01 Листопада 2010
29.10.2010 року відбулося засідання Консультативно-методичної ради з питань нотаріату при Департаменті нотаріату, фінансового моніторингу , юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань.
29.10.2010 відбулося засідання Консультативно-методичної ради з питань нотаріату при Департаменті нотаріату, фінансового моніторингу , юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань.
Першим питанням порядку денного було обговорення Методичних рекомендацій з питань засвідчення справжності підпису на заяві-згоді на вчинення окремих видів нотаріальних дій.
Після загального обговорення було погоджено правомірність та доцільність застосування правил ст. 78 ЗУ „Про нотаріат” при викладенні будь-якої згоди, зокрема, від одного з подружжя (ст. 65 СК) , батьків (ст. 32 ЦК) у формі заяви .
Поява цих рекомендацій буде пов’язана у часі з набранням чинності змін до Правил ведення нотаріального діловодства.
Наступним питанням для обговорення був запропонований проект Порядку проведення сертифікації робочих місць приватних нотаріусів.
Цей Порядок проведення сертифікації повинен буде замінити Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням.
Логіка відмови від Положення полягає в тому, що умови, яким повинно відповідати робоче місце (контора) приватного нотаріуса, достатньо повно викладені у ст. 25 ЗУ „Про нотаріат” .
Відповідно до вимог ст. 25 ЗУ „Про нотаріат” до початку нотаріальної діяльності приватним нотаріусом, а також у разі зміни адреси розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, проводиться перевірка відповідності робочого місця (контори) приватного нотаріуса встановленим цим Законом умовам, за результатами якої складається акт про сертифікацію робочого місця (контори) приватного нотаріуса або акт про відмову у сертифікації.
З цього питання була створена робоча група яка повинна до 15.12.2010 року напрацювати кінцеву редакцію Порядку проведення сертифікації робочих місць приватних нотаріусів.
При попередньому обговоренні відзначалось про недоцільність щодо вимоги мати окремий вхід, поверху розташування робочого місця нотаріуса, про відмову від описової частини: „що якщо приміщення нотаріуса розташоване в житловому будинку, робота приватного нотаріуса не повинна порушувати права громадян, які проживають у цьому будинку, чи перешкоджати здійсненню їх законних інтересів” з підстав, що це не відноситься до предмету цього регулювання.
При обговоренні Змін до Правил ведення нотаріального діловодства була підтримана слушна пропозиція директора департаменту нотаріату, фінансового моніторингу , юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань Катерини Чижмарь про відмову від застосування окремого Порядку ведення та заповнення реєстрів для реєстрації нотаріальних дій і включення цих питань окремою главою до Правил.
При цьому було відзначено , що не потрібно буде проходити надзвичайну складну процедуру по здачі та отриманні реєстру , не потрібно буде робити прокреслення, не потрібно буде робити підсумкові записи кожного дня, підписи будуть рахуватися як раніше за кількістю осіб, що зробили підпис , не потрібно буде вказувати додаткову інформацію в реєстрі по договорам (мова йде про ціну договору). Можливо буде посилання на атрибути постійного клієнта не тільки за цей день , а і протягом календарного року і т.д і т.і., як загальний підсумок це практично повернення до старого та перевіреного часом порядку заповнення реєстру.
Також в аспекті Правил було вирішено привести у відповідність посвідчувальні написи на предмет їх коректного викладення та їх доповнення окремими новини, як приклад це видача свідоцтв на підставі спільної заяви (ст. 70 ЗУ „Про нотаріат”). З цього питання також створена окрема робоча група, робоче засідання якої відбудеться 02.11.2010 року.
За підсумками також була підтримана пропозиція (з урахуванням вище наведеного), про необхідність викладення змін до Правил ведення нотаріального діловодства у вигляді нової редакції.
Уся ця робота (мова йде про Правила), включаючи літературну вичитку, усі погодження, підписання та друк у офіційному виданні (читай набрання чинності) передбачається бути виконана до 15.12.2010 року.
Відносно внесення змін до нашої Інструкції було прийнято рішення про їх доопрацювання і постатейного обговорення на наступному засіданні 26.11.2010 року.
Після проведення підсумку постатейного обговорення проект змін Інструкції буде виставлений для загального обговорення тут на сайті та на сайті МЮ в розділі „Нотаріат”.
