27 Листопада 2009

Зміни до Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, які були зареєстровані Міністерство юстиції України 04.11.2009 року, за реєстраційним номером 1044/17060 та Наказ Міністерства юстиції України від 04.11.2009 № 2053/5 „Про орга

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства юстиції України
від 4 листопада 2009 р. N 2053/5
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
9 листопада 2009 р. за N 1044/17060

Зміни до Інструкції про порядок
вчинення нотаріальних дій нотаріусами України
1. Абзац перший пункту 5 після слів «викладаються на спеціальних бланках нотаріальних документів» доповнити словами «з лицьового та зворотного боку цих бланків».
2. Пункт 221 викласти в такій редакції:
«221. Нотаріус перевіряє справжність кожного аркуша документа, який викладений на спеціальних бланках нотаріальних документів та подається для вчинення нотаріальних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів у порядку, передбаченому Порядком ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів.
Інформаційна довідка про перевірку спеціального бланка нотаріального документа долучається до примірника нотаріального документа (договору, довіреності, свідоцтва тощо), для яких бланки перевірені, або зберігається в окремому наряді, якщо у справах нотаріуса не залишається примірник нотаріального документа, до якого вона може бути долучена.
Бланки, відомості про витрачання яких були внесені до Єдиного реєстру безпосередньо перед вчиненням нотаріальних дій з використанням документів, викладених на цих бланках, вважаються перевіреними для вчинення наступних (за реєстровими номерами) нотаріальних дій. (Наприклад: заява, згода)».

Директор Департаменту
нотаріату та реєстрації
адвокатських об’єднань

Н. В. Ященко

Про організаційні заходи з постачання, зберігання, обігу, обліку спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання
Наказ Міністерства юстиції України
від 4 листопада 2009 року N 2053/5
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
9 листопада 2009 р. за N 1043/17059
На виконання пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 N 812 «Про затвердження Порядку витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання та опису і зразка такого бланка», відповідно до пункту 2 цього Порядку та Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2006 N 1577, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 29.06.99 N 36/5 «Про здійснення заходів щодо захисту нотаріально оформлюваних документів», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.07.99 за N 437/3730 (із змінами).
3. Затвердити Зміни до Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 03.03.2004 N 20/5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03.03.2004 за N 283/8882 (із змінами), що додаються.
4. Погодитися з пропозицією Української нотаріальної палати щодо виконання функцій з організації виготовлення, постачання державним нотаріальним конторам, державним нотаріальним архівам, приватним нотаріусам, первинного обліку постачання, знищення зіпсованих, анульованих та дефектних спеціальних бланків нотаріальних документів дочірнім підприємством «Інформаційно-видавничий центр українського нотаріату», засновником якого є Українська нотаріальна палата.
5. Департаменту фінансового забезпечення (Олексієнко В. Ф.), державному підприємству «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України (Добжанський В. Б.) протягом місяця з дня набрання чинності цим наказом забезпечити підготовку та погодження з Міністерством фінансів України проекту наказу Міністерства юстиції України щодо затвердження розміру плати за користування Єдиним реєстром спеціальних бланків нотаріальних документів:
за перевірку справжності спеціальних бланків нотаріальних документів за даними Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів з видачею про це інформаційної довідки;
за видачу скороченого витягу з Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів.
6. Державному підприємству «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України (Добжанський В. Б.) до 01.01.2010:
6.1. Привести програмне забезпечення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів у відповідність до Порядку, затвердженого цим наказом.
6.2. Забезпечити створення та впровадження веб-сайту для доступу до відомостей Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів для пошуку та перегляду інформації про дійсні та недійсні спеціальні бланки нотаріальних документів.
7. Департаменту нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань Міністерства юстиції України (Ященко Н. В.), державному підприємству «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України (Добжанський В. Б.):
7.1. Подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 N 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» (зі змінами).
7.2. Довести наказ до відома Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, регіональних філій державного підприємства «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України та забезпечити його належне застосування в роботі.
8. Начальникам Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі довести цей наказ до відома нотаріусів та забезпечити його належне виконання.
9. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
10. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пунктів 1 — 3 цього наказу, які набирають чинності з 1 січня 2010 року.

