03 Лютого 2011

ПРОЕКТ.Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса. ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ.

ПРОЕКТ

Про затвердження Положення про
порядок реєстрації приватної
нотаріальної діяльності та
заміщення приватного нотаріуса

Відповідно до вимог статей 3, 24, 29, 30¹ Закону України „Про нотаріат” та з метою удосконалення організації роботи щодо реєстрації приватної нотаріальної діяльності НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса, що додається.

2. Визнати такими, що втратили чинність, наказ Міністерства юстиції України від 22.08.2003 № 98/5 „Про затвердження Положення про порядок заміщення приватного нотаріуса”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22.08.2003 за № 734/8055, наказ Міністерства юстиції України від 12.12.2008 № 2151/5 „Про затвердження Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.12.2008 за № 1187/15878 та наказ Міністерства юстиції України від 29.12.2008 № 2315/5 „Про затвердження Порядку зберігання та ведення реєстраційний справ приватних нотаріусів”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.12.2008 за № 1261/15952.

3. Департаменту нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань (К.І. Чижмарь):

3.1. Забезпечити подання на державну реєстрацію цього наказу відповідно до Указу Президента України від 03.13.92 № 493 „Про державну реєстрацію нормативно – правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади” (зі змінами).

3.2. Довести цей наказ до відома начальника Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальників головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі.

3.3. Департаменту нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об’єднань (К.І. Чижмарь) та начальнику Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити належне виконання цього наказу.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Л.В. Єфіменка.

Міністр Олександр Лавринович

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
_________________№ ___________

Положення
про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса

І. Реєстрація приватної нотаріальної діяльності.

1.1. Реєстрація приватної нотаріальної діяльності провадиться Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головними управліннями юстиції в областях, містах Києві та Севастополі (далі –управління юстиції).

Реєстрація приватної нотаріальної діяльності здійснюється в межах визначеного для приватного нотаріуса нотаріального округу.

1.2. Особа, яка має намір зареєструвати приватну нотаріальну діяльність, подає до відповідного управління юстиції заяву та акт сертифікації про відповідність робочого місця (контори) приватного нотаріуса встановленим Законом України „Про нотаріат” умовам. У заяві зазначається назва нотаріального округу, в якому особа буде займатися нотаріальною діяльністю.

До заяви про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності додаються:

свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю та його засвідчена в установленому порядку копія;

документ, що підтверджує право власності або користування на приміщення для розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, чи договір про співпрацю з іншим приватним нотаріусом, який надає заявнику відповідне приміщення, та його засвідчена в установленому порядку копія;

довідка про відсутність судимості;

довідка з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про те, що особа не займається підприємницькою діяльністю;

дві фотокартки розміром 3 х 4 см;

власноруч заповнена особова картка, форма якої наведена у додатку 1;

паспорт громадянина України та трудова книжка, які подаються особисто.

Свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю з відміткою управління юстиції про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності та паспорт повертаються особі, яка їх подала.

1.3. Відмова в реєстрації приватної нотаріальної діяльності допускається лише в разі, коли подані документи не відповідають установленим вимогам.

1.4. Реєстраційне посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності (далі – реєстраційне посвідчення), форма якого наведена в додатку 2, видається управлінням юстиції у семиденний строк після подання заяви.

Разом з реєстраційним посвідченням нотаріусу видається посвідчення нотаріуса, форма якого наведена у додатку 3.

Посвідчення нотаріуса видається на весь період нотаріальної діяльності особи. Дія посвідчення нотаріуса припиняється з припиненням дії реєстраційного посвідчення. Посвідчення нотаріуса анулюється у разі анулювання реєстраційного посвідчення.

1.5. У реєстраційному посвідченні вказуються прізвище, ім’я, по батькові, нотаріальний округ та адреса розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса.

1.6. Бланки реєстраційного посвідчення та посвідчення нотаріуса заповнюються за допомогою загальноприйнятих технічних засобів.

