Архивы

ВІТАЄМО ВАС З НОВИМ РОКОМ ТА РІЗДВОМ ХРИСТОВИМ!!!!

Прийміть наші найщиріші вітання з Новим Роком та Різдвом Христовим!

Відходить у історію ще один рік. Відходить, щоб назавжди залишитися у нашій пам’яті. Охоплені приємними клопотами, ми готуємо своїм близьким святкові сюрпризи та подарунки, шлемо рідним та друзям привітання, сповнені щирості і добра. Але займаючись святковими приготуваннями, кожен з нас обов’язково аналізує, що зроблено, які проблеми залишилися невирішеними. На жаль, людина не спроможна змінити своє минуле, але нам під силу дати йому оцінку, зробити висновки.
Ми щиро бажаємо, щоб Новий рік у Вашому житті став часом здійснення мрій та задумів.
Нехай 2010 рік принесе Вам достаток, стабільність та процвітання, але в першу чергу, здоров’я, любов та злагоду. Нехай тепло різдвяної свічки зігріває Ваші серця протягом усього року. Будьте щасливі! Будьте успішні!

Лист Заступника Міністра юстиції України Єфіменко Л.В. до Головуючого на Першому Всеукраїнському з’їзді нотаріусів України В.М. Марченка від 16.12.2009 року №10935-0-26-09-31

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Україна, 01001, м. Київ
вул. Городецького, 13
Тел./факс: (38-044) 278-37-23

Головуючому
на Першому Всеукраїнському
з’їзді нотаріусів України
В.М. Марченку
61002, м. Харків, вул. Сумська, 82 А, кв. З

16.12.2009 року №10935-0-26-09-31

Про розгляд звернення

Міністерство юстиції України вітає ініціативи Першого Всеукраїнського з’їзду нотаріусів України стосовно вдосконалення окремих відомчих нормативно-правових актів. Ці пропозиції поступово впроваджуватимуться у законодавство щодо організації та діяльності нотаріату, а також можуть бути враховані у проекті нової редакції Закону України „Про нотаріат».
Вдосконалення законодавства щодо організації та діяльності нотаріату в Україні є тривалим та складним процесом, що має враховувати міжнародний досвід, відповідати викликам сьогодення і потребам суспільства, сприяти реалізації прав людини і забезпечувати виконання обов’язків всіма учасниками правовідносин, пов’язаних із діяльністю нотаріату. У рамках цього процесу пропозиції Першого всеукраїнського з’їзду нотаріусів України є суттєвим поштовхом до подальшого плідного діалогу Міністерства юстиції України та нотаріальної спільноти.

Заступник Міністра Л.В. Єфіменко

При оформленні спадщини українці поки віддають перевагу державним нотаріусам

При оформленні спадщини українці поки віддають перевагу державним нотаріусам

Незважаючи на зрівняння з 1 червня 2009 року у повноваженнях державних та приватних нотаріусів щодо оформлення спадкових справ, українці поки що віддають перевагу державним нотаріусам. Про це повідомив Міністр юстиції Микола Оніщук, посилаючись на узагальнення практики оформлення спадкових справ, яке провело Міністерство юстиції.
Так, з 1 червня 2009 року державними нотаріусами було заведено майже чверть мільйона спадкових справ. Приватними нотаріусами за цей же час було заведено 8740 спадкових справ, тобто, менше 4 відсотків.
За словами Міністра юстиції, можна говорити про певну обережність, з якою громадяни поставилися до нової можливості. Очевидно, можна говорити й про більшу довіру українців до державних інституцій. Хоча, як наголосив Міністр, законом встановлені однакові гарантії діяльності нотаріусів, що передбачають як однакові підстави для отримання права на заняття нотаріальною діяльністю, так і відповідальність за вчинення нотаріальних дій.
Не останню роль, очевидно, відіграє різниця вартості послуг державних та приватних нотаріусів.
Разом з тим, наголосив Міністр, спостерігається повільна, проте позитивна тенденція збільшення звернень громадян до приватних нотаріусів. Наприклад, якщо у жовтні до приватних нотаріусів для оформлення спадку звернулося 2093 громадян, то листопаді – вже 3251 громадян. Таким чином, у листопаді приватними нотаріусами було заведено вже близько 8 відсотків від загальної кількості відкритих у цьому місяці спадкових справ.
Як повідомлялося, з 1 червня 2009 року приватні нотаріуси отримали право на оформлення спадкових справ. Це було визначено Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про нотаріат», ухваленим Верховною Радою Україною 1 жовтня 2008 року.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271-17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

