Архивы

Інформаційний лист щодо порядку дій нотаріуса як державного реєстратора прав на нерухоме майно та їх обтяжень

Інформаційний лист

щодо порядку дій нотаріуса як державного реєстратора

прав на нерухоме майно та їх обтяжень

В зв’язку з набранням чинності 01 січня 2016 року Законом України “Про внесення змін до закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (далі — “Закон № 834”) Закон України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (далі – “Закон”) викладено в новій редакції.

Одночасно із Законом № 834 набрала чинності і Постанова Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (далі — “Постанова № 1127”), якою затверджений Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – «Порядок»), Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Порядок доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Зокрема ч. 4 п. 3 Постанови № 1127 встановлено наступне:

«4) надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень до впровадження програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, створеного відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до нього, здійснюється відповідно до законодавства за допомогою діючого програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.»

 

 

ДІЙСНІСТЬ РЕЧОВИХ ПРАВ

на нерухоме майно та їх обтяжень, що виникли до 1 січня 2013 року

 

Частиною 3 статті 3 Закону встановлено:

«3. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов:

1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;

2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов’язкової реєстрації.

4. Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, можуть вчинятися, якщо речові права на таке майно зареєстровані згідно із вимогами цього Закону, крім випадків, коли речові права на нерухоме майно, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними згідно з частиною третьою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 28 цього Закону.»

Отже у разі, коли для вчинення нотаріальної дії нотаріусу подається правовстановлювальний документ, з якого вбачається наявність реєстрації права власності, проведена належним чином до 01 січня 2013 року, то реєстрація права власності відчужувача відповідно до діючого законодавства не є обов’язковою.

АДМІНІСТРАТИВНИЙ ЗБІР

в сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

 

У випадку проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень нотаріусами як суб’єктами державної реєстрації адміністративний збір включається до складу доходів загального фонду Державного бюджету України.

Оплату послуг приватних нотаріусів регулює частина 3 статті 35 Закону:

«3. Фінансове забезпечення приватних нотаріусів та акредитованих суб’єктів здійснюється за рахунок 60 відсотків коштів адміністративного збору, що залишається у приватних нотаріусів або акредитованих суб’єктів, які здійснили державну реєстрацію прав.

Перерахування коштів адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав здійснюється в установленому законодавством порядку.»

Слід звернути увагу, що Законом встановлено саме перерахування коштів адміністративного збору. На цей час порядок перерахування адміністративного збору приватним нотаріусам законодавством не встановлений. Вбачається можливим 60% адміністративного збору перераховувати на поточний рахунок приватного нотаріуса, відкритий в установі банку.

Вказана вище сума не є платою за вчинення нотаріальної дії і відповідно не підлягає відображенню в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій.

Згідно ч. 4 ст. 20 Закону заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень не приймається за відсутності документа, що підтверджує оплату послуг, та у разі внесення відповідної плати не в повному обсязі.

Отже, за проведення нотаріусами державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень адміністративний збір має бути сплачений:

1) за проведення державної реєстрації державними нотаріусами – 100% адміністративного збору сплачується до Державного бюджету України;

2) за проведення державної реєстрації приватними нотаріусами:

- 40% адміністративного збору сплачується до Державного бюджету України,

- 60% адміністративного збору залишаються у приватного нотаріуса.

Розрахунок адміністративного збору для сплати протягом 2016 року в найбільш поширених випадках наводиться в таблиці 1.

Таблиця 1

РОЗРАХУНОК АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗБОРУ

 

Строк

Розмір

Сума, грн.

100%

40%

60%

За державну реєстрацію права власності на нерухоме майно

(крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс)

не перевищує

п’яти робочих днів

0,1 розміру мінімальної заробітної плати

140,00

56,00

84,00

2 робочі дні

1 мінімальна заробітна плата

1380,00

552,00

828,00

протягом 24 годин,

крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

2 мінімальні заробітні плати

2760,00

1104,00

1656,00

протягом 2 годин,

крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

5 мінімальних заробітних плат

6890,00

2756,00

4134,00

За державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності

(крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс)

