Хто і як заводить облікову або реєстраційну справи?
Відповідь:
Поняття реєстраційної справи міститься у п. 55 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1141 (далі — Порядок № 1141) і ведеться тільки державним реєстратором Державної реєстраційної служби. У разі прийняття рішення про державну реєстрацію прав нотаріусом реєстраційна справа відкривається реєстратором на підставі документів, переданих нотаріусом.
Облікова справа (п. 59 Порядку № 1141) відкривається в строго визначених випадках і зберігається у нотаріуса та не передається реєстратору (п. 3 Порядку передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 26.12.2011 № 111/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2012 за № 118/20431, далі — Порядок № 111/5).
До реєстраційної справи нотаріус надсилає оригінали заяви, дві картки, рішення, витяг, квитанції, нотаріальну копію правовстановлювального документа, а також копію паспорта та довідки про присвоєння податкового номера (довіреності), засвідчену особистим підписом заявника з проставленням відмітки «Згідно з оригіналом», дати, прізвища та ініціалів заявника. Супроводжувальний лист та опис вкладення (п. 56 Порядку № 1141).
Неправильно зазначається нотаріусами код КУАТУ: тільки область без зазначення населеного пункту. Нотаріус не закінчує процедуру відкриття розділу перед видачею витягів, а також не задовольняються заяви.