23 Січня 2015

ДЕРЖАВНА ВИКОНАВЧА ТА РЕЄСТРАЦІЙНА СЛУЖБИ БУДУТЬ ЛІКВІДОВАНІ, — НАТАЛІЯ СЕВОСТЬЯНОВА

Уряд прийняв рішення про ліквідацію Державної реєстраційної та Державної виконавчої служб, а також про передачу їхніх функцій Мін’юсту. Про це сьогодні під час прес-конференції в Кабміні повідомила перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова.

«Ми прийняли рішення про ліквідацію Державної виконавчої та Державної реєстраційної служб. Ми передаємо повноваження із реалізації державної політики у сфері примусового виконання рішень та у сфері державної реєстрації Міністерству юстиції», — зазначила перший заступник очільника Мін’юсту.

За її словами, зміни в структурі Мін’юсту – це перший етап реформи. Кінцевою метою змін є запровадження змішаної системи виконання рішень судів із залученнями приватних виконавців. Водночас буде запроваджено систему бонусів для працівників цієї сфери.

«Ми створимо систему винагород для державних виконавців за результатами ефективності їхньої роботи. Таким чином вони матимуть стимул – чим більше рішень виконав, чим якісніше працював, тим більше заробив за результатами місяця», — повідомила Наталія Севостьянова.

Крім цього, функції Державної реєстраційної служби мають бути поступово передані місцевим органам самоврядування, разом із усіма коштами, передбаченими на реалізацію цих функцій.

«Вже найближчим часом будуть визначені області, в яких Мін’юст запустить пілотний проект передачі функцій надання реєстраційних послуг на місця», — наголосила перший заступник Міністра юстиції.

Вона також повідомила, що в середу Уряд прийняв рішення про оптимізацію системи органів юстиції. Рішення забезпечить скорочення кількості структурних підрозділів в системі юстиції вдвічі. Також на 20% буде скорочено кількість співробітників центрального апарату та на 10% — працівників територіальних органів юстиції. Загалом кількість співробітників у системі юстиції знизиться на 2500 осіб по свій Україні.

«Таким чином ми оптимізуємо роботу і усунемо надмірну кількість керівників у системі юстиції. Адже в рамках проведеного аудиту ми підрахували, що у нас в системі 1 керівник на 9 працівників. Працювати немає кому – всі керують. Нині ми прибираємо цю проблему», — резюмувала Наталія Севостьянова.

За словами грузинського експерта Гії Гецадзе, всі кадрові рішення будуть прийматися відкрито і за участі громадськості.

«Відкритість – це один головних критеріїв у боротьбі з корупцією. Тому ми не будемо приймати жодних рішень у своїх кабінетах, а робитимемо це із залученням громадськості. Ми сподіваємося, що громадські організації, які займаються боротьбою з корупцією, допоможуть нам у цьому», — зазначив він.

Говорячи про реформу реєстраційної системи, експерт із Грузії Джаба Ебаноїдзе поінформував журналістів про запровадження нової систему контролю якості та відкриття гарячої лінії, куди громадяни могли б звернутися зі скаргами. Крім того, буде запроваджено нову систему оскарження. Громадянам більше не треба буде йти до судів. Вони зможуть оскаржити дії реєстратора безпосередньо в реєстраційній системі.

«Завдяки всім цим новаціям ми отримаємо дієву систему контролю якості прийнятих в системі реєстрації рішень», — наголосив Джаба Ебаноїдзе.

У свою чергу експерт Хатія Шелія, яка опікуватиметься реформами у системі виконання судових рішень, зауважила: запровадження інституту приватних виконавців судових рішень дасть змогу значно покращити роботу в цьому напрямку.

«Завдяки введенню приватних виконавців ми зможемо значно скоротити державні витрати на утримання виконавчої системи. Завдяки реформі з’являться нові робочі місця у приватному секторі та відійде в минуле корупція у цій галузі. Також це можливість для громадян самим обирати, обслуговуватиме їх державний чи приватний виконавець», — зауважила Хатія Шелія.