Архивы

РЕЄСТРАЦІЙНІЙ МІНІМУМ 2016 — вже в продажу!

У виданні наведено Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, Закон України «Про Державний земельний кадастр», Закон України  «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань», Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядок доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядок ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Порядок присвоєння об’єкту нерухомого майна реєстраційного номера, Порядок ведення Державного земельного кадастру, Порядок надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, Порядок надання органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, органу державної реєстрації прав доступу до перегляду кадастрових карт (планів), Порядок розгляду скарг у сфері державної реєстрації, Порядок акредитації суб’єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації, Порядок виплати винагороди державним реєстраторам, працівникам органів державної реєстрації актів цивільного стану, Порядок ведення архіву реєстраційних справ, Порядок прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та ін. Документи подано зі змінами та доповненнями станом на 26 січня 2016 року.

ЗМІСТ

Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

від 1 липня 2004 року № 1952-ІV……………………………………………… 10

Розділ І.……. Загальні положення…………………………………….. 10

Розділ ІІ.….. Організаційні основи системи державної реєстрації прав……………………. 14

Розділ ІІІ.…. Державний реєстр прав………………………………………………………………. 17

Розділ ІV.…. Проведення державної реєстрації прав……………………………………………………. 21

Розділ V.…… Особливості державної реєстрації прав…………………………………………………. 28

Розділ VI.…. Користування відомостями державного реєстру прав………………………………………………………………………………. 30

Розділ VII.… Оскарження рішень, дій або бездіяльності та відповідальність у сфері державної реєстрації прав………………………………………………………………………….. 33

Закон України «Про Державний земельний кадастр»

від 7 липня 2011 року № 3613-VI…………………………………………………………………………. 37

Розділ І.……. Загальні положення…………………………………………………………………………. 37

Розділ II.….. Органи ведення Державного земельного кадастру………………………………………………………………………………………………… 39

Розділ III….. Склад відомостей Державного земельного кадастру…………………………………………………………………………………………………… 41

Розділ IV….. Ведення Державного земельного кадастру……………………………………………………………………………………………. 46

Розділ V……. Гарантії достовірності відомостей Державного земельного кадастру, відповідальність у сфері Державного земельного кадастру……………………………………………………………………………… 69

Розділ VI….. Фінансове забезпечення ведення та функціонування, плата за послуги Державного земельного кадастру…………………………………………………………………………… 69

Розділ VII…. Прикінцеві та перехідні положення……………………………………………………………………………………….. 70

Закон України  «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань»

від 15 травня 2003 року № 755-IV……………………………………………………………………………………………………. 81

Розділ І.……. Загальні положення…………………………………………………………………… 82

Розділ II…… Органи державної реєстрації……………………………………………………………………………………………… 87

Розділ III….. Єдиний державний реєстр та портал електронних сервісів…………………………………………………………………………………………….. 89

Розділ IV….. Проведення державної реєстрації………………………………………………………………………………………. 106

Розділ V……. Оскарження реєстраційних дій, відмови в державній реєстрації, бездіяльності державного реєстратора. Відповідальність у сфері державної реєстрації…………………………………………………………………………………….. 126

Розділ VI….. Фінансове забезпечення державної реєстрації…………………………………………………………………… 130

Постанова Кабінету Міністрів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

від 25 грудня 2015 року № 1127………………………………………………………………………………………… 132

Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України
від 25 грудня 2015 року № 1127……………………………………………………………………… 133

Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127…………………………………………………………………………………… 154

Порядок доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127…………………………………………………………………………………….. 158

Перелік актів Кабінету Міністрів України, що втратили чинність,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127……………………………………………………………………………………….. 160

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно»

від 26 жовтня 2011 року № 1141……………………………………………………………………… 162

Порядок ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України
від 26 жовтня 2011 року № 1141……………………………………………………………………………………………………. 162

Загальні положення………………………………………………………………………………………….. 162

Формування та реєстрація заяв (запитів) у базі даних
про реєстрацію заяв і запитів……………………………………………………………………………… 164

Пошук відомостей у Державному реєстрі прав…………………………………………………….. 165

Внесення записів до Державного реєстру прав……………………………………………….. 167

Оформлення свідоцтва про право власності на нерухоме майно за допомогою Державного реєстру прав…………………………………………………………………………………… 176

