Узагальнені пропозиції нотаріусів щодо проекту Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, що надійшли 29-30 вересня 2009 року (надаються без правок та коректури, у авторському варіанті)
Департаменту нотаріату та
реєстрації адвокатських об’єднань
Ященко Н.В.
Узагальнені пропозиції нотаріусів щодо
проекту Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів,
що надійшли 29-30 вересня 2009 року
(надаються без правок та коректури, у авторському варіанті)
Обґрунтування
1) Може це і не в тему, але хотілось би нарешті отримати відповідь у працівників ІЦу на питання:
з яких підстав редагування помилково внесених даних в реєстрі (тих же бланків) через декілька днів після їх внесення, вони вважають несвоєчасним внесенням даних ?
2) п.п.2.3 викласти у такій редакції
- «внесення до Єдиного реєстру відомостей про витрачання бланків здійснюється Реєстраторами не пізніше наступного дня після витрачання бланків».
Обґрунтування
Адміністратор звітує аж до 10-го числа наступного місяця, значить встигне, в той же день можуть і світло виключити чи з технікою щось, або навіть із самим нотаріусом.
Крім того є п.2.9 цього ж порядку який передбачає можливість внесення і не в той же день.
На з ‘їзді пропонувався і більш тривалий термін.
3) Слова «у суворій послідовності відповідно до порядкових номерів»
Обґрунтування
- просто треба прибрати, як такі, що не мають жодного юридичного навантаження, і яка різниця як нотаріус вноситиме використані сьогодні бланки спочатку нумерації чи з кінця. Мова йде про внесення до реєстру, а не про використання.
4) У п.п.2.7- слова «за несвоєчасне внесення або», а також слова «або викрадення бланків» треба вилучити.
Обґрунтування
По-перше, внесення хоч і несвоєчасне, але воно все ж було;
По-друге, вжиття заходів до нотаріуса повинно бути однаковим як до державного так і до приватного, раз функції виконують однакові, і одним законом керуються;
По-третє – призупинення діяльності, це порушення конституційного права на труд, а вирішує таке обмеження конституційного права виконавчий орган, що є неприпустим.
І останнє- щоб вважати нотаріуса винним у викрадені своїх же бланків, ця вина має бути доведена, спрощена процедура доведення вини лише у відповідності до Порядку ведення реєстру бланків просто виглядає правовим нігілізмом такого шанованого відомства, яке затверджує цей порядок.
5) У п.п.3.1- абз.перший доповнити реченням –«якщо поданий нотаріусу документ викладений на декількох бланках, та представляє собою одне ціле, нотаріусу достатньо перевірити будь-який один бланк з усіх на яких викладений поданий нотаріусу документ».
6) У п.п.4.7 — слова «та реєстратором» прибрати,
Обґрунтування
бо ми будемо виконувати роботу за Адміністратора, яка зовсім не повязана з вчиненням нотаріальної дії. Буквально, будемо посередниками між зацікавленими особами та Адміністратором, що не відповідає нормам ст.3 Закону України «про нотаріат»
7) п. п.6.1 – доповнити п.п.6.1.3-
«за перевірку справжності бланків, на якому викладені документи, що подаються нотаріусу для вчинення нотаріальної дії»
Обґрунтування
Вартість перевірки буде узгоджуватися з Мінфіном, і не так легко буде мінятися у бік зростання, лише на підставі наказу МЮ.
8) 9.2. Нотаріуси протягом п’яти робочих днів з дня зіпсування чи анулювання бланка надсилають такі бланки до Постачальника разом з актом, що складається у двох примірниках. Один примірник акта повертається нотаріусу з відміткою Постачальника про одержання зазначених бланків, другий примірник акта залишається у Постачальника.
9.3. Постачальник знищує зіпсовані, анульовані або дефектні бланки, про що складається акт про знищення.
9.4. Знищення бланків здійснюється комісією у складі представників Української нотаріальної палати, Постачальника та Адміністратора Єдиного реєстру.
Обґрунтування
Проти того, щоб надсилати цілий зіпсований бланк. Раніше відрізалася смужка з серією та номером бланку та надсилалася для знищення саме ця смужка. Цей порядок потрібно повернути, бо в протилежному випадку це порушення нотаріальної таємниці.
9) 3.4. Нотаріуси, які не мають доступу до Єдиного реєстру, здійснюють перевірку справжності бланків шляхом подання заяв установленого зразка (додаток 6) до будь-якого Реєстратора Єдиного реєстру.
До заяви додається документ про внесення плати за перевірку справжності бланку у Єдиному реєстрі.
Реєстратор Єдиного реєстру здійснює перевірку справжності бланку у Єдиному реєстрі протягом одного дня з моменту отримання заяви.
Інформаційна довідка, сформована на підставі поданої заяви, направляється заявнику.
Реєстратор, що виконав перевірку бланків, на заяві нотаріуса робить наступні відмітки:
дата та вхідний номер заяви;
ідентифікатор;
реєстраційний номер інформаційної довідки.
Обґрунтування
Этот пункт работать не будет!!!!
Пропоную: 3.4. Нотаріуси, які не мають доступу до Єдиного реєстру( в тому числы через технычни обставини), здійснюють перевірку справжності бланків шляхом подання заяв установленого зразка (додаток 6) до будь-якого Реєстратора Єдиного реєстру або беспосереднього звернення до Администратора.
До заяви додається документ про внесення плати за перевірку справжності бланку у Єдиному реєстрі.
Реєстратор Єдиного реєстру здійснює перевірку справжності бланку у Єдиному реєстрі протягом одного дня з моменту отримання заяви.
Інформаційна довідка, сформована на підставі поданої заяви, направляється заявнику.
Реєстратор, що виконав перевірку бланків, на заяві нотаріуса робить наступні відмітки:
дата та вхідний номер заяви;
ідентифікатор;
реєстраційний номер інформаційної довідки.
В разі звернення до Адміністратора шляхом телефонного звонку, Адміністратор встановлює особу нотариуса за № свидоцтва та паролем (имеется ввиду не ключ) та сообщает нотаріусу № ідентифікатора. Плата включается до загального щомісячного розрахунку.
10) Обґрунтування
Правила ведення нотаріального діловодства ЗАТВЕРДЖЕНі наказом Міністерства юстиції України від 31 грудня 2008 р. N 2368/5 встановлюють порядок документування нотаріальної діяльності та зберігання архіву і визначають порядок організації роботи з документами в державних нотаріальних конторах (далі — контора), державних нотаріальних архівах (далі — архів), приватними нотаріусами.
У відповідності до п. 2.3. Нотаріальне діловодство регулюється Законом України «Про нотаріат» (далі — Закон), цими Правилами, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють порядок ведення діловодства. Пукт 2.4. має вичерпний перелік складових нотаріального діловодства.
ПОСТАНОВою КМУ від 5 серпня 2009 р. N 812 «Про затвердження Порядку витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання та опису і зразка такого бланка» (в подальшому Порядок) що під час перевірки організації нотаріальної діяльності державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, приватних нотаріусів та виконання ними правил нотаріального діловодства в обов’язковому порядку перевіряється стан обліку витрачання, зберігання і звітності про їх використання.
Тобто, перевірка організації нотаріальної діяльності і перевірка Порядку є різними об‘єктами перевірки.
П. 23. Порядку передбачена відповідальность у порядку, встановленому законодавством. Ст. 29-1 Закону України «Про нотаріат» не містить відповідальності за порушення витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання.
Таким чином, внесення до «ПОРЯДКУ ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів» пункту 2.7. не відповідає діючому законодавству.
Голова Секції нотаріусів
Асоціації правників України Володимир Марченко