рішення про відмову у задоволенні заяви про відкликання заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 184
Додаток 6 Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 186
Додаток 7 Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень 188
Додаток 8 Рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень 190
Додаток 9 Рішення про закриття розділу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстраційної справи 192
Додаток 10 Рішення про закриття розділу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстраційної справи 194
Додаток 11 Рішення про залишення заяви про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна без розгляду у зв’язку з її відкликанням 196
Додаток 12 Рішення про відмову у задоволенні заяви про відкликання заяви про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна 198
Додаток 13 Рішення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна 200
Додаток 14 Рішення про відмову у взятті на облік безхазяйного
нерухомого майна 202
Додаток 15 Рішення про відмову у наданні інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 204
Додаток 16 Рішення про зупинення державної реєстрації прав 206
Додаток 17 Рішення про відмову у зупиненні державної реєстрації прав 208
Додаток 18 Рішення про відновлення державної реєстрації прав 210
Додаток 19 Рішення про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 212
Додаток 20 Рішення про відмову у внесенні змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 214
Додаток 21 Рішення про скасування 216
Додаток 22 Рішення про відмову у скасуванні 218
Додаток 23 Рішення про відкриття закритого розділу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстраційної справи 220
Додаток 24 Рішення щодо отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за результатом розгляду запиту 222
Порядок передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень,
затверджений наказом Міністерства юстиції від 20 січня 2012 року № 111/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 26 січня 2012 року за № 118/20431 225
Наказ Міністерства юстиції України «Про впорядкування відносин, пов’язаних із державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
від 17 квітня 2012 року № 595/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20 квітня 2012 року за № 590/20903 227
Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) 229
Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності на єдиний майновий комплекс) 230
Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права) 231
Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права на єдиний майновий комплекс) 232
Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо обтяження речового права) 233
Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо обтяження речового права на єдиний майновий комплекс) 235
Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо відмови від речового права) 237
Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо припинення прав та їх обтяжень у зв’язку зі знищенням об’єкта нерухомого майна) 239
Заява про внесення змін до запису Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 240
Заява про скасування 241
Заява про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна 242
Заява про відкликання заяви 243
Заява про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 244
Запит про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 246
Заява про надання дубліката свідоцтва про право власності 247
Додаток до заяви 248
Картка прийому заяви 249
Вимоги до заповнення заяв (запитів) у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень 251
Наказ Міністерства юстиції України «Про словники Державного реєстру речових прав на нерухоме майно»
від 6 липня 2012 року № 1014/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 9 липня 2012 року за № 1150/21462 253
Порядок ведення словників Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,
затверджений наказом Міністерства юстиції України від 6 липня 2012 року № 1014/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 9 липня 2012 року за № 1151/21463 255
Порядок використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна,
затверджений наказом Міністерства юстиції України від 14 грудня 2012 року № 1844/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2102/22414 264
Інструкція про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна,
затверджена наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24 травня 2001 року № 127, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 липня 2001 року за № 582/5773 (витяг) 269
Наказ Міністерства юстиції України «Про оформлення свідоцтв про право власності на нерухоме майно, витягів, інформаційних довідок та виписок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на спеціальних бланках та внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України»
від 10 серпня 2012 року № 41/5ДСК, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 серпня 2012 року за № 1365/21677 271
Наказ Міністерства юстиції України «Про встановлення розміру плати за пошук нотаріусами відомостей у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно»
від 29.12.2012 року № 1994/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 січня 2013 року за № 115/22647 275
Додаток
Методичні рекомендації Державної реєстраційної служби України 276
Методичні рекомендації стосовно державної реєстрації права користування чужим майном (сервітуту), правa користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзису) та правa користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцію) 276
Методичні рекомендації стосовно об’єктів нерухомого майна, права на які підлягають державній реєстрації 286
Методичні рекомендації щодо державної реєстрації права власності на об’єкт незавершеного будівництва 296
Методичні рекомендації щодо державної реєстрації права господарського відання та права оперативного управління 300
Методичні рекомендації щодо документів, які посвідчують речові права на земельну ділянку відповідно до законодавства 307
Методичні рекомендації щодо порядку державної реєстрації речових прав у разі поділу або виділу частки з об’єкта нерухомого майна та об’єднання об’єктів нерухомого майна 321
Лист Міністерства юстиції України
від 12.02.2014 № 13.1-32/46 328

Ціна — 97 грн.

