Архивы

При посвідченні договору купівлі продажу житлового будинку та земельної ділянки для обслуговування житлового будинку за одною адресою але у різний час(протягом податкового року) Стягується 5% з земельної ділянки чи ні Якщо є якесь розяснненя податкової буду вдячна,тому що не брала а податкова наполягає

В таких випадках , з у рахуванням неоднозначності діючого законодаства, (якщо Ви бажаєте піти «на зустріч» клієнту) потрібно обов’язково вимагати від клієнта податкового роз’яснення спаме по його об’єкту та цього випадку до посвідчення такого договору.
В протилежному випадку Вам доведеться це дуже довго та нудно доводити свою правоту у суді.

Я часто засвідчую підпис перекладача на документах, які перекладають працівники різних агенцій іноземних мов. Переклад викладається на бланку, який містить емблему та реквізити агенції або агенція проставляє штамп із назвою та адресою агенції. Таким чином, посвідчувальний напис розміщується на вищевказаному бланку. Питання: чи порушується у данному випадку п.5.3.1 Правил ведення нотаріального діловодства, де мова йде про рекламу чи це стосується лише реклами, яка містить інформацію про нотаріуса?

На мою думку це не є порушенням вимог Правил ведення нотаріального діловодства, в цьому випадку ви посвідчуєте тільки справжність підпису перекладача і регулювання форми та стилю документа, який перекладається поза Вашою компітенцією.

Брак заключен в 1991 году. Квартира куплена на имя жены в 1999 году. Развод оформлен в 2001 году. Муж умер в 2003 году. Наследство после смерти мужа приняла его сестра и другие лица на другую квртиру, где он был прописан на день смерти и которая была им приватизирована. Квартира, купленная в 1999 году нигде не фигурирует. Есть неполнолетний общий с умершим мужем ребенок инвалид, но на сегодняшний день он прописан и проживает по другому адресу. Какова практика по схожим ситуациям?

Згідно ст. 346 ЦКУ право власності припиняється зі смертю власника, але ж зі смертю фізособи виникає право на спадкування її спадкоємцями. Згідно із ст. 1218 ЦКУ до складу спадщини входять усі права, що належали спадкодавцеві на момент його смерті. Також ст. 1226 ЦКУ встановлено, що частка у праві спільної сумісної власності спадкується на загальних підставах. Таким чином Законодавець не надає будь-яких виключень щодо спадкування прав на майно померлого, в тому числі і частки у спільній власності подружжя.
У ситуації, що викладена у питанні, дружина не може стверджувати, що квартира належить їй на праві особистої приватної власності, оскільки розірвання шлюбу не припиняє права спільної сумісної власності на майно, набуте за час шлюбу. У цьому випадку розпорядитися такою квартирою можливо лише після визначення частки померлого та оформлення на неї спадщини в установленому законом порядку.

добрий день, де можна знайти перелік порушень, за які призупиняють нотаріальну діяльність приватного нотаріуса. Дякую

Діючий Закон України «Про нотаріат» санкції, як «Призупинення» не знає.

Чи можна завіряти нотаріально фотокопії Сертифікатів незалежного оцінювання знань учнів для вступу до вузів? Дитина одночасно подає до трьох вузів пакет фотокопій документів необхідних для вступу і проходить співбесіди (в різний час). І тільки потім надає оригінали. Як можна до трьох вузів одночасно подати оригінали?

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Начальникам Головного управління юстиції
Україна, , м.Київ Міністерства юстиції України
вул. Городецького, 13
Тел./факс:(38-044) 278-37-23 26.06.2008 № З1-32176

У зв’язку з численними зверненнями громадян до нотаріусів України з питання засвідчення вірності копії з Сертифікату зовнішнього незалежного оцінювання, Міністерством юстиції повідомляється наступне.
Порядок засвідчення вірності копій документів врегульовано главою 11 Закону України „Про нотаріат» (далі — Закон) та розділом 27 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 3 березня 2004 року № 20/5 (далі -Інструкція).
Статтею 75 Закону та пунктом 255 Інструкції встановлено, що нотаріуси засвідчують вірність копій (фотокопій) документів, виданих юридичними особами за умови, що ці документи не суперечать законові, мають юридичне значення і засвідчення їх копій (фотокопій) не заборонено законом.
Згідно пункту 27 Порядку оприлюднення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 28 березня 2008 року № 267, достовірність Сертифікату зовнішнього незалежного оцінювання гарантується елементами захисту його бланка та можливістю перевірки внесеної до нього інформації на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.
Додатком 1 до цього наказу передбачений технічний опис Сертифікату зовнішнього незалежного оцінювання, згідно якого цей Сертифікат має бути скріплений підписом керівника Українського центру оцінювання якості освіти та печаткою цього Центру.
Можливість факсимільного відтворення підпису на такому Сертифікаті зазначеним Порядком не передбачено.
Враховуючи викладене зазначаємо, що за умови надання належним чином оформленого Сертифікату зовнішнього незалежного оцінювання нотаріусом може бути засвідчено вірність копії з такого Сертифікату.
Одночасно повідомляємо, що пунктом 11 Умов прийому до вищих навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 25 грудня 2007 року № 1172, встановлено, що всі ксерокопії документів завіряються за оригіналом вищим навчальним закладом, до якого вони подаються, або в установленому порядку.