не перевищує п’яти робочих днів

50 відсотків адміністративного збору за державну реєстрацію права власності

70,00

28,00

42,00

2 робочі дні

690,00

276,00

414,00

протягом 24 годин,

крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

1380,00

552,00

828,00

протягом 2 годин,

крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

3450,00

1380,00

2070,00

За державну реєстрацію обтяжень

не перевищує 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

0,05 розміру мінімальної заробітної плати

70,00

28,00

42,00

протягом 2 годин,

крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

0,5 розміру мінімальної заробітної плати

690,00

276,00

414,00

За внесення змін до записів Державного реєстру прав,

 у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника

не встановлений

0,04 розміру мінімальної заробітної плати

60,00

24,00

36,00

 

Строк державної реєстрації прав, визначений у днях, обраховується з дня реєстрації у базі даних заяв відповідної заяви про державну реєстрацію прав.

Строк державної реєстрації прав, визначений у годинах, обраховується з часу реєстрації у базі даних заяв відповідної заяви про державну реєстрацію прав.

За державну реєстрацію права власності на частку у праві спільної власності на об’єкт нерухомого майна адміністративний збір сплачується в повному розмірі.

Звільняються від сплати адміністративного збору під час проведення державної реєстрації речових прав фізичні та юридичні особи — під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному Законом, а також інші особи згідно частини 4 cтатті 34 Закону.

Реквізити рахунків для обліку доходів Державного бюджету України розміщені на офіційному сайті Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області за адресою:

http://www.treasury.gov.ua/reg/control/kha/uk/publish/category/338916

Пошук слід здійснювати за кодом класифікації доходів бюджету 22012600 — Адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Реквізити рахунків по Харківській області за ККДБ 22012600 додаються.

ПЛАТА ЗА НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ

з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

 

Згідно пункту 2 Постанови № 1127, плата за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому така інформація отримується, округлюється до гривні та зараховується до державного бюджету у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України.

Реквізити рахунків для обліку доходів Державного бюджету України розміщені на офіційному сайті Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області за адресою:

http://www.treasury.gov.ua/reg/control/kha/uk/publish/category/338916

Пошук слід здійснювати за кодом класифікації доходів бюджету 22012700 — Плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, за одержання інформації з інших державних реєстрів, держателем яких є центральний орган виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної правової політики та центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Реквізити рахунків по Харківській області за ККДБ 22012700 додаються.

Розрахунок плати за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що розрахована для сплати протягом 2016 року, наводиться в таблиці 2.

Таблиця 2

РОЗРАХУНОК ПЛАТИ ЗА НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ
з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

Підстава -
за надання інформації

Розмір

Сума, грн.

у паперовій формі

0,025 розміру мінімальної заробітної плати

34,00

в електронній формі

0,0125 розміру мінімальної заробітної плати;

17,00

нотаріусам під час
вчинення нотаріальних дій
з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

0,04 розміру мінімальної заробітної плати

55,00

ВИДАЧА ДОКУМЕНТІВ

за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав

 

Частиною 1 статті 21 Закону встановлено:

«1. Рішення державного реєстратора, інформація з Державного реєстру прав надаються в електронній та (за бажанням заявника) в паперовій формі.»

Оскільки діюче програмне забезпечення Державного реєстру прав не дозволяє за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав видати заявнику інформацію в електронній формі, до впровадження нового програмного забезпечення слід видавати за результатом розгляду заяв інформацію в паперовій формі.

Вбачається можливим до моменту впровадження програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, створеного відповідно до Закону та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до нього, формувати інформацію з реєстру або у формі інформаційної довідки або у формі витягу. Інформація у формі витягу видається найбільш прийнятною, оскільки у всіх випадках вона відображає саме ті права та їх обтяження, які зареєстровані у відповідності з поданою заявою.

Згідно пункту 22 Порядку, інформація з Державного реєстру прав надається у паперовій формі на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки державного реєстратора.

Разом з інформацією нотаріус у випадках, встановлених Порядком, повертає заявнику оригінали документів, поданих для державної реєстрації прав.

У цьому разі заявник, що отримує зазначені документи, пред’являє документ, що посвідчує його особу, а також у разі необхідності – документ, що підтверджує його повноваження діяти від імені іншої особи; нотаріус встановлює особу заявника та перевіряє обсяг його повноважень.

Після отримання документів на примірнику поданої заяви, що долучався до документів, поданих для державної реєстрації прав, заявником зазначаються відомості про отримання документів в повному обсязі. Вважається доцільним, щоб заявник написав власноручно:

«Документи отримані в повному обсязі.