1.7. Для обліку виданих реєстраційних посвідчень та посвідчень нотаріуса в управлінні юстиції ведуться Журнал обліку виданих реєстраційних посвідчень та Журнал обліку виданих посвідчень нотаріуса, форми яких наведені у додатках 4, 5 відповідно.

1.8. При одержанні реєстраційного посвідчення особа, якій вперше надається право займатися нотаріальною діяльністю, в управлінні юстиції в урочистій обстановці приносить присягу за формою, наведеною у додатку 6.

1.9. Про видане реєстраційне посвідчення управління юстиції протягом п’яти робочих днів з моменту реєстрації приватної нотаріальної діяльності повідомляє відповідний орган державної податкової служби.

1.10. Реєстраційне посвідчення є підставою для виготовлення печатки, відкриття поточних та вкладних (депозитних) рахунків у банках, встановлення графіка часу прийому громадян тощо.

1.11. У разі зміни адреси розташування робочого місця (контори) приватний нотаріус зобов’язаний протягом трьох робочих днів повідомити управління юстиції для внесення відповідних відомостей у реєстраційне посвідчення.

1.12. У разі зміни адреси розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса більше трьох разів приватному нотаріусу у триденний строк з моменту подання відповідної заяви видається додаток до реєстраційного посвідчення, форма якого наведена у додатку 7, який є невід’ємною частиною реєстраційного посвідчення.

Додаток до реєстраційного посвідчення прикріплюється до реєстраційного посвідчення у спосіб, що унеможливлює їх роз’єднання без порушення цілісності, з проставленням печатки управління юстиції та підпису відповідальної особи.

1.13. У разі втрати або пошкодження реєстраційного посвідчення та/або посвідчення нотаріуса, а також у разі необхідності внесення до них виправлень, управлінням юстиції видаються повторне реєстраційне посвідчення та/або посвідчення нотаріуса під тим самим номером.

Попереднє пошкоджене, або яке потребує виправлень реєстраційне посвідчення, та/або посвідчення нотаріуса з відміткою управління юстиції про видачу повторного реєстраційного посвідчення та/або посвідчення нотаріуса долучаються до матеріалів, що зберігаються в реєстраційній справі приватного нотаріуса

1.14. Повторне реєстраційне посвідчення та/або посвідчення нотаріуса видається на підставі реєстраційних записів в Журналі обліку виданих реєстраційних посвідчень та Журналі обліку виданих посвідчень нотаріуса у триденний строк з моменту подання нотаріусом відповідної заяви.

На реєстраційному посвідченні та/або посвідченні нотаріуса, що видаються повторно, проставляється відмітка „Повторне”.

1.15. Про видане повторне реєстраційне посвідчення, повторне посвідчення нотаріуса та додаток до реєстраційного посвідчення у графі „Примітка” реєстраційного запису Журналу обліку виданих реєстраційних посвідчень та/або Журналу обліку виданих посвідчень нотаріуса проставляється відповідна відмітка із зазначенням дати такої видачі.

1.16. Про анулювання або припинення дії реєстраційного посвідчення управління юстиції протягом п’яти робочих днів повідомляє відповідний орган державної податкової служби.

ІІ. Ведення реєстраційних справ приватних нотаріусів.

2.1. Документи щодо реєстрації приватної нотаріальної діяльності, біографічні та інші дані про приватного нотаріуса формуються у реєстраційну справу приватного нотаріуса (далі – реєстраційна справа), яка зберігається і ведеться відповідним управлінням юстиції.

2.2. Формування реєстраційної справи розпочинається з моменту реєстрації приватної нотаріальної діяльності.