отримати
Першим питанням порядку денного було обговорення Методичних рекомендацій з питань засвідчення справжності підпису на заяві-згоді на вчинення окремих видів нотаріальних дій.
Після загального обговорення було погоджено правомірність та доцільність застосування правил ст. 78 ЗУ „Про нотаріат” при викладенні будь-якої згоди, зокрема, від одного з подружжя (ст. 65 СК) , батьків (ст. 32 ЦК) у формі заяви .
Поява цих рекомендацій буде пов’язана у часі з набранням чинності змін до Правил ведення нотаріального діловодства.
Наступним питанням для обговорення був запропонований проект Порядку проведення сертифікації робочих місць приватних нотаріусів.
Цей Порядок проведення сертифікації повинен буде замінити Положення про вимоги до робочого місця (контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням.
Логіка відмови від Положення полягає в тому, що умови, яким повинно відповідати робоче місце (контора) приватного нотаріуса, достатньо повно викладені у ст. 25 ЗУ „Про нотаріат” .
Відповідно до вимог ст. 25 ЗУ „Про нотаріат” до початку нотаріальної діяльності приватним нотаріусом, а також у разі зміни адреси розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, проводиться перевірка відповідності робочого місця (контори) приватного нотаріуса встановленим цим Законом умовам, за результатами якої складається акт про сертифікацію робочого місця (контори) приватного нотаріуса або акт про відмову у сертифікації.
З цього питання була створена робоча група яка повинна до 15.12.2010 року напрацювати кінцеву редакцію Порядку проведення сертифікації робочих місць приватних нотаріусів.
При попередньому обговоренні відзначалось про недоцільність щодо вимоги мати окремий вхід, поверху розташування робочого місця нотаріуса, про відмову від описової частини: „що якщо приміщення нотаріуса розташоване в житловому будинку, робота приватного нотаріуса не повинна порушувати права громадян, які проживають у цьому будинку, чи перешкоджати здійсненню їх законних інтересів” з підстав, що це не відноситься до предмету цього регулювання.
При обговоренні Змін до Правил ведення нотаріального діловодства була підтримана слушна пропозиція директора департаменту нотаріату, фінансового моніторингу , юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань Катерини Чижмарь про відмову від застосування окремого Порядку ведення та заповнення реєстрів для реєстрації нотаріальних дій і включення цих питань окремою главою до Правил.
При цьому було відзначено , що не потрібно буде проходити надзвичайну складну процедуру по здачі та отриманні реєстру , не потрібно буде робити прокреслення, не потрібно буде робити підсумкові записи кожного дня, підписи будуть рахуватися як раніше за кількістю осіб, що зробили підпис , не потрібно буде вказувати додаткову інформацію в реєстрі по договорам (мова йде про ціну договору). Можливо буде посилання на атрибути постійного клієнта не тільки за цей день , а і протягом календарного року і т.д і т.і., як загальний підсумок це практично повернення до старого та перевіреного часом порядку заповнення реєстру.
Також в аспекті Правил було вирішено привести у відповідність посвідчувальні написи на предмет їх коректного викладення та їх доповнення окремими новини, як приклад це видача свідоцтв на підставі спільної заяви (ст. 70 ЗУ „Про нотаріат”). З цього питання також створена окрема робоча група, робоче засідання якої відбудеться 02.11.2010 року.
За підсумками також була підтримана пропозиція (з урахуванням вище наведеного), про необхідність викладення змін до Правил ведення нотаріального діловодства у вигляді нової редакції.
Уся ця робота (мова йде про Правила), включаючи літературну вичитку, усі погодження, підписання та друк у офіційному виданні (читай набрання чинності) передбачається бути виконана до 15.12.2010 року.
Відносно внесення змін до нашої Інструкції було прийнято рішення про їх доопрацювання і постатейного обговорення на наступному засіданні 26.11.2010 року.
Після проведення підсумку постатейного обговорення проект змін Інструкції буде виставлений для загального обговорення тут на сайті та на сайті МЮ в розділі „Нотаріат”.
З повагою,
член Консультаційно-методичної ради
при Департаменті нотаріату,
фінансового моніторингу ,
юридичних послуг та
реєстрації адвокатських об’єднань Володимир Марченко
←назад