05 Листопада 2007

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА щодо сплати приватними нотаріусами послуг за тепло- і водопостачання при здійсненні нотаріальних дій у житловому приміщенні

Зайцев Олексій
директор Центру аналітичних досліджень з питань права та безпеки «ЮКОН»,
кандидат юридичних наук

Використані джерела:

1. Конституція України від 28 червня 1996 року.
2. Господарський кодекс України № 436-IV від 16 січня 2003 року.
3. Житловий кодекс УРСР № 5464-Х від 30 червня 1983 року.
4. Цивільний кодекс України № 435-ІV від 16.01.2003 року.
5. Закон України «Про нотаріат» від 2 вересня 1993 року № 3425-XII.
6. Закон України “Про житлово-комунальні послуги” від 24 червня 2004 року N 1875-IV.
7. Закон України «Про теплопостачання» від 2 червня 2005 року
N 2633-IV.
8. Указ Президента України «Про врегулювання діяльності нотаріату в Україні» № 932/98 від 23 серпня 1998 року.
9. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил користування тепловою енергією» від 3 жовтня 2007 р. N 1198.
10. «Правила користування приміщеннями житлових будинків», затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 року № 572 «Про механізм впровадження Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду».
11. Правила користування електричною енергією для населення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 № 1357.
12. Постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2006 р. N 955 «Про затвердження Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води».
13. Наказ Міністерства юстиції України від 17 квітня 2007 року № 186/5 «Про внесення змін до Положення про вимоги до робочого місця (нотаріальної контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням».
14. Порядок визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді, затверджений наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 25.04.2005 р. № 60.
15. Лист Національної комісії регулювання електроенергетики України від 26.03.2006 року № 01-39-09/1538 «Щодо тарифів на електричну енергію для приватних нотаріусів».
16. Лист Національної комісії регулювання електроенергетики України від 14.02.2005 № 05-39-14/704 «Щодо надання роз’яснень».
17. Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 04.10.06 № 802 щодо тарифів на послугу з централізованого водопостачання, яку надає КП “Виробничо-технологічне підприємство “Вода”. http://www.city.kharkov.ua/?page=docs/showdoc.php&id=2230
18. Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 04.10.06 № 804 щодо тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії КП “Харківські теплові мережі” та послуги з централізованого опалення для населення, які надаються КП “Харківські теплові мережі”. http://www.city.kharkov.ua/?page=docs/showdoc.php&id=2234
19. Гавриш Т.С., Селіванова І.А., Круторогова С.І. Правовий висновок щодо неправомірності притягнення до адміністративної або іншої відповідальності нотаріусів за використання житлового приміщення для здійснення нотаріальної діяльності // МЕН.-2006.-№ 6.-С. 18-20.
20. Гриценко Г. Тарифи на газ для нотаріусів // МЕН.-2006.-№ 2.-С. 61-66.