Мін‘юст закликає Президента застосувати право вето до закону, яким відтерміновується введення в дію нових антикорупційних законів

Мін‘юст закликає Президента застосувати право вето до закону, яким відтерміновується введення в дію нових антикорупційних законів

Міністерство юстиції рекомендуватиме Президенту України застосувати право вето до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання та протидії корупції», ухваленого Верховною Радою 23 грудня 2009 року. Указаним законом передбачається відтермінування введення в дію положень законів України «Про засади запобігання та протидії корупції», «Про відповідальність юридичних осіб за вчинення корупційних правопорушень» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення» з 1 січня 2010 року на 1 квітня 2010.

Як відомо, Міністерство юстиції раніше заявляло про недоцільність пролонгації строку введення в дію антикорупційного пакету законів з огляду на міжнародні зобов’язання України та існуючу ситуацію з поширенням корупції в державі.

Беручи до уваги те, що нові антикорупційні закони були внесені до Парламенту як законодавчі ініціативи Президента України, Міністерство юстиції має підстави сподіватися на підтримку своєї позиції з боку Глави держави, а також на те, що з 1 січня 2010 року Україна житиме за новими антикорупційними правилами.

Прес-служба Міністерства юстиції України
Tел. 271- 17-33
E-mail: press@minjust.gov.ua

Шановний Марченко Володимир Миколайович!!!!!!!!

Без лишних слов, без лишних фраз,
С глубоким чувством уважения
Позвольте нам поздравить Вас
В день светлый Вашего рожденья.
Что пожелать Вам в этот день,
Каких же благ, какого счастья?
Чтоб никогда не унывать,
Не знать болезни и несчастья.
Чтоб Вы не знали никогда
Ни огорчений, ни печали,
Чтобы товарищи, друзья
С улыбкой всюду Вас встречали.