Внесення змін до записів державного реєстру прав, внесення записів про скасування державної реєстрації прав, скасування рішення державного реєстратора та скасування записів Державного реєстру прав………………………………………………………………………………………………………………. 179

Надання інформації з Державного реєстру прав……………………………………………………………………………………………………… 183

Реєстраційна та облікова справа……………………………………………………………………………………………………. 185

Закриття розділів Державного реєстру прав……………………………………………………………………………………………………. 187

Доступ до інформації про стан розгляду заяв (запитів)
за допомогою Інтернету……………………………………………………………………………………………. 188

Постанова Кабінету Міністрів України «Про ідентифікацію об’єктів нерухомого майна для державної реєстрації прав на них»

від 8 грудня 2010 року  № 1117……………………………………………………………………………………………………………. 189

Порядок присвоєння об’єкту нерухомого майна реєстраційного номера,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України
від 8 грудня 2010 року № 1117……………………………………………………………………………………………………. 190

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру»

від 17 жовтня 2012 року № 1051……………………………………………………………………………………………………… 192

Порядок ведення Державного земельного кадастру,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України
від 17 жовтня 2012 року № 1051 (витяг)…………………………………………………………………………………………………. 193

Загальна частина………………………………………………………………………………………………………… 194

Відомості Державного земельного кадастру………………………………………………………………………………………………………… 197

Документи, які створюються під час ведення Державного земельного кадастру…………………………………………………………………………………………………….. 201

Основні вимоги щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про його об’єкти………………………………………………………………………………………………… 205

Державна реєстрація земельної ділянки……………………………………………………………………………………………….. 208

Внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровані земельні ділянки…………………………………………………………………………………………………………….. 211

Внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку в разі її поділу чи об’єднання з іншою земельною ділянкою, а також відновлення її меж……………………………………………………………………………………. 213

Виправлення помилок, допущених під час ведення
Державного земельного кадастру……………………………………………………………………………………………………. 214

Користування відомостями та документами Державного земельного кадастру……………………………………………………………………………………………………. 215

Постанова Кабінету Міністрів України «Про інформаційну взаємодію органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав»

від 22 лютого 2012 року № 118…………………………………………………………………………………………. 223

Порядок надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України
від 22 лютого 2012 року № 118……………………………………………………………………………………. 224

Порядок надання органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, органу державної реєстрації прав доступу до перегляду кадастрових карт (планів),

затверджений постановою Кабінету Міністрів України
від 22 лютого 2012 року № 118………………………………………………………………………………………… 227

Постанова Кабінету Міністрів України «Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців  та громадських формувань у скорочені строки»

від 25 грудня 2015 року № 1133……………………………………………………………………………………… 229

Розпорядження Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень,
юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань»

від 25 грудня 2015 року № 1395-р………………………………………………………………………………….. 230

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації»

від 25 грудня 2015 року № 1128………………………………………………………………………………. 232

Порядок розгляду скарг у сфері державної реєстрації,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України
від 25 грудня 2015 року № 1128……………………………………………………………………………………………………………………… 232

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку акредитації суб’єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації»

від 25 грудня 2015 року № 1130……………………………………………………………………………………………………. 236

Порядок акредитації суб’єктів державної реєстрації та моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України
від 25 грудня 2015 року № 1130………………………………………………………………………….. 236

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку виплати винагороди державним реєстраторам, працівникам органів державної реєстрації актів цивільного стану»

від 25 грудня 2015 року № 1131………………………………………………………………………………………………… 240

Порядок виплати винагороди державним реєстраторам, працівникам органів державної реєстрації актів цивільного стану,

затверджений постановою Кабінету Міністрів України
від 25 грудня 2015 року № 1131………………………………………………………………………………. 240

Наказ Міністерства юстиції України «Про врегулювання відносин пов’язаних зі статусом державного реєстратора»

від 29 грудня 2015 року № 2790/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31 грудня 2015 року за № 1667/28112…………………………………………………………………………………….. 242

Наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку ведення архіву реєстраційних справ»

від 14 листопада 2011 року № 3319/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 листопада 2011 року за № 1299/20037………………………………………………………………………………………………. 246