Необхідні атрибути для передплати:

Отримувач ФО-П Лисяк Л. С., ідент. номер 2903716502, п/р 260070029077 в ПАТ «РЕГІОН-БАНК» м. Харкова, МФО 351254.
Призначення платежу: Оплата книги «Реєстраційний мінімум 2014 «. У цій же графі також слід указати адресу, на яку надсилати книгу. ПДВ не передбачено.
Після оплати книга буде відправлена рекомендованим листом поштою на адресу,
яку Ви вказали.

Єдиний внесок з нотаріальної діяльності за підсумками 2013 року — автор матеріалу Володимир МАРЧЕНКО

Передплата на 2014 рік здійснюється через:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2014 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1200 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net
http://www.yurradnik.com.ua/

Науково-практичний журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» №1 (73) лютий 2014 року Тема номера: Державний реєстр речових прав — зміни 2014

У НОМЕРІ:
Державний реєстр речових прав

Вікторія ГОЛОБОРОДЬКО
Огляд нового порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень в аспекті здійснення такої реєстрації нотаріусом 8
Юлія ПЕТУТІНА
Постанова № 703 проти постанови № 868, або Новий порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень 11
Марина ЄЛЬКІНА
Реєстр речових прав. Підсумки роботи у 2013 році. Питання, напрацювання, сподівання 40
Олена ЧУЄВА
Внесення змін до записів державного реєстру прав. Таке просте і одночасно складне питання 46
Діловодство
Валентина БЕРЕЖНА, Ганна ОЖЕГОВА
Підсумковий запис до номенклатури справ приватного нотаріуса та державної нотаріальної контори на 2013 рік 50
Зразок 1
Номенклатура справ приватного нотаріуса на 2013 рік із заповненим підсумковим записом 53
Зразок 2
Номенклатура справ державної нотаріальної контори на 2013 рік із заповненим підсумковим записом 61
Податки
Володимир МАРЧЕНКО
Оподаткування доходів приватних нотаріусів — підводимо підсумки 2013 року 69
Пенсійний фонд
Володимир МАРЧЕНКО
Єдиний внесок з нотаріальної діяльності за підсумками 2013 року 75
Цивільний кодекс
Василь КРАТ
Договір купівлі­продажу нерухомості з відстроченням (розстроченням) платежу: окремі аспекти 80
Захист прав нотаріуса
Олександр ЄФІМОВ
Нотаріальна таємниця: між кримінальною та цивільно­правовою відповідальністю 84
Дмитро ШЕМЯКОВ
Нотаріальна таємниця через призму тимчасового доступу до речей і документів, обшуку та виїмки 88
Земельний кодекс
Ольга ЗОЛОТУХІНА
Посвідчення договору купівлі­продажу земельної ділянки 90
Зразок
договору купівлі­продажу земельної ділянки 100
Оксана КРИВОРУЧКО
Посвідчення договору оренди земельної ділянки 103
Зразок
договору оренди земельної ділянки 109
Оформлення документів для дії за кордоном
Г.С. ДЬОМКІНА
Як оформити документи про освіту для їх дії за кордоном 113
ЗА МАТЕРІАЛАМИ, ПІДГОТОВЛЕНИМИ ФАХІВЦЯМИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Перебування іноземців на території України 116
Нотаріальний процес
Ірина БІЛОУС
Купівля­продаж транспортного засобу без зняття з обліку 125
Спадщина
Ольга ДЯЧУК
Спадкоємець прийняв і не оформив, або Спадкова трансмісія 134
Зарубіжний досвід
Александр БЕГИЧЕВ
Особенности законодательного регулирования предварительного (досудебного) обеспечения доказательств в зарубежном праве 136
Тема для обговорення
Анна КОХАН, Ольга СИДОРЕНКО
Перспективы развития обеспечительного производства в нотариально­правовом поле Украины 142
Огляди та коментарі
Ольга РОЗГОН
Актуальність договору міни житла за податком на нерухомість 145
Зразок
договору міни 152
Ретроспектива
Игорь РУКАВИЦЫН
Из истории отечественного нотариата. Порядок и процедура удостоверения нотариальных и домашних духовных завещаний 155
Віктор ДОБРОЛЬОЖА
Свято для душі, або Житомирські нотаріальні вечорниці 161
Ваші пухнасті права
Ольга ВЕРЕЙЦІ
Відносини стосовно тварин: загальні питання правового регулювання 164
Юридична психологія
Валерий ТКАЧЕНКО
Пирамиды логических уровней в работе нотариуса 169
Нормативні документи
Наказ Міністерства доходів і зборів України «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо витрат приватного нотаріуса» від 30.12.2013 № 884 173
Лист Міністерства юстиції України від 31.12.2013 № 13.1­32/925 175
Лист Міністерства юстиції України від 27.12.2013 № 13.1­32/920 178

Атрибути для передплати:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2014 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1200 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net
http://www.yurradnik.com.ua/

Увага! ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР РЕЧОВИХ ПРАВ — ЗМІНИ 2014 — тема номеру.