        Дата, Підпис, пізвище, ініціали»

У разі відмови у проведенні державної реєстрації прав заявникові також повертається документ, що підтверджує внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав.

Оскільки новелами законодавства вперше впроваджена процедура видачі документа без підпису і печатки, з метою уникнення непорозумінь пропонується доводити до відома заявників інформацію про можливість перевірки дійсності документа, виданого з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, на офіційному сайті Міністерства юстиції України, для чого слід пройти за наступними посиланнями:

Міністерство юстиції України ® Електронні сервіси онлайн ® Державні реєстри ® Перевірити виданий документ

http://rrpdoc.informjust.ua/

Для полегшення надання роз’яснень з цього питання разом з інформацією з реєстру пропонується надавати заявнику відповідну пам’ятку на аркуші формату А5, текст якої додається.

 

ПЕРЕДАЧА ДОКУМЕНТІВ

у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

та їх обтяжень

 

Підпунктом 2 пункту 3 Постанови № 1127 встановлено:

«2) органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції в установленому законодавством порядку, до припинення надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України забезпечують формування та ведення реєстраційних справ відповідно до законодавства, у тому числі у разі проведення державної реєстрації прав іншими суб’єктами державної реєстрації не за місцезнаходженням майна, нотаріусами»

Згідно пункту 25 Порядку, подана заява (з відміткою про одержання документів), документ, що підтверджує внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав, документ про сплату адміністративного збору, документи, які були роздруковані в процесі державної реєстрації прав та їх обтяжень, формуються у реєстраційну справу та передаються органові державної реєстрації прав за місцерозташуванням нерухомого майна в порядку, встановленому Мін’юстом.

На цей час діє Порядок передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений Наказом МЮУ № 111/5 від 20 січня 2012 року, який не встановлює строків передачі документів.

Таким чином, до прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про припинення надання послуг органами державної реєстрації прав, утвореними Міністерством юстиції, нотаріуси передають документи для формування реєстраційної справи органу державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна в тому ж порядку, що діяв станом на 31 грудня 2015 року.

Слід зазначити, що діючим Порядком не передбачено виготовлення і долучення до реєстраційної справи паперових копій документів, що подаються для проведення державної реєстрації прав, а так само – копій документів, що встановлюють особу заявника.

Вважається доцільним передавати органам державної реєстрації прав з описом вкладення наступні документи:

1)    Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень;

2)    Квитанції:

-       про сплату адміністративного збору (приватні нотаріуси передають обидві квитанції: про сплату 40% і 60% збору),

-       за надання інформації;

3)    Пошук заяв в базі даних заяв;

4)    Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави;

5)    Рішення державного реєстратора;

6)    Інформація, сформована за результатом розгляду заяви.

 

АЛГОРИТМ ДІЙ НОТАРІУСА

як державного реєстратора прав на нерухоме майно та їх обтяжень

 

Виконуючи функції державного реєстратора прав, до впровадження нового програмного забезпечення реєстру, нотаріус має вчинити наступні дії:

  1. Встановити особу заявника в порядку, передбаченому п. 8 Порядку. Слід звернути увагу, що Порядком не передбачене виготовлення копій документів, що встановлюють особу заявника.
  2. Перевірити наявність документа (документів) про сплату адміністративного збору та документа, що підтверджує внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав, а також відповідність законодавству розмірів внесеної плати.
  3. Перевірити наявність оригіналів документів, необхідних для відповідної реєстрації прав. Державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених статтею 27 Закону та п.п. 41-53 Порядку.

Для державної реєстрації права власності на об’єкт нерухомого майна у разі, коли в документах, що подаються для такої реєстрації, відсутні відомості про технічні характеристики відповідного об’єкта, також подається технічний паспорт на такий об’єкт (п. 54 Порядку).

Для державної реєстрації права власності на земельну ділянку у разі, коли в документах, що подаються для такої реєстрації, відсутні відомості про її кадастровий номер, також подається витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку (п. 55 Порядку).

Слід звернути увагу, що Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень не передбачене виготовлення паперових копій зазначених вище документів.