Міністр М. Оніщук

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства юстиції України
від 4 листопада 2009 р. N 2053/5
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
9 листопада 2009 р. за N 1043/17059

ПОРЯДОК
ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок регулює ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів та визначає організаційні заходи з постачання, зберігання, обігу, обліку спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання.
1.2. Облік постачання й обігу спеціальних бланків нотаріальних документів (далі — бланки) та звітність про їх використання здійснюються в Єдиному реєстрі спеціальних бланків нотаріальних документів.
1.3. Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів (далі — Єдиний реєстр) — електронна база даних, що містить інформацію про:
постачання бланків державним нотаріальним конторам, державним нотаріальним архівам, приватним нотаріусам;
видані державним та приватним нотаріусам бланки;
отримані державними нотаріальними конторами, державними нотаріальними архівами та приватними нотаріусами бланки;
передані державними нотаріальними конторами, державними нотаріальними архівами, державними та приватними нотаріусами бланки;
витрачені і недійсні бланки;
здійснені перевірки справжності бланків;
видані інформаційні довідки та витяги з Єдиного реєстру.
1.4. Держатель Єдиного реєстру — Міністерство юстиції України.
1.5. Адміністратор Єдиного реєстру (далі — Адміністратор) — державне підприємство «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України, яке здійснює заходи з технічного й технологічного створення та супроводження програмного забезпечення Єдиного реєстру, надання доступу до Єдиного реєстру, забезпечує збереження та захист даних, що містяться в Єдиному реєстрі, вносить до Єдиного реєстру відомості про видачу державним нотаріальним конторам, державним нотаріальним архівам, приватним нотаріусам бланків, надає інформацію з Єдиного реєстру, а також виконує інші функції, передбачені цим Порядком.
1.6. Реєстратори Єдиного реєстру (далі — Реєстратор) — державні нотаріальні контори (далі — контори), державні нотаріальні архіви (далі — архіви), приватні нотаріуси, які уклали відповідні договори з Адміністратором та мають доступ до Єдиного реєстру через інформаційну мережу Міністерства юстиції України, вносять відомості до Єдиного реєстру про витрачені та недійсні бланки, перевіряють за даними Єдиного реєстру справжність бланків, надають інформацію з Єдиного реєстру, а також виконують інші функції, передбачені цим Порядком.
За клопотанням приватного нотаріуса-Реєстратора доступ до Єдиного реєстру з метою виконання функцій Реєстратора може бути наданий помічнику (консультанту) цього нотаріуса.
1.7. Постачальник спеціальних бланків нотаріальних документів (далі — Постачальник) — юридична особа, визначена Міністерством юстиції України, що здійснює постачання бланків на замовлення контор, архівів та приватних нотаріусів, а також виконує інші функції, передбачені цим Порядком.
1.8. Ведення Єдиного реєстру здійснюється українською мовою.
1.9. Облік бланків ведеться:
завідуючими конторами, архівами — у книгах обліку надходження бланків до державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву, обліку видачі бланків державним нотаріусам та обліку зіпсованих і анульованих бланків (додатки 1, 2, 7); завідуючими конторами, архівами та державними нотаріусами — в особистих книгах обліку надходження бланків та обліку зіпсованих і анульованих бланків (додатки 3, 4); приватними нотаріусами — в особистих книгах обліку надходження бланків та обліку зіпсованих і анульованих бланків (додатки 3, 4).
Ці книги ведуться в електронному вигляді у складі Єдиного реєстру та є його невід’ємною частиною.
2. Внесення відомостей до Єдиного реєстру
2.1. Постачальник щодня надсилає до Адміністратора інформацію про постачання бланків конторам, архівам, приватним нотаріусам з використанням електронного цифрового підпису.
2.2. Адміністратор вносить до Єдиного реєстру відомості, отримані від Постачальника, про постачання бланків протягом дня з моменту отримання цих відомостей.
2.3. Унесення до Єдиного реєстру відомостей про отримання/витрачання бланків здійснюється Реєстраторами в день отримання/витрачання бланка та у суворій послідовності відповідно до порядкових номерів.
2.4. Контори, архіви, приватні нотаріуси можуть укласти договір щодо внесення інформації до Єдиного реєстру з Реєстратором у межах свого нотаріального округу, про що зобов’язані повідомити Адміністратора протягом трьох днів з моменту укладення такого договору.
2.5. Контори, архіви, приватні нотаріуси, які не мають власних систем доступу (або у яких тимчасово відсутній доступ) до Єдиного реєстру, здійснюють унесення до нього відомостей про отримання бланків шляхом подання інформації в обсязі, передбаченому додатками 1 — 3, Реєстратору, з яким укладено договір щодо внесення інформації до Єдиного реєстру.