До Центру аналітичних досліджень з питань прав та безпеки «ЮКОН» надійшов лист приватного нотаріуса Полтавського міського нотаріального округу з проханням дослідити питання сплати приватними нотаріусами послуг за тепло- і водопостачання при здійсненні нотаріальних дій у приміщенні, котре перебуває у житловому фонді.
Пояснювалось звернення тією обставиною, що зазначеному нотаріусу представники комунально-побутових організацій неодноразово пропонували заключити договори за тепло- і водопостачання як приватному підприємцю або як юридичній особі.
Аргументи нотаріуса щодо статусу приміщення для здійснення приватної нотаріальної діяльності як житлового приміщення і оплати ним наданих послуг як споживачем категорії «населення» не знаходять свого сприйняття у представників комунально-побутових організацій. У зв’язку із вищевикладеним позиції та аргументи сторін слід проаналізувати.
Відповідно до Наказу Міністерства юстиції України від 17 квітня 2007 року № 186/5 «Про внесення змін до Положення про вимоги до робочого місця (нотаріальної контори) приватного нотаріуса та здійснення контролю за їх дотриманням» приміщення повинно використовуватись приватним нотаріусом на підставі відповідного документа про право власності, договору про оренду або договору про співпрацю з іншим приватним нотаріусом. У нашому випадку приватний нотаріус володіє житловим приміщенням — квартирою та зареєстрована за її адресою.
У наведеному Положенні наявні вимоги щодо розташування Приміщення на першому, другому або в цокольному поверхах будинку. До Приміщення приватного нотаріуса має бути забезпечено вільний доступ відвідувачів. Якщо Приміщення розташоване в житловому будинку, робота приватного нотаріуса не повинна порушувати права громадян, які проживають у цьому будинку, чи перешкоджати здійсненню їх законних інтересів. Нотаріус зобов’язаний дотримуватися Правил користування приміщеннями житлових будинків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 року N 572 (із змінами). У цьому випадку вхід до Приміщення повинен розташовуватися не вище другого поверху. Якщо Приміщення приватного нотаріуса розміщене в житловій квартирі, ця квартира повинна мати окремий вхід з вулиці. У випадку, котрий аналізується мається дозвіл на обладнання виходу з вулиці. Є акт прийомки приміщення після перепланування та ремонту, але з жилого фонду воно не виводилось і такого рішення виконкомом не приймалось.
Таким чином, приміщення для здійснення приватної нотаріальної діяльності повністю відповідає вимогам Міністерства юстиції України, тобто розміщено у житловій квартирі та має окремий вхід з вулиці.
Щодо вимоги до сплати приватним нотаріусом послуг за тепло- і водопостачання при здійсненні нотаріальних дій у приміщенні, котре перебуває у житловому фонді, як приватному підприємцю або як юридичній особі, то слід звернути увагу на те, що приватний нотаріус не відноситься до цих категорій.
Згідно з положеннями Закону України «Про нотаріат», Указу Президента України «Про врегулювання діяльності нотаріату в Україні» діяльність нотаріусів не належить до підприємницької діяльності. Підприємництвом є самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 ГК України). Частина друга ст. 55 ГК України називає суб’єктами господарювання господарські організації та фізичних осіб (громадян України, іноземців та осіб без громадянства), які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.
У той же час Конституція України гарантує непорушність права приватної власності (ст. 41). Відповідно, власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Він може використовувати майно для здійснення господарської та іншої не забороненої законом діяльності. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав. Держава не втручається у здійснення власником права власності (ст. 319 ЦК).
Власник житлового будинку (квартири) має право, а не зобов’язаний, використовувати помешкання для власного проживання, проживання членів своєї сім’ї, інших осіб і не має права використовувати його для промислового виробництва (ст. 383 ЦК). Аналогічне правило міститься в Правилах користування приміщеннями житлових будинків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 р. № 572 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2006 р. № 45), відповідно до яких використовувати житлові приміщення для провадження господарської діяльності промислового характеру заборонено, та в ст. 6 ЖК, яка зазначає, що надання приміщень у жилих будинках для потреб промислового характеру забороняється.