Порядок ведення архіву реєстраційних справ,

затверджений наказом Міністерства юстиції України від 14 листопада 2011 року № 3319/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 листопада 2011 року за № 1299/20037……………………………………………………………………………………………….. 247

Наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно»

від 12 грудня 2011 року № 3502/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 грудня 2011року за № 1429/20167………………………………………………………………………………………….. 253

Порядок прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,

затверджений наказом Міністерства юстиції України від 12 грудня 2011 року № 3502/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12 грудня 2011 року за № 1429/20167……………………………………………………………………………………………………. 254

Наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження форми та опису відмітки державного реєстратора прав на нерухоме майно на заставній»

від 12 грудня 2011 року № 3503/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 грудня 2011 року за № 1430/20168…………………………………………………………………………………………………….. 260

Форма відмітки державного реєстратора прав на нерухоме майно на заставній,

затверджена наказом Міністерства юстиції України від 12 грудня 2011 року № 3503/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12 грудня 2011 року за № 1430/20168……………………………………………………………………………………………….. 261

Опис відмітки державного реєстратора прав на нерухоме майно на заставній,

затверджений наказом Міністерства юстиції України 12 грудня 2011 року № 3503/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12 грудня 2011 року за № 1430/20168………………………………………………………………………………………. 261

Наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

від 20 січня 2012 року № 111/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 січня 2012 року за № 118/2043………………………………………………………………………………………. 262

Порядок передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень,

затверджений наказом Міністерства юстиції України від 20 січня 2012 року № 111/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26 січня 2012 року за № 118/20431…………………………………………………………………………………………………………. 263

Наказ Міністерства юстиції України «Про словники Державного реєстру речових прав на нерухоме майно»

від 6 липня 2012 року № 1014/5, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 9 липня 2012 року за № 1150/21462………………………………………………………………………………………………………….. 265

Порядок ведення словників Державного реєстру речових прав на нерухоме майно,

затверджений наказом Міністерства юстиції України від 6 липня 2012 року № 1014/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 9 липня 2012 року за № 1151/21463……………………………………………………………………………………………………………………… 267

Наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна»

від 14 грудня 2012 року № 1844/5, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2102/22414………………………………………………………………………………………………………………….. 275

Порядок використання даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна,

затверджений наказом Міністерства юстиції України від 14 грудня 2012 року № 1844/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2102/22414……………………………………………………………………………………………………….. 276

Наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна»

від 24 травня 2001 року № 127, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 липня 2001 року за № 582/5773………………………………………………………………………………………… 280

Інструкція про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна,

затверджена наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24 травня 2001 року № 127, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 липня 2001 року за № 582/5773 (витяг)……………………………………………………………………………………………………… 281

Наказ Міністерства юстиції України «Про оформлення свідоцтв про право власності на нерухоме майно, витягів, інформаційних довідок та виписок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на спеціальних бланках та внесення змін до деяких наказів Міністерства юстиції України»

від 10 серпня 2012 року № 41/5ДСК, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 серпня 2012 року за № 1365/21677………………………………………………………………………………………………… 283

Лист Міністерства юстиції України

[Щодо проведення державної реєстрації речових та інших прав на нерухоме майно, які підлягають реєстрації] від 12 грудня 2014 року № 13.1-32/46………………………………………………………………………………………………………………………… 287

Лист Міністерства юстиції України

«Щодо застосування положень Закону України від 5 березня 2015 року № 247‑VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реєстрації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення»
від 2 квітня 2015 року № 13-32/114…………………………………………………………………………………………………………………… 288

Лист Міністерства юстиції України

«Щодо законодавчих змін у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 16 січня 2016 року № 308/8/32-16…………………………………………………………………………………………………………. 291

Лист Міністерства юстиції України

«Щодо державних реєстраторів прав на нерухоме майно та державних реєстраторів юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 16 січня 2016 року № 307/8/32-16……………………………………………………………………………………………………………………….. 314

Інформаційний лист

щодо порядку дій нотаріуса як державного реєстратора прав на нерухоме майно та їх обтяжень…………………………………………………………………………………………………………………….. 316

ЦІНА — 152 грн

Для отримання книги необхідно зробити оплату через банк або ощадкасу

Необхідні атрибути для оплати:
Отримувач ФО-П Лисяк Л. С., ідент. номер 2903716502, п/р 260070029077 в ПАТ «РЕГІОН-БАНК» м. Харкова, МФО 351254. Призначення платежу: Оплата книги «Назва книги». У цій же графі також слід указати адресу, на яку надсилати книгу. ПДВ не передбачено.
Після оплати книга буде відправлена рекомендованим листом поштою на адресу, яку Ви вказали.