2.6. Коди витрачання бланків:
договір про відчуження нерухомого майна, крім земельних ділянок, — 1;
договір про відчуження транспортного засобу — 2;
договір про відчуження земельної ділянки — 15;
шлюбний договір — 12;
установчий договір — 14;
інші договори — 3;
заповіт — 4;
свідоцтво про право на спадщину — 5;
свідоцтво про право власності — 6;
довіреність — 7;
заява — 8;
переклад — 10;
дублікат — 11;
інші дії — 13;
протест векселя — 16;
зіпсований бланк — 21;
анульований бланк — 22;
дефектний бланк — 23;
відсутній бланк — 24;
викрадений бланк — 25;
втрачений бланк — 26.
2.7. Унесення до Єдиного реєстру відомостей про недійсні (зіпсовані, анульовані, дефектні, відсутні при відкритті пачки, втрачені або викрадені) бланки здійснюється Реєстраторами негайно.
2.8. Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі щомісяця не пізніше 10-го числа наступного за звітним місяця за даними Єдиного реєстру здійснюють такі перевірки:
щодо несвоєчасного внесення або невнесення до Єдиного реєстру відомостей про витрачання бланків або недійсні бланки;
щодо порушення пункту 10.5 цього Порядку.
2.9. За несвоєчасне внесення або невнесення відомостей про витрачання бланків або недійсні бланки, втрату або викрадення бланків, що сталося з вини державних та приватних нотаріусів (далі — нотаріуси), порушення пунктів 9.2 та 10.5 цього Порядку відповідне Головне управління юстиції відповідно до пункту 3 частини першої статті 291 Закону України «Про нотаріат» зупиняє діяльність приватного нотаріуса або притягує до дисциплінарної відповідальності державного нотаріуса.
2.10. За систематичне невжиття заходів, передбачених пунктом 2.9 цього Порядку, начальник відповідного Головного управління юстиції несе персональну відповідальність, передбачену чинним законодавством.
2.11. Контори, архіви, приватні нотаріуси, які не мають власних систем доступу (або у яких тимчасово відсутній доступ) до Єдиного реєстру, здійснюють унесення до нього відомостей про витрачання бланків та недійсні бланки шляхом подання заяв установленого зразка (додаток 5) Реєстратору, з яким укладено договір щодо внесення інформації до Єдиного реєстру.
Заяви подаються Реєстратору в день витрачання бланка або виявлення його недійсності.
Реєстратор вносить до Єдиного реєстру відомості про витрачання бланків та недійсні бланки протягом одного дня з моменту отримання заяви.
3. Перевірка бланків за даними Єдиного реєстру
3.1. Обов’язковій перевірці підлягає кожний бланк, на якому викладено текст нотаріального документа.
Бланки, відомості про витрачання яких були внесені до Єдиного реєстру безпосередньо перед вчиненням нотаріальних дій з використанням документів, викладених на цих бланках, вважаються перевіреними для вчинення наступних (за реєстровими номерами) нотаріальних дій. (Наприклад: заява, згода).
3.2. Перевірка справжності бланків здійснюється нотаріусом шляхом безпосереднього доступу до Єдиного реєстру, крім випадків, передбачених пунктом 3.4 цього Порядку.
3.3. Перевірка справжності бланків у Єдиному реєстрі здійснюється за серією та номером відповідного бланка.
За результатами виконаної перевірки з Єдиного реєстру отримується інформаційна довідка.
3.4. Про виявлення викраденого або підробленого бланка, підозри щодо такої підробки нотаріус зобов’язаний негайно повідомити правоохоронні органи.
3.5. Контори, архіви, приватні нотаріуси, які не мають доступу до Єдиного реєстру (або у яких тимчасово відсутній доступ), здійснюють перевірку справжності бланків шляхом подання заяв про видачу витягу/інформаційної довідки з Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів (додаток 6) до будь-якого Реєстратора.
До заяви додається документ про внесення плати за перевірку справжності бланка в Єдиному реєстрі.
Реєстратор здійснює перевірку справжності бланка в Єдиному реєстрі протягом одного дня з моменту отримання заяви.
Інформаційна довідка, сформована на підставі поданої заяви, направляється заявнику.
Реєстратор, що виконав перевірку бланків, на заяві нотаріуса робить такі відмітки:
дата та вхідний номер заяви;
ідентифікаційний номер перевірки (далі — ідентифікатор).
3.6. Інформаційна довідка містить такі відомості:
дата і час перевірки;
ідентифікатор;
відомості про нотаріуса, який подав заяву на здійснення перевірки справжності бланка;
відомості про бланк:
дата отримання бланка;
відомості про нотаріуса, який отримав бланк;
код витрачання бланка;
дата витрачання бланка;
відомості про нотаріуса, яким витрачено бланк;
відмітка про відсутність за вказаними параметрами пошуку відомостей у Єдиному реєстрі;
відомості про Реєстратора, що надав інформаційну довідку.
3.7. Реєстратор відмовляє у видачі інформаційної довідки у випадку, коли у заяві відсутні чи наведено не повністю або з виправленням відомості, зазначені у пункті 3.3 цього Порядку, відсутній документ про плату за отримання інформаційної довідки з Єдиного реєстру або плату внесено не в повному обсязі.