Міністр юстиції М.В. Оніщук

как правильно оформить договор купли-продажи строительного вагончика.

За правилами які діють для оформлення звичайного рухомого майна, що не підлягає реєстрації — у простій письмовій формі.

Скажіть будь-ласка, якщо 28 квітня 2009 року був оформлений договір дарування земельної ділянки, оригінал державного акту залишився в справах у нотаріуса, тепер клієнти вимагають, щоб їм видати оригінал державного акту на руки, зробивши на ньому відмітку про переміну власника земельної ділянки. На підставі чого вилучати із справ державний акт? Чи потрібно нотаріусу робити запит в держкомзем чи був виданий державний акт на нового власника?

За нормами Цивільного кодексу попередній договір не підлягає оцінці, він визначає виключно умови майбутнього договору, він не є частиною або складовою , оплата мита за посвідчення поперерднього договору не є складовою оплати мита за договором купівлі-продажу

Подскажите как правильно считать гос.пошлину? Пример: Сумма продажи 100 000 грн. По предварительному сумма договора 80 000 грн. и оплачено гос.пошлину 800 грн. С какой стоимости брать гос.пошлину, со 100 000 или с разницы 20 000?

По предварительному договору не предусмотрена Законом передача каких-либо денежных сумм.
Продажная стоимость определяется именно договром купли-продажи объекта, а соотвественно и госпошлинна исчесляется из суммы, указанной в договоре купли-продажи, т.е. со 100 000.

Подскажите как правильно считать гос.пошлину? Пример: Сумма продажи 100 000 грн. По предварительному сумма договора 80 000 грн. и оплачено гос.пошлину 8 000 грн. С какой стоимости брать гос.пошлину, со 100 000 или с разницы 20 000?