Для отримання довідок та рахунків-фактур (якщо потрібно):
(057) 733-92-05
(057) 731-87-09
(057) 714-27-89
e-mail: stride.zakaz@ukr.net

Запит щодо реалізації положень законодавства у сфері соціального страхування щодо нотаріусів

Logo_APN

ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ

«АСОЦІАЦІЯ НОТАРІУСІВ МІСТА ХАРКОВА ТА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

61002, м. Харків, вул. Максиміліанівська, буд. 6

код ЄДРПОУ 24275948, п/р. 2600800119855 в АТ «РЕГІОН-БАНК» у м. Харкові, МФО 351254

(057) 714-27-90, (057) 714-27-89

 

«03» лютого 2016 р. № 3  Міністерство соціальної політики України 

Фонд з тимчасової втрати працездатності

 

 

Запит щодо реалізації положень законодавства

 у сфері соціального страхування щодо нотаріусів

 

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України від 24.12.2015 № 77-VIII «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в чинній редакції передбачені такі види соціального страхування:

– у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності;

–        від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (далі — страхування від нещасного випадку);

– медичне.

 

До 01.01.2016 нотаріус як самозайнята особа мав право брати участь у вказаних видах соціального страхування (бути застрахованим) у випадку добровільної сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за підвищеними ставками.

Але з 01.01.2016 набрали чинності зміни у законодавстві у сфері страхування: був прийнятий Закон України від 24.12.2015 № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році»; в Закон України від 24.12.2015 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в останній редакції (далі — Закон № 2464) були внесені суттєві зміни.

Зокрема, введено новий розмір єдиного внеску для самозайнятих осіб — 22%. А до ст. 10 Закону № 2464 внесено зміни, відповідно до яких нотаріуси більше не мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та/або від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання.

 

Враховуючи наведене та необхідність реалізовувати конституційні права громадян, прошу надати відповідь на такі запитання:

 

1. Перший раз єдиний соціальний внесок за новими правилами нотаріуси будуть сплачувати в 2017 році за підсумками 2016 року. Отже, чи будуть в такому випадку нотаріуси вважатись застрахованими особами з тимчасової втрати працездатності, від нещасного випадку на виробництві, з безробіття з 01.01.2016? Чи потрібно для набуття такого статусу здійснити певні додаткові дії (подання заяви, сплата попередніх внесків, повідомлення про взяття на облік тощо)? Які особливості процедури звернення та виплати такої допомоги з 01.01.2016?

 

2. Які особливості має звернення нотаріуса у випадку його хвороби до відділення Фонду соціального страхування за оплатою днів хвороби за рахунок цього Фонду у 2016 році?

 

3. Які особливості має звернення нотаріуса за отриманням допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами та при народженні дитини, а в разі смерті — отримання уповноваженими особами допомоги на поховання за рахунок коштів Фонду соціального страхування?

Яка процедура звернення за такими видами допомоги — куди, у які строки та з якими документами необхідно звернутись?

 

4. Який розмір допомоги має бути виплачений по кожному з видів страхування?

 

5. Які строки виплати кожного виду допомоги?

 

 

Президент Громадської організації

«Асоціація нотаріусів міста

Харкова та Харківської області»                                                В.М. Марченко

 

ТРОХИ ПРО ФОРМУ ДОКУМЕНТА, ЩО Є ПІДТВЕРДЖЕННЯМ РЕЄСТРАЦІЙНОГО НОМЕРА ПЛАТНИКА ПОДАТКІВ З ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ФІЗИЧНИХ ОСІБ — ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ — автор матеріалу Оксана ВЕЛИЧКО

читай на сторінках 83 — 85 Науково — практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса» № 6 (84) грудень 2015 року 

Передплата на 2016 рік триває:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
п/р 26009000143595 в Філії АТ «Укрексімбанк» м. Харків, МФО 351618
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2016 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1300 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net

http://www.yurradnik.com.ua/

Інформаційний лист щодо порядку дій нотаріуса як державного реєстратора прав на нерухоме майно та їх обтяжень

Інформаційний лист

щодо порядку дій нотаріуса як державного реєстратора

прав на нерухоме майно та їх обтяжень

В зв’язку з набранням чинності 01 січня 2016 року Законом України “Про внесення змін до закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (далі — “Закон № 834”) Закон України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (далі – “Закон”) викладено в новій редакції.