4. Порядок доступу до Єдиного реєстру та надання інформації з нього
4.1. Доступ до Єдиного реєстру мають Департамент нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань, Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі в частині отримання статистичних даних щодо обігу та звітності про використання бланків нотаріусами України та для отримання повного витягу.
4.2. Фізична чи юридична особа може користуватися інформацією Єдиного реєстру через єдину комп’ютерну базу даних, підключення до якої здійснюється Адміністратором на підставі укладеного з ним договору.
4.3. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, державні підприємства, установи, організації та інші юридичні і фізичні особи мають право доступу до відомостей Єдиного реєстру через веб-сайт, який ведеться Адміністратором, для пошуку та перегляду інформації про дійсні чи недійсні бланки.
4.4. Пошук інформації на веб-сайті про дійсні чи недійсні бланки здійснюється за серією та номером бланка.
За результатами пошуку через веб-сайт у Єдиному реєстрі надається одна з таких сукупностей відомостей:
а) дата видачі бланка (якщо відомості про витрачання бланка в Єдиному реєстрі відсутні);
б) відомості про витрачання бланка або недійсність бланка (код витрачання, дата витрачання);
в) відомості про відсутність інформації про бланк у Єдиному реєстрі.
4.5. Інформація з Єдиного реєстру надається у вигляді скороченого та повного витягів.
4.6. Пошук інформації в Єдиному реєстрі про дійсні чи недійсні бланки здійснюється за серією та номером бланка.
4.7. Надання інформації з Єдиного реєстру на письмові запити юридичних та фізичних осіб здійснюється Адміністратором та Реєстратором у вигляді скороченого витягу.
4.8. До запиту додається документ про внесення плати за видачу з Єдиного реєстру скороченого витягу.
4.9. Скорочений витяг з Єдиного реєстру містить такі відомості:
номер витягу;
дата та час видачі;
відомості про особу, що звернулася за наданням витягу;
параметри, за якими виконувався пошук відомостей у Єдиному реєстрі;
відомості про бланк:
серія та номер бланка;
код витрачання бланка;
дата витрачання бланка;
відомості про нотаріуса, яким витрачено бланк;
дата отримання бланка, відомості про нотаріуса, який отримав бланк (якщо інформація про витрачання бланка в Єдиному реєстрі відсутня);
відмітка про відсутність за вказаними параметрами пошуку відомостей у Єдиному реєстрі;
відомості про особу, яка надала витяг з Єдиного реєстру.
4.10. Адміністратор або Реєстратор, що виготовив скорочений витяг, робить на заяві фізичної або юридичної особи такі відмітки:
дата та вхідний номер заяви;
номер витягу.
4.11. Інформація з Єдиного реєстру у вигляді повного витягу надається Адміністратором на письмову вимогу суду, прокуратури, органів дізнання і слідства у зв’язку з кримінальними, цивільними, господарськими або адміністративними справами, що перебувають у їх провадженні, а також Міністерству юстиції України, Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головним управлінням юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, районним, міським, міськрайонним управлінням юстиції, органам державної влади та органам місцевого самоврядування у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених чинним законодавством України, та із зазначенням причини запиту.
4.12. Повний витяг з Єдиного реєстру містить такі відомості:
номер витягу;
дата та час видачі;
відомості про орган та особу, що звернулася за наданням витягу;
параметри, за якими виконувався пошук відомостей у Єдиному реєстрі;
відомості про бланк:
серія та номер бланка;
відомості про приймання — передавання бланка:
дата приймання — передавання бланка;
серія та номер бланка, який передано;
відомості про особу, що передала бланк;
відомості про особу, що отримала бланк;
додаткові відомості;
дата та час реєстрації;
особа, що здійснила реєстрацію;
відомості про витрачання бланка:
дата витрачання бланка;
код витрачання бланка;
відомості про нотаріуса, яким витрачено бланк;
додаткові відомості;
дата та час реєстрації;
особа, що здійснила реєстрацію;
відмітка про відсутність за вказаними параметрами пошуку відомостей у Єдиному реєстрі;
відомості про особу, яка надала витяг з Єдиного реєстру.
4.13. Адміністратор, що виготовив повний витяг, робить на письмовій вимозі такі відмітки:
дата та вхідний номер заяви;
номер витягу.
4.14. Адміністратор (Реєстратор) відмовляє у видачі витягу у випадку, коли у заяві відсутні чи наведені не повністю або з виправленням відомості, зазначені у пункті 4.6 цього Порядку, відсутній документ про плату за отримання витягу з Єдиного реєстру або плату внесено не в повному обсязі.
5. Вимоги до документів Єдиного реєстру
5.1. Документами Єдиного реєстру є:
інформаційна довідка;
скорочені витяги;
повні витяги;