Як вже зазначалось вчинення нотаріальних дій не є підприємницькою діяльністю і не має на меті одержання прибутку. В той же час, з аналізу статей 3, 259, 261 Господарського кодексу України слідує, що промислове виробництво є різновидом підприємницької діяльності та представляє собою господарську діяльність в певних галузях, направлену на створення, відновлення або знаходження матеріальних благ (продукції, енергії, природних ресурсів), а також на продовження виробництва у сфері обігу (реалізації) шляхом переміщення, зберігання, сортування, пакування продукції чи інших видів діяльності, та на одержання прибутку.
Таким чином, нотаріус який здійснює нотаріальні дії у власній квартирі, використовує її у відповідності із встановленими законодавчими нормами на свій розсуд, не здійснює в ній господарської діяльності промислового характеру (промислового виробництва і т.п.).
Враховуючи те, що приватний нотаріус не належить до підприємців та юридичних осіб, а є власником житла — фізичною особою, то відповідно приватний нотаріус повинен сплачувати за надання теплової енергії та водопостачання як представник категорії «населення». Інше законодавством України не встановлено.
Обґрунтованість зробленого твердження підтверджується вирішенням аналогічного питання щодо оплати приватним нотаріусом спожитої електричної енергії та газ.
Так, Листом Національної комісії регулювання електроенергетики України від 26.03.2006 року № 01-39-09/1538 «Щодо тарифів на електричну енергію для приватних нотаріусів» визначено, що споживання електричної енергії приватними нотаріусами у приміщеннях житлового фонду здійснюється на підставі договору про користування електричною енергією, що укладається відповідно до Правила користування електричною енергією для населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99 № 1357, з оплатою за електричну енергію за тарифами, встановленими для населення.
Такий же висновок зроблено щодо сплати за спожитий газ в результаті вивчення законодавства України, з урахуванням спеціального щодо поставленої проблеми Листа Національної комісії регулювання електроенергетики України від 14.02.2005 № 05-39-14/704 «Щодо надання роз’яснень» .
Споживачем теплової енергії та водопостачання, відповідно до Законів України “Про житлово-комунальні послуги” від 24 червня 2004 року N 1875-IV та Закону України «Про теплопостачання» від 2 червня 2005 року
N 2633-IV є фізична або юридична особа, яка використовує теплову енергію та воду на підставі договору.
Слід враховувати розподіл на категорії тарифів щодо тепло- та водопостачання як це здійснено, наприклад, в м. Харкові. Споживачі розділені на 3 категорії: 1) виконавці послуг у житловому фонді; 2) бюджетні установи; 3) інші споживачі .
Нагадаємо, що у випадку, наведеному у запиті, приватного нотаріуса представники комунально-побутових організацій пропонують відносити до інших споживачів.
У той же час тариф до категорії «інші споживачі» щодо теплопостачання застосовується для розрахунків між виробниками теплової енергії та іншими юридичними особами, фізичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності, а також поширюється на розрахунки з фізичними особами, що не є суб’єктами підприємницької діяльності, за нежитлові приміщення (Див.: Додаток 1 до Додатку 2).
У свою чергу тариф до категорії «населення» застосовується для розрахунків між виробниками та виконавцями послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання у житловому фонді, визначеними у відповідності до вимог частини 2 ст. 21 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” та п. 4.1 Порядку визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді, затвердженому наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 25.04.2005 р. № 60, а також поширюється на гуртожитки бюджетних установ та учбових закладів, відомче житло (Див.: Додаток 1 до Додатку 2).
Одним із фактів підтвердження є реалізація вказаних правил у рішеннях виконавчого комітету Харківської міської ради від 04.10.06 № 802, 804 (Див. Додатки № 1, 2).
Підсумовуючи виказане, можна зробити висновок, що до категорії «інші споживачі» віднесені:
1) юридичні особи;
2) фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності;
3) фізичні особи, що не є суб’єктами підприємницької діяльності, за нежитлові приміщення.
Тобто «фізичні особи-приватні нотаріуси» не відносяться до категорії «інші споживачі» у випадку, коли вони є власниками житла. У той же час саме до категорії «населення» відносяться власники житлових приміщень — фізичні особи.
Таким чином, враховуючи законодавство України і наявність аналогії вирішення цього питання щодо оплати приватним нотаріусом спожитої електричної енергії та газ, можна зробити висновок що сплата приватними нотаріусами за спожите тепло та воду у приміщеннях житлового фонду здійснюється виключно за тарифами, встановленими для населення.