У реєстраційній справі повинні міститися такі документи:

особова картка та автобіографія;

заява про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності;

засвідчена в установленому порядку копія свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю;

засвідчена в установленому порядку копія реєстраційного посвідчення;

засвідчена в установленому порядку копія диплома про повну вищу юридичну освіту;

засвідчена в установленому порядку копія паспорта громадянина України;

належним чином оформлена присяга нотаріуса;

довідка про відсутність судимості;

довідка з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про те, що особа не займається підприємницькою діяльністю;

засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;

засвідчена в установленому порядку копія документа, що підтверджує право власності або користування приміщенням для розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса, чи копія договору про співпрацю з іншим приватним нотаріусом, який надає заявнику відповідне приміщення;

акт про сертифікацію робочого місця (контори) приватного нотаріуса;

засвідчена в установленому порядку копія договору страхування цивільно – правової відповідальності;

зразок підпису приватного нотаріуса та відбиток його печатки;

засвідчена в установленому порядку копія наказу про встановлення часу прийому громадян приватним нотаріусом;

трудова книжка з унесеним до неї приватним нотаріусом записом про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності.

2.3. Крім документів, зазначених у пункті 2.2 цього Положення, до реєстраційної справи приватного нотаріуса також додаються:

письмові повідомлення приватного нотаріуса про зупинення діяльності приватного нотаріуса;

копії наказів про зупинення (тимчасове зупинення) нотаріальної діяльності приватного нотаріуса;

копії договорів про заміщення приватного нотаріуса з іншим приватним нотаріусом;

копії наказів про припинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса;

засвідчені в установленому порядку копії трудових договорів (контрактів), укладених приватним нотаріусом, що стосуються його діяльності;

копії наказів про проведення перевірки організації нотаріальної діяльності приватного нотаріуса та виконання ним правил ведення нотаріального діловодства;

документи про підвищення приватним нотаріусом кваліфікації;

копії документів про нагородження, присвоєння наукових ступенів, почесних звань тощо;

інші документи, що мають відношення до нотаріальної діяльності приватного нотаріуса.

2.4. У разі припинення приватним нотаріусом нотаріальної діяльності в одному нотаріальному окрузі та у зв’язку з подальшою реєстрацією нотаріальної діяльності в іншому нотаріальному окрузі до реєстраційної справи долучається довідка відповідного управління юстиції за попереднім місцем реєстрації нотаріальної діяльності про дату прийняття нотаріусом присяги, а також довідка про факт належного виконання наказу управління юстиції щодо передачі документів архіву приватного нотаріуса на зберігання до державного нотаріального архіву, знищення печатки приватного нотаріуса та передачі спеціальних бланків нотаріальних документів.

2.5. Реєстраційна справа під час здійснення приватним нотаріусом нотаріальної діяльності доповнюється необхідними документами та матеріалами і щороку уточнюється.

2.6. Після припинення нотаріальної діяльності приватного нотаріуса реєстраційна справа залишається в управлінні юстиції і передається для архівного зберігання в порядку, визначеному чинним законодавством.

2.7. Відомості, що містяться в реєстраційній справі, не підлягають розголошенню.

Інформація, що міститься в реєстраційній справі, може бути надана компетентним органам у випадках, передбачених чинним законодавством.

2.8. Приватний нотаріус має право на ознайомлення з документами, які містяться у його реєстраційній справі.

2.9. Кожна реєстраційна справа міститься у спеціально призначеній для цього папці формату А-4.

2.10. Кожній реєстраційній справі присвоюється порядковий номер, який визначається відповідно до Книги обліку реєстраційних справ приватних нотаріусів, форма якої наведена у додатку 8.

2.11. Порядок роботи з реєстраційною справою встановлюється управлінням юстиції.

2.12. Зберігання та ведення реєстраційних справ забезпечується посадовими особами управління юстиції, що відповідають за додержання встановленого порядку зберігання та ведення реєстраційних справ.

2.13. Облік трудових книжок приватних нотаріусів здійснюється у Книзі обліку трудових книжок і вкладишів до них, форма якої затверджена наказом міністерства статистики України від 27.10.95 № 277.

ІІІ. Заміщення приватного нотаріуса.

3.1. У випадках, передбачених статтями 29, 29¹, 29² Закону України „Про нотаріат”, приватним нотаріусом укладається договір про його заміщення.