книги обліку надходження бланків до державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву; книги обліку видачі бланків державним нотаріусам; книги обліку зіпсованих і анульованих бланків; особисті книги обліку надходження бланків; особисті книги обліку зіпсованих і анульованих бланків;
статистичні відомості та звіти з Єдиного реєстру.
5.2. Інформаційна довідка та скорочений витяг виготовляються з Єдиного реєстру без використання спеціальних бланків документів реєстрів інформаційної системи Міністерства юстиції України.
5.3. Повні витяги з Єдиного реєстру виготовляються з використанням спеціальних бланків документів реєстрів інформаційної системи Міністерства юстиції України.
5.4. Повні витяги з Реєстру, складені без використання спеціальних бланків документів реєстрів інформаційної системи Міністерства юстиції України, вважаються недійсними.
5.5. Порядок постачання, зберігання, обліку та звітності витрачання спеціальних бланків визначається Положенням про порядок постачання, зберігання, обліку та звітності витрачання спеціальних бланків документів інформаційної системи Міністерства юстиції України, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 14.07.2004 N 67/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.07.2004 за N 878/9477 (із змінами).
5.6. Інформаційна довідка скріплюється підписом та печаткою Реєстратора. Витяг скріплюється підписом та печаткою Реєстратора або Адміністратора.
6. Плата за користування Єдиним реєстром
6.1. За користування Єдиним реєстром справляється плата в розмірі, що встановлюється Міністерством юстиції України за погодженням з Міністерством фінансів України, а саме:
6.1.1. За перевірку справжності бланка за даними Єдиного реєстру з видачею інформаційної довідки, крім випадків, коли документ, текст якого викладено на бланку, надійшов до контори, архіву, приватного нотаріуса поштою.
6.1.2. За видачу скороченого витягу з Єдиного реєстру.
6.2. Кошти, що надходять від плати за видачу скорочених витягів з Єдиного реєстру та за перевірку справжності бланка за даними Єдиного реєстру з видачею інформаційної довідки, зараховуються на рахунок Адміністратора і спрямовуються на забезпечення ведення зазначеного та інших реєстрів, пов’язаних із вчиненням нотаріальних дій, держателем яких є Мін’юст.
6.3. За видачу повного витягу з Єдиного реєстру плата не справляється.
6.4. За доступ осіб, зазначених у пункті 4.3, до інформації з Єдиного реєстру про дійсність та недійсність бланка в порядку, передбаченому пунктом 4.4 цього Порядку, плата не справляється.
7. Порядок замовлення, постачання та одержання бланків
7.1. Контори, архіви, приватні нотаріуси замовляють необхідну кількість бланків шляхом подання Постачальнику заявки через поштовий, телефонний або факсовий зв’язок.
7.2. Контори, архіви, приватні нотаріуси одержують бланки від Постачальника за такою ціною:
7.2.1. Приватні нотаріуси — за ціною, визначеною в калькуляції, що діє на день зарахування грошових коштів на рахунок Постачальника.
7.2.2. Контори, архіви — за ціною, визначеною в калькуляції, що діє на день відвантаження (відправлення) бланків.
7.3. Постачальник зобов’язаний своєчасно (день у день) надавати інформацію Адміністратору про постачання бланків конторам, архівам, приватним нотаріусам.
7.4. Облік надходження, видачі бланків, а також облік зіпсованих і анульованих бланків ведеться в електронному вигляді у відповідних книгах за формами, наведеними в додатках 1 — 4, що є невід’ємною частиною Єдиного реєстру.
8. Зберігання бланків
8.1. У разі виявлення факту втрати або викрадення бланків завідуючий конторою, архівом чи приватний нотаріус зобов’язаний негайно внести відомості про це до Єдиного реєстру.
8.2. Відповідне Головне управління юстиції негайно повідомляє Постачальника про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності нотаріуса, про зупинення чи припинення його діяльності, а також про анулювання виданого на ім’я нотаріуса свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю. Відповідне повідомлення передається Постачальнику факсом у день реєстрації приватної нотаріальної діяльності (зупинення, припинення тощо) та надсилається поштою.
Після надходження до Постачальника повідомлення про зупинення, припинення нотаріальної діяльності, анулювання виданого на ім’я нотаріуса свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю видача бланків такій особі забороняється.
Наступна видача нотаріальних бланків приватному нотаріусу здійснюється після надходження Постачальнику повідомлення відповідного Головного управління юстиції про поновлення приватної нотаріальної діяльності цього нотаріуса.
9. Недійсні бланки
9.1. Недійсними бланками вважаються:
зіпсовані під час виготовлення (в тому числі зіпсовані при виготовленні документа);
анульовані внаслідок того, що вчинення нотаріальної дії не відбулося;
дефектні (через відсутність або пошкодження захисної сітки, друкованого тексту, водяних знаків, серій або номерів на бланках, наявність дубльованих номерів);
відсутні при відкритті пачки, втрачені або викрадені.