  1. За допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав зареєструвати, сформувати та роздрукувати заяву у двох примірниках, на якій заявник (за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній) та нотаріус проставляють підписи. Один примірник заяви надається заявникові, а другий долучається до документів, поданих для державної реєстрації прав.
  2. З поданих оригіналів документів, необхідних для державної реєстрації прав, виготовити електронні копії таких документів шляхом їх сканування, долучити оригінали документів до зареєстрованої заяви.
  3. Встановити відсутність раніше зареєстрованих інших заяв на це саме майно в порядку, встановленому п.п. 12-14 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня  2011 року № 1141 (далі — Порядок № 1141). Сформувати та роздрукувати пошук заяв у базі даних заяв, без проставлення підпису і печатки.
  4. Здійснити пошук у Державному реєстрі прав відомостей про нерухоме майно, право власності та суб’єкта цього права, інших речових прав та суб’єкта цих прав, іпотеку та суб’єкта цього прав, обтяження прав на нерухоме майно та суб’єкта цих прав в порядку, установленому п.п. 10, 11 Порядку № 1141 та Наказом Міністерства юстиції України № 1844/5 від 14 грудня 2012 року. Результати пошуку не друкувати.

Під час проведення державної реєстрації прав використовуються відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав.

За відсутності відомостей у Реєстрі прав власності на нерухоме майно  використовуються наявні відомості, які містяться на паперовому носії інформації (реєстрові книги та реєстраційні справи, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації).

  1. Прийняти, відредагувати та роздрукувати рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав.

Редагуючи рішення, слід зробити наступну заміну:

Видалити абзац:

Додати натомість абзац:

Керуючись частиною другою статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктом 16 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року № 703, Керуючись частиною третьою статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктом 18 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127,

 

Слід звернути увагу, що згідно пункту 3 Порядку, на рішенні державного реєстратора не проставляється підпис та печатка.

  1. За результатом прийнятого рішення щодо державної реєстрації прав відкрити та/або закрити розділи в Державному реєстрі прав, внести до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права та їх обтяження, про об’єкти та суб’єктів цих прав.
  2. За допомогою програмних засобів ведення Реєстру сформувати інформацію з нього.
  3. Задовольнити заяву.
  4. Видати заявнику документи. На примірнику заяви, що долучається до реєстраційної справи, заявником зазначаються відомості про отримання документів в повному обсязі.
  5. Передати документи для формування реєстраційної справи.

 

Консультативно – методична рада з питань нотаріату при Головному територіальному управлінні юстиції

у Харківській області

 

ДОКУМЕНТИ, ЩО ПОСВІДЧУЮТЬ ПРАВО ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЕЛЬНУ ДІЛЯНКУ, ІСТОРІЯ ЗМІН: ФОРМИ, ОСОБЛИВОСТІ, ЗРАЗКИ — автор матеріалу Вікторія ГОЛОБОРОДЬКО

читай на сторінках 21 — 45 Науково — практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса» № 6 (84) грудень 2015 року 

Передплата на 2016 рік триває:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
п/р 26009000143595 в Філії АТ «Укрексімбанк» м. Харків, МФО 351618
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2016 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1300 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net

http://www.yurradnik.com.ua/

ЗАСТОСУВАННЯ ЗЕМЕЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА В НОТАРІАЛЬНІЙ ПРАКТИЦІ — автор матеріалу Олена МАРТИНЮК

читай на сторінках 8 — 20 Науково — практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса» № 6 (84) грудень 2015 року 

Передплата на 2016 рік триває:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
п/р 26009000143595 в Філії АТ «Укрексімбанк» м. Харків, МФО 351618
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2016 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1300 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net

http://www.yurradnik.com.ua/

Інформаційний лист “Щодо зміни порядку проведення реєстраційних дій прав на нерухоме майно та їх обтяжень під час вчинення нотаріальних дій з таким майном”

Інформаційний лист

 

Щодо зміни порядку проведення реєстраційних дій

прав на нерухоме майно та їх обтяжень

під час вчинення нотаріальних дій з таким майном

 

В зв’язку з виникненням численних питань у нотаріусів області щодо проведення реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень з 01 січня 2016 року, Консультативно-методична рада з питань нотаріату при Головному територіальному управлінні юстиції у Харківській області повідомляє наступне.