ДОДАТКИ
Додаток № 1

ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ

Від 4.10.2006 р. № 802
м. Харків

Про встановлення тарифів на послугу з централізованого водопостачання, яку надає КП “Виробничо-технологічне підприємство “Вода”

З метою приведення у відповідність з економічно-обґрунтованими витратами тарифів на послугу з централізованого водопостачання, забезпечення сталої та безаварійної роботи підприємства, на підставі розрахунків КП “Виробничо-технологічне підприємство “Вода”, виходячи з необхідності стабілізації фінансово-економічного стану підприємства, враховуючи зростання вартості енергоносіїв, матеріальних ресурсів, паливно-мастильних матеріалів та інших витрат, розглянувши висновки Департаменту житлово-комунального господарства та енергетики від 22.08.2006 р. № ЖКХ-1831/1 та Департаменту економіки та комунального майна від 28.09.2006 р. № 1881-06, на підставі Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2006 р. № 959, керуючись ст. ст. 17, 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет Харківської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Встановити тарифи на послугу з централізованого водопостачання, яку надає КП “Виробничо-технологічне підприємство “Вода”, згідно з додатком.

2. Департаменту житлово-комунального господарства та енергетики (Кадигроб С. В.) щоквартально проводити аналіз результатів фінансово-господарської діяльності КП “Виробничо-технологічне підприємство “Вода” в умовах дії введених тарифів з метою забезпечення контролю за застосуванням встановлених тарифів.

3. Департаменту з гуманітарних та соціальних питань (Горбунова-Рубан С. О.) вжити заходів щодо налагодження безперебійної роботи відділів праці і соціального захисту населення, скорочення термінів та спрощення процедури призначення субсидій на житлово-комунальні послуги, виходячи з прогнозованої ситуації, пов’язаної з підвищенням тарифів на ці послуги.

4. Департаменту бюджету та фінансів (Таукешева Т. Д.) разом з Департаментом з гуманітарних та соціальних питань (Горбунова-Рубан С. О.) передбачити в бюджеті м. Харкова кошти на компенсацію оплати послуг з централізованого водопостачання соціально незахищеним верствам населення на період дії тарифів, встановлених цим рішенням.

5. Визнати такими, що втратили чинність, рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 21.12.2005 р. № 1699 “Про встановлення тарифів на послуги з централізованого холодного водопостачання, які надає КП “Виробничо-технологічне підприємство “Вода”, від 01.06.2005 № 634 “Про затвердження тарифів на послуги централізованого холодного водопостачання, які надає КП “Виробничо-технологічне підприємства “Вода” для КП “ТВО “Харківкомунпромвод”.

6. Доручити прес-службі міської ради (Марченко Н. М.) забезпечити оприлюднення цього рішення в установленому порядку в 10-денний термін з дня його прийняття.

7. Дане рішення набирає чинності з 15 жовтня 2006 року.

8. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови Кривцова О. С.

Міський голова М. М. Добкін

Додаток
до рішення виконавчого комітету
Харківської міської ради
від 04.10.06 № 802

Тарифи
на послугу з централізованого водопостачання, яку надає
КП “Виробничо-технологічне підприємство “Вода”

№ п/п Групи споживачів Тарифи,
з урахуванням ПДВ за1м3 води (грн.)
1. Населення: 1,65
2. Бюджетні установи та організації: 4,50
3. Інші споживачі 5,00
4. КП “ТВО “Харківкомунпромвод”:
– із Краснопавлівського водосховища до м. Харкова;
– із річки Сіверський Донець до м. Харкова;
– із змішаних джерел, через м. Харків;

0,59

0,34

0,71
Примітка:
Тарифи встановлені на підставі розрахункових матеріалів, наданих КП “Виробничо-технологічне підприємство “Вода”.
Заступник міського голови –
директор Департаменту економіки
та комунального майна
Харківської міської ради М. І. Фатєєв

Додаток № 2

ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ

Від 4.10.2006 р. № 804
м. Харків

Про встановлення тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, які надає КП “Харківські теплові мережі” для всіх споживачів м. Харкова