Недійсним бланкам присвоюються коди витрачання від 21 до 26.
9.2. Державний нотаріус у разі зіпсуття чи анулювання бланка (бланків) невідкладно повідомляє про цей факт завідуючого конторою, архівом, який забезпечує перевірку та внесення відповідної інформації до книги обліку зіпсованих та анульованих бланків (додаток 7).
9.3. Завідуючі конторами, архівами, приватні нотаріуси протягом п’яти робочих днів з дня зіпсуття чи анулювання бланка (бланків) надсилають такі бланки до Постачальника разом з актом приймання-передавання, що складається у двох примірниках. Один примірник акта повертається конторам, архівам, приватним нотаріусам з позначкою Постачальника про одержання зазначених бланків, другий примірник акта залишається у Постачальника.
9.4. Постачальник знищує зіпсовані, анульовані або дефектні бланки, про що складається акт про знищення.
9.5. Знищення бланків здійснюється комісією у складі представників Української нотаріальної палати, Постачальника та Адміністратора.
9.6. Постачальник та Адміністратор не пізніше 10-го числа наступного за звітним місяця здійснюють звірення даних про недійсні бланки з даними Єдиного реєстру. Акт звірки складається у двох примірниках, що зберігаються у справах Постачальника та Адміністратора.
У разі виявлення розбіжностей Постачальник повідомляє відповідне Головне управління юстиції для вжиття необхідних заходів реагування.
10. Прикінцеві положення
10.1. Бланки виготовляються відповідно до Опису і зразка спеціального бланка нотаріального документа, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2009 N 812.
10.2. Технічний опис бланка затверджуються Міністерством юстиції України.
10.3. Взаємодія між Адміністратором та Постачальником здійснюється на підставі укладеного договору.
10.4. У межах нотаріального округу дозволяється передавання бланків між конторами, архівами, приватними нотаріусами. Такі операції повинні супроводжуватися складанням акта приймання-передавання у трьох примірниках з одночасним повідомленням Адміністратора для внесення відповідних змін до Єдиного реєстру. До такого повідомлення додається примірник акта про приймання-передавання. Використання переданих бланків дозволяється після отримання повідомлення про передавання бланків Адміністратором та внесення відповідної інформації до Єдиного реєстру.
10.5. Забороняється передача бланків за межі нотаріального округу.
10.6. Витрати, пов’язані з використанням бланків, відшкодовують особи, щодо яких або в інтересах яких вчинені нотаріальні дії.
10.7. У разі зупинення, припинення нотаріальної діяльності або анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю приватний нотаріус (особа, свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю якої анульовано або приватну нотаріальну діяльність якої припинено) зобов’язаний у триденний термін передати бланки, які залишилися невикористаними, до Постачальника, про що складається акт про приймання-передавання. Для внесення відповідних змін до Єдиного реєстру Постачальник негайно повідомляє Адміністратора про приймання-передавання бланків шляхом надання інформації із застосуванням електронного цифрового підпису. До такого повідомлення додається електронна копія акта про приймання-передавання.
Постачальник повертає приватному нотаріусу (особі, свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю якої анульовано або приватну нотаріальну діяльність якої припинено) кошти за невикористані бланки за ціною, що діяла на час їх одержання.
У разі якщо приватний нотаріус (особа, свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю якої анульовано або приватну нотаріальну діяльність якої припинено) не передав невикористані бланки до Постачальника в установлений строк, Адміністратор за повідомленням Постачальника уносить до Єдиного реєстру відомості про ці бланки як анульовані.
Кошти за такі бланки приватному нотаріусу (особі, свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю якої анульовано або приватну нотаріальну діяльність якої припинено) не повертаються.
Для реалізації права на вчинення нотаріальних дій, передбачених частиною шостою статті 292 Закону України «Про нотаріат», приватний нотаріус, діяльність якого зупинено, у разі необхідності видати дублікат нотаріального документа, що зберігається у справах нотаріуса, може отримати необхідну кількість бланків відповідно до пункту 10.4 цього Порядку.
10.8. Постачальник, завідуючі конторами, архівами, державні та приватні нотаріуси відповідають за своєчасність та вірогідність відомостей, які вони надають для внесення Адміністратору та/або вносять до Єдиного реєстру.
10.9. Адміністратор відповідає за своєчасність унесення та відповідність даних у Єдиному реєстрі відомостям, наданим Постачальником.
10.10. Контроль за дотриманням вимог цього Порядку здійснюють Департамент нотаріату та реєстрації адвокатських об’єднань Міністерства юстиції України та начальники Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі.

