01 Жовтня 2009

Узагальнені пропозиції нотаріусів щодо проекту Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, що надійшли 29-30 вересня 2009 року (надаються без правок та коректури, у авторському варіанті)

Директору
Департаменту нотаріату та
реєстрації адвокатських об’єднань
Ященко Н.В.

Узагальнені пропозиції нотаріусів щодо
проекту Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів,
що надійшли 29-30 вересня 2009 року
(надаються без правок та коректури, у авторському варіанті)

Обґрунтування
1) Може це і не в тему, але хотілось би нарешті отримати відповідь у працівників ІЦу на питання:
з яких підстав редагування помилково внесених даних в реєстрі (тих же бланків) через декілька днів після їх внесення, вони вважають несвоєчасним внесенням даних ?
2) п.п.2.3 викласти у такій редакції
- «внесення до Єдиного реєстру відомостей про витрачання бланків здійснюється Реєстраторами не пізніше наступного дня після витрачання бланків».
Обґрунтування
Адміністратор звітує аж до 10-го числа наступного місяця, значить встигне, в той же день можуть і світло виключити чи з технікою щось, або навіть із самим нотаріусом.
Крім того є п.2.9 цього ж порядку який передбачає можливість внесення і не в той же день.
На з ‘їзді пропонувався і більш тривалий термін.
3) Слова «у суворій послідовності відповідно до порядкових номерів»
Обґрунтування
- просто треба прибрати, як такі, що не мають жодного юридичного навантаження, і яка різниця як нотаріус вноситиме використані сьогодні бланки спочатку нумерації чи з кінця. Мова йде про внесення до реєстру, а не про використання.
4) У п.п.2.7- слова «за несвоєчасне внесення або», а також слова «або викрадення бланків» треба вилучити.
Обґрунтування
По-перше, внесення хоч і несвоєчасне, але воно все ж було;
По-друге, вжиття заходів до нотаріуса повинно бути однаковим як до державного так і до приватного, раз функції виконують однакові, і одним законом керуються;
По-третє – призупинення діяльності, це порушення конституційного права на труд, а вирішує таке обмеження конституційного права виконавчий орган, що є неприпустим.
І останнє- щоб вважати нотаріуса винним у викрадені своїх же бланків, ця вина має бути доведена, спрощена процедура доведення вини лише у відповідності до Порядку ведення реєстру бланків просто виглядає правовим нігілізмом такого шанованого відомства, яке затверджує цей порядок.
5) У п.п.3.1- абз.перший доповнити реченням –«якщо поданий нотаріусу документ викладений на декількох бланках, та представляє собою одне ціле, нотаріусу достатньо перевірити будь-який один бланк з усіх на яких викладений поданий нотаріусу документ».
6) У п.п.4.7 — слова «та реєстратором» прибрати,
Обґрунтування
бо ми будемо виконувати роботу за Адміністратора, яка зовсім не повязана з вчиненням нотаріальної дії. Буквально, будемо посередниками між зацікавленими особами та Адміністратором, що не відповідає нормам ст.3 Закону України «про нотаріат»
7) п. п.6.1 – доповнити п.п.6.1.3-
«за перевірку справжності бланків, на якому викладені документи, що подаються нотаріусу для вчинення нотаріальної дії»
Обґрунтування
Вартість перевірки буде узгоджуватися з Мінфіном, і не так легко буде мінятися у бік зростання, лише на підставі наказу МЮ.
8) 9.2. Нотаріуси протягом п’яти робочих днів з дня зіпсування чи анулювання бланка надсилають такі бланки до Постачальника разом з актом, що складається у двох примірниках. Один примірник акта повертається нотаріусу з відміткою Постачальника про одержання зазначених бланків, другий примірник акта залишається у Постачальника.
9.3. Постачальник знищує зіпсовані, анульовані або дефектні бланки, про що складається акт про знищення.
9.4. Знищення бланків здійснюється комісією у складі представників Української нотаріальної палати, Постачальника та Адміністратора Єдиного реєстру.
Обґрунтування
Проти того, щоб надсилати цілий зіпсований бланк. Раніше відрізалася смужка з серією та номером бланку та надсилалася для знищення саме ця смужка. Цей порядок потрібно повернути, бо в протилежному випадку це порушення нотаріальної таємниці.
9) 3.4. Нотаріуси, які не мають доступу до Єдиного реєстру, здійснюють перевірку справжності бланків шляхом подання заяв установленого зразка (додаток 6) до будь-якого Реєстратора Єдиного реєстру.
До заяви додається документ про внесення плати за перевірку справжності бланку у Єдиному реєстрі.
Реєстратор Єдиного реєстру здійснює перевірку справжності бланку у Єдиному реєстрі протягом одного дня з моменту отримання заяви.
Інформаційна довідка, сформована на підставі поданої заяви, направляється заявнику.
Реєстратор, що виконав перевірку бланків, на заяві нотаріуса робить наступні відмітки:
дата та вхідний номер заяви;
ідентифікатор;
реєстраційний номер інформаційної довідки.
Обґрунтування
Этот пункт работать не будет!!!!
Пропоную: 3.4. Нотаріуси, які не мають доступу до Єдиного реєстру( в тому числы через технычни обставини), здійснюють перевірку справжності бланків шляхом подання заяв установленого зразка (додаток 6) до будь-якого Реєстратора Єдиного реєстру або беспосереднього звернення до Администратора.
До заяви додається документ про внесення плати за перевірку справжності бланку у Єдиному реєстрі.
Реєстратор Єдиного реєстру здійснює перевірку справжності бланку у Єдиному реєстрі протягом одного дня з моменту отримання заяви.
Інформаційна довідка, сформована на підставі поданої заяви, направляється заявнику.
Реєстратор, що виконав перевірку бланків, на заяві нотаріуса робить наступні відмітки:
дата та вхідний номер заяви;
ідентифікатор;
реєстраційний номер інформаційної довідки.
В разі звернення до Адміністратора шляхом телефонного звонку, Адміністратор встановлює особу нотариуса за № свидоцтва та паролем (имеется ввиду не ключ) та сообщает нотаріусу № ідентифікатора. Плата включается до загального щомісячного розрахунку.