З метою приведення у відповідність з економічно-обґрунтованими витратами тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, підвищення якості послуг з теплопостачання, на підставі розрахунків КП “Харківські теплові мережі”, виходячи з необхідності стабілізації фінансово-економічного стану підприємства, враховуючи зростання вартості енергоносіїв, матеріальних ресурсів, паливно-мастильних матеріалів та інших витрат, розглянувши висновки Департаменту житлово-комунального господарства та енергетики від 23.08.2006 р. № ЖКХ-1837/1, від 03.10.06 №ЖКХ-2173 та Департаменту економіки та комунального майна від 28.09.2006 р. № 1883-06, на підставі Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, Закону України “Про теплопостачання”, Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.07.2006 р. № 955, керуючись ст. ст. 17, 28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет Харківської міської ради

ВИРІШИВ:

1. Встановити тарифи на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, які надає КП “Харківські теплові мережі” населенню та іншим споживачам м. Харкова (згідно додатків 1-3).
2. Визначити, що комунальна послуга з централізованого постачання гарячої води є результатом господарської діяльності двох підприємств:
- КП “Харківські теплові мережі” – по постачанню населенню теплової енергії для потреб гарячого водопостачання;
- КП “Виробничо-технологічне підприємство “Вода” по постачанню холодної води для потреб гарячого водопостачання.
3. У відповідності з пунктом 2 цього рішення встановити, що розрахунки з населенням за комунальні послуги з централізованого постачання гарячої води здійснюються наступним чином:
- КП “Харківські теплові мережі” здійснює розрахунки за складову частину комунальної послуги з централізованого постачання гарячої води, а саме за теплову енергію, використану на підігрів холодної води, тарифи на яку затверджуються цим рішенням;
- КП “Виробничо-технологічне підприємство “Вода” здійснює розрахунки за іншу складову частину комунальної послуги з централізованого постачання гарячої води, а саме за холодну воду, тарифи на яку затверджуються окремим рішенням міськвиконкому.
4. Департаменту житлово-комунального господарства та енергетики (Кадигроб С. В.) щоквартально проводити аналіз результатів фінансово-господарської діяльності КП “Харківські теплові мережі” в умовах дії встановлених тарифів.
5. Департаменту з гуманітарних та соціальних питань (Горбунова-Рубан С. О.) вжити заходів щодо налагодження безперебійної роботи відділів праці і соціального захисту населення, скорочення термінів та спрощення процедури призначення субсидій на житлово-комунальні послуги, виходячи з прогнозованої ситуації, пов’язаної з підвищенням тарифів на ці послуги.
6. Департаменту бюджету та фінансів (Таукешева Т. Д.) разом з Департаментом з гуманітарних та соціальних питань (Горбунова-Рубан С. О.) передбачити в бюджеті м. Харкова кошти на компенсацію оплати послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води соціально незахищеним верствам населення на період дії тарифів, встановлених цим рішенням.
7. Визнати таким, що втратило чинність, рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 10.10.2003 р. № 987 “Про встановлення тарифів на виробництво теплової енергії та послуги з теплопостачання”.
8. Департаменту житлово-комунального господарства та енергетики (Кадигроб С. В.), прес-службі міської ради (Марченко Н. М.) та КП “Харківські теплові мережі” (Андрєєв С.Ю.) забезпечити проведення роз’яснювальної роботи серед населення м. Харкова з питання встановлення тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води.
9. Доручити прес-службі міської ради (Марченко Н. М.) забезпечити оприлюднення цього рішення в установленому порядку в 10-денний термін з дня його прийняття.
10. Дане рішення набирає чинності з 15 жовтня 2006 року.
11. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кривцова О. С.