Одночасно із Законом № 834 набрала чинності і Постанова Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” (далі — “Постанова № 1127”), якою затверджений Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – «Порядок»), Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Порядок доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Зокрема ч. 4 п. 3 Постанови № 1127 встановлено наступне:

«4) надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень до впровадження програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, створеного відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до нього, здійснюється відповідно до законодавства за допомогою діючого програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.»

 

 

ДІЙСНІСТЬ РЕЧОВИХ ПРАВ

на нерухоме майно та їх обтяжень, що виникли до 1 січня 2013 року

 

Частиною 3 статті 3 Закону встановлено:

«3. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов:

1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;

2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов’язкової реєстрації.

4. Будь-які дії особи, спрямовані на набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, можуть вчинятися, якщо речові права на таке майно зареєстровані згідно із вимогами цього Закону, крім випадків, коли речові права на нерухоме майно, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними згідно з частиною третьою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 28 цього Закону.»

Отже у разі, коли для вчинення нотаріальної дії нотаріусу подається правовстановлювальний документ, з якого вбачається наявність реєстрації права власності, проведена належним чином до 01 січня 2013 року, то реєстрація права власності відчужувача відповідно до діючого законодавства не є обов’язковою.

АДМІНІСТРАТИВНИЙ ЗБІР

в сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

 

У випадку проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень нотаріусами як суб’єктами державної реєстрації адміністративний збір включається до складу доходів загального фонду Державного бюджету України.

Оплату послуг приватних нотаріусів регулює частина 3 статті 35 Закону:

«3. Фінансове забезпечення приватних нотаріусів та акредитованих суб’єктів здійснюється за рахунок 60 відсотків коштів адміністративного збору, що залишається у приватних нотаріусів або акредитованих суб’єктів, які здійснили державну реєстрацію прав.

Перерахування коштів адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав здійснюється в установленому законодавством порядку.»

Слід звернути увагу, що Законом встановлено саме перерахування коштів адміністративного збору. На цей час порядок перерахування адміністративного збору приватним нотаріусам законодавством не встановлений. Вбачається можливим 60% адміністративного збору перераховувати на поточний рахунок приватного нотаріуса, відкритий в установі банку.

Вказана вище сума не є платою за вчинення нотаріальної дії і відповідно не підлягає відображенню в реєстрі для реєстрації нотаріальних дій.

Згідно ч. 4 ст. 20 Закону заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень не приймається за відсутності документа, що підтверджує оплату послуг, та у разі внесення відповідної плати не в повному обсязі.

Отже, за проведення нотаріусами державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень адміністративний збір має бути сплачений:

1) за проведення державної реєстрації державними нотаріусами – 100% адміністративного збору сплачується до Державного бюджету України;

2) за проведення державної реєстрації приватними нотаріусами:

- 40% адміністративного збору сплачується до Державного бюджету України,

- 60% адміністративного збору залишаються у приватного нотаріуса.

Розрахунок адміністративного збору для сплати протягом 2016 року в найбільш поширених випадках наводиться в таблиці 1.

Таблиця 1

РОЗРАХУНОК АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗБОРУ

 

Строк

Розмір

Сума, грн.

100%

40%

60%

За державну реєстрацію права власності на нерухоме майно

(крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс)

не перевищує

п’яти робочих днів

0,1 розміру мінімальної заробітної плати

140,00

56,00

84,00

2 робочі дні

1 мінімальна заробітна плата

1380,00

552,00

828,00

протягом 24 годин,

крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

2 мінімальні заробітні плати

2760,00

1104,00

1656,00

протягом 2 годин,

крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

5 мінімальних заробітних плат

6890,00

2756,00

4134,00

За державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності

(крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс)