З 01 січня 2016 року Законом України “Про внесення змін до закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (далі — “Закон № 834”), Закон України “Про внесення змін до закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” викладено в новій редакції.

На виконання вимог вказаного закону Кабінетом Міністрів України 25 грудня 2015 року прийнято Постанову № 1127 “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (набула чинності 01 січня 2016 року), якою затверджений Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Порядок доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі — “Постанова № 1127).

Вищезазначеною Постановою КМУ встановлений розмір плати за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Зокрема, за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у паперовій формі — 0,025 розміру мінімальної заробітної плати, що на даний час складає 34,45 грн. (округлено до гривні – 35 грн.); за надання інформації в електронній формі — 0,0125 розміру мінімальної заробітної плати, що на даний час складає 17,23 грн. (округлено до гривні – 17 грн.); за надання інформації нотаріусам та їх помічникам (під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва) шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно — 0,04 розміру мінімальної заробітної плати, що на даний час складає 55,12грн. (округлено до гривні – 55 грн.).

Державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника. Нотаріус або його помічник за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та роздруковує заяву у двох примірниках, на якій заявник (за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній) та нотаріус або його помічник, який сформував таку заяву, проставляють підписи. Один примірник заяви надається заявникові, а другий долучається до документів, поданих для державної реєстрації прав.

Після проставлення підписів на заяві нотаріус або його помічник реєструє заяву в базі даних заяв. Моментом прийняття заяви вважається дата і час її реєстрації у базі даних заяв.

Під час формування та реєстрації заяви у базі даних заяв нотаріус або його помічник встановлює особу заявника, що здійснюється за документом, що посвідчує таку особу.

Разом із заявою заявник подає оригінали документів, необхідні для відповідної реєстрації, та документи, що підтверджують сплату адміністративного збору та/або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав, у разі, якщо заявник не звільнений від сплати таких платежів.

З поданих оригіналів документів, необхідних для державної реєстрації прав, нотаріус або його помічник виготовляє електронні копії таких документів шляхом їх сканування, які долучаються до заяви, зареєстрованої у базі даних заяв.

За результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, нотаріус приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації. Рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації за умови вчинення дій приймається нотаріусом у будь-який час до закінчення строку державної реєстрації прав, встановленого ст. 19 Закону № 834.

На підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень нотаріусом вносяться відповідні записи до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Після внесення відомостей до Державного реєстру прав нотаріус за допомогою програмних засобів ведення цього Реєстру формує інформацію з нього.

Інформація з Державного реєстру прав за бажанням заявника може бути надана у паперовій формі нотаріусом або його помічником з урахуванням строку державної реєстрації, за який сплачено реєстраційний збір, шляхом її друку за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки нотаріуса.

Положення щодо надання інформації з Державного реєстру прав з урахуванням строку державної реєстрації, за який сплачено реєстраційний збір, не застосовується у разі проведення державної реєстрації прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва.

За результатом розгляду заяви нотаріус або його помічник невідкладно повертає заявникові оригінали документів, поданих для державної реєстрації, а також за бажанням заявника надає інформацію з Державного реєстру прав чи рішення державного реєстратора щодо відмови в державній реєстрації прав у паперовій формі. На примірнику поданої заяви, що долучався до документів, поданих для державної реєстрації прав, заявником зазначаються відомості про отримання документів в повному обсязі.

У разі відмови у проведенні державної реєстрації прав заявникові також повертається документ, що підтверджує внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав.

 

Нотаріус або його помічник під час повернення документів, надання рішення державного реєстратора щодо відмови в державній реєстрації прав у паперовій формі встановлює особу заявника та перевіряє обсяг його повноважень.

Примірник заяви, що долучався до документів, поданих для державної реєстрації прав, з відповідними відомостями заявника про отримання документів в повному обсязі, документи, що підтверджують сплату адміністративного збору та/або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав (крім випадку звільнення від сплати), а також інші документи, що були отримані у паперовій формі державним реєстратором під час розгляду заяви та не підлягають поверненню заявнику, долучаються до відповідної реєстраційної або облікової справи.

За результатом розгляду заяви нотаріус передає в порядку, встановленому Мін’юстом, вищезазначені документи, а у разі проведення державної реєстрації права власності з відкриттям розділу в Державному реєстрі прав — сформовану реєстраційну справу суб’єкту державної реєстрації прав, що забезпечує ведення реєстраційних справ.