Директор Департаменту
нотаріату та реєстрації
адвокатських об’єднань

Н. В. Ященко

Додаток 1
до Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів

КНИГА
обліку надходження бланків до державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву
Дата Від кого надійшли бланки Реквізити (номер та дата) супровідного документа надходження бланків Кількість отриманих бланків Серія Номери бланків (з якого номера по який включно) Прізвище, ім’я, по батькові особи, яка отримала бланки
1 2 3 4 5 6 7

Додаток 2
до Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів

КНИГА
обліку видачі бланків державним нотаріусам
Дата П. І. Б. нотаріуса, який отримав бланки Кількість отриманих бланків Серія Номери бланків (з якого номера по який включно)
1 2 3 4 5

Додаток 3
до Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів

ОСОБИСТА КНИГА
з обліку надходження бланків
Дата Від кого надійшли бланки Реквізити (номер та дата) супровідного документа надходження бланків
(заповнюється приватними нотаріусами) Кількість отриманих бланків Серія Номери бланків (з якого номера по який включно)
1 2 3 4 5 6

Додаток 4
до Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів

ОСОБИСТА КНИГА
обліку зіпсованих і анульованих бланків
Дата Причина вибракування (зіпсовано при заповненні, анульовано) Кількість бланків Серія Номери бланків
1 2 3 4 5

Додаток 5
до Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів

Додаток 6
до Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів

Додаток 7
до Порядку ведення Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів

КНИГА
обліку зіпсованих і анульованих бланків
Дата П. І. Б. нотаріуса, яким вибракувано бланк Причина вибракування (зіпсовано при заповненні, анульовано) Кількість бланків Серія Номери бланків
1 2 3 4 5 6

____________