не перевищує п’яти робочих днів

50 відсотків адміністративного збору за державну реєстрацію права власності

70,00

28,00

42,00

2 робочі дні

690,00

276,00

414,00

протягом 24 годин,

крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

1380,00

552,00

828,00

протягом 2 годин,

крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

3450,00

1380,00

2070,00

За державну реєстрацію обтяжень

не перевищує 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

0,05 розміру мінімальної заробітної плати

70,00

28,00

42,00

протягом 2 годин,

крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви

0,5 розміру мінімальної заробітної плати

690,00

276,00

414,00

За внесення змін до записів Державного реєстру прав,

 у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника

не встановлений

0,04 розміру мінімальної заробітної плати

60,00

24,00

36,00

 

Строк державної реєстрації прав, визначений у днях, обраховується з дня реєстрації у базі даних заяв відповідної заяви про державну реєстрацію прав.

Строк державної реєстрації прав, визначений у годинах, обраховується з часу реєстрації у базі даних заяв відповідної заяви про державну реєстрацію прав.

За державну реєстрацію права власності на частку у праві спільної власності на об’єкт нерухомого майна адміністративний збір сплачується в повному розмірі.

Звільняються від сплати адміністративного збору під час проведення державної реєстрації речових прав фізичні та юридичні особи — під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному Законом, а також інші особи згідно частини 4 cтатті 34 Закону.

Реквізити рахунків для обліку доходів Державного бюджету України розміщені на офіційному сайті Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області за адресою:

http://www.treasury.gov.ua/reg/control/kha/uk/publish/category/338916

Пошук слід здійснювати за кодом класифікації доходів бюджету 22012600 — Адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Реквізити рахунків по Харківській області за ККДБ 22012600 додаються.

ПЛАТА ЗА НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ

з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

 

Згідно пункту 2 Постанови № 1127, плата за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно справляється у відповідному розрахунку від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому законом на 1 січня календарного року, в якому така інформація отримується, округлюється до гривні та зараховується до державного бюджету у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України.

Реквізити рахунків для обліку доходів Державного бюджету України розміщені на офіційному сайті Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області за адресою:

http://www.treasury.gov.ua/reg/control/kha/uk/publish/category/338916

Пошук слід здійснювати за кодом класифікації доходів бюджету 22012700 — Плата за надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, за одержання інформації з інших державних реєстрів, держателем яких є центральний орган виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної правової політики та центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Реквізити рахунків по Харківській області за ККДБ 22012700 додаються.

Розрахунок плати за надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що розрахована для сплати протягом 2016 року, наводиться в таблиці 2.

Таблиця 2

РОЗРАХУНОК ПЛАТИ ЗА НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ
з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

Підстава -
за надання інформації

Розмір

Сума, грн.

у паперовій формі

0,025 розміру мінімальної заробітної плати

34,00

в електронній формі

0,0125 розміру мінімальної заробітної плати;

17,00

нотаріусам під час
вчинення нотаріальних дій
з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

0,04 розміру мінімальної заробітної плати

55,00

ВИДАЧА ДОКУМЕНТІВ

за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав

 

Частиною 1 статті 21 Закону встановлено:

«1. Рішення державного реєстратора, інформація з Державного реєстру прав надаються в електронній та (за бажанням заявника) в паперовій формі.»

Оскільки діюче програмне забезпечення Державного реєстру прав не дозволяє за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав видати заявнику інформацію в електронній формі, до впровадження нового програмного забезпечення слід видавати за результатом розгляду заяв інформацію в паперовій формі.

Вбачається можливим до моменту впровадження програмного забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, створеного відповідно до Закону та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до нього, формувати інформацію з реєстру або у формі інформаційної довідки або у формі витягу. Інформація у формі витягу видається найбільш прийнятною, оскільки у всіх випадках вона відображає саме ті права та їх обтяження, які зареєстровані у відповідності з поданою заявою.

Згідно пункту 22 Порядку, інформація з Державного реєстру прав надається у паперовій формі на аркушах паперу форматом А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки державного реєстратора.

Разом з інформацією нотаріус у випадках, встановлених Порядком, повертає заявнику оригінали документів, поданих для державної реєстрації прав.

У цьому разі заявник, що отримує зазначені документи, пред’являє документ, що посвідчує його особу, а також у разі необхідності – документ, що підтверджує його повноваження діяти від імені іншої особи; нотаріус встановлює особу заявника та перевіряє обсяг його повноважень.