5 березня 2009 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок» № 1066-VI.
01.05. 2009 р. цей Закон набув чинності і завдав тим самим багато клопоту нотаріусам. Прикінцеві та перехідні положення даного Закону встановлюють, що «Положення цього Закону щодо посвідчення права власності на земельні ділянки документами, зазначеними у частині другій статті 126 Земельного кодексу України, поширюються також на випадки, коли зазначені документи були укладені (видані) до набрання чинності цим Законом, але державні акти на право власності на земельні ділянки видані не були».
Зворотна сила Закону? Ця сила поширюється на всі договори, навіть ті, які були укладені та посвідчені нотаріусами рік тому, два, три, п’ять? Що робити з договорами, в яких прямо передбачено перехід права власності «з моменту отримання державного акта про право власності на земельну ділянку»? На яких підставах виникло або виникає право власності на земельну ділянку у громадян, які набували право власності на земельну ділянку в порядку норм ст. 125 Земельного кодексу України (далі – ЗК України), яка діяла до 01.05.2009 р.? Цей Закон викликав багато питань, але на деякі він відповіді таки дає.
Стаття 57 Конституції України встановлює, що кожному гарантується право знати свої права і обов’язки.
Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов’язки громадян, мають бути доведені до відома населення в порядку, установленому законом.
Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов’язки громадян, не доведені до відома населення в порядку, установленому законом, є не чинними.
Статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.
Статтею 92 Конституції України встановлено, що виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов’язки громадянина, а також правовий режим власності.
Як вбачається з норм Основного Закону України, які відповідно до його ст. 8 є нормами прямої дії, зворотна сила застосовується лише до відповідальності особи, але не застосовується до прав та обов’язків особи, а отримання державного акта про право власності на земельну ділянку є правом та обов’язком особи, які не обмежені ані простором, ані часом жодним документом.
Зворотну силу щодо ст. 125 «Виникнення права власності та права користування земельною ділянкою» ЗК України Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок» не встановлює, а відповідно до договорів, які були укладені та посвідчені до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок», застосовується ст.125 ЗК України в такій редакції: «Право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації». Тому з поверненням державного акта про право власності на земельну ділянку з архіву нотаріуса не виникає право приватної власності на земельну ділянку.
Наступне питання полягає в тому, що ж робити з договорами, які були посвідчені до набуття чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок», тобто до 01.05.2009 р.?
Як вже зазначалось вище, право власності в набувачів за такими договорами виникає на тих підставах, які діяли на момент посвідчення договору, а саме з моменту отримання державного акта про право власності на земельну ділянку.
Які ж державні акти підлягають поверненню в розумінні п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок», який встановлює що «Положення цього Закону щодо посвідчення права власності на земельні ділянки документами, зазначеними у частині другій статті 126 Земельного кодексу України, поширюються також на випадки, коли зазначені документи були укладені (видані) до набрання чинності цим Законом, але державні акти на право власності на земельні ділянки видані не були.»?
Самим Законом чітко встановлено, що поверненню підлягають ті державні акти про право власності на земельну ділянку, договори за якими були посвідчені до 01.05.2009 р., але свою дію Закон не поширює на ті договори, які були посвідчені до моменту прийняття Закону.
Для того щоб зрозуміти, чому можливо зробити такий висновок, потрібно звернутись до чинного законодавства України.
Законодавчий процес – це процедура ухвалення закону, яка складається з певних стадій, самостійних, логічно завершених етапів, а також організаційних та технічних дій:
1) законодавча ініціатива;
2) стадія обговорення законопроекту;
3) прийняття законопроекту;
4) опублікування і введення в дію закону (набрання чинності).
Конституція України передбачає такий порядок набрання чинності законами України (ст. 94). Спочатку прийнятий закон підписує Голова Верховної Ради України і невідкладно направляє його Президентові України. Потім Президент України протягом п’ятнадцяти днів після отримання закону підписує його, беручи до виконання, та офіційно оприлюднює його або повертає закон зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями до Верховної Ради України для повторного розгляду.
У разі якщо Президент України протягом встановленого строку не повернув закон для повторного розгляду, закон вважається схваленим Президентом України і має бути підписаний та офіційно оприлюднений.
Якщо під час повторного розгляду закон буде знову прийнятий Верховною Радою України не менш як двома третинами від її конституційного складу, Президент України зобов’язаний його підписати та офіційно оприлюднити протягом десяти днів. У разі якщо Президент України не підписав такий закон, він невідкладно офіційно оприлюднюється Головою Верховної Ради України і опубліковується за його підписом.
Закон набирає чинності через десять днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим законом, але не раніше дня його опублікування.
Чинність закону не тягне за собою виникнення, зміну чи припинення прав та обов’язків суб’єктів правовідносин, передбачених законом. Безпосередньо виникнення, зміна чи припинення прав та обов’язків суб’єктів правовідносин пов’язується з дією закону, початок якої може збігатися з моментом набрання законом чинності, а може бути інший у часі. Але дія має бути обов’язково зазначена в самому Законі. Прикладом може бути Цивільний кодекс України, який набув чинності з 1 січня 2004 року, в частині його Прикінцевих та перехідних положень, наприклад п. 8: «Правила статті 344 Цивільного кодексу України про набувальну давність поширюються також на випадки, коли володіння майном почалося за три роки до набрання чинності цим Кодексом».
У випадку із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок» так само виникнення прав та обов’язків пов’язано з моментом «до набрання ним чинності», але прямо не вказано, що Закон поширюється на права та обов’язки щодо відносин, які виникли до його прийняття.
Пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що посвідчують право на земельну ділянку, а також порядку поділу та об’єднання земельних ділянок» встановлено, що «право власності або право користування земельною ділянкою виникає з моменту державної реєстрації земельної ділянки» і цей пункт набрав чинності на загальних підставах, а саме 1 травня 2009 року.
Правовою основою діяльності нотаріату є в першу чергу Конституція України. Статтею 19 Конституції України зазначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

А что подтверждает право пользования жильем у детей? И получается если данного права нет, то и согласия органа опеки и попечительства не нужно? И можно дарить часть квартиріы? Можно ссылку на нормативный акт по этому поводу? Зараннее спасибо

Діючи норми Сімейного кодексу та Цивільного кодексу встановлюють, що дитина незалежно від того зареєстрована вона чи ні у житловому приміщенні, яке належить батькам, має право на користування.