Договір про встановлення земельного сервітуту не реєструється

ГОСУДАРСТВЕННЫЙ КОМИТЕТ УКРАИНЫ ПО ЗЕМЕЛЬНЫМ РЕСУРСАМ
ПИСЬМО
от 24.09.2009 г. N 14322/17/11-09
Государственным комитетом Украины по земельным ресурсам обработано Ваше письмо относительно разъяснения некоторых вопросов земельного законодательства, поступившее от Государственного комитета Украины по вопросам регуляторной политики и предпринимательства, и по сути поставленных вопросов сообщается следующее.
Частью второй статьи 100 Земельного кодекса Украины установлено, что земельный сервитут может быть установлен договором между лицом, которое требует его установления, и собственником (владельцем) земельного участка.
В соответствии с частью первой статьи 84 Земельного кодекса Украины в государственной собственности находятся все земли Украины, кроме земель коммунальной и частной собственности.
С учетом того что разграничение земель государственной и коммунальной собственности не проведено, все земли, кроме земель переданных в частную собственность, считаются государственными.
Абзацем первым пункта 12 раздела X «Переходные положения» Земельного кодекса Украины установлено, что до разграничения земель государственной и коммунальной собственности полномочия относительно распоряжения землями (кроме земель, переданных в частную собственность, и земель, указанных в абзаце третьем данного пункта) в пределах населенных пунктов осуществляют соответствующие сельские, поселковые, городские советы, а за пределами населенных пунктов — соответствующие органы исполнительной власти.
То есть орган местного самоуправления — распорядитель земельного участка может выступать стороной договора земельного сервитута.
Согласно части второй статьи 100 Земельного кодекса Украины договор об установлении земельного сервитута подлежит государственной регистрации в порядке, установленном для государственной регистрации прав на недвижимое имущество.
Статьей 4 Закона Украины «О государственной регистрации вещных прав на недвижимое имущество и их ограничений» (далее — Закон) определено, что обязательной государственной регистрации подлежат вещные права на недвижимое имущество, в частности право пользования (сервитут).
В соответствии с Законом регистрация вещных прав на недвижимое имущество осуществляется в составе Государственного реестра прав на недвижимое имущество и их ограничений (далее — Государственный реестр прав).
Согласно Закону администратором Государственного реестра прав является Центр ГЗК.
В соответствии с абзацем пятым пункта 4 «Заключительных положений» Закона на Кабинет Министров Украины возложена обязанность обеспечить в пределах своих полномочий принятие нормативно-правовых актов, необходимых для реализации данного Закона.
Непринятие до настоящего времени Верховной Радой Украины и Кабинетом Министров Украины нормативно-правовых актов, необходимых для реализации положений Закона, а именно Порядка ведения Государственного реестра прав и других, делает невозможным действие Закона в полном объеме, в том числе ведение Государственного реестра прав.
В соответствии с постановлением Кабинета Министров Украины от 17 июля 2003 года N 1088 «О создании единой системы государственной регистрации земельных участков, недвижимого имущества и прав на них в составе государственного земельного кадастра» Центр ГЗК до создания Государственного реестра прав проводит регистрацию земельных участков и прав на них путем внесения записей о регистрации земельных участков и прав на них в базу данных государственного реестра земель.
Центр ГЗК осуществляет ведение государственного реестра земель в соответствии с Временным порядком ведения государственного реестра земель (далее — Временный порядок), утвержденным приказом Госкомзема Украины от 02.07.2003 г. N 174 и зарегистрированным Минюстом 25.11.2003 г. за N 641/762, которым не предусмотрены процедуры регистрации права пользования чужим земельным участком (сервитут).
Вместе с тем согласно Временному порядку в автоматизированной системе государственного земельного кадастра (далее — АС ГЗК) должны содержаться, в частности, сведения о правовом режиме земель. В Поземельную книгу и столбцы 39 — 48 таблицы 5 «Сведения об имеющихся ограничениях (обременениях) прав на земельный участок, земельные сервитуты, договоры аренды (субаренды) земли» в регистрационную карточку земельного участка, которая является составляющей Поземельной книги, вносятся соответствующие данные.
Таким образом, в Поземельную книгу (регистрационную карточку земельного участка) и АС ГЗК вносятся сведения об имеющихся сервитутах земельного участка.
После внесения информации об имеющихся сервитутах земельного участка в Поземельную книгу (регистрационную карточку земельного участка) и АС ГЗК соответствующее структурное обособленное подразделение Центра ГЗК по заявке заинтересованного лица может выдать справку в установленном законодательством порядке.

Заместитель Председателя В. Кулинич

© Інформаційно-аналітичний центр «ЛІГА», 1991 — 2009
© ТОВ «ЛІГА ЗАКОН», 2007 — 2009

Звернення Голови секції нотаріусів АПУ Володимира Марченко до Прем’єр-міністра України Тимошенко Ю.В., Голови фракції Партії регіонів Верховної Ради України Януковича В.Ф. та Голови фракції «Блок Юлії Тимошенко» Верховної Ради України Кириленко І.Г.