Після отримання документів на примірнику поданої заяви, що долучався до документів, поданих для державної реєстрації прав, заявником зазначаються відомості про отримання документів в повному обсязі. Вважається доцільним, щоб заявник написав власноручно:

«Документи отримані в повному обсязі.

        Дата, Підпис, пізвище, ініціали»

У разі відмови у проведенні державної реєстрації прав заявникові також повертається документ, що підтверджує внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав.

Оскільки новелами законодавства вперше впроваджена процедура видачі документа без підпису і печатки, з метою уникнення непорозумінь пропонується доводити до відома заявників інформацію про можливість перевірки дійсності документа, виданого з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, на офіційному сайті Міністерства юстиції України, для чого слід пройти за наступними посиланнями:

Міністерство юстиції України ® Електронні сервіси онлайн ® Державні реєстри ® Перевірити виданий документ

http://rrpdoc.informjust.ua/

Для полегшення надання роз’яснень з цього питання разом з інформацією з реєстру пропонується надавати заявнику відповідну пам’ятку на аркуші формату А5, текст якої додається.

 

ПЕРЕДАЧА ДОКУМЕНТІВ

у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

та їх обтяжень

 

Підпунктом 2 пункту 3 Постанови № 1127 встановлено:

«2) органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції в установленому законодавством порядку, до припинення надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України забезпечують формування та ведення реєстраційних справ відповідно до законодавства, у тому числі у разі проведення державної реєстрації прав іншими суб’єктами державної реєстрації не за місцезнаходженням майна, нотаріусами»

Згідно пункту 25 Порядку, подана заява (з відміткою про одержання документів), документ, що підтверджує внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав, документ про сплату адміністративного збору, документи, які були роздруковані в процесі державної реєстрації прав та їх обтяжень, формуються у реєстраційну справу та передаються органові державної реєстрації прав за місцерозташуванням нерухомого майна в порядку, встановленому Мін’юстом.

На цей час діє Порядок передачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений Наказом МЮУ № 111/5 від 20 січня 2012 року, який не встановлює строків передачі документів.

Таким чином, до прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про припинення надання послуг органами державної реєстрації прав, утвореними Міністерством юстиції, нотаріуси передають документи для формування реєстраційної справи органу державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна в тому ж порядку, що діяв станом на 31 грудня 2015 року.

Слід зазначити, що діючим Порядком не передбачено виготовлення і долучення до реєстраційної справи паперових копій документів, що подаються для проведення державної реєстрації прав, а так само – копій документів, що встановлюють особу заявника.

Вважається доцільним передавати органам державної реєстрації прав з описом вкладення наступні документи:

1)    Заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень;

2)    Квитанції:

-       про сплату адміністративного збору (приватні нотаріуси передають обидві квитанції: про сплату 40% і 60% збору),

-       за надання інформації;

3)    Пошук заяв в базі даних заяв;

4)    Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави;

5)    Рішення державного реєстратора;

6)    Інформація, сформована за результатом розгляду заяви.

 

АЛГОРИТМ ДІЙ НОТАРІУСА

як державного реєстратора прав на нерухоме майно та їх обтяжень

 

Виконуючи функції державного реєстратора прав, до впровадження нового програмного забезпечення реєстру, нотаріус має вчинити наступні дії:

  1. Встановити особу заявника в порядку, передбаченому п. 8 Порядку. Слід звернути увагу, що Порядком не передбачене виготовлення копій документів, що встановлюють особу заявника.
  2. Перевірити наявність документа (документів) про сплату адміністративного збору та документа, що підтверджує внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав, а також відповідність законодавству розмірів внесеної плати.
  3. Перевірити наявність оригіналів документів, необхідних для відповідної реєстрації прав. Державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених статтею 27 Закону та п.п. 41-53 Порядку.

Для державної реєстрації права власності на об’єкт нерухомого майна у разі, коли в документах, що подаються для такої реєстрації, відсутні відомості про технічні характеристики відповідного об’єкта, також подається технічний паспорт на такий об’єкт (п. 54 Порядку).

Для державної реєстрації права власності на земельну ділянку у разі, коли в документах, що подаються для такої реєстрації, відсутні відомості про її кадастровий номер, також подається витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку (п. 55 Порядку).