3.2. Одночасне здійснення заміщення більш як одного приватного нотаріуса не допускається.

3.3. Нотаріальні дії, вчинені в порядку заміщення, підлягають реєстрації у Журналі реєстрації фактів заміщення приватного нотаріуса, форма якого наведена у додатку 9.

Одночасно з реєстрацією фактів заміщення приватного нотаріуса всі нотаріальні дії, учинені нотаріусом, який заміщує, підлягають реєстрації ним у власному реєстрі для реєстрації нотаріальних дій в порядку, передбаченому Правилами ведення нотаріального діловодства, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 22.12.2010 № 3253/5 (далі — Правила).

3.4. Документи діловодства передаються приватним нотаріусом, якого заміщують, в порядку, передбаченому Правилами.

Директор Департаменту
нотаріату, фінансового моніторингу
юридичних послуг та реєстрації
адвокатських об’єднань К.І. Чижмарь

Додаток 1 до Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса

Місце для фотокартки

ОСОБОВА КАРТКА N __________
1. Прізвище ______________________________
ім’я _________________________________
по батькові ___________________________
2. Громадянство ___________________
________________________________________
________________________________________
5. Володіння українською мовою ____________
________________________________________
6. Освіта ________________________________
3. Місце народження ______________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
4. Дата народження _______________________
________________________________________

Назва навчального закладу та його місцезнаходження Рік вступу Рік закінчення або вибуття Спеціальність Кваліфікація Серія, номер та дата видачі диплома

7. Додаткові відомості відповідно до частини другої статті 3 Закону України «Про нотаріат» _____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________

8. Сімейний стан ______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
9. Паспорт: серія ___________________ N __________________ Ким виданий __________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
Дата видачі ___________________________________________________________________________
10. Місце проживання __________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
Особистий підпис _____________________________________________________________________

Додаток 2
до Положення про порядок реєстрації
приватної нотаріальної діяльності
та заміщення приватного нотаріуса

Лицьова сторінка
ГЕРБ
УКРАЇНИ
РЕЄСТРАЦІЙНЕ ПОСВІДЧЕННЯ
про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності

Зворотна сторінка
__________________________________________
(назва управління юстиції)
__________________________________________
РЕЄСТРАЦІЙНЕ ПОСВІДЧЕННЯ
про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності
_____________________________
(назва нотаріального округу)
N ______
Прізвище _____________________________
Ім’я ________________________________________
По батькові _________________________________

Фотокартка
Печатка Підпис ____________
посадової особи
управління юстиції
Дата видачі

Адреса розташування робочого місця (контори) приватного
нотаріуса __________________________________________
печатка підпис ____________ «___» ____________
посадової особи
управління юстиції

Адреса розташування робочого місця (контори) приватного
нотаріуса __________________________________________
_________________________________________________
печатка підпис ____________ «___» ____________
посадової особи
управління юстиції

Адреса розташування робочого місця (контори) приватного
нотаріуса __________________________________________
___________________________________________________
печатка підпис ____________ «___» ____________
посадової особи
управління юстиції
Примітка. Про зміну адреси розташування робочого місця (контори) приватний нотаріус зобов’язаний у 3-денний термін повідомити управління юстиції для внесення відповідних відомостей у реєстраційне посвідчення.

Додаток 3 до Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса

ПОСВІДЧЕННЯ НОТАРІУСА

ГЕРБ
УКРАЇНИ

(назва управління юстиції)
_________________________________
(назва нотаріального округу)

ПОСВІДЧЕННЯ № __________

_____________ПІБ нотаріуса________
приватний нотаріус
печатка _______________
(підпис посадової особи
управління юстиції)

«___»_________ 20___ р.

місце
для
фотокартки

печатка

Реєстраційне посвідчення № ______,
видане «___»_________ 20___ р.