Голова секції нотаріусів Асоціації правників України Володимир Марченко зробив аргументовані звернення у своїх листах від 16.12.2009 року до Прем’єр-міністра України Тимошенко Ю.В., Голові фракції Партії регіонів Верховної Ради України Януковичу В.Ф. та Голові фракції «Блок Юлії Тимошенко» Верховної Ради України Кириленко І.Г., про неприпустимість позитивного голосування законопроекту № 2536-Д „Про внесення змін до ст. 3 ДКМ України „Про державне мито” (щодо розміру державного мита за посвідчення договорів відчуження нерухомого майна)”.
При цьому він відмітив , що позитивне голосування призведе до різкого зменшення надходжень до бюджету та інших соціальних фондів , скорочення робочих місць і не бажання кваліфікованих нотаріусів займатися нотаріальною діяльністю, що в свою чергу призведе до збільшення різного роду шахрайств, зловживань та судових спорів.
Також Володимир Марченко провів телефонні розмови з цього приводу з окремими народними депутатами України, які з розумінням віднеслися до цієї проблеми і висловили впевненість, що вони зможуть довести громадянську стурбованість нотаріальної спільноти до керівників своїх фракцій.
Голова секції нотаріусів Асоціації правників України Володимир Марченко звертається до усіх колег, керівників громадянських об’єднань нотаріусів прийняти активну участь в роботі з народними обранцями з метою недопущення позитивного голосування по законопроекту № 2536-Д „Про внесення змін до ст. 3 ДКМ України „Про державне мито” (щодо розміру державного мита за посвідчення договорів відчуження нерухомого майна)”.

IV ЕЖЕГОДНЫЕ «КАРПАТСКИЕ ВСТРЕЧИ НОТАРИУСОВ»

IV ЕЖЕГОДНЫЕ
«КАРПАТСКИЕ ВСТРЕЧИ НОТАРИУСОВ»
18 – 21 февраля 2010 года

Закарпатье, г. Свалява,
комплекс отелей курорта «Солнечное Закарпатье»

Тема: «Оподаткування та декларування доходів і витрат нотаріуса.
Розмір та порядок відрахування до Пенсійного Фонду України
Порядок оподаткування продажу, отримання в дар та у спадщину рухомого та нерухомого майна.»

ПРОГРАММА ВСТРЕЧ

18.02.10
Четверг
12.00 — 14.00 Размещение в отелях
Регистрация в отеле «Квiтка Закарпаття»
14.00 — 15.00 Обед
15.00 — 19.00 Встреча в конференц-зале отеля «Солнечная Долина»
Тема: Оподаткування та декларування доходів і витрат
нотаріуса.
Розмір та порядок відрахування до Пенсійного Фонду України.
Порядок оподаткування продажу, отримання в дар та у спадщину рухомого та нерухомого майна.

Модератор науково-практичної частини заходу:
Володимир Марченко
19.00 — 20.00 Ужин в отеле
19.02.10
пятница
8.00 — 10.00 Завтрак в отеле
10.00 Отъезд на экскурсию. Поистине активный и незабываемый отдых нас ждет на горнолыжных трассах Карпатских гор. Удобные и безопасные склоны гор каждый год привлекают тысячи туристов. Отдохнуть здесь – это значит насладиться неповторимыми пейзажами зимних Карпат, получить удовольствие от лыжного спорта, пообщаться с друзьями за кружкой вкусного горячего глинтвейна!

14.00-16.00 Обед в в колоритном ресторане «Деца у нотаря». Это тематическая корчма-музей (в пер. на современный язык – 100 грамм у нотариуса). Здесь нас всегда встречают с особым теплом и радушием.
17.00 Прибытие в отель, отдых
19. 00-20.00 Ужин в отеле

20.02.10
суббота

8.00 — 9.00 Завтрак в отеле
9.00 Отъезд на экскурсию.
Мы направляемся в самый венгерский город Закарпатья – Берегово. В программе — осмотр исторического центра, дворца семьи Бетленов
(XVII в), посещение термального бассейна, купание (температура воды + 39град.). Аналоги состава воды в этом бассейне есть только в 3-х местах планеты: Исландия, Новая Зеландия и Гренландия.