У НОМЕРІ:
Державний реєстр речових прав

Вікторія ГОЛОБОРОДЬКО
Огляд нового порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень в аспекті здійснення такої реєстрації нотаріусом 8
Юлія ПЕТУТІНА
Постанова № 703 проти постанови № 868, або Новий порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень 11
Марина ЄЛЬКІНА
Реєстр речових прав. Підсумки роботи у 2013 році. Питання, напрацювання, сподівання 40
Олена ЧУЄВА
Внесення змін до записів державного реєстру прав. Таке просте і одночасно складне питання 46
Діловодство
Валентина БЕРЕЖНА, Ганна ОЖЕГОВА
Підсумковий запис до номенклатури справ приватного нотаріуса та державної нотаріальної контори на 2013 рік 50
Зразок 1
Номенклатура справ приватного нотаріуса на 2013 рік із заповненим підсумковим записом 53
Зразок 2
Номенклатура справ державної нотаріальної контори на 2013 рік із заповненим підсумковим записом 61
Податки
Володимир МАРЧЕНКО
Оподаткування доходів приватних нотаріусів — підводимо підсумки 2013 року 69
Пенсійний фонд
Володимир МАРЧЕНКО
Єдиний внесок з нотаріальної діяльності за підсумками 2013 року 75
Цивільний кодекс
Василь КРАТ
Договір купівлі­продажу нерухомості з відстроченням (розстроченням) платежу: окремі аспекти 80
Захист прав нотаріуса
Олександр ЄФІМОВ
Нотаріальна таємниця: між кримінальною та цивільно­правовою відповідальністю 84
Дмитро ШЕМЯКОВ
Нотаріальна таємниця через призму тимчасового доступу до речей і документів, обшуку та виїмки 88
Земельний кодекс
Ольга ЗОЛОТУХІНА
Посвідчення договору купівлі­продажу земельної ділянки 90
Зразок
договору купівлі­продажу земельної ділянки 100
Оксана КРИВОРУЧКО
Посвідчення договору оренди земельної ділянки 103
Зразок
договору оренди земельної ділянки 109
Оформлення документів для дії за кордоном
Г.С. ДЬОМКІНА
Як оформити документи про освіту для їх дії за кордоном 113
ЗА МАТЕРІАЛАМИ, ПІДГОТОВЛЕНИМИ ФАХІВЦЯМИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Перебування іноземців на території України 116
Нотаріальний процес
Ірина БІЛОУС
Купівля­продаж транспортного засобу без зняття з обліку 125
Спадщина
Ольга ДЯЧУК
Спадкоємець прийняв і не оформив, або Спадкова трансмісія 134
Зарубіжний досвід
Александр БЕГИЧЕВ
Особенности законодательного регулирования предварительного (досудебного) обеспечения доказательств в зарубежном праве 136
Тема для обговорення
Анна КОХАН, Ольга СИДОРЕНКО
Перспективы развития обеспечительного производства в нотариально­правовом поле Украины 142
Огляди та коментарі
Ольга РОЗГОН
Актуальність договору міни житла за податком на нерухомість 145
Зразок
договору міни 152
Ретроспектива
Игорь РУКАВИЦЫН
Из истории отечественного нотариата. Порядок и процедура удостоверения нотариальных и домашних духовных завещаний 155
Віктор ДОБРОЛЬОЖА
Свято для душі, або Житомирські нотаріальні вечорниці 161
Ваші пухнасті права
Ольга ВЕРЕЙЦІ
Відносини стосовно тварин: загальні питання правового регулювання 164
Юридична психологія
Валерий ТКАЧЕНКО
Пирамиды логических уровней в работе нотариуса 169
Нормативні документи
Наказ Міністерства доходів і зборів України «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо витрат приватного нотаріуса» від 30.12.2013 № 884 173
Лист Міністерства юстиції України від 31.12.2013 № 13.1­32/925 175
Лист Міністерства юстиції України від 27.12.2013 № 13.1­32/920 178

Передплата на 2014 рік здійснюється через:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
Поточний рахунок 260000016018 в АТ «Регіон-банк» м. Харкова, МФО 351254
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2014 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1200 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net
http://www.yurradnik.com.ua/