Ведення облікових справ забезпечується нотаріусами самостійно.

Документи та/або відомості, сформовані нотаріусом за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав під час розгляду заяви, а також електронні копії оригіналів документів, поданих для державної реєстрації прав, виготовлені шляхом сканування та долучені до відповідної заяви, зберігаються в електронній формі у цьому Реєстрі.

Також слідує зазначити, що Порядком доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (Постанова № 1127) встановлено, що  інформації з Державного реєстру прав надається в електронній формі шляхом безпосереднього доступу до цього Реєстру та забезпечується за допомогою програмних засобів його ведення шляхом здійснення нотаріусом під час вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва, пошуку відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, завантаження та перегляду інформації з Державного реєстру прав в електронній формі для її подальшого використання, у тому числі друку.

Інформація з Державного реєстру прав за бажанням нотаріуса може бути отримана у паперовій формі шляхом її друку за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки.

Інформація з Державного реєстру прав у паперовій або електронній формі має однакову юридичну силу та містить обов’язкове посилання на Державний реєстр прав.

 

Консультативно-методична рада

з питань нотаріату

при Головному територіальному

управлінні юстиції у Харківській області

Адміністрація сайту Щиро Вітає З Новим Роком та Різдвом Христовим!

Ось знову рік Новий іде,
Хай щастя він Вам принесе,
Міцне здоров’я подарує,
Хай радістю Ваш дім квітує.

Любов’ю хай серця живуть,
Тепло душі для Вас несуть.
Хай мир і лад у Вашій хаті будуть,
Хай завжди щирість Вам дарують люди.

 

anonce_44_main

 

Науково-практичний журнал «Мала енциклопедія нотаріуса» №6 (84) грудень 2015 року Тема номера: Земельний кодекс

Передплата на 2016 рік триває:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
п/р 26009000143595 в Філії АТ «Укрексімбанк» м. Харків, МФО 351618
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2016 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1300 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net

http://www.yurradnik.com.ua/

 

У НОМЕРІ:

Земельний кодекс

Олена МАРТИНЮК

Застосування земельного законодавства в нотаріальній практиці…………………………………………. 8

Вікторія ГОЛОБОРОДЬКО

Документи, що посвідчують право власності на земельну ділянку,  історія змін:
форми, особливості, зразки……………………………………………………………………………………………….. 21

Додаток 1.1

Форма державного акта на право приватної власності на землю,  затверджена постановою Верховної Ради України від 13.03.1992 № 2201­XII……………………………………………………………………………………. 32

Додаток 1.2

Зразок державного акта на право приватної власності на землю, форма якого затверджена постановою Верховної Ради України від 13.03.1992 № 2201­XII……………………………………………………………. 34

Додаток 1.3

Форма державного акта на право власності на землю, що видавався громадянам України — суб’єктам підприємницької  діяльності та юридичним особам України, затверджена постановою Кабінету Міністрів України  від 24.03.1999 № 440…………………………………………………………………………………………… 35

Додаток 1.4

Зразок державного акта на право власності на землю, що видавався громадянам України — суб’єктам підприємницької  діяльності та юридичним особам України, затверджений постановою  Кабінету Міністрів України від 24.03.1999 № 440……………………………………………………………………………………………. 37

Додаток 2.1

Форма державного акта на право власності на земельну ділянку, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2002 № 449…………………………………………………………………………….. 38

Додаток 2.2

Зразок державного акта на право власності на земельну ділянку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2002 № 449…………………………………………………………………………….. 40

Додаток 3.1

Форма державного акта на право власності на земельну ділянку, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2008
№ 1019…………………………………………………………………………………………………………………………….. 41

Додаток 3.2

Зразок державного акта на право власності на земельну ділянку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2008 № 1019…………………………………………………………………………… 44

Додаток 4.1

Зразок Свідоцтва про право власності на нерухоме майно………………………………………………….. 45

Спадщина

Олена ЧУЄВА

Спадщина (частина друга)………………………………………………………………………………………………… 46

Зразок договору про поділ спадщини, укладеного спадкоємцями за законом……………………….. 50

Зразок свідоцтва про право на спадщину за законом, виданого на підставі договору
про поділ спадщини………………………………………………………………………………………………………….. 51