Додаток 4 до Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса

ЖУРНАЛ ОБЛІКУ ВИДАНИХ РЕЄСТРАЦІЙНИХ ПОСВІДЧЕНЬ
Номер реєстраційного посвідчення Дата видачі реєстраційного посвідчення Прізвище, ім’я, по батькові приватного нотаріуса, що одержав реєстраційне посвідчення, та місце його проживання Назва нотаріального округу Адреса розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса Підпис приватного нотаріуса, який одержав реєстраційне посвідчення
Дата та підстава анулювання (припинення дії) реєстраційного посвідчення

Примітка

1 2 3 4 5 6 7 8

Додаток 5 до Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса

ЖУРНАЛ ОБЛІКУ ВИДАНИХ ПОСВІДЧЕНЬ НОТАРІУСА
№ п/п Дата видачі посвідчення нотаріуса Прізвище, ім’я, по батькові приватного нотаріуса, що одержав посвідчення нотаріуса, та місце його проживання Назва нотаріального округу
№ реєстраційного посвідчення
Адреса розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса Підпис приватного нотаріуса, який одержав посвідчення нотаріуса Дата та підстава анулювання (припинення дії) посвідчення нотаріуса

Примітки
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Додаток 6 до Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса

ПРИСЯГА
НОТАРІУСА
Я, _______________________________________________________________________,
(прізвище, ім’я та по батькові)
урочисто присягаю виконувати обов’язки нотаріуса чесно і сумлінно, згідно з законом і совістю, поважати права і законні інтереси громадян і організацій, зберігати професійну таємницю, скрізь і завжди берегти чистоту високого звання нотаріуса.

__________
(дата) ___________
(підпис)

Додаток 7 до Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса

Додаток
до реєстраційного посвідчення
про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності
№ ________
Адреса розташування робочого місця (контори) приватного
нотаріуса __________________________________________
___________________________________________________
печатка підпис ____________ «___» ____________
посадової особи
управління юстиції

Адреса розташування робочого місця (контори) приватного
нотаріуса __________________________________________
_________________________________________________
печатка підпис ____________ «___» ____________
посадової особи
управління юстиції

Адреса розташування робочого місця (контори) приватного
нотаріуса __________________________________________
___________________________________________________
печатка підпис ____________ «___» ____________
посадової особи
управління юстиції
Адреса розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса ________________________________
___________________________________________________
печатка підпис ____________ «___» ____________
посадової особи
управління юстиції

Адреса розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса ______________________________
_________________________________________________
печатка підпис ____________ «___» ____________
посадової особи
управління юстиції

Адреса розташування робочого місця (контори) приватного нотаріуса _______________________________
___________________________________________________
печатка підпис ____________ «___» ____________
посадової особи
управління юстиції
Примітка. Про зміну адреси розташування робочого місця (контори) приватний нотаріус зобов’язаний у 3-денний термін повідомити управління юстиції для внесення відповідних відомостей у реєстраційне посвідчення.

Додаток 8 до Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса

1-ша сторінка
_________________________________________
(повна назва управління юстиції)

2-га сторінка
КНИГА
обліку реєстраційних справ приватних нотаріусів

3-тя сторінка
Номер реєстраційної справи Прізвище, ім’я та по батькові приватного нотаріуса Дата формування
реєстраційної справи Номер архівної справи

____________

Додаток 9 до Положення про порядок реєстрації приватної нотаріальної діяльності та заміщення приватного нотаріуса

ЖУРНАЛ
реєстрації фактів заміщення
____________________
(прізвище, ім’я, по батькові)
приватного нотаріуса
__________________________
(назва нотаріального округу)
Порядковий номер Підстава заміщення Прізвище, ім’я, по батькові приватного нотаріуса, який заміщує; назва нотаріального округу Номер нотаріальної дії за реєстром для реєстрації нотаріальних дій, або вихідний номер документа, виданого в порядку заміщення Дата вчинення нотаріальної дії в порядку заміщення або здійснення факту заміщення Зміст оформлюваного документа

отримати