10) Обґрунтування
Правила ведення нотаріального діловодства ЗАТВЕРДЖЕНі наказом Міністерства юстиції України від 31 грудня 2008 р. N 2368/5 встановлюють порядок документування нотаріальної діяльності та зберігання архіву і визначають порядок організації роботи з документами в державних нотаріальних конторах (далі — контора), державних нотаріальних архівах (далі — архів), приватними нотаріусами.
У відповідності до п. 2.3. Нотаріальне діловодство регулюється Законом України «Про нотаріат» (далі — Закон), цими Правилами, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють порядок ведення діловодства. Пукт 2.4. має вичерпний перелік складових нотаріального діловодства.
ПОСТАНОВою КМУ від 5 серпня 2009 р. N 812 «Про затвердження Порядку витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання та опису і зразка такого бланка» (в подальшому Порядок) що під час перевірки організації нотаріальної діяльності державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, приватних нотаріусів та виконання ними правил нотаріального діловодства в обов’язковому порядку перевіряється стан обліку витрачання, зберігання і звітності про їх використання.
Тобто, перевірка організації нотаріальної діяльності і перевірка Порядку є різними об‘єктами перевірки.
П. 23. Порядку передбачена відповідальность у порядку, встановленому законодавством. Ст. 29-1 Закону України «Про нотаріат» не містить відповідальності за порушення витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання.
Таким чином, внесення до «ПОРЯДКУ ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів» пункту 2.7. не відповідає діючому законодавству.

Голова Секції нотаріусів
Асоціації правників України Володимир Марченко

отримати