Зразок договору про поділ спадщини, укладеного спадкоємцями за законом, з покладанням обов’язку сплати боргів на одного зі спадкоємців………………………………………………………………………………. 51

Зразок договору про поділ спадщини, укладеного спадкоємцями за заповітом, з виплатою грошової компенсації та заповідальним відказом………………………………………………………………………………. 52

Зразок свідоцтва про право на спадщину за заповітом, виданого на підставі договору про поділ спадщини, із встановленням заповідального відказу……………………………………………………………………………………………………………………………….. 53

Олег ПЕЧЕНИЙ

Деякі аспекти визначення наслідків пропущення строку для прийняття спадщини………………… 58

Ігор МАЧУЛЬСЬКИЙ

Спадкування майна, що знаходиться у банківському сейфі
(за матеріалами судової практики)…………………………………………………………………………………….. 62

Владислава Куц

Спадкування за правом представлення: теорія та практика………………………………………………….. 70

Ольга РОЗГОН

Невиконання заповідального відказу………………………………………………………………………………….. 74

Нотаріальний процес

Оксана ВЕЛИЧКО

Трохи про форму документа, що є підтвердженням реєстраційного номера платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків……………………………………………………. 83

Лист Міністерства юстиції України від 28.10.2015 № 13.132/358
[Щодо особливостей посвідчення нотаріусами аграрних розписок]……………………………………… 86

Інформаційний лист
«Щодо одержання відомостей про склад зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб»……… 92

Є така професія — нотаріус

Алла ЄРУХ

Роздуми про мою професію………………………………………………………………………………………………. 95

Право інтелектуальної власності

Ольга АВРАМОВА

Спадкування та здійснення спадкових авторських прав на літературний твір:
привіт від Незнайка…………………………………………………………………………………………………………… 97

Правові висновки

Вікторія ГОЛОБОРОДЬКО

Правова позиція щодо того, чи має право адвокат вчиняти нотаріальні дії (або звертатися до нотаріуса) від імені особи на підставі договору про надання правової допомоги?…………………………………. 104

Податки

Володимир МАРЧЕНКО

Декларування доходів за 2015 рік: нова форма декларації — застосовувати чи ні…………………. 107

Організація робочого місця нотаріуса

Александр СПЕРЧУН

Алгоритм действий при переходе от использования ключей Центра сертификации ключей Миндоходов к использованию ключей Аккредитованного центра сертификации ключей органов юстиции Украины……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 113

Андрій БОРКІВСЬКИЙ

Алгоритм дій з налаштування програми «IIT» (Користувач АЦСК ІДД Міндоходів)…………….. 118

Олександр СПЕРЧУН

Політика інформаційної безпеки нотаріального офісу (рекомендації)…………………………………… 123

Александр СПЕРЧУН

Государственный реестр вещественных прав — перенесение записей, погашение прав, внесение отметки о погашении………………………………………………………………………………………………………… 127

Олександр СПЕРЧУН

Шпаргалка для нотаріусів та їх помічників. Експертні дії……………………………………………………. 129

Олександр СПЕРЧУН

Кодекс помічника нотаріуса……………………………………………………………………………………………… 133

Цивільний кодекс

Василь КРАТ

Загальна характеристика договору факторингу………………………………………………………………….. 135

Яна НОВОХАТСЬКА

Поняття та порядок поділу спільного майна подружжя……………………………………………………….. 151

Олександр КУХАРЄВ

Особливості застосування завдатку як способу забезпечення виконання зобов’язання………….. 160

Яна НОВОХАТСЬКА

Представництво……………………………………………………………………………………………………………….. 168

Тема для обговорення

Марина ЄЛЬКІНА

Добровільна відмова від права власності……………………………………………………………………………. 174

Асоціація нотаріусів міста Харкова та Харківської області

Експрес­аналіз нового порядку відчуження транспортних засобів від 01.12.2015 № 27…………. 197

Звернення Асоціації нотаріусів міста Харкова та Харківської області  від 09.12.2015 № 28 «Щодо скасування реєстрації Порядку проведення перевірки організації роботи державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, організації нотаріальної діяльності приватних нотаріусів, дотримання державними і приватними нотаріусами порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства»…………………………………………………………………………………… 202