Слід звернути увагу, що Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень не передбачене виготовлення паперових копій зазначених вище документів.

  1. За допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав зареєструвати, сформувати та роздрукувати заяву у двох примірниках, на якій заявник (за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній) та нотаріус проставляють підписи. Один примірник заяви надається заявникові, а другий долучається до документів, поданих для державної реєстрації прав.
  2. З поданих оригіналів документів, необхідних для державної реєстрації прав, виготовити електронні копії таких документів шляхом їх сканування, долучити оригінали документів до зареєстрованої заяви.
  3. Встановити відсутність раніше зареєстрованих інших заяв на це саме майно в порядку, встановленому п.п. 12-14 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня  2011 року № 1141 (далі — Порядок № 1141). Сформувати та роздрукувати пошук заяв у базі даних заяв, без проставлення підпису і печатки.
  4. Здійснити пошук у Державному реєстрі прав відомостей про нерухоме майно, право власності та суб’єкта цього права, інших речових прав та суб’єкта цих прав, іпотеку та суб’єкта цього прав, обтяження прав на нерухоме майно та суб’єкта цих прав в порядку, установленому п.п. 10, 11 Порядку № 1141 та Наказом Міністерства юстиції України № 1844/5 від 14 грудня 2012 року. Результати пошуку не друкувати.

Під час проведення державної реєстрації прав використовуються відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав.

За відсутності відомостей у Реєстрі прав власності на нерухоме майно  використовуються наявні відомості, які містяться на паперовому носії інформації (реєстрові книги та реєстраційні справи, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації).

  1. Прийняти, відредагувати та роздрукувати рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав.

Редагуючи рішення, слід зробити наступну заміну:

Видалити абзац:

Додати натомість абзац:

Керуючись частиною другою статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктом 16 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року № 703, Керуючись частиною третьою статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», пунктом 18 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127,

 

Слід звернути увагу, що згідно пункту 3 Порядку, на рішенні державного реєстратора не проставляється підпис та печатка.

  1. За результатом прийнятого рішення щодо державної реєстрації прав відкрити та/або закрити розділи в Державному реєстрі прав, внести до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права та їх обтяження, про об’єкти та суб’єктів цих прав.
  2. За допомогою програмних засобів ведення Реєстру сформувати інформацію з нього.
  3. Задовольнити заяву.
  4. Видати заявнику документи. На примірнику заяви, що долучається до реєстраційної справи, заявником зазначаються відомості про отримання документів в повному обсязі.
  5. Передати документи для формування реєстраційної справи.

 

Консультативно – методична рада з питань нотаріату при Головному територіальному управлінні юстиції

у Харківській області

 

ДОКУМЕНТИ, ЩО ПОСВІДЧУЮТЬ ПРАВО ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЕЛЬНУ ДІЛЯНКУ, ІСТОРІЯ ЗМІН: ФОРМИ, ОСОБЛИВОСТІ, ЗРАЗКИ — автор матеріалу Вікторія ГОЛОБОРОДЬКО

читай на сторінках 21 — 45 Науково — практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса» № 6 (84) грудень 2015 року 

Передплата на 2016 рік триває:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
п/р 26009000143595 в Філії АТ «Укрексімбанк» м. Харків, МФО 351618
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2016 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1300 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net

http://www.yurradnik.com.ua/

ЗАСТОСУВАННЯ ЗЕМЕЛЬНОГО ЗАКОНОДАВСТВА В НОТАРІАЛЬНІЙ ПРАКТИЦІ — автор матеріалу Олена МАРТИНЮК

читай на сторінках 8 — 20 Науково — практичного журналу «Мала енциклопедія нотаріуса» № 6 (84) грудень 2015 року 

Передплата на 2016 рік триває:

Одержувач: ЮВПП «Страйд»
Код ЄДРПОУ 32335789
п/р 26009000143595 в Філії АТ «Укрексімбанк» м. Харків, МФО 351618
Призначення платежу: Передплата за журнал „МЕН” на 2016 рік. Без ПДВ. (вказати свої реквізити та адресу)

Вартість передплати становить 1300 грн.

Тел./факс: (057) 733-92-05; 714-27-90; тел.: 731-87-09;
E-mail: stride.zakaz@ukr.net

http://www.yurradnik.com.ua/