Продолжим знакомство с колоритными
традициями и национальной культурой
закарпатских венгров в дегустационном зале
«Дом вина», село Яноши.
15.00-16.00 Обед в венгерском ресторане
18.00 Прибытие в отель, отдых

20.00 Праздничный банкет в колоритном закарпатском ресторане
(шоу- программа «Закарпатская гостиная» и много других приятных сюрпризов – будет весело!)
Подведение итогов ІV Всеукраїнського щорічного конкурсу нотаріусів в номінації „НОТАРІУС РОКУ”
21.02.10
воскресенье 8.00 — 9.00 Завтрак в отеле
9.00 — 12.00 Выходной день, горы, снег, общение, обмен координатами, дружественными пожеланиями, разъезд и пожелание ближайших встреч.
Предлагаемые отели:

Отель СОЛНЕЧНАЯ ДОЛИНА 4****
ИНФРАСТРУКТУРА: десертный кафе-бар, прачечная, парикмахерская, косметический салон, кабинет маникюра и педикюра, сауна, банкомат , охраняемая автостоянка, волейбольная площадка, крытый бассейн, спортивные площадки, собственная лечебная база с современным компьютерным диагностическим оборудованием, водолечебницей и закрытым бассейном, бюветы с минеральной водой на каждом этаже спального корпуса, 2 фитобара, гидролазерные души, фитотерапия, ароматерапия, минеральные, жемчужные и хвойные ванны, а также уникальная восточная система «Хамам».

Отель КВIТКА ЗАКАРПАТТЯ
Современный комфортабельный гостиничный комплекс, номерной фонд состоит из люксов и полулюксов. Каждый номер, как и отель в целом очаровывает как архитектурным дизайном, так и дизайном интерьера.
ИНФРАСТРУКТУРА: водолечебница, закрытый бассейн, сауна, бюветы с минеральной водой, тренажерный зал; ресторан; бар; танцевальная площадка, парикмахерская, стоянка

Частный отель «ЛИЛЕЯ” это 3-х этажный современный отель с номерами категории полулюкс и люкс европейского уровня.
ИНФРАСТРУКТУРА кафе-бар с традиционными закарпатскими и европейскими кушаньями, минеральные воды, лечение, сауна, бассейн, бильярд.

Отельный комплекс «СЛАВУТИЧ» современный комфортабельный пансионат.
ИНФРАСТРУКТУРА: кафе-бар, сауна, бассейн, парикмахерская, минеральные воды, тренажерный зал, оборудованная автостоянка

Пансионат «ПАРАДИЗ» современный комфортабельный пансионат.
ИНФРАСТРУКТУРА: русская баня, бильярд, беседки с мангалом, минеральные воды, ванны с минеральной водой в номере, ресторан, оборудованная автостоянка.

Гостиничный комплекс «СОФИЯ» Очаровательный 4-х этажный отель
Отель «София» со всех сторон окружен смешанным лесом. Это действительно спокойное и тихое место, облюбованное в свое время австрийским графом Шенборном-Бухгеймом для охотничьего дома.
ИНФРАСТРУКТУРА: кафе, бар, ресторан, тренажеры, сауна, бассейн; конференц-зал; библиотека, настольный теннис, автостоянка (бесплатная ).

Заявку на участие в КВН необходимо подать до 14 февраля 2010 года (включительно)
удобным для Вас способом:
факсом: 0654- 26-04-09; e-mail: pcf@list.ru, vozhova@mail.ru
или по телефонам: 066-734-29-54; 050-275-06-39; 0654-26-04-09
Для участия в КВН необходимо провести организационный взнос сроком до 15 февраля 2010 года (включительно) в размере (выбранное обозначить ٧):
Категория номеров Отель «Квітка Закарпаття», отель «Лилея»,
отель «Славутич»,
отель «Парадиз» Отель «Солнечная Долина», отель «София»
• Стандарт двухместный 2 770 грн (с 1 чел.) 2 940 грн (с 1 чел.)