Міський голова М. М. Добкін

Додаток № 1
до рішення виконавчого комітету
Харківської міської ради
від 04.10.06 № 804

Тарифи
на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії КП “Харківські теплові мережі”

Тарифи за 1 Гкал теплової енергії, грн. (з врахуванням ПДВ)
Виконавці послуг у житловому фонді* Бюджетні установи Інші споживачі**
180,52 196,10 209,39

*Тариф застосовується для розрахунків між КП “Харківські теплові мережі” та виконавцями послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання у житловому фонді, визначеними у відповідності до вимог частини 2 ст. 21 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” та п. 4.1 Порядку визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді, затвердженому наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 25.04.2005 р. № 60, а також поширюється на гуртожитки бюджетних установ та учбових закладів, відомче житло.
**Тариф застосовується для розрахунків між КП “Харківські теплові мережі” та іншими юридичними особами, фізичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності, а також поширюється на розрахунки з фізичними особами, що не є суб’єктами підприємницької діяльності, за нежитлові приміщення.

Примітка:
Тарифи затверджені на підставі розрахункових матеріалів, наданих КП “Харківські теплові мережі”.

Заступник міського голови –
директор Департаменту економіки
та комунального майна
Харківської міської ради М. І. Фатєєв

Додаток №2
до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради
від 04.10.06 № 804

Тарифи
на послуги з централізованого опалення для населення, які надаються
КП “Харківські теплові мережі”

При відсутності лічильників теплової енергії на опалення – двоставкові тарифи При наявності лічильників теплової енергії на опалення
Тариф за теплову енергію для опалення 1 м2 опалювальної площі щомісяця протягом опалювального періоду, грн.* (з урахуванням ПДВ) Тариф за обслуговування приєднаного теплового навантаження (абонентна плата) в розрахунку на 1 м2 опалювальної площі щомісяця протягом року, грн.** (з урахуванням ПДВ) Тариф за теплову енергію згідно показників приладів обліку теплової енергії, грн. за 1 Гкал (з урахуванням ПДВ)
3,47 0,69 189,29
* — плата за спожиту населенням теплову енергію нараховується щомісяця з дати початку до дати закінчення опалювального сезону, який визначається в установленому порядку.
** — плата за обслуговування приєднаного теплового навантаження в розрахунку на 1 м2 опалювальної площі (абонентна плата) нараховується щомісяця протягом календарного року, при цьому протягом опалювального періоду застосовується спільно з тарифом за теплову енергію для опалення 1 м2 опалювальної площі, а саме плата за 1 м2 опалювальної площі складає :
- в опалювальний період – 4,16 грн. за 1 м2 (3,47 грн.+0,69 грн.);
- в міжопалювальний період – 0,69 грн. за 1 м2

Примітка:
1. Тарифи затверджені на підставі розрахункових матеріалів, наданих КП “Харківські теплові мережі”.

Заступник міського голови –
директор Департаменту економіки
та комунального майна
Харківської міської ради М. І. Фатєєв
Додаток №3
до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради
від 04.10.06 № 804

Тариф
на теплову енергію виробництва КП “Харківські теплові мережі” для підігріву 1 м3 холодної води на потреби гарячого водопостачання для населення

Тариф на теплову енергію для підігріву 1м3 холодної води, грн.* (з урахуванням ПДВ) 8,72

* При відсутності лічильників гарячої води плата на 1 споживача нараховується, виходячи з тарифу на теплову енергію для підігріву
1м3 холодної води та встановлених норм споживання води для потреб гарячого водопостачання.
При наявності квартирних або загальнобудинкових (в т. ч. і на групу будинків) лічильників гарячої води плата нараховується, виходячи з тарифу на теплову енергію для підігріву 1м3 холодної води та обсягів, визначених приладами обліку гарячої води, з урахуванням вимог “Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення”, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630.

Примітки:
1. Тарифи затверджені на підставі розрахункових матеріалів, наданих КП “Харківські теплові мережі”.
2. У тарифах не враховано вартість холодної води, яка використовується для потреб гарячого водопостачання та відповідних стоків.

Заступник міського голови –
директор Департаменту економіки
та комунального майна
Харківської міської ради М. І. Фатєєв