ВНИМАНИЕ! Есть варианты размещения : — стандарт одноместный , — полулюкс двухместный, — полулюкс одноместный. Более подробная информация об условиях розмещения в этих номерах можно узнать : 066-734-29-54; 050-275-06-39; 0654-26-04-09
Оплату необходимо произвести на счет:
Отримувач: ФО-П Краюшкін Олексій Прохорович, код 2010201895, п/р 26004515455991 в Кримській Республіканській філії АКБ «Укрсоцбанк» м. Сімферополь, МФО 324010,
В организационный взнос входит:
1. Проживание с 12.00 18.02.2010 г. по 12.00 21.02.2010 г. в выбранном отеле согласно категории номера.
2. Питание – трехразовое (обед, ужин, завтрак).
3. Экскурсия: Зимний отдых – катание на лыжах, санках, конные прогулки. Обед в тематической корчме «Деца у нотаря (экскурсия + аренда лыжного оснащения + обед).
4. Экскурсия: Город Берегово, термальный бассейн, винные подвалы (экскурсия + входные билеты + обед).
5. Организационные расходы, аренда зала, методические раздаточные материалы, свидетельство участника.
6. Праздничный банкет, конферанс + живая музыка, приятный сюрприз.
7. Организационные расходы по проведению Карпатских Встреч Нотариусов.
Место проведения: Закарпатье, Свалявский район, село Поляна, курорт «Солнечное Закарпатье».
8. Как добраться: поездом до ж/д станции Свалява. Оттуда до Солнечного Закарпатья 5-10 км. на маршрутном такси.
Внимание!
* Последний день оплачен до 12:00. Задержаться дольше возможно, самостоятельно оплатив свое пребывание.
*Оргкомитет оставляет за собой право внесения изменений в программу
«Карпатских Встреч Нотариусов»
*За справками обращаться по тел.: 066-734-29-54; 050-275-06-39; 0654-26-04-09 , оргкомитет

Міністерство юстиції України 07.12.2009року зареєструвало Наказ від 04.12.2009 № 2371/5 „Про внесення змін до Порядку проходження стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса та підготовки стажиста до нотаріальної діяльності” за

Міністерство юстиції України 07.12.2009року зареєструвало Наказ від 04.12.2009 № 2371/5 „Про внесення змін до Порядку проходження стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса та підготовки стажиста до нотаріальної діяльності” за реєстровим номером 1170/17186

Звернення до Верховної ради України про невідкладну необхідність прийняття Нотарїального процесуального Кодексу від 04.12.2009 року

Голові
Верховної Ради України
ЛИТВИНУ В.М.
Голові
Комітету
Верховної Ради України
з питань правової політики
МІЩЕНКУ С.Г.

Нотаріат в Україні — це система органів і посадових осіб, на які покладено обов’язок посвідчувати права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняти інші нотаріальні дії, передбачені цим Законом, з метою надання їм юридичної вірогідності.
Учинення нотаріальних дій в Україні покладається на нотаріусів, які працюють у державних нотаріальних конторах, державних нотаріальних архівах (державні нотаріуси) або займаються приватною нотаріальною діяльністю (приватні нотаріуси).
Нотаріату притаманні правозахисна та правоохоронна функції. Крім того, нотаріат в України знаходиться у сфері безспірної юрисдикції, має на меті сприяння попередженню спорів та конфліктів.
Нотаріус у своїй діяльності керується законами України, постановами ВР України, наказами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями КМУ, наказами Міністра юстиції України та іншими нормативними актами.
Наразі, єдиним документом, який має регулювати нотаріальний процес, є Інструкція про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України. Проте нотаріальний процес регулюється стихійно як багаторазовими внесеннями змін до Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, численними листами Міністерства юстиції, так і навіть Правилами ведення нотаріального діловодства, які засновані на загальних правилах діловодства і не враховують специфіки нотаріального процесу. До того ж, часто ці документи суперечать і Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій…, і інколи нормам діючого законодавства.
Сьогодні склалася така ситуація, що через величезну кількість змін, що вносяться до нотаріального процесу, приймаючи нотаріальні документи неможливо встановити, чи відповідали вони вимогам діючого законодавства на час їх створення. А такого не повинно бути, бо це не відповідає принципам нотаріату.
У зв’язку з викладеним необхідно зазначити, що у Верховній Раді України вже зареєстровано законопроект Нотаріального процесуального кодексу (автор — народний депутат України І.Г. Бережна), який передбачає регулювання нотаріального процесу в Україні, не викликаючи різного прочитання однієї і тієї ж норми, і захищає від неконтрольованих змін, від порушення охоронюваних законом прав та інтересів громадян, територіальних громад та держави.
Усі найважливіші галузі права мають свій процесуальний кодекс, серед яких Цивільний процесуальний і Кримінально-процесуальний тощо, перераховувати їх усі немає сенсу.
Цивільний процесуальний кодекс України має на меті забезпечити повноцінне функціонування судової системи шляхом урегулювання порядку провадження в цивільних справах у судах відповідно до Конституції України та інших законів України, дозволяє судам реалізувати покладені на них обов’язки, забезпечує правильний та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою захисту порушених або оспорюваних прав і свобод фізичних та юридичних осіб, а також охорону державних та громадських інтересів, регламентує порядок провадження в цивільних справах у судах України.
Не потребує доказування, що нотаріальний процес не менш важливий, ніж цивільний, бо вони знаходяться в одній площині і різняться тільки тим, що суди вирішують спірні питання, а нотаріальний процес лежить у безспірній юрисдикції. У нотаріальному процесі реалізуються норми різних галузей права. Основними нормативними актами в даній сфері суспільних відносин є Конституція України, Цивільний кодекс України, Закон України «Про нотаріат». При цьому може виникати потреба розгляду можливої їх трансформації в тих чи інших конкретних правовідносинах, можуть установлюватись їх суперечності тощо. Результатом аналізу цих ситуацій може та повинна бути відповідна правова оцінка, яка певним чином впливатиме на вдосконалення і розвиток законодавства, зокрема Закону України «Про нотаріат». Тому неможливо ставити питання про безспірність нотаріального документа відсутністю закону, який містив би властивий цим функціям спеціальний процедурно-правовий механізм, здійснював регулювання суспільних відносин у межах цієї процедури та за допомогою цього закону. Наявність або відсутність відокремленої від інших процесуальних механізмів самостійної процедури може свідчити про місце нотаріального процесу в загальній системі права.
Повноваження нотаріуса мають визначитися в межах його прав та обов’язків виходячи зі змісту нотаріальної процедури, керуючись при цьому демократичними принципами, проголошеними Конституцією України. Нотаріальний процес має конкретизуватись у охороні прав усіх суб’єктів правовідносин на кожній стадії нотаріального процесу, а також передбачати охорону інтересів суспільства та держави.
Прийняття вказаного вище проекту Нотаріального процесуального кодексу України в першому читанні (з подальшим приведенням його окремих розділів та статей, під час другого читання, у відповідності до вимог чинного законодавства) дозволить на законодавчому рівні визначити питання провадження нотаріальних дій відповідно до Конституції та інших законів України, створить реальний механізм захисту майнових і немайнових прав та охоронюваних законом інтересів фізичних та юридичних осіб, що не тільки відповідатиме проголошеному конституційному принципу верховенства права, а також усуне проблеми при практичному застосуванні положень чинного законодавства в цій сфері.

Від імені делегатів І Всеукраїнського з’їзду нотаріусів України:
Грибанова Ольга Віталіївна, Гунін Олександр Володимирович , Журавльов Дмитро Володимирович , Лактіонова Світлана Анатоліївна , Марченко Володимир Миколайович, Моргунов Олександр Володимирович , Муравйова Оксана Іванівна, Нехимчук Кирило Борисович , Пелех Олена Зінонівна , Сидоренко Андрій Васильович, Сірякова Олена Вікторівна, Чигвінцева Лілія Василівна .

З повагою та сподіванням на розуміння.

